Soy protein


JHM
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at bruge 30 gram SUPRO om dagen (kan fåes hos den forhandlere der linkes til øverst i midten.), netop pga af de ting der nævnes i artiklen; det er noget jeg længe har overvejet at prøve, men har indtil nu syntes prisen for ORDENTLIGT soya isolate var for høj. Faktisk kostede det mærke jeg den gang så på præcist det samme, bare for det halve, vi snakker pulver i præcist samme kvalitet (supro), og det var enda det billigste tilbud jeg før har set herhjemme.

(Soja protein i lavere kvalitet end supro er ikke noget jeg personligt vil anbefale,- skal man ned i noget der er billigere, så bliver der tale om kvalitet der IMO kun er egnet til grisefodder.)!; Jeg har lige fået mine første to bøtter ind af døren, og at smagen så overraskede mig meget positivt er jo bare et ekstra plus:

Der er "folk" der siger at et STORT soja indtag ikke er formidabelt, fordi soja indeholder planteøstrogener (phytoøstrogener, helt sepcifikt i soja isoflavoner), i disse små mængder forebygger det dog kræft og gør meget andet godt (som der står i JS artikkel.),- Så frygten om for MEGET, der muligvis kan påvirke de mandelige kønshormoner i negativ retning (hvilket jeg iøvrigt ikke ved om jeg tror på, måske enda tværtimod.), og den dertilhørende feminiserende effekt, er altså ikke noget man behøver frygte, ved et sådant tilskud; jeg ser udelukkende positive foredele (ellers ville jeg selvfølgelig aldrig bruge det selv.);

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Hvad er langsomst optageligt - soya eller kasein ?
Soja regnes normalt for værende lansommere optageligt end whey (læs langsomt optageligt), i forhold til kassein tør jeg ikke fastligge det, sidder ikke med nogle tal foran mig lige nu; Soja isolat har dog en særdelesgod BV-værdi, alt efter hvilke data man ser på, som regl har jeg set det liggende mellem whey concentrat og whey isolate, og med en PDCAAS-score som whey. Man bør ikke vælge soja som en erstatning for whey, men specifikt for sojas specielle egenskaber.
Har soya antikatabolske effekter på linie med kasein ?

Det er der flere seriøse undersøgelser der viser at soja har mærkbare antikatabolske egenskaber ja!

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share