Wrist wraps – Sådan undgår du skader

Rate this post

Optimer din styrketræning og få endnu større udbytte af den med wrist wraps. Når du anvender wrist wraps, passer du på dine håndled og opnår samtidig et bedre greb og en større stabilitet. Wrist wraps er nemme at anvende og vil hurtigt blive svære at undvære.

Sikkerheden skal altid være i top, når du træner. For at den kan være det, kræver det, at du passer på dig selv og din krop.

Wrist wraps er derfor helt essentielle for din sikkerhed. De beskytter nemlig dine håndled mod skader som følge af overbelastning.

Hvad er wrist wraps?

Wrist wraps er en form for støttebind til dine hænder. De er beregnet til at give dig et bedre greb om vægtstænger, håndvægte og træningsmaskiner samt øge din stabilitet og støtte dine håndled.

Der findes mange forskellige former for wrist wraps, ligesom de kan være udført i mange forskellige materialer. Du kan derfor både købe wrist wraps i læder, bomuld med neopren og meget andet.

Hvordan undgår jeg skader med wrist wraps?

Wrist wraps er til for at skåne dine håndled. Mange af de øvelser, du foretager dig, når du træner med vægte, er nemlig yderst belastende for dem. Wrist wraps går derfor ind og støtter såvel som beskytter dine håndled.

På denne måde undgår du skader som følge af overbelastning. Der er derfor rigtig god grund til at anvende wrist wraps, når du træner med tunge vægte.

Hvornår skal jeg bruge wrist wraps?

Du skal anvende wrist wraps, når dine håndled har brug for ekstra støtte og beskyttelse. Dette kan blandt andet være, når du træner med tunge vægte.

Wrist wraps er dog ikke begrænsede til træning med tunge vægte. Faktisk er de ideelle til alle former for styrketræning. Om du dyrker bodybuilding eller ganske almindelig fitness, er derfor helt underordnet. Uanset hvad vil du og dine håndled få enorm glæde af et par gode wrist wraps.

Hvilke fordele er der ved at bruge wrist wraps?

Der er flere fordele forbundet med at anvende wrist wraps. Som nævnt undgår du skader som følge af den belastning, du udsætter dine håndled for ved træning. Dette er dog ikke eneste fordel. Udover den mindskede risiko for skader, opnår du nemlig også følgende ved at bruge wrist wraps:

  1. Du undgår, at dit greb bliver det afgørende for dine træningsmæssige begrænsninger. Når du træner, kan det ske, at dine hænder smutter som følge af dårligt greb. Derfor bliver du afbrudt i en øvelse, du faktisk sagtens kunne have taget flere gentagelser af. Dette undgår du med wrist wraps og du kan således træne, til dine muskler siger stop – og ikke dit greb.
  2. Med wrist wraps opnår du en bedre kontakt til dine arbejdende muskler. Denne kontakt kan være svær at holde i fokus, når du konstant skal koncentrere dig om i stedet at bevare et solidt greb.
  3. For dig, der træner dødløft, er der med wrist wraps en ekstra fordel at hente. Wrist wraps giver dig nemlig mulighed for at anvende dobbelt overhåndsgreb. Dette giver en mindre skæv belastning af din krop sammenlignet med mixed grip, som de fleste bruger, når de træner uden wrist wraps.

Del artiklen:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *