Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

Velkommen i min logbog!

Efter at være gået fra logbog (under navnet ”Girevoy”) til blog, har jeg nu valgt at starte en logbog igen - blogfunktionen er vældigt god, men logbøger er alligevel lidt sjovere/hyggeligere, fordi alle mulige kommentarer, træningsindlæg og diskussioner bliver blandet sammen. Planen er dog indtil videre også at fortsætte min blog, fordi den giver mig et langt bedre overblik over min træning end en logbog gør.

Lidt data (30/10-05):

Alder: 28

Højde: 180cm

Vægt: 79kg

Bedst løft:

Bænk: 110kg – sat april 2004

Squat: 140kg – sat juli 2004

Dødløft: 180kg – sat april 2005

Power clean: 80kg – sat oktober 2005

Kettlebell jerks: 7x(2x32kg) – sat oktober 2005

Ketllebell snatch: 7x32kg – sat oktober 2005

Lidt om min træning:

For de fleste virker min træning nok lidt rodet. Der bliver kørt kettlebells, clubbells, kropsvægtsøvelser og gym-træning i én stor pærevælling, men normalt er der dog et mål med galskaben, f.eks. at slå en gammel PR eller at udbedre en styrkeubalance. Én ting gælder dog for 90% af min træning: den giver hård hud, vabler og afreven skind i håndfladerne – deraf navnet på logbogen :bigsmile:

Mit nuværende mål (30/10-05):

Egentlig træner jeg mest for underholdningen og den efterfølgende velvære skyld, men det er meget rart at have et specifikt mål, så man kan kvantificere sin fremgang (eller manglen på samme)

Lige for tiden sigter jeg på at komme op på omkring 20 long-cycle KB C&J m. 2x32kg og et lignende antal CB ”bruiser” side swipes.

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Waits - tak for velkomsten :smile:

Dagens traening

1 times tennis

I fredags rev jeg hul på hoejre hånd ved langefingeren, så der var ikke ligefrem smertefrit at holde om ketsjeren. Specielt serven var traels, og jeg var taet på at tabe de foerste par servepartier bare p.g.a. frygten for smerten ... heldigvis fik jeg mandet mig op og vandt kampen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage til log-skriveriet.

Jeg kan kun give dig 100% ret i din mening om Blog vs. Log

Ang. din træning, og dennes struktur - er det faktisk de færrste som træner med kettlebells, kropsvægt m.m., som følger faste programmer.

Det bliver sq også for trivielt hele tiden at vide hvad man skal lave. :tongue:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Der er dælme gryn i dig. Bliver ganske underholdende at tune ind på din log i ny og næ

/Jacob

Hej Jacob, jeg skal goere mit bedste for at holde underholdningsniveauet oppe :bigsmile:
Ang. din træning, og dennes struktur - er det faktisk de færrste som træner med kettlebells, kropsvægt m.m., som følger faste programmer.

Det bliver sq også for trivielt hele tiden at vide hvad man skal lave.

Jeg taenker ofte på, om jeg ikke ville få meget mere ud af min traening ved at koere et strukureret program med progression, og i de naeste par uger har jeg taenk mig at proeve det ... måske lykkes det denne gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en fast læser melder sig under fanerne!! :cooldance: Som Michael skriver er du langtfra den eneste, som ikke har struktur på din træning! Bliver spændende at følge din træning igen. Jeg må indrømme, at jeg ikke kiggede nok forbi i Blog versionen :blush:

/Dan

Link to comment
Share on other sites

Jeg taenker ofte på, om jeg ikke ville få meget mere ud af min traening ved at koere et strukureret program med progression, og i de naeste par uger har jeg taenk mig at proeve det ... måske lykkes det denne gang :smile:

Good luck - you'll need it. :laugh:

/Michael

Edited by Michael Hebnes
Link to comment
Share on other sites

Good luck - you'll need it.

Det er ikke held der skal til, men vilje, mod og mandshjerte - jeg skal bare have fundet et sted på nettet, der saelger det, så er den i vinkel :wink:

Dagens traening:

Supersaet:

A - KB Alternating shoulder press: 1x3x(2x16kg), 1x3x(2x24kg), 1x2x(2x32kg), 1x1x(2x32kg), 1x2x(2x32kg), 2x1x(2x32kg) - mens den ene bell bliver "presset" holdes den anden i strakt arm overhovedet

B - CB Gama cast: 1x3x6,8kg, 1x3x9,1kg, 5x4x20kg h/v

Forskellige ring push-ups: 10x6xbw

CB clockwork squats: 10x3x20kg på 10min

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt et sted, der saelger mod og mandshjerte (link), men det var ikke lige det, jeg have taenkt mig ... :laugh:

Dagens træning:

Supersæt:

A - CB Mills: 8x3-6-9x6,8kg h/v

B - KB side press: 8x5x16kg h/v

Pistols: 3x1-2-3xbw - har aldrig vaeret venner med denne oevelse, men alle roser jo den til skyerne, så nu proever vi igen ...

Dagens udfordring

4 runder af 10gentagelser i

dobbelt kb-snatch m. 2x16kg

burpee m. pushup

TID: 10'05''

Link to comment
Share on other sites

Gårdsdagens traening:

Supersaet:

A - KB Alternating shoulderpress: 1x3x(2x16kg), 1x3x(2x24kg), 1x2x(2x32kg), 2x1x(2x32kg), 2x3x(2x24kg)

B - CB Gama cast: 1x3x6,8kg, 1x3x9,1kg, 4x5x20kg h/v

Diverse ring-pushups: 6x8xbw

CB Reverse mills: 6x3-6-9x6,8kg h/v

CB clockwork squats: 10x4x20kg på 10min

... det går ikke saerlig godt med skulderpresset ... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guarden, Baron Bandit - hehe, ok terminologien er måske lidt indforstået. CST oevelserne er lidt svaere at få fat i uden at se dem på film, så her er en lille "parloer" - enjoy :bigsmile:

Bodyflow: Quad-hop-bridge

Clubbell oevelser:

Swipe: Link1

Mills: Link2

Rock-its: Link3

Gama cast + squat (=whack-a-mole): Link4

Clockwork squat: Link5 - lidt dårlig teknik, btw ...

... og hvis der ellers er noget, jeg ikke har forklaret, så sig endelig til :smile:

Kan du forresten ikke poste et billede af de Hærgede Hænder (HH), så vi kan være med til at følge udviklingen

God idé - lige nu er haenderne egentlig ok, men så snart jeg river hul på dem igen, så snupper jeg et billede :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet

A - KB sidepress: 2x5x16kg, 2x5x24kg h/v

B - CB mills: 4x3-6-9-12x6,8kg

KB Kombination m. 2min pause mellem runderne

Seesaw press - seesaw row - cleans - front squat: 4x5x(2x24kg) - koeres uden pauser mellem oevelserne

Burpee m. pushup: 10x5xbw på 10min

... det gik faktisk en del lettere end forventet ... måske er jeg ved at komme i bedre form :raisebrow: ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share