Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 07/03/2021 in all areas

  1. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Den positive side er at jeg stadig formår at lave "et eller andet" styrke relateret stort set hver dag. Typisk en øvelse om dagen. Den mindre positive side er at jeg ingen cardio får lavet (surprise) og at jeg fra på Mandag får brug for at møde fast ind på et kontor igen dagligt. Det har været en kæmpe hjælp det sidste 1½år, at jeg har kunne træne i min frokost pause feks Overall er jeg også selv ret tilfreds med styrken, set i lyset af indsatsen.
  2. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Op lidt over syv, for at køre med kollegaen før han skulle møde. Det havde regnet og vejene var våde - det gad han ikke. Jeg var meeega træt, så gik i seng igen og sov til halv ti! I stedet blev til en tur med HvidovreCK, der havde besøg af supermotion. Der var faktisk også lidt licensryttere der kørte med men dem så jeg ikke så meget til Jeg er alt for langsom til at køre med dem over noget der tager lidt tid og de gider ikke køre spurter, så… Først en enkeltstart - ad Opdeling i tre hold - jeg valgte det dårligste, da vi skulle køre rulleskift. Jeg har været ret god til det men nu er jeg rusten. Og teknikken falder på gulvet når man er presset, så jeg ville ikke sætte sikkerheden over styr. Videre i samme hold, først fri leg på en alm bakke og derefter på Spydbakken. For første gang ville jeg prøve at holde spurten til byskiltet, så jeg startede fesent ud på selve bakken. Jojo, fint nok men så tager de jo længere tid at komme op. Men nogenlunde timet til skiltet. Havde jeg ikke været en kujon, så havde jeg fået et godt swung med fra nedkørslen men det har jeg altså ikke mod til. Videre med holdløb Jeg blev rykket lidt op men det var stadig komfortabelt i de andres føringer. Til sidst kom jeg og klubbens tidligere licenstræner også til at splitte det hele. Spydbakken igen - licenserne havde sat sig frem, så jeg håbede lige… men jeg fløj forbi dem, så det gad de alligevel ikke. Enkeltstart - helt flad så over 20 watt mindre end på udturen. Decideret ulækkert med sprint-syre i lårene Mikrocykeløb på 1,5km. Håbede at kunne klistre mig på licenserne og byde op til dans til sidst. Nogle af dem der bare ville trille, stod og snakkede da licenserne kørte væk og jeg var bokset inde. Ergo måtte jeg nøjes med en alm spurt for mig selv igen-igen. Men de havde tydeligvis ikke kørt igennem, for jeg blæste forbi dem efter “målstregen” men inden jeg fik bremset cyklen ned. Og så en lille spurt over jernbanebroen ved Glostrupcenteret. Rigeligt til at jeg er godt og vel træt, så ganske fin tur, selvom jeg i pricippet kunne have kørt spurterne alene, nu der ikke var noget modspil. Spurter er desværre lige så umoderne som korte ærmer, der ikke går helt til albuen. Lidt sjovt, for i dag fik jeg faktisk mange positive bemærkninger om min 10 år? gamle trøje, der netop HAR korte ærmer, der er korte. Til gengæld er det blevet top moderne, at cykelryttere skal stå og flekse muller på deres insta-fotos. Før var det kagen og latten der skulle vises frem men nu er det et par spændte kanoner. Så jo - moderne skifter.
  3. 1 point
    Så altså stadig væsentlig stærkere end laaaaangt de fleste og nu også med OK kondi Godt med lidt liv i loggen igen
  4. 1 point
    Tinapigen

    Tinapigens log!

    Kære Bjergtrold! Jeg takker for de gode tanker og hilsner m.m.! Kan kun anbefale små "uplanlagte" afstikkere :-) - Og de lange, når det er muligt.. Jeg tror også, at vi har meget til fælles - af både interesser, udfordringer og måske mindset..? Kan se, at du også lige har været i ca samme område (selvom jeg ikke har nået at læse hele din log grundigt endnu). Jeg synes, at det er inspirerende og interessant at læse dine indput om både din træning og tanker fra hverdagen. Få du al den "skjulte motion" ind i hverdagen som muligt - og det er nogle gange mere overskueligt i hovedet, at det er okay, at det ikke er hårdt/hurtigt - men "bare" det at få rørt sig/få luft.. Rigtig god sommer til dig retur!
  5. 1 point
    Bjergtrold

