Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 08/19/2019 in all areas

  1. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Første tur med afprøvning af Garmin Edge 520 blev en solotur i dag, da jeg regnede med, at det ville give nogle ordentlige byger her til aften. Men det er ikke rigtig blevet til noget, så jeg kunne vel strengt taget godt have kørt med til fællestræningen alligevel. Oh well ... Cykelcomputeren tegner godt. Det er noget helt andet kram end den Sigma, jeg brugte i foråret, og den virker langt mere pålidelig end løbeuret. Navnlig pulsbæltet i forhold til håndledsmåling lader til at være mere præcis. Kurverne viser hastighed øverst og puls nederst, og de følges jo fint ad uden de der mærkelige peaks. 'Klumpen' 3/4 henne er turen fra Risby til Ballerup, hvor jeg prøvede at give den lidt mere gas. Jeg er positivt overrasket over, hvor godt jeg kan aflæse skærmen uden læsebriller. Jeg har indstillet en skærm med fire felter - distance, hastighed, tidsforbrug og puls - og det giver en størrelse, som jeg fint kan se, hvad der faktisk kommer lidt bag på mig. Derudover er jeg glad for betjeningen med knapper i stedet for touchskærm. Det viste sig, at pakken var en hel bundle med ikke alene holder og pulsbælte mv., men også en kadencesensor til pedalarmen og en hastighedssensor til hjulnavet. Nu skal der ikke mere tingeltangel på cyklen, men det får da prisen på 1599 kr. til at forekomme ret fornuftig. Jeg har købt hos Cykelpartner.dk, der er en værdig konkurrent til Cykelgear.dk.
  2. 1 point
    Mandagstræning i abeskuret: Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg (Fint nok. Noget tid siden sidst. ) Incline dumbell press - 10sæt x 10reps med 35kgs Incline dumbell flyers - 2sæt x 12reps med 20kgs Triceps pushdowns - 2sæt x 12reps Coc2 - lukkede den en enkelt gang med højre. Tjaa, gad ikke rigtigt swings idag. Dvs det der med at svede. Så det blev til en masse pattøj og trisser. Faktisk ok når det nu endeligt skulle være. Og det skulle det.
  3. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    6 September 2019 Boksen Standing dumbell pres 8x24 6x32 5x34 5x34 5x34
  4. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Her til morgen tog jeg den sædvanlige lille morgentur for at holde liv i de gamle ben, og her passer pulsmålingen faktisk nogenlunde med de tre intervaller på Kystholmen. Den første lille peak ved jeg ikke, hvor kommer fra, men de tre toppe ser nogenlunde ud, selv om der også er et lille hak i dem. Nå, nuvel, jeg har flottet mig og bestilt en Garmin Edge med pulsbælte, så må vi se, hvordan det spænder af.
  5. 1 point
    Gregers TF

    Motion i balance™

    Det med at kroppen ikke gider køre hurtigt når man er +40, er det ikke normalt? Jeg er ret sikker på at jeg læste en artikel om det for nogle måneder siden. De helt unge bokser efter alle byskiltene. Så gider man gider ikke det længere men kører med i intervallerne og efterhånden når man et stade, hvor man ligger og kører felt og lader de andre om at “te sig tosset”. Jeg kan også godt mærke at jeg selv er fanget i det. Også derfor jeg har så mange DDR-intervaller i min træning, for så er der ingen vej udenom. Men grundlæggende er det med tiden blevet lettere at ligge og køre halvhurtigt hele tiden og man skal æde sig selv mere for at holde pulsen oppe. Det skrevet, så har jeg ret stor forskel i pulsen på målt på håndleddet og pulsbæltet.
  6. 1 point
    Stærke grabber der
  7. 1 point
    Mandag i abeskuret: Sumo Dødløft(dobbelt overhåndsgreb) - 10x50kg, 3x100kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg (Ok, med dobbelt overhåndsgreb og uden bælte) 10000 swing programmet dag. 8: KB swings - (10,15,25,50reps) x 5 = 500reps ialt Indimellem: Chinups - (2,4,6reps) x 5 = 60reps ialt Step ups til høj box - 5min Coc 1,5 - Lidt blandet singler med 1,5eren. Pushups - 5sæt x 20reps Lækker træning i abeskuret. :-)
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Jeg har tænkt præcis samme tanke, og efter samme oplevelse to gange er jeg måske ved at lære det SRAM og Shimano passer jo sammen, så næste gang bliver det nok Ultegra eller DA. Nu havde jeg heldigvis en traditionel SRAM fra 2. division i deres line-up på lager, jeg kunne sætte på, så nu skal den nok køres i bund. Men jeg tror klart, jeg skifter til Shimano næste gang. EDIT: En DA 11-speed vejer åbenbart 175 gram. Det kan man godt leve med https://www.cykelpartner.dk/shimano-dura-ace-kassette-11-gear-11-25-tands-cs9000_04CS900011125.html EDIT 2: Det kunne sgu også bare være sådan en Ultegra-bundle. Den vægt kan man vel også leve med, og priserne er godt nok nogle andre end for SRAM Red: https://www.wiggle.co.uk/shimano-ultegra-r8000-cassette-bundle-11-28/ Nå, det bliver under alle omstændigheder først til foråret.
  9. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Den sædvanlige blandede uge med løb og cykling. Har imidlertid været oppe at slås med mekanikken, da jeg både har haft kranken skilt ad for at fedte delene lidt ind samt renset kæden og fedtet den ind igen. Onsdag til fællestræning gik det nogenlunde, men kranken begyndte at larme. Skilte den ad igen og skruede den sammen. På fredagens tur gik det så helt bananas med knirkeriet, hvorefter jeg skilte lortet ad igen for at tjekke det. Så knækkede den ene krankbolt, men - miracle of miracles - Cykelgear.dk havde et enkelt sæt Cannondale krankbolte på lager, og da de sender via DAO, kunne jeg have pakken sammen med avisen søndag morgen. Den kom som lovet, så jeg fik samlet lortet og drog af sted med det resultat, at det knirkede og knasede værre end nogensinde. Det ville jeg ikke udsætte de andre for, så jeg tog en solotur i stedet for fællestræningen. En glimrende tur på lidt over 100 km med kæden stram, men også frustrerende på grund af larmen. Undervejs dæmrede det imidlertid for mig, at jeg før - i min tidligere cykelperiode - havde været oppe at slås med SRAM Red kassette og kæde. For at gøre en lang historie kort, så viste det sig, at det overhovedet ikke har været kranken, men kæden og kassetten, der har larmet. Det kan faktisk være svært at finde kilden, når lyden forplanter sig i sådan et carbonstel. Jeg havde heldigvis SRAM standardkæde og 11-speed kassette liggende i værkstedet, så på med det i stedet for, og knirkeriet er væk. Når jeg vrikker den afmonterede Red-kæde, så knaser det foruroligende, så jeg skulle nok aldrig have renset den. Eller også har jeg brugt det forkerte smøremiddel. Det var i hvert fald en frygtelig larm, som var ret pinlig, når jeg kørte forbi andre grupper af motionister her til formiddag. Godt jeg ikke kørte til fællestræning, for så var jeg da blevet sendt hjem igen En af udfordringerne med sådan en SRAM Red 11-speed kassette er, at den fræset ud af ét stykke metal. Den er super let, men fungerer også som en slags 'højttaler', når der er knas i maskineriet. Det samme skete for mig sidst, hvor jeg også var ved at blive vanvittig over noget knirkeri. Det er virkelig svært at koncentrere sig om kørslen, når det knirker og knager. Nuvel, jeg må leve med standardsættet sæsonen ud og derefter vurdere, hvad der skal ske. Heldigvis holder totalvægten på cyklen sig stadig lige under 7 kg, så det er såmænd ikke fordi det er så meget tungere, når det til stykket. Men standardkassetten er bygget helt almindeligt op med flere løse tandhjul - og i et andet metal - så lyden forplanter sig ikke på samme måde. Måske man kan få en let Shimano-kassette, der ikke har det problem? Det må blive næste år. Om ikke andet, har jeg virkelig fået rutine i at skille BB30-kranken ad på cyklen. Det fungerer faktisk virkelig let. Til vinter vil jeg pusle med at skifte lejer i kranken, tror jeg. Jeg aner jo i virkeligheden ikke, hvor gamle og slidte de er. Så noget godt er der da kommet ud af det. Jeg fandt også en led lille flintesten i fordækket, så det er også lige blevet skiftet. Beklager lang historie. Er bare lettet over, at en stor, akustisk irritation - forhåbentlig - er blevet elimineret. Turen i dag var i øvrigt en kær gammel kending, hvor jeg for en gangs skyld tog Ring 2 ud til Hellerup og kørte op ad Strandvejen. Det er et stykke tid siden, jeg har nappet den. Træningsdata ligger fortsat herinde: https://www.strava.com/athletes/38435332
  10. 1 point
    Axbard

    AxBard

    Torsdag 2019 08 22 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x BW · 05 x BW · 04 x BW Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 09 x (BW+10) · 08 x (BW+10) · 06 x (BW+10) Pull down · 10 x 100 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 · 10 x 70 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37 Lat raise · Ingen Rear delt dumbbell fly · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Shrugs · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Hyperextension · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Havde endnu engang været på arbejde i 11 timer da jeg tog ned og træne og jeg er helt udmattet. Det kan ikke fortsætte på denne måde. Har haft lidt ondt i min venstre triceps og jeg tænkte derfor en rolig omgang dips var sagen. Jeg syntes dog ikke det var så slemt efter andet sæt og jeg tog så en 20’er uden ekstra problemer. En ung mand spurgte om han kunne køre i mellem mig på pull down hvilket jeg naturligvis sagde ja til. Da jeg havde kørt et sæt spurgte jeg hvad han skulle have vægten på. Han sagde at det viste han ikke da han ikke havde kørt øvelsen før. Han satte den på 165 kg og tog 10 repetitioner. Jeg besluttede mig øjeblikkeligt for at jeg ikke kunne lide ham ;-)
  11. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Nå, der er sprinttræning torsdag, så hellere give benene arbejde i dag og ro i morgen. Op ved vækkeur for at køre intervaller på diget. Sommerens afslutning viser sig ikke kun ved at det bliver tidligt mørkt men tøjet tørrer også langsommere. Da jeg satte mig på cyklen stod det klart, at puden i mine bibs var drivvåde, så op i lejligheden og skifte. Der blev så dem fra forrige år med tynd pude men købt pga kort benlængde. Og jeg må så bare erkende, at det var alt for lækkert at mærke fartvinden på skinkerne. Og som en 17-årig-der-flexer-biceps-i-spejlet-i-motionsceteret-ish, også liiiidt lækkert at have indkig til “maskinrummet” og se at buler og fiberbundter ælter rundt mens man kører. Jeg har nok styrketrænet for meget i mine unge dage 10 antrit på minuttet - 10 pedalomdrejninger. Efter en lille pause kørte jeg 5 x 3/2, i erkendelse af at formen ikke rigtigt er til at holde den i 4 minutter og det heller ikke har prioritet. Dertil lidt kadencespurter i mindste gear hist og pist.