All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Østenvind, så Amagerrunden igen - egentlig ikke så skidt, for den er OK at lægge intervaller og fartleg ind i. Ud over diget begyndte jeg med 8 x 40/20. Indtil til gode stykke ved lufthavnen blev det til 4 (næsten) 30-sekunders. Siddende med stram kæde. Vo2max ved lufthavnen og igen på hjemturen over diget (5, 3 og 3 min). Den sædvanlige spurt på Avedøre Havnevej. Det er ikke meget juice i benene nu, så de får en hviledag. Men måske lidt overkropstræning?
  3. Last week
  4. Langt pokker i MOL

    Det var lidt en pligt-træning, før jeg fandt Jylland. Jeg havde ikke helt hovedet med og kunne heller ikke tælle. De 5 + 5 antrit blev til 5 + 6 Men dejligt at komme ud i solen og varmen. Vi er så tæt på vinteren nu, at man skal huske at nyde det og ikke tage det som en selvfølge.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag fik jeg kørt MTB. Idag onsdag i abeskuret: Low box squat - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg (Bælte på sidste sæt) Bænkpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg Fin lille simpel runde med ungerne flyvende om ørene på mig.
  6. Nice and clean power building

    Fatbar Bænkpres med stop 5x110 5x115 4x122.5 5x117.5 5x117.5 Dumbell lunges 5x5x32kg (2x32kg)
  7. Langt pokker i MOL

    Jeg vågnede næsten uden ondt i ryggen, der dog var godt stiv i det. Efter en hurtig morgenmad, hoppede jeg på cyklen og kørte Amagerrunden med fartleg. Kroppen var lidt træg i starten, så i stedet for store udsving, så holdt mig i den blide ende af vo2max og kørte så lidt hurtigere på mellemstykkerne. Dette indtil jeg nåede fælleden på hjemturen, hvor jeg herfra tog det stille og roligt med pulsen under 70%. Garminen øffer vildt over min manglede tid med lav belastning, så… Det kunne ryggen dog ikke så godt lide - jeg spænder nok bedre op, når jeg er lidt presset. Til gengæld smed den lige 4watt i min FTP efter turen - vi takker og bukker. Nu arbejde. I morgen til Gørding for at deltage i børnefødselsdag, så med mindre jeg vågner svinsk tidligt, så bliver det nok en nuldag (men håber på en lille serie antrit).
  8. Langt pokker i MOL

    Ryggen var nogenlunde og har derfor også sovet som en sten i nat. Det ødelagde jeg lidt, da jeg samlede den stol jeg købte i går. Derefter erkendte jeg, at sommeren er ved at være slut og fik sat turbotræneren frem - efter en masse rengøring, incl af vintercyklen der nu sidder på. Og så en tur på genbrugsstationen. Heldigvis er det ikke værre end at jeg kan bevæge mig nogenlunde normalt. Jeg fik testet den (turboen) af, ved at køre et kvarter i zone 2 - og skal have fundet ud af, hvorfor Zwift ikke længere overfører ture, som den gjorde i foråret. Og prøve at rette vintergeden til, så jeg sidder som på sommercyklen. Puha, det var mere skidt end jeg huskede. Jeg håber på lidt mere i morgen før mødetid men jeg er stadig pænt DOMSet i lårene efter min lille omgang hjemmestyrk. Er man bare lidt på insta har man nok set en masse biler få baghjul. Men…. Høhø - det her er hvad der tit sker inde i mit hoved men sjældent får ført ud i livet.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag fik jeg cyklet MTB Idag har jeg lavet en smule i abeskuret: Low box squat - 4sæt x 10reps med 50kg (Efter noget bøvl med mit knæ og en historik med uhyggelig doms af squat af ingenting så tog jeg det helt let og roligt) Læg - 4sæt x 30reps AB wheel - 4sæt x 12reps Flat DB flyers - 3sæt x 15reps med 20kgs French press - 3sæt x 12reps med 40kg Derefter en god lang gåtur.
  10. Nice and clean power building

    Søndag Fatbar Deadbench 6x1x120 3x1x125 5x1x125
  11. Nice and clean power building