    Vestjysk dagligdag

    tænker stadig, at det er imponerende så vedholdende du er med styrke/løbe pas. Stor respekt fra mig
  6. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Fint… jeg lader den ligge indtill jeg møder Rolf (som om). Jeg har ingen slidte klamper liggende. Kun nye. De originale speedplaypedaler holdt jo ikke til min venstre ustabile fod, så jeg købte tit nye pedaler og der fulgte klamper med hver gang og nogle gange gad jeg ikke skifte dem. Så du kan få et sæt nye. Enten den nye model begynderklamper eller de helt gamle. Jeg fik begynderklamperne med ved en fejl, til de nye Speedplay-pedaler. Jeg er bange for at venstre fod klikker ud når jeg spurter, så jeg bruger dem ikke men for normale folk, vil de sagtens kunne bruges. Især på hometrainer, hvor man sidder statisk. Begynderklamperne er med den beskyttende plastikkappe i bunden. De andre gamle klamper er fra før kapperne kom på, så de er hårde ved dit gulv da du går på metaldelene (gæt hvem der skal være meget taknemmelig, hvis han kan nøjes med slibning af gulv ved fraflytning). Men de er normale er klikke ud af. Du også få fedtpumpen til lejerne, hvis du vil have den - de nye klamper har lukkede lejer, så den kommer jeg aldrig til at bruge. Jeg har også en masse gode højre-pedaler
  7. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Har i går været forbi lægen for lige at diskutere mine fine tal. Da jeg kunne fortælle ham, at mit blodtryk også er faldet ned til et særdeles normalt niveau, blev vi enige om at skære ned på blodtryksmedicinen for at se, hvad der sker. Det kunne jo være rigtig fint at fase den ud efterhånden.
  8. 1 point
    Gregers TF

    Mens jeg venter på bjergene....

    Jeg ville lige vente med at lytte til musikken til jeg havde god tid. Genren plejer at have en ret lang optakt, så hvis man kun lytter til starten, får det aldrig en chance til at vise hvad det vil. Det er absolut godkendt
  9. 1 point
    Henrik S.

    Mens jeg venter på bjergene....

    Ja, den er faktisk ikke uden evner. Det går over stok og sten, når forbryderne - bogstavelig talt - har fanden i hælene.
  10. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Tak. Jeg har faktisk været forbi for lige at smage på det igen, og selv om jeg bare spadserede rundt i maskinparken og kørte nogle øvelser med beskedne vægte, var jeg sgu ret øm bagefter. Jeg må bare konstatere, at det står lige så sløjt til med styrken, som det gjorde med cardioformen for et halvt år siden. Så det er vist meget godt, at jeg får lagt det ind i ugeprogrammet igen. Den lange løbetur søndag var ikke for køn med ømme muskler på steder, hvor jeg helt havde glemt, at jeg havde muskler.
  11. 1 point
    Gregers TF

    Motion i balance™

    Godt gået og tillykke med de fine tal. Det lønner sig at passe godt på biostillladset
  12. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    To interessante ting i denne uge. Det er gået op for mig, at jeg simpelthen ikke får lavet den mindste smule styrketræning herhjemme eller i de udendørs redskaber hist og pist. Jeg kom ellers i gang, men jeg får ikke holdt det ved lige. Samtidig kom der et tilbud om halv pris og gratis indmeldelse i FitnessWorld, så nu er jeg tilbage med et kort til FW Valby, hvor jeg vil tage en tur i maskinparken 2-3 gange om ugen i forbindelse med løbeture. Har været forbi og hente kortet i dag, og de tager det åbenbart alvorligt med coronakontrol ved indgangen og alt muligt. Nu skal lænden lige have en omgang i de kommende uger og måneder. For det andet: Til min årskontrol for blodtrykket havde jeg jo fine tal på nær et kolesteroltal, der lå lidt over de 5 på 5,3. Det tog jeg som en udfordring og gjorde to ting: Skruede op for løbetræningen for at piske mig selv i lidt bedre form. Og så lagde jeg kosten om en lille smule i henhold til de 10-12 gode kostråd til at nedbringe kolesteroltallet. Det er de eneste to ting, jeg har ændret i mit liv, så jeg har lavet en lille klinisk test :) I dag fik jeg så taget blodprøve, og tallene er meget interessante. Alle tal er gået ned (blevet endnu bedre end sidst). Og kolesterol er faldet fra 5,3 til 4,6. Som sagt: Jeg har udelukkende ændret træning og kost. Og det har kun taget fem måneder at få mærkbart bedre tal plus et kolesteroltal, der er fint inden for det grønne område. Det er sgu da interessant og virkelig værd at skrive sig bag øret.