mavetræning. klik her alligevel! det er ikke de normale dumme spør


DB_2605
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde på mol. jeg har et problem med min mavetræning som i sikkert allerede har regnet ud.

jeg kan ikke få den 3 muskel, hvis man tæller oppe fra og ned, til at blive ligeså stor som den 2 og den 1. jeg ved godt at den 4 som man slet ikke kan se er kun synlig på meget tynde mennesker og nogen har den slet ikke. min 3 kan godt ses, altså den oven over den nedesre muskel, den er bare ikke ligeså stor som de andre.

jeg har en fedtprocent omkring de 10, så det ikke fordi jeg skal ud og løbe/cardio et eller andet.

jeg træner rigtig meget mave, både tung og alm mavetræning. restituere det jeg skal osv. den vil bare ikke vokse og blive ligeså stor som sinde overboere.

nogen der kan give et bud hvorfor?

skal jeg bare smække en 20 kgs vægt bag nakken og arbejde med den eller hvordan. jeg er tynd nok. fedtlaget er minimalt på maven.

har lagt et vedhæftet billede.

på forhånd tak for jeres vise ord.

Link to comment
Share on other sites

Ganske normalt.

Typisk er det ganske simpelt fordi der sidder en smule fedtlag over de nederste mavemuskler.

Det kan også være fordi du bare mangler det sæt senestrøg som ellers skulle afgrænse tredje "række" af mavemuskler ovenfra.

Derudover ser du rimelig tynd ud, så det er altså begrænset hvor meget muskelmasse du kan have opbygget, ikke mindst maven. :smile:

Link to comment
Share on other sites

nej ikke de "normale dumme spøgsmål" så havde jeg skrevet.

Hej jeg er en dreng på 13, der gerne vil have 75-pack og har i nogle ide'er til hvordan jeg får det?

laver 300 mavebøjninger om dagen og spiller fodbold 4 gange om ugen.

så havde i svaret. søg på 10 mia andre indlæg der er om netop de sagnomspundne mavemuskler.

så havde han sagt han ikke kunne finde noget, og så havde i fortalt endnu en gang at det drejer sig om at være tynd nok, og have til stækkelig lav fedt%, men også at musklerne bliver trænet som alle andre muskler der skal vokse, med lave reps og mange kilo bag i.

jeg mangler ikke scestrøget, så jeg skal bare klø på med tung træning så de vokser og så ellers bare blive ved?

nu siger du at jeg er tynd og ikke har så meget muskelmasse. jeg vejer 80 kg ligud, og 52.1 af dem er muskler. det da meget pænt for en 17-årig?

Link to comment
Share on other sites

nu siger du at jeg er tynd og ikke har så meget muskelmasse. jeg vejer 80 kg ligud, og 52.1 af dem er muskler. det da meget pænt for en 17-årig?

Meget godt hvis man tænker på at kroppen er 61.8% vand...

Kom i gang med nogen tunge basisøvelser...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er for at blive sommerklar, så ville jeg meget hellere fokusere på at fylde noget masse på, end på at få mellemgulvet mere defineret, end det er nu... Det vil klart give mere for din overall fremtoning.

Hvad mener du med det jenslyn 17? altså at jeg skal træne mere tung mave?

resten af kroppen træner jeg fint. det er masser af fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er for at blive sommerklar, så ville jeg meget hellere fokusere på at fylde noget masse på, end på at få mellemgulvet mere defineret, end det er nu... Det vil klart give mere for din overall fremtoning.

Hvad mener du med det jenslyn 17? altså at jeg skal træne mere tung mave?

resten af kroppen træner jeg fint. det er masser af fremgang.

Du vil gerne have de nederste mavemuskler til at træde tydeligt frem, og det er også fair nok. Det jeg mente var, at du jo ikke både kan forvente at få dem til at vise sig og samtidig fylde masse på resten af skroget... hvorfor jeg også ville vælge massen!

Link to comment
Share on other sites

hvordan har du fundet ud af hvor stor din muskel masse er?

beklager, men jeg synes nu også du ser lidt tynd ud på billedet. kan selvfølgelig være at det viser din figur dårligt.

gætter på du er over 180cm.?

dine mavemuskler ser ikke særligt veltrænede ud, men ligner alle andres, hvor fedt% er lav nok. Specielt dine sider(ext. oblique) ser ud af ingen ting... de følger kun langsomt med, hvis de ikke trænes specifikt og tungt!

ved ikke hvor længe du har trænet, eller hvor langt ud i fremtiden du kigger. Men gode mavemuskler er ikk altid noget man lige kan bygge op med eks. 1 enkelt års træning. og vi har alle sammen forskellige gener, nogen reagerer hurtigere end andre.

du skal nok primært lave tunge maveøvelser hvor du maks kan lave øvelsen 8-12 gentagelser, så find nogle øvelser hvor der kan komme noget belastning på.

siden - tag en tung håndvægt i den ene hånd, og sænk den ned langs siden og vip så overkroppen tilbage til den anden side igen.

har der ikke lige været en anden tråd oppe? ang. maveøvelser?

Link to comment
Share on other sites

til det du sagde jenslyn- jeg har intet ønske om at skulle have mere masse på kroppen. det ikke mit mål at blive så stor som overhovedet muligt. jeg er jo også kun 17 år, så det kommer nok med træning.

til det du sagde Bo th- ja, jeg har også lige fundet mig nogle ret tunge øvelser med vægt på nu, hvor jeg ikke kan tage mere end 4x8. med hensyn til siden, så tak for rådet. jeg har altid lavet mavebøjninger for siden, men synes slet ikke den giver. er også lige begyndt på den hvor man står med en vægt i hånden og læner sig til siden og tilbage. Er der noget specielt man skal gøre? spænde i maven? et eller andet, for kan ikke mærke den rigtigt. skal det også her være meget tungt og få gentagelser??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share