    Lørdag Fatbar deadlift dobbelt overhånd 5x80,5 5x83 5x83 5x85.5 5x85.5 Det er uhyggeligt så slapt greb jeg har, endda selv om jeg arbejder systematisk med det
  12. Nice and clean power building

    Sandt. Vi får gået en del synes jeg. Vi bor jo lige op af skoven, og vi har også kræet ja, som kræver lidt aktivering.
  13. Langt pokker i MOL

    Jeg orkede ikke at fistre i bad og i bilen for at finde FW. Men jeg fik lavet noget styrketræning herhjemme omend det jo var noget af det, hvor jeg godt kunne have brugt mere udstyr og/eller tungere vægte. Lidt har også ret og hele kroppen har været på arbejde over de sidste to dage - udover intervallerne …. Videre fra Tyskland har vi Holland. Vi kan jo tage den alternative hollandske nationalsang (igen). I dag virker sådan et optrin letsindigt eller snarere helt vanvittigt tåbeligt. Håber at vi får styr på den satans virus, så man kan kaste sig ud i den slags igen. Om jeg så “mentalt har taget skade”, så jeg ikke længe vil synes det er fedt at hoppe rundt blandt potentielle smittespredere, ved jeg ikke helt. I dag virker det mere dumt end sjovt. Stadig sjovt men også VIRKELIG gakgak
  14. Nice and clean power building

    Styrketræning har heldigvis også en god effekt på sundhedsparametrene og eftersom det er det du synes er fedt og du får gjort så lad være med at slå dig oven i hovedet over manglende cardio. Du kan altid lave lidt squat med kortere pauser eller gå en tur. Fedt du får trænet hver dag. Den kæmpe hund I har fået skal vel også luftes :-D
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i RAW: Trappemaskine - 30min (2628trin PR) Pullups - 5sæt x 8reps Militært press - 20x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 8x60kg, 8x60kg Kabel rows - 6sæt x 10-15reps op til stakken Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg Plate loaded incline press - 4sæt x 10reps Kabel curls - 5sæt x 10reps Stivbenet DB dødløft - 3sæt x 20reps med 2x20kgs Et bens benpres - 3sæt x 20reps (let vægt) Triceps ext - 3sæt Lidt greb - 2sæt Super fin træning. Svedte fuldstændig åndssvagt efter trappemaskinen.
  16. Langt pokker i MOL

    Jeg fik ikke trænet i går - var for energiforladt men til gengæld er vægten i dag under 88kg igen. Det til trods for en rædsom nat. Jeg tror jeg er vågnet de gange jeg ville vende mig, pga ryggen. Jeg har været oppe i stuen mindst 5 gange i løbet af natten og også tømt en Sodastream-flaske - men dog kun spist to bolsjer. Pudsigt nok gjorde ryggen mindre ondt da jeg vågnede end ellers. Stolen? Den dårlige søvn gjorde også at jeg slog vækkeuret fra og ikke tog i FW. Da jeg vågnede senere, kunne jeg se at det ikke regnede som “det burde”. Faktisk skinnede solen. Så en hurtig kaffe og skål havregryn og ud på diget og køre vo2max. I princippet 6 x 3/1,5 men det sidste interval blev kun på 2,5 minut, da jeg løb tør for dige - til gengæld smed jeg så 20 watt oveni hatten. Spurten på Avedøre Havnevej var der ikke meget spræl i - benene var slet ikke blevet ladet op endnu. Computeren rettede igen mig FTP en enkelt watt op - på baggrund af vo2max kan man nok ikke helt regne med det men stadig fedt at den melder fremgang. Som i går, håber jeg at få styrketrænet efter fyraften men hvis det ikke bliver til noget, så trykker jeg på pyt-knappen.
  17. Nice and clean power building

    Flat dumbell pres (cirkus dumbells) 5x50 6x50 7x50 6x50 6x50
  18. Langt pokker i MOL

