Konditionstest

KonditionstestningVejledninger og beregnere

Beregnere

BeregnereFedtprocent, Styrke, etc.

Træningsprogrammer

TræningsprogrammerGratis træningsprogrammer

Sundhedsprofil

SundhedsprofilSundhedsprofilen giver dig en samlet score i procent på hvor sund du er, samt udpeger de områder, hvor du taber mest sundhed.
  • Den simple sundhedsprofil - kan du udfylde med det samme. Det tager kun 5 minutter.
  • Den avancerede sundhedsprofil - er mere omfattende og kræver at du laver nogle praktiske målinger på dig selv.

Guide til større muskler

Få større musklerHvis dit mål med træningen er at opnå større muskler, så skal det gribes rigtigt med an med både kost træningsprogrammer. Denne guide giver dig en oversigt over de vigtigste principper og leder dig igennem startfasen og videre til de mere avancerede principper.

Sexfit - aktivitetsmåler til din penis

SexfitDet måtte jo komme - en gadget, der kan tracke dit seksuelle aktivitetsniveau. Sexfit monteres på mandens ædlere dele og sender data trådløst til din smartphone. Du kan til med dele dine aktiviteter på Facebook, hvis du har lyst.

Alkohol hæmmer effekten af træning

VodkaDe fleste er nok klar over at store mængder alkol ikke er godt for præstationsevnen, men ikke desto mindre så er det udbredt blandt fitness- og sportfolk at gå direkte fra træning til en glad aften i byen. Nu viser et studie, at alkoholindtagelse medfører en markant reduktion i genopbygningen af muskler efter træning.

Beregn dit energiforbrug

beregn dit kalorieforbrug Avanceret beregner til at anslå din daglige totale energiomsætning samt dit basalstofskifte i kJ eller kalorier. Beregneren er pålidelig både for børn og voksne samt slanke og overvægtige.

Beregn din idealvægt

IdealvægtMed denne beregner kan du udregne din idealvægt. Den ideelle kropsvægt er den vægt, der teoretisk vil give dig det længste liv med færrest sygdomme.

Beregneren og teorien bagved sætter alvorligt spørgsmålstegn ved om folk virkelig skal tabe sig så meget som de tror.

Løbeprogram for begyndere

LøbeprogramProgrammet til dig, der slet ikke er vant til at løbe. Få en overskuelig plan for de næste 16 uger. Programmet er ret simpelt - du løber den samme tur i 2 uger og går derefter videre til næste niveau. Enkelt og effektivt - Lige til at printe ud og hænge op på køleskabet!

Cirkeltræning online

VideoCirkeltræningNu kan du lave effektiv cirkeltræning direkte fra nettet. Motion-onlines cirkeltræning er effektiv træning der kan gennemføres uden udstyr, blot man har noget fri gulvplads. Der er 5 niveauer gående fra et meget let program på kun 12 minutter op til et benhårdt program på 32 minutter.

Talje-højde ratio beregner

Talje-højde ratioTaljemål er et et bedre mål for overvægt end f.eks. BMI og vægt, men taljemål er uretfærdigt over for personer der ikke har gennemsnitshøjde. Derfor begynder man mere og mere at bruge talje-højde ratio, som tilmed er et pålideligt mål for både børn og voksne. Tjek med denne beregner om du for tynd, tilpas eller for tyk.

Gåprogram

Gåprogram8 ugers komplet gåprogram. Programmet starter meget let, så ALLE kan være med og gradvist øges distance og hastighed, så du efter 8 uger vil få en mærkbar formforbedring. Gåture som motionsform har en masse fordele - bl.a. er det behageligt og man tænker godt imens - men det giver ikke så meget, hvis man blot slentrer tilfældigt afsted. Derfor er det en god ide at følge et struktureret program som dette her.

Ruteopmåler

RuteopmålerOpmål enhver form for motionsrute hurtigt og præcist.

OpdateretNu med ny korttype med flere detaljer

  • Til løbe-, gå- og cykelture
  • Beregn kalorieforbrug, antal skridt, hastighed og kilometertider
  • Beregn dit kondital på en vilkårlig rute
  • Gem dine ruter som bogmærker eller send som email
  • Rute kan automatisk følge officielle veje. Nyttigt ved optegning af længere cykelruter

Klik her for at gå til Ruteopmåleren

Videobibliotek

VideobibliotekMasser af gratis videoer der meget kort afdækker forskellige emner indenfor fysiologi, træning og sundhed. Brug det til dig selv eller brug det hvis du underviser andre.