Los - 2006


Morten D
 Share

Recommended Posts

Jeg føler nu, at jeg er gået fra genoptræning til decideret træning (nye læsere: jeg brækkede nakken i efteråret). Derfor denne nye log for 2006. (gammel log)

Min adventure race-karriere er en smule uvis, før vejret bliver bedre og jeg får nogle timer i sadlen på min mtb. Så tager vi den derfra. :smile:

Imidlertid har jeg nogle klare mål for 2006:

  • ½-marathon til sommer
  • Marathon til efteråret (gerne under 3½ time)
  • 100 reps i 10 min. Pullup Challenge (pt. 51 overhånds-reps)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du må have held og lykke med genoptræningen. Heldigt du er nået så langt... pullups challenge. - lyder som noget jeg ku finde sjovt når min skulder engang bliver ok igen.. men så skal jeg vist også tabe mig for at kunne få min fede røv op i et chinup stativ. har læst en del på på det seneste.

Edited by folmand
Link to comment
Share on other sites

blanco, Patrick, DBM, KimP og folmand: tak for det :smile:

Tirsdag - 31.01.2006

Løb

Distance: 8 km.

Tid: 39:25

Terræn: asfalt og fortov

Løbevægt: 88,6 kg.

Syret nok! Planen var at løbe ca. 8 km., men jeg kendte ikke en rute af den længde. Jeg ved dog, at mit tempo, hvor det stadig lige nøjagtig er behageligt at løbe, er ca. 5 min/km. Så jeg besluttede mig at løbe afsted i 20 min., notere et navn på en tilstødende vej ved vendepunktet og så løbe 20 min. tilbage.

Her bagefter kan jeg så se på map24.dk, at jeg har løbet næsten nøjagtigt 8 km. :blink::w00t:

I øvrigt en fantastisk flot tur tilbage i skumringstimen langs vandet ind mod Århus Havn. :smile:

Har lidt maveproblemer, så der var ikke meget flow over turen.

Rating: 6/10

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 01.02.2006

KV-træning

10 min. Pullup Challenge

57 reps PR! :devil:

6 mere end sidst :4thumbup:

Prison Pushups (chicken version)

155 reps på 14:00 PR!

33 reps mere end sidst og efter 10 min. havde jeg faktisk slået min 10 min Pushup Challenge-rekord med 1 rep :4thumbup:

Yeah, så bliver det ikke meget bedre. :superman:

Rating: 10/10

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 03.02.2006

Løb

Distance: 9,4 km.

Tid: 45:00

Terræn: asfalt og fortov

Løbevægt: 88,7 kg.

:blink: Jeg behøver vist ikke bekymre mig om at holde et stabilt tempo. Jeg løb afsted og vendte om efter 22:30. Præcis 45:00 ramte mine violinkasser samme sted jeg startede. :4thumbup:

Lyspunkterne ved turen er en okay tid, set i lyset af at jeg løb uden at presse mig selv og så selvfølgelig, at min fod slet ikke brokkede sig. :smile:

Nedturen var, at jeg på intet tidspunkt var tæt på flow.

Rating: 7/10

Link to comment
Share on other sites

Nåååå, missekat.... Brænder snefeberen? :innocent:

Behold! The almighty Alberto Tomba!

Rarsqu, Klaus. Du bliver snart banned fra min log! :laugh:

Uge 9, uge 9, uge 9...

Lars: takker. Det er også en rigtig god fornemmelse at være ovenpå igen. :smile:

Lørdag - 04.02.2006

KV-træning

Det blev til en masse forskelligt: L-sits, Superman Walkouts, Elbow Lever, Kollibrien, Frog Stand, Tuck Planche, Kropshævninger (overhånds) og Armstrækkere (herunder 35 reps, hvilket er PR i nyere tid).

Rating: 6/10

Link to comment
Share on other sites

tillykke med din nye log - dejligt at se du er kommet dig over skaden.. :blink:

Mange hilsner fra en, der lige har tilbragt 7 dage på ski - i kaiserwetter i Hermann-town :tongue::tongue::tongue:

Hej Vivsen, og tak. :smile:

(alle skikommentarer bliver sat på ignore indtil efter uge 9... :dry::laugh: )

Mandag - 06.02.2006

Smertetærskel-træning

1 sæt rodbehandling uden bedøvelse :crazy:

Tirsdag - 07.02.2006

KV-træning

Kropshævninger (overhånds) / superset'et med / Armstrækkere

12 sæt á 5 / 10

= 60 kropshævninger + 120 armstrækkere

Tid: 26:30

Det sidste sæt kropshævninger holdt virkelig hårdt, hvilket kom lidt bag på mig.

Men alligevel en hæderlig træning, hvor jeg også lige fik luftet mine nye Salomon terræn-løbesko. :wub:

Rating: 7/10

post-253-1139304981_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Los,

Hvordan var det, at dit træningsmål var engang - var det ikke noget med bænkpres og coopertest? Jeg har selv tænkt på engang at forsøge at dødløfte 2 x kropsvægt, bænke 1,5 x kropsvægt og løber 3200 på en cooper på samme tid :smile:

Er en rodbehandling i øvrigt ikke altid uden bedøvelse??

Keep up the good work!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var det, at dit træningsmål var engang - var det ikke noget med bænkpres og coopertest? Jeg har selv tænkt på engang at forsøge at dødløfte 2 x kropsvægt, bænke 1,5 x kropsvægt og løber 3200 på en cooper på samme tid :smile:

Er en rodbehandling i øvrigt ikke altid uden bedøvelse??

Det var vistnok 130 i bænk og min. 3000 på en cooper på samme tid. Jeg nåede cooper'en, men bænken kom vist kun op på 125.

Det er sejt med 'modstridende mål' - jo mere du vejer, desto mere imponerende, selvfølgelig! :4thumbup:

Rodbehandling altid uden bedøvelse? :blink: You're kidding, right? :laugh:

Det var dog ikke så slemt, som skrækhistorierne vil vide. Men da tandlægen stak den der 'nål med modhager' helt ned i roden, kom jeg indrømmet til at svede lidt. :crazy::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 08.02.2006

Løb

Distance: 10 km.

Tid: 52:52

Terræn: fortov/asfalt

Løbevægt: 88,1 kg.

Målet var at løbe en rolig tur uden på noget tidspunkt at være anstrengt. Det lykkedes, som tiden afspejler. :smile:

Igen glimrede flow ved sit fravær, men regnvejr og trafik om begge ører er ikke lige min kop te, så mon ikke det var årsagen... :dry:

Rating: 5/10

Link to comment
Share on other sites

Det var vistnok 130 i bænk og min. 3000 på en cooper på samme tid. Jeg nåede cooper'en, men bænken kom vist kun op på 125.

Det er sejt med 'modstridende mål' - jo mere du vejer, desto mere imponerende, selvfølgelig! :4thumbup:

Rodbehandling altid uden bedøvelse? :blink: You're kidding, right? :laugh:

Det var dog ikke så slemt, som skrækhistorierne vil vide. Men da tandlægen stak den der 'nål med modhager' helt ned i roden, kom jeg indrømmet til at svede lidt. :crazy::w00t:

Ja, jeg ved ikke om jeg vejer nok til, at det er imponerende!? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 10.02.2006

KV-træning

Kropshævninger (overhånds - ladders)

1, 2, 3, 4, 5, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 1, 2, 1 = 35 reps

Yes, har prøvet at fuldføre den et par gange uden succes, men i dag lykkedes det! :smile:

Armstrækkere

38 reps (rep-PR)

Dernæst 9 hurtige kropshævninger og 18 armstrækkere fordelt på 3 sæt.

+ lidt lunten.

Overordentligt godt resultat, da jeg sov alt for lidt i nat, så:

Rating 8/10

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - 11.02.2006

Løb

Distance: 8 km.

Tid: 39:47

Terræn: skov (pletvis is)

Løbevægt: 88,2 kg.

Skoven er blevet nogenlunde farbar, og det var lækkert at lufte løbeskoene (og mine nye X-socks med sølvbund! :laugh:) i træ-dominerede omgivelser igen.

De første 5 km. føltes benene gode, dernæst lidt tunge. Men på den sidste kilometer var jeg flyvende og følte jeg kunne fortsætte lang tid endnu. Men okay; bortset fra en pletvis isdækket Djævlebakken pressede jeg heller ikke mig selv på noget tidspunkt.

Rating: 8/10

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share