Konditionstest

KonditionstestningVejledninger og beregnere

Beregnere

BeregnereFedtprocent, Styrke, etc.

Træningsprogrammer

TræningsprogrammerGratis træningsprogrammer

BodyAge-testen har intet med alder at gøre

BodyageVi har efterhånden set en del tv-programmer - ikke mindst på DR - hvor deltagere har fået målt deres BodyAge. Igen og igen har vi set skrækken over at have en høj BodyAge og glæden ved at være blevet 20 år yngre ved programseriens afslutning. God underholdning, men problemet er bare at BodyAge intet har med alder at gøre.

Beregn din idealvægt

IdealvægtMed denne beregner kan du udregne din idealvægt. Den ideelle kropsvægt er den vægt, der teoretisk vil give dig det længste liv med færrest sygdomme.

Beregneren og teorien bagved sætter alvorligt spørgsmålstegn ved om folk virkelig skal tabe sig så meget som de tror.

Beregn dit energiforbrug

beregn dit kalorieforbrug Avanceret beregner til at anslå din daglige totale energiomsætning samt dit basalstofskifte i kJ eller kalorier. Beregneren er pålidelig både for børn og voksne samt slanke og overvægtige.

Test af LG G Watch R

LG G Watch RSmart-urene er over os og en af de ting som de sælges på, er muligheden for at måle puls og fysisk aktivitet. Spørgsmålet er om det reelt kan bruges. Vi har testet det nyeste Android ur fra LG.

Arbejdsfysiologi: Oversigt

ArbejdsfysiologiOmfattende og illustrereret materiale om arbejdsfysiologi.

Teksterne egner sig til selvstudium på højere niveau samt til anvendelse i undervisning. Det er gjort nemt at linke til specifikke afsnit direkte og der er ordforklaringer på mange fagudtryk.

Arbejdsfysiologi er læren om hvordan kroppen fungerer når den udfører fysisk arbejde (herunder træning). Teksterne her dækker de væsentligste emner i forhold til sundhedsrelateret arbejdsfysiologi.

Sundhedsprofil

SundhedsprofilSundhedsprofilen giver dig en samlet score i procent på hvor sund du er, samt udpeger de områder, hvor du taber mest sundhed.
  • Den simple sundhedsprofil - kan du udfylde med det samme. Det tager kun 5 minutter.
  • Den avancerede sundhedsprofil - er mere omfattende og kræver at du laver nogle praktiske målinger på dig selv.

Guide til større muskler

Få større musklerHvis dit mål med træningen er at opnå større muskler, så skal det gribes rigtigt med an med både kost træningsprogrammer. Denne guide giver dig en oversigt over de vigtigste principper og leder dig igennem startfasen og videre til de mere avancerede principper.

Alkohol hæmmer effekten af træning

VodkaDe fleste er nok klar over at store mængder alkol ikke er godt for præstationsevnen, men ikke desto mindre så er det udbredt blandt fitness- og sportfolk at gå direkte fra træning til en glad aften i byen. Nu viser et studie, at alkoholindtagelse medfører en markant reduktion i genopbygningen af muskler efter træning.

Løbeprogram for begyndere

LøbeprogramProgrammet til dig, der slet ikke er vant til at løbe. Få en overskuelig plan for de næste 16 uger. Programmet er ret simpelt - du løber den samme tur i 2 uger og går derefter videre til næste niveau. Enkelt og effektivt - Lige til at printe ud og hænge op på køleskabet!