Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      386,713
      posts
    2. 128,283
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,527
      posts
    5. 40,165
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,688
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,621
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,306
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,137
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (229,540 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Tusind tak ! Det vil jeg gøre og se hvad der sker om 2 mdr. !
    • Onsdag i abeskuret:   Seated DB shoulderpress - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 8x35kgs, 10x27,5kgs Barbell upright Rows - 5sæt x 8reps med 50kg DB laterels - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Rear laterels(chest supported) - 5sæt x 12reps med 8kgs håndvægte Floorpress - 15x50kg, 15x60kg, 15x70kg, 15x80kg, 15x50kg En lille gåtur.   Fastede igår og fik først lidt føde indenbors omkring kl 17 idag så det skulle ikke være tungt idag. Udemærket lille diskopumperrunde trods alt :-)
    • Du er sgu nok nået den alder hvor usund livsstil sætter sit præg på kroppen. Det kommer før eller siden, hvor irriterende det end er, at man ikke kan leve som da man var 17 eller 23. 1 spis sundere 2 drop at sove på den forkerte tid af døgnet. Du får måske sovet timer nok, men hjernens søvncyklusser starter ikke bare når du begynder at sove. Jeg mærker det på egen krop. At begynde sin nattesøvn før eller omkring midnat lave små mirakler, da hjernen får “kørt de programmer” efter midnat, som naturens gang har bygget den til. Du må google hvorfor. Jeg har læste det men det er ikke noget jeg kan huske, Så få en normal døgnrytme og bliv et energibundt, bedre appetitregulering mm 3 intervaltræning. Fundamentet for et godt resultat af punkt 3, bygger du på punkt 1 og 2
    • Jeg vil slet ikke afvise, at frempinden kommer til at pege opad igen, os at saddelhøjden måske komme en bønne ned. Nu prøver jeg mig foreløbig frem. Det skal dog siges, at min ømhed nede omkring lænden begyndte, da jeg startede med cykeltræning igen i januar og februar, og det var på vintercyklen med en rimeligt komfortabel geometri og indstilling. Jeg tror derfor mere, det er typen af arbejde og ikke selve positionen, men altså, det hører afgjort med i overvejelserne, om der måske skal justeres. Det er godt set med positionen og meget relevant. Foreløbig kan jeg allerede på dag 3 af min cykel-detox konstatere, at jeg er noget mindre øm om morgenen end de foregående to dage, hvor det var ret akut. Så lidt joggeri kombineret med de gode øvelser, jeg fik fra fyssen er nok vejen frem en rum tid endnu, før jeg for alvor lusker cykeltræningen ind igen. Det slår mig lige nu, at jeg egentlig godt kunne bruge en spinningcykel til at vurdere det med positionen. Man kunne jo tage en times solospinning, hvor man justerer lidt op og ned og mærker efter, om det gør nogen forskel nede i lænderegionen. Det er alt sammen ret nyt for mig overhovedet at mærke noget til min ryg, men nu er jeg meget besluttet på, at det skal helt væk, for det da godt nok irriterende :/
    • Hej Henrik

      Du ved det helt klart bedst selv, men da jeg så din - i øvrigt utroligt flotte! - cykel tænkte jeg på, at din position er meget aggressiv.

      Helt generelt er jeg ikke overbevist om, at alle verdens cykelryttere pludselig har fået en mere smidig ryg og lænd end for bare 10 år siden, da slamthatstem gjorde sit indtog. For slet ikke at tale om for 20, 30 eller 40 år siden, da droppet mellem sadel og styr var MEGET mindre - og bukningerne til gengæld blev brugt mere end i dag, hvor folk som regel sidder oppe i bremserne (med strakte arme), også når det går stærkt.

      Og i hvert fald har jeg oplevet flere rygproblemer, det har været svært at slippe af med, blandt folk jeg kender. 

      Position er jo for 99,9% af verdens cykelryttere (0,1% er Rohan Dennis :-)) et kompromis mellem aero, power og komfort/sundhed: Aero giver sig selv; power ift. at de fleste kan producere færre watt når de er krøllet sammen og komfort/sundhed er den enkeltes muligheder og begrænsninger, som igen er defineret af genetik, øvelser (fx core og yoga) - og alder.

      Så det er helt individuelt, og sikkert ikke relevant for dig, men måske en overvejelse værd? Kan man evt. vende frempinden om, så den peger lidt opad, i en periode - så kan du se, om det betyder noget som helst?

      Bortset fra det er det en  IMPONERENDE indsats, du lægger for dagen på cyklen i år - tit på ruter, som jeg selv tænker at jeg skal genbesøge ;-)
  • Recent Status Updates