Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Weapon X Chronicles

Stats:

Fødselsår: 1980

Dimensioner: 173 cm 75kg

Gift med Sarah - Søn på vej med ankomst i april.

Tidligere officer, delingsfører, faglærer i idræt, enkeltkæmper m.m. ved Opklaringsbataljonen på Bornholm. Træningsmæssig baggrund i kampsport, orienteringsløb, styrketræning, flerkamp m.m.

Nuværende:

Idrætsstuderende på IFI, KU

Fysisk træner i Combat Sports Academy

Deltager i arbejdsgruppe omkring træningskonceptet HardCORE

Underviser på Instruktørskolens Personlig Træner Uddannelse

PR:

3200m på coopertest

Dødløft: 200kg 1RM (TSC, april 2009)

Military press (Power to the People Style): 40kg 1RM

Weighted Pullup: BW+50kg 1 RM

Pullups: BW x 30 reps (TSC, september 2007)

Pullups: BW+10kg x 21 reps (TSC, april 2009)

Weighted Dip: BW+60kg 1 RM

Pistol: 48kg (RKC, maj 2007)

KB Snatch: 1 x 32kg x 15, 1 x 24kg x 45/45, 1x40 x 5/5

SSST: 24kg 228reps

UST: 32kg 132 reps

5 min snatch test: 24kg 128reps, 32kg 87 reps

Militær forhindringsbane: 3min 5sek (idrætstøj), 3min 30sek (uniform), 4min 50sek (kampudrustning)

200m brystsvømning: 3min 50sek

1000m crawl: 21min

Undervandssvømning: 50m

Delmål nået:

Mission Helmand 2006/2007 succesfuldt gennemført

RKC certificering gennemført 2006, ast. instruktør i 2007 og 2008

Evolution Race, Winter Challenge 2007, tid: ca. 70 minutter

Træningen har gennem tiden været inspireret af Pavel Tsatsouline bøger, diverse artikler fra Military Fitness Magazine, crossfit, dragondoor, t-nation, Scott Sonnons bøger, beastskills.com, kettlebell sport m.v.

Målsætninger:

2009:

Dødløft: 220kg (TSC, september)

KB Military press: 40kg (RKC II, Juni)

Pullups: 30 reps med BW+10kg (TSC, september)

KB snatch: 120 reps på 5 minutter med 32kg (TSC, september)

Evolution Race: Sub 60 minutter

Beyond:

Beast Challenge

Dødløft: triple kropsvægt (225 kg'ish)

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det virker som om det her er stedet at poste træning og resultater, så det prøver jeg sgu...

Målet med træningen er rimelig løst defineret men under alle omstændigheder har jeg følgende delmål:

August: Christiansborg Rundt (Halvlang svømmetur)

RKC Certificering (Glæder mig for vildt) :4thumbup:

September: Evolution Race (Spændende om sidste års halvlunkne tid kan forbedres)

Oktober: Klar til Afghanistan (Tja, der skal under alle omstændigheder nogle kilometer i benene)

Træningen lige pt:

Kettlebells: 3-4 x om ugen, umiddelbart fokus på at øge mine reps med 24kg snatch.

Kredsløb: 2-3 x om ugen, primært fartleg, forhindringsbane og leg

Styrke: 2-3 x om ugen, primært dødløft, military press, weighted pullups/dips

Svømning: 2-3 x om ugen, fokus på teknik og distance/undervandssvømning

Er du i 2. eskadron? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for jeres fine velkomst... Kanon med så mange interessenter på så kort tid.

Mine stats:

Mand

25 år

173 cm 75kg

Er tjenstgørende i opklaringsbataljonen, og en pæn del af min træning er i en eller anden form knyttet til arbejdet som proffesionel soldat. Har en træningsmæssig baggrund i diverse former for kampsport, men PT bliver det ikke til meget mere end lidt sparring og rul med de andre i enheden som har kampsportsmæssig erfaring.

Umiddelbar træningstilstand:

3200m på coopertest

Dødløft: 170kg 1RM

Military press (Power to the People Style): 30kg 1RM

Weighted Pullup: BW+50kg 1 RM

Weighted Dip: BW+60kg 1 RM

Pistol: 30kg

KB Snatch: 1 x 32kg x 15, 1 x 24kg x 60

Militær forhindringsbane: 3min 5sek (idrætstøj), 3min 30sek (uniform), 4min 50sek (kampudrustning)

200m brystsvømning: 3min 50sek

Undervandssvømning: 35m

Til Patrick: Tja... Jeg er i hvert fald operativ, og da jeg jo ikke skal afsted før til efteråret så....

Til Waits: Military parkour er bare parkour i udført på den militære forhindringsbane. Vi bruger bare udtrykket da vi ikke bruger de af forsvaret dikterede passageteknikker.

Til Blackmore: Superfed side...

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Laver du 60 reps BTB med 24kg?

