All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. mvp.

    Hyggetræning

    Har været på 5 dages druk fra onsdag til søndag med nogle andre i Århus. Jeg har aldrig drukket så meget før i mit liv. Det er som om man ældes ca. et år om dagen. Onsdag [email protected],2kg Benpres 3 x 7 x 200 Langsom Ophævninger, uden vægt 3 x 10 stk. Baglår maskine 3 sæt Bænkpres 2 x 6 x 100 Langsom Skulder maskine 2 x 6 x 90 Godt at komme i gang igen.
  3. Today
  4. Kermit

    Got legs?

    Tak for det :) Og ja, det er pænt irriterende og ikke mindst frustrerende. Jeg synes egentlig jeg gør alt hvad jeg kan for at holde mig kørende med vitaminer, kolde bade, fokus på søvn, sørge for ikke at blive kold etc. Men jeg er åbenbart bare inde i en stime for tiden hvor selv det mindste får læsset til at vælte.
  5. 400 gram lettere efter 4350 kcal i går. Jeg kunne ikke sove før kl 02 (ellers heldigvis sjældent jeg har problemer med at falde søvn), så tillod mig at sove til over 9. Men syv timers søvn er alligevel ikke prangende. Ingen SOSU-krævende DOMS men benene ER ømme og jeg er generelt off i kroppen men på den fede måde. Virkelig lækkert vejr med sol her til formiddag og det kriblede i hele kroppen for at komme ud at cykle. Jeg synes ikke jeg plejer at længes så meget efter det, så tidligt på året men det jo kun super. I dag måtte jeg nøjes med en totalt-sprint fra lejligheden, ned på stien og op på perronen. Da jeg kom ud af badet, var der kun lidt over fire minutter til toget kørte.
  6. Gal, det må være irriterende. Og god bedring, selvfølgelig :-)
  7. Kermit

    Got legs?

    Og endnu engang ramt af sygdom. Vågnede op søndag morgen og skulle egentlig styrketræne, men følte mig ved siden af mig selv, så droppede det og tog en meget let halv time på hjemmetræneren. Så blev det bare værre i løbet af dagen, og har kæmpet med hoste, tyk hals og ondt i hovedet lige siden. I dag føler jeg mig nogenlunde, men er slet ikke på toppen endnu. Ved fandme ikke om det er mig der er et pjok efterhånden, eller om min coronaomgang sidste år har skubbet til noget.
  8. Yesterday
  9. De 65 minutter i DSBs jernkælder havde også lidt “kæft-det-går-godt” over sig. Knæet holdt nogenlunde til det (det klikker lidt på trapperne herhjemme men er oplevet værre - men selvfølgelig noget jeg skal forsøge at undgå) men jeg kan frygte at lår-DOMS bliver så slem, at min forskudte friweekend ikke bliver gode cykeldage. Jeg fik den fikse ide, at se om knæet ville kunne tåle almindelig squat. Der er større ROM end i bulgarsk split squat men mindre end i hack- og frontsquat. 20 reps med stangen. 10 med 40, 60 og 80 og 3 med 90 kg der stadig var lette. Smed 10 kg mere på også var der pludselig noget at arbejde med. Ikke i nærheden af fail men dog tungt og jeg kunne godt mærke på stabiliteten, at jeg ikke har squattet i tre måneder. Havde heller ikke regnet med at der var til 100. Tog 3 x 3 x 100. Burde nok have stoppet (burde reelt nok slet ikke have taget dem) men fortsatte med et par opvarmningssæt i leg extensions og så 2 gange til fail med omkring 15 reps. Supersættede med læg i benpressen: 3 sæt med bøjede ben og 3 (til fail) med strakte. Derefter: 2 x siddende lårcurl - progressivt 10 reps - 10 kg mere på - 10 reps osv til fail 2 x træk til bryst 2 x bænkpres, DB (års-PR) 2 x bicep curl 2 x hyperextension Her var det planen at tage hjem men de unge mennesker fulder noget rundt når det er aften, så politiets arbejde havde forsinket mit tog, så jeg gik i kælderen igen: 2 x bænkpres, DB 2 x laterals 2 x tricep pushdown 1 x hyperextensions 2 x mavebøjninger Noget helt andet…. Jeg kan blive lidt i tivivl om min Bicep Brachii alligevel sidder på - men forkert eller halvt eller… ved det ikke. Jeg oplevede stadig fra dag til dag, at armen blev anderledes og også gjorde ondt i et par dage. Det er jeg SLET ikke i tvivl om. Men lyset foran spejlet @ DSB er hyggeligt at stå af flekse i (latterligt i min alder - jeg ved det, jeg ved det) og bicep er tydeligt todelt. Det burde den vel ikke være, hvis kun det ene hoved er der? Kan ske jeg skal få tatoveret at jeg gerne vil obduceres og svaret sendes til…. øh... de må lægge en seddel i kisten
  10. Træning d 7.2 Løb Hechmann uge 6, dag 2, 30 min i alt og lidt tempo i Ae2-3 og AT Styrke Pull down lat 2 sæt af 12 gentagelser med 30 dimser 1 sæt af 8 med 35 DB bænk pres 2 sæt af 12 gentagelser med 14 kg 1 sæt af 8 med 16 kg Kan godt mærke, at jeg ikke helt så systematisk bliver udfordret med vægte som dengang med personlig træning. Well det er baggrunden for at kunne komme afsted igen, så skal selv i gang Barre 15 min med fokus på balder og lår med down dog app Yoga 15 minutters dejlig hatha yoga Er nået til koffein rehab dag 7, alkohol dag 38 og rammer lige præcis aften vægt på 56.3 (mål 56.4). Ellers lidt uheldig kombo i går af både at være dehydreret og så lande lige i sofa/dyne med slik og chokolade, som jeg troede, at jeg kunne tillade mig. Ja så havde i princippet kun 200 g at gøre godt med fra morgenstunden men det letter jo alligevel i løbet af dagen. Stadig godt, at jeg kørte direkte fra FW og hjem. Havde store intentioner om at få bagt banankage i aften og/eller spidskålssalat prep men kommer ikke til at ske. Er for træt og mat i min rehab tilstand men ret rolig og stilfærdig indeni hovedet = rart og godt i det lange løb. Håber sådan, at jeg kunne komme op og afsted til morgen løb inden job men kommer meget an på søvn. Sover stadig lidt afbrudt men helt klart mere og var fx i morges i stand til at sove mellem 4 og 6. På kaffe ville jeg bare være stået op kl 4 og været kunstigt vågen. Søde drømme til Jer derude
  11. 300 gram væk efter 3050 kcal i går. Jeg overvejede at cykle ude igen, nu vejret var så fint. Men jeg ville gerne have noget puls på og det var, trods alt, for koldt til at blive våd af sved. I stedet på skrumlet og køre en træning jeg også kørte for nylig. Jeg havde spillet lidt for meget HayDay (ugeopgaverne frigives hver tirsdag kl 9), så havde ikke alverdens tid. Heldigvis var det meget lettere end sidst, så pauserne blev klippet af fra 3 til 2 minutter og efter første halvdel af afrulningen, var pulsen