Træningsbælte – Her er de bedste træningsbælter fra danske forhandlere

Uanset om du er vant til de tunge løft eller ej, har du sikkert stiftet bekendtskab med et træningsbælte før. I hvert fald hvis du færdes i fitnesscentre, hvor de ’tunge’ fyre og kvinder bruger dem. Læs mere om det effektive bælte her, og om hvordan du mindsker skader og øger din præstation med det.

Nogen tænker, at træningsbælter hører bodybuilding og konkurrencetræning til. Dette kunne ikke være længere fra sandheden. Alle kan bruge et træningsbælte – det vil gavne de fleste, men mange oplever først bæltets fulde effekt, når løftene bliver tunge.

  • Gasp Power Belt Black/Flame
    Gasp Power Belt Black/Flame
    asp træningsbælte til de helt tunge løft! Bæltet er specielt udviklet når du står i centeret og har gang i de tunge vægte. Bæltet har en unik styrke med sine 13mm bredte og er lavet i et rigtig fedt design! Informationer: - Materiale: 100% Genuine Læder. - Tykkelse: 13 mm. - Farve: Sort og flame orange. - Nikkelfrit bæltespænde. - Giver dig støtte til de tunge løft.

    Størrelsesguide

    M = 75-95 cm L = 85-105 cm XL = 90-110 cm XXL= 95-115 cm 3XL = 100-120 cm
      ForhandlerPrisTotalprisLæs mere
      999,00 999,00 Læs mere
    • Harbinger 4"
      Harbinger 4
      Designet til medium-til-tunge løft, bæltet konturer omkring hofter og ribben og maksimere derfor pasformen. Dette design understøtter din ryg, mens det engagerer mavemuskler og hjælper med at forebygge skader. Bæltets indvendige skum polstring fastholder muskel varme, mens foringen griber dit tøj, så bæltet ikke glider. Det specielt garvet ægte læder føles godt fra det første løft, og bliver bedre med brug. Den kraftige dobbelt stål spænde med sømløs rulle, kan lukkes stramt med minimal indsats. Du kan tørre bæltet af med en fugtig klud efter behov. Sørg for kun at tørre det øverste lag, af bæltet. Indersiden af bæltet er ikke lavet til at blive tørre af.
        ForhandlerPrisTotalprisLæs mere
        249,00 249,00 Læs mere
        249,00 249,00 Læs mere
      • Better Bodies Basic Gym Belt Khaki Green
        Better Bodies Basic Gym Belt Khaki Green
        Basic Gym Belt er et formet vægtløftnings bælt i neopren. Bæltet er lidt større foran og bagved, for at give den bedste støtte, og giver en god pasform. Bæltet har en rigtig stærkt velcro lukning og et Better Bodies logo. 14 cm høj i ryggen Stærk velcro lukning Better Bodies logo Materiale: 60% neopren og 40% nylon. Foring i 100% polyester.
          ForhandlerPrisTotalprisLæs mere
          89,00 89,00 Læs mere

         

        Hvad er et træningsbælte?

        Et træningsbælte er et bælte, som bruges under træning – for at sige det simpelt. Bæltet sørger for at optimere din træning ved at lægge pres omkring din core.

        Ofte er det blot et enkelt bredt bælte med spænder bagtil, men du kan også finde mere bevægelsesvenlige versioner, som er todelte.

        Hvem skal bruge et træningsbælte?

        Du har sikkert set flere upcoming bodybuilders med svulmende muskler, der træner med træningsbælter på. Du tager dog fejl, hvis du tror, at et træningsbælte kun er beregnet til konkurrenceorienteret træning.

        Træningsbælter kan bruges af alle og enhver, der ønsker at øge deres præstation, styrke deres positur og undgå skader ved tunge løft. Det bør dog kun bruges, når du rent faktisk har brug for det, da det ellers kan blive en hæmsko for din træning.

        Hvordan fungerer et træningsbælte?

        Et træningsbælte holder som nævnt kroppen på plads, når du træner. Det gør den ved at sidde tæt rundt om din core, så dine mavemuskler har noget at ’støde imod’, når du løfter.

        På den måde øger du det intra-abdominale tryk samtidigt med at du støtter din ryg og dine mavemuskler. Det gør det muligt for dig at løfte helt op til 15 % mere, end du ellers ville kunne.

        Er det farligt ikke at bruge et træningsbælte?

        Det er ikke som sådan farligt ikke at bruge et træningsbælte under tunge løft. Dette på trods af rygter om, at dine organer ikke kan holde sig selv på plads.

        Træningsbæltet sørger for at minimere de skader, der kan skyldes forkert kropsholdning, svaj i ryggen, eller en ’kold lænd’. Risikoen for rygskader mindskes kraftigt ved at bruge træningsbælte. Så hvis du har tendens til den slags skader, kan et træningsbælte være nødvendigt for dig.

        Hvilken type bælte skal jeg vælge?

        Et træningsbælte kan bruges når som helst og til de fleste øvelser. Men der er nogle bælter, der bedre egnet til specifikke øvelser end andre.

        Grundlæggende finder du 3 forskellige slags bælter

        • Styrkeløftsbælte
        • Vægtløftsbælte
        • Neoprenbælte

        Som navnet antyder, er et styrkeløftsbælte designet til tunge løft som squats, dødløft eller lignende. Vægtløftsbæltet er designet til de øvelser, hvor du har brug for større mobilitet end et almindeligt træningsbælte kan give.

        Neopren er et bælte, der udelukkende er designet til at holde lænden varm og give en smule støtte – du kan derfor ikke forvente en stor stigning i hvor meget vægt du kan løfte med et sådan bælte.

        Uanset, om du træner tungt på grund af en konkurrence, eller blot for egen tilfredsheds skyld, er et træningsbælte bestemt værd at overveje.