Yup... Ved godt det ikke er så meget, men jeg kæmper for at øge mit max hele tiden. :cool:

For tiden kører jeg maxtest i snatch (BTB) ca. hver 3. uge. Rundede 60 for to uger siden....

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Yup... Ved godt det ikke er så meget, men jeg kæmper for at øge mit max hele tiden. :cool:

For tiden kører jeg maxtest i snatch (BTB) ca. hver 3. uge. Rundede 60 for to uger siden....

hehe... jeg skal lige være HELT sikker: du laver 60 reps med HVER hånd - dvs 120 reps uden pause!? I så fald må du da kunne lave en ond secret service snatch test?? :blink::devil:

Link to comment
Share on other sites

hehe... jeg skal lige være HELT sikker: du laver 60 reps med HVER hånd - dvs 120 reps uden pause!? I så fald må du da kunne lave en ond secret service snatch test?? :blink::devil:

Hmmm... ikke helt... 30 med hver hånd.. uden pause... forstår bedre din vantro nu. :blush:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Tid til en update..

Torsdag: blandet træning og praktisk arbejde

Snatch (24kg) H+V x 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 (uden pause mellem højre og venstre, fri pause mellem set. Eksempel: 1 set x 1+1, pause, 1 set x 2+2, pause... osv.)

Pullups: 10 set x 5 x BW+24kg

+ x intervaller med fuld tryk med skovl, grus, trillebør, cement etc... Ikke pulstræning der skal kimses af :cool:

Fredag : H2H kettlebells, AO pushups og pistols

Lørdag:

Dødløft: 125x5,130x4,135x3,140x2,145x1

The Bear: 40kg x 4, 45kg x 3 (F..k den øvelse er en "smoker")

Train hard!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... ikke helt... 30 med hver hånd.. uden pause... forstår bedre din vantro nu. :blush:

Det var nu ikke vantro - skulle bare lige være helt sikker :wink: 30 med hver hånd uden pause er nu også en god sjat! Har du nogen sinde prøvet SSST?

Link to comment
Share on other sites

Det var nu ikke vantro - skulle bare lige være helt sikker :wink: 30 med hver hånd uden pause er nu også en god sjat! Har du nogen sinde prøvet SSST?

Nej.. Overvejer det ind imellem men modet har svigtet so far (bare at jeg bliver nød til at skrive det, tvinger jo næsten en kriger til at styrte ud i haven og snatche til blodet flyder)... :devil:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Endelig tilbage... Efter et par dages nødtvungen restitution er jeg tilbage...

Dagens første pas har bestået af:

10 x (10 + 10 swings, 10 + 10 snatches, 10 + 10 cleans (24kg)), 30-60sek pause mellem set... den trak søm ud :cry:

5 + 5 MP x 10 (24kg)

Lidt blandet kombos til sidst:

clean - military press - overhead squat - military press - overhead squat

clean - military press - overheadsquat - windmill

Pullups (BW +24kg) 5x4

Hanging Ledraises 5 set af 10

Tid ca. 55 min.

GTG: One Arm/one leg pushup + pistols

Damn det føles godt at være igang igen.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Endelig tilbage... Efter et par dages nødtvungen restitution er jeg tilbage...

Dagens første pas har bestået af:

10 x (10 + 10 swings, 10 + 10 snatches, 10 + 10 cleans (24kg)), 30-60sek pause mellem set... den trak søm ud :cry:

5 + 5 MP x 10 (24kg)

Lidt blandet kombos til sidst:

clean - military press - overhead squat - military press - overhead squat

clean - military press - overheadsquat - windmill

Pullups (BW +24kg) 5x4

Hanging Ledraises 5 set af 10

Tid ca. 55 min.

GTG: One Arm/one leg pushup + pistols

Damn det føles godt at være igang igen.. :superman:

Det er sgu træning som jeg ka' la' det! :devil: Laver du dine combos med 2x24? Hvis du gør kan jeg anbefale Pushups/Renegade Rows - lækker øvelse!

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: ... Lyder som en genial sammensætning med en ondskabsfuld omgang af den gode smerte i armene som følge... hehe... Men nej... :unhappy: .. Kan desværre kun lave kombo's med 1x24, 1x32 eller 2x16.. Jeg er ikke så vild med at blande vægtene..

Men så snart jeg får centraliseret min KB skal jeg igang med øvelser med 2x24... :devil::cry::crazy:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Og dagens træning...

10km hurtigmarch i skiftende terræn med 15kg i rygsækken. Umiddelbart en god start på mit lille marchprogram. Nu skal jeg bare have flere kg og km i benene stille og roligt.

'

Da jeg kom hjem var benene varme og det skulle jo udnyttes så hurtig lille test:

SSST: 170 stk... Rask lille PR fra 143 i sidste uge... Hooaa :superman:

Herefter var det lidt småt med energien så nu står den på maksimal restitution til i morgen tidlig...

Train hard.... fight easy...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share