Lårbind

Når du har været så uheldig at løbe ind i en lårskade, er et lårbind perfekt for dig. Med et lårbind opnår du nemlig øget støtte og aflastning af din lårmuskel og samtidig lindrer lårbindet dine eventuelle smerter. Et lårbind er derfor ideelt for dig, der har brug for ekstra støtte – hvad end skaden lige er sket eller du er på vej til at begynde din genoptræning.

Lårmusklen er en af de største muskler i din krop. Derfor er den også et rigtigt ærgerligt sted at opleve en skade. Hvis du har været så uheldig at rende ind i en sådan skade, kan du drage stor nytte af at bruge et lårbind. Et lårbind støtter nemlig din lårmuskel og lindrer eventuelle smerter.

Bedste lårbind på det danske marked​

Andre brugere læste også om:


1

Hvad er et lårbind?

Et lårbind er et støttebind, der lindrer smerter forbundet med en skade i låret. Efter en skade i låret er det naturligvis bedst at give dit lår optimale forudsætninger for at hele.

Det betyder i mange tilfælde, at du skal holde dit lår i fuldkommen ro. Det kan for mange dog være svært, måske endda umuligt. Derfor er det en god idé at støtte dit lår med et lårbind, når du igen er i bevægelse efter din skade.

2

Hvornår skal jeg bruge et lårbind?

Du kan bruge et lårbind, når du har pådraget dig en skade i låret. Derudover er det en enormt god idé at anvende lårbind, når du træner, hvis du før har haft en skade i låret. Det reducerer nemlig din risiko for på ny at rende ind i en lårskade.

3

Hvilken type lårbind skal jeg vælge?

Der findes groft sagt to typer støttebind til låret. Lårbind i elastisk og lårbind i neopren. Et elastik-lårbind giver dig en let støtte og aflastning. Til gengæld kan du anvende det i mange timer af gangen. Derfor er et elastik-lårbind ideelt for dig, der har brug for lidt ekstra støtte i hverdagen.

Et neopren-lårbind giver dig dog en del mere støtte og aflastning til dit lår. Derudover skaber det en varmende effekt, der lindrer smerterne i dine muskler. Ydermere skaber et neopren-lårbind kompression, der sikrer en øget blodgennemstrømning.

Derfor er et neopren-lårbind særligt velegnet til dig, der skal i gang med at dyrke sport igen. Dog anbefales det, at du maksimalt anvender et neopren-lårbind i 2-3 timer af gangen. Ellers kan der opstå hudirritation.

4

Hvordan kan jeg bruge et lårbind til genoptræning?

Som nævnt kan du med fordel anvende et lårbind, når du igen går i gang med at dyrke sport. For at vænne din lårmuskel til aktivitet igen, er ekstra støtte og aflastning vigtigt. Du bør derfor anvende et lårbind, når du igen langsomt begynder at træne.

5

Hvor meget skal jeg bruge et lårbind?

I og for sig skal du, når du har en skade i låret, bruge et lårbind hver gang, du er i bevægelse. Både let bevægelse i dagligdagen såvel som træning belaster dit lår og kan forværre din skade.

Derfor kan du med fordel anvende dit lårbind i alle dine vågne timer (hvis det er af elastik). Også under genoptræning er der som nævnt store fordele at hente ved at anvende et lårbind. Her kan du med fordel anvende et neopren-lårbind i stedet.

Rate this post

Del artiklen:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *