Athletic-monkey

Medlemmer
  • Content count

    77
  • Joined

  • Last visited

  1. Insulinmåling

    endnu engang tak- du`en guttermand!
  2. Insulinmåling

    Tusinde tak for dit svar Sortiarius, endnu engang er kommer du med brugbar information. Mht målingen af patienternes insulinsensitivitet, ville det åbentlyst være lettest med en oral-glucose tolerancetest. Jeg skal i forbindelse med med et forsøg undersøge udviklingen og have en delta-værdi af insulinsensitiviteten som resultat af et træningsforløb. Ville her starte med at finde initialværdien vha. oral-testen og ligeledes efter forløbet. Men er der ikke mange forbehold der skal tages ift. fødeindtag, aktivitetsniveau mm. før at man kan få et valid billede af udviklingen? A-M
  3. Insulinmåling

    Er der ikke en der gider give en hjælpende hånd...? Kunne godt bruge lidt hjælp.... Mvh A-M
  4. Kulhydrater

    En hurtig kommentar fra sidelinien. Er det ikke væsentligt i underkanten at cutte på 70-100 g kulhydrat/dag? Det er hvad der svarer til ca. 3 bananer, og ville dette ikke være uhensigtsmæssigt, idet risokoen for at køre ren glykoneogese er væsentligt forøget....? Jeg ville personligt ikke kunne klare mig på en sådan mængde kulhydrat. A-M
  5. Insulinmåling

    Hej derude! Skal i forbindelse med en opgave bruge noget information omkring metoden til indikation af insulinsensitiviteten i dette tilfælde hos type-2-diabetespatienter. Så er der ikke en knag af en mediciner el andet, der kan hjælpe mig ved at foreklare hvorledes en sådan måling foretages. Tak! A-M
  6. Protein Pølser

    dem vil jeg gerne høre mere om.. :4mewantfood:
  7. Koffein og depression

    Hej Sortiarius! Du skal have tusinde tak for dit meget informative og engagerede svar :4thumbup: . Flot at du gad at lægge den store indsats til fordel for en let bekymret atlet. Det gav mig et godt overblik over de fysiologiske forhold i forbindelse med koffienens influeren. Mange tak og god aften. A-M
  8. Koffein og depression

    Sku da mene at der var nogle skarpe hoveder herinde med medicinsk baggrund...?
  9. Koffein og depression

    Hey med jer! Jeg mindes at have læst et sted, mener det var i et opslagsværk i sportsmedicin, at koffeinindtag på over et vist antal mg pr. dag(mener der stod 600mg) kunne give anledning til depression. Jeg ville høre om der er nogle evt. medicinstuds der kan forklare mig denne sammenhæng og holdbarheden i dette udsagn. Kunne være rart at få forklaret :4thumbup: A-M
  10. Omregning imellem kcal og vægttab

    1g fedt = 38kJ
  11. sukker med protein?

    Danke. Men jeg mener nu heller ikke har i sinde at lægge hele mit hulhydratindtag omkring trænings passet, men jeg tvivlede bare på om den generelle anbefaling på 1 g/kg bw ikke var i overkanten..Men jeg kan selvfølgelig godt se kompleksiteten på området. Men tak. A-H
  12. sukker med protein?

    Tak for dit svar! Jeg kan dog ikke beregne præcist hvorledes metabolismen under mit svømmetræningspas har været, ikke ud over den totale mængde forbrændte Kcal. Det jeg gerne ville frem til var hvor meget jeg helt præcist burde indtage, således at jeg ikke indtog "ekstra" kcal. Men det fik jeg vist sagt tidligere. Hvis der er en der kan svare vil det være tip top. Men tak skal du have . A-H stud.scient
  13. sukker med protein?

    Jeg tillader mig at blande mig en smule. Jeg har tidligere postet et indlæg omkring hvor stor en mængde kulhydrat det er passende at intage sammen med sit protein efter 1,5 times styrketræning og hvor meget efter en times svømning. Måske du Sortiarius el anden vis mand , kunne være behjælpelig og give et bud på hvor meget der skal indtages pr. kg. bw for, at opnå insulin respons, og samtidig fylde glykogenlagrene op uden at tilføre for mange kallorier i forbindelse med diæt...? Håber der kan presses et svar ud af jer
  14. Insulin spike/genopfyldning

    Tak for dit svar!
  15. Insulin spike/genopfyldning

    Hejsa! Kunne godt tænke mig at vide hvor meget kulhydrat jeg skal indtage sammen med mit protein efter 1,5 times styrketræning. Jeg er ikke helt klar over hvorvidt kulhydratmængden udelukkende udnyttes til at opnå den ønskede insulinrespons, eller om den samtidig står for opfyldning af glykogendepoter(det er mit bud). Det skal siges at jeg cutter, og ikke ønsker at indtage en større end nødvendig mængde kulhydrat efter træning. Spørgsmålet er så hvor mange gram kulhydrat det vil være optimalt at intage for at opnå insulinrespons, og få tilstrækkeligt til genopfyldning af de reducerede glykogenlagre. Samtidig ville det være fornemt hvis nogen gad give et bud på hvor meget kulhudrat jeg skal indtage efter en times svømning(crawl, moderat-høj intensitet). ' Hvor meget har kulhydratindtagelsen lige efter træning at sige ift. opfyldning af lagre når man cutter og spiser forholdsvis kulhydratfattigt? Jeg vejer 78 kg og er 180 cm høj. Håber der er nogle kvikke hoveder der gider hjælpe mig. Mvh A-M