    Tankerne gik på Fitness World men maven var længe om at vågne og så var der ikke alverdens tid. I stedet lidt hjemmetræning af det jeg har udstyret til. 5 sæt tåhævninger på et ben 4 sæt kropshævninger m overhåndsgreb i ribben 4 sæt Arnold pres Så prøver jeg om der er energi til Fitness World efter fyraften. Jeg skal møde tidligt i weekenden, så kommer alligevel ikke på cyklen. … Jeg vågnede igen med ret ondt i ryggen. Uden at være helt sikker, så er der vist nok to ting der går igen, når den driller: - jeg har ligget/sovet meget på min højre side - hvilket er oplagt, da det er den side jeg sover bedst på. - jeg har meget fri. Jeg mistænker at jeg tilbringer det meste hjemmetid på en spisestol. Jeg overvejer en bedre stol. Det er bare umuligt at vide hvordan den er i længden, så derfor er der lidt for meget held inde over sådan et køb. Måske et hæve/sænkebord også skal overvejes, da jeg både spiser, bruger IPad, incl ser tv - ja faktisk foretager alt ved samme bord. Nu heldigvis på vej på arbejde, hvor førerstolen (hvis det ellers virker) kan indstilles, så jeg sidder ret behageligt.
  19. Earlier
  20. Nice and clean power building

    Fatbar box squat 3x130 3x140 3x140 3x145 3x145 3x140 Absolut ikke prangende, men squat har alle dage været det der kommer sværest til mig, og pudsigt nok det jeg sætter mindst pris på
  21. Langt pokker i MOL

    Gal, jeg er smasket i stængerne i dag. Heldigvis er vejret til at lukke op og ski… i, så intet skidt i at tage en nuldag. Jeg er det sted i min 10-ugers-turnus hvor jeg har dobbelt hverdagsfri, så har fri igen i dag. Cyklen skal lige have et check og formodentlig skiftet kæde - den snakker meget, så er nok blevet lidt for lang. Venstre cykelsko svupper også godt rundt på pedalen men nu er det heldigvis ikke kun mellemstykket mellem sko og plastik, der er blev gnavet ud af facon. Det er noget billigere af skifte … Man påstår at København er en cykelby. Men det er jo kun set på antallet af cyklister og ikke på deres vilkår. (Cykelgade i Amsterdam - biler er ganske vist tilladt men kun med 30km/t og det bliver langt hen ad vejen overholdt - hvilket jeg ikke er ganske sikker på ville være tilfældet i Kbh) https://instagram.com/stories/gemeenteamsterdam/2627853714971015421?utm_medium=copy_link Beklager hvis man ikke kan dele stories på denne måde, så det er noget bavl der dukker op…
  22. Nice and clean power building

    Den positive side er at jeg stadig formår at lave "et eller andet" styrke relateret stort set hver dag. Typisk en øvelse om dagen. Den mindre positive side er at jeg ingen cardio får lavet (surprise) og at jeg fra på Mandag får brug for at møde fast ind på et kontor igen dagligt. Det har været en kæmpe hjælp det sidste 1½år, at jeg har kunne træne i min frokost pause feks Overall er jeg også selv ret tilfreds med styrken, set i lyset af indsatsen.
  23. Nice and clean power building

    Du holder dig stadig en rigtig solid styrke kan jeg se. Jeg skal ikke sammenligne styrkestats med dig mere ihvertfald..
  24. Langt pokker i MOL

    Op lidt over syv, for at køre med kollegaen før han skulle møde. Det havde regnet og vejene var våde - det gad han ikke. Jeg var meeega træt, så gik i seng igen og sov til halv ti! I stedet blev til en tur med HvidovreCK, der havde besøg af supermotion. Der var faktisk også lidt licensryttere der kørte med men dem så jeg ikke så meget til Jeg er alt for langsom til at køre med dem over noget der tager lidt tid og de gider ikke køre spurter, så… Først en enkeltstart - ad Opdeling i tre hold - jeg valgte det dårligste, da vi skulle køre rulleskift. Jeg har været ret god til det men nu er jeg rusten. Og teknikken falder på gulvet når man er presset, så jeg ville ikke sætte sikkerheden over styr. Videre i samme hold, først fri leg på en alm bakke og derefter på Spydbakken. For første gang ville jeg prøve at holde spurten til byskiltet, så jeg startede fesent ud på selve bakken. Jojo, fint nok men så tager de jo længere tid at komme op. Men nogenlunde timet til skiltet. Havde jeg ikke været en kujon, så havde jeg fået et godt swung med fra nedkørslen men det har jeg altså ikke mod til. Videre med holdløb Jeg blev rykket lidt op men det var stadig komfortabelt i de andres føringer. Til sidst kom jeg og klubbens tidligere licenstræner også til at splitte det hele. Spydbakken igen - licenserne havde sat sig frem, så jeg håbede lige… men jeg fløj forbi dem, så det gad de alligevel ikke. Enkeltstart - helt flad så over 20 watt mindre end på udturen. Decideret ulækkert med sprint-syre i lårene Mikrocykeløb på 1,5km. Håbede at kunne klistre mig på licenserne og byde op til dans til sidst. Nogle af dem der bare ville trille, stod og snakkede da licenserne kørte væk og jeg var bokset inde. Ergo måtte jeg nøjes med en alm spurt for mig selv igen-igen. Men de havde tydeligvis ikke kørt igennem, for jeg blæste forbi dem efter “målstregen” men inden jeg fik bremset cyklen ned. Og så en lille spurt over jernbanebroen ved Glostrupcenteret. Rigeligt til at jeg er godt og vel træt, så ganske fin tur, selvom jeg i pricippet kunne have kørt spurterne alene, nu der ikke var noget modspil. Spurter er desværre lige så umoderne som korte ærmer, der ikke går helt til albuen. Lidt sjovt, for i dag fik jeg faktisk mange positive bemærkninger om min 10 år? gamle trøje, der netop HAR korte ærmer, der er korte. Til gengæld er det blevet top moderne, at cykelryttere skal stå og flekse muller på deres insta-fotos. Før var det kagen og latten der skulle vises frem men nu er det et par spændte kanoner. Så jo - moderne skifter.
  25. Nice and clean power building

    Bænkpres med stop - Fatbar 8x100 8x102.5 7x112.5 (grrr) 8x105 8x105 EZ Curls 5x8 med et eller andet vægt
  26. Nice and clean power building

    6 Juli Fatbar squat 505 2x5x90 5x92.5 5x92.5 5x92.5 7 Juli Bænkpres med stop Fatbar 5x110 5x112.5 5x115 5x117.5 5x120 Fatbar dødløft 5x70 5x80 5x82.5 5x87.5 5x80 9 Juli Closegrip benchpres fatbar 5x110 5x110 5x112.5 5x110 5x110 En uges sommerhus 18 Juli Fatbar bænkpres med stop 11x3x110 Dødløft dobbelt overhånd 5x110 2x130 2x130 5x130 5x125 5x125 20 Juli Fatbar floorpres 5x110 5x120 4x130 5x120 5x120 5x110 21 Juli Havde en ung makker på besøg, og vi gøglede lidt rundt med noget squat. Jeg kørte 5-6 sæt, og sluttede på 5x115 OL squat på fatbar 22 Juli Fatbat bænkpres 3-2-0 6x3x117.5 24 Juli Fatbar bænkpres meds top 3x110 3x120 2x135 2x135 3x125 3x125 Virkelig plat med de 135. Dødløft 5x130 5x150 5x160 5x170 5x180 Konventionel serie, uden bælte, stropper eller noget 26 Juli dumbell clean and jerk (clean på første) 8x32 8x32 8x34 8/7x36 8/7x36 27 Juli Fatbar mixed grip dødløft 5x108 5x118 5x128 5x138 5x143
  27. Nice and clean power building

    Ja ja ja jeg løfter stadig, men jeg logger ikke. Der er ikke det store at berette. Jeg ligger og roder med at slå en gammel PR i floorpres , men ellers er det vidst rimelig meget business as usual.
  28. Vestjysk dagligdag

    24-07-2021 Løb 5,1km 39m13s Løb sammen med en ven, han er pt. ikke hurtig. Det gav mig mulighed for fartleg, med ok pulsvariation. 25-07-2021 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave i maskine: 1 x 15 x 30 3 x 15 x 45 Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x10 x 65kg. Bryst pres (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Læg 1 ben, stående: 2 x (15+15)x bw. 26-07-2021 Spinning 1 time Lang lang tid siden. Men trængte til at få pulsen op. Ok afveksling til løb.
  1. Load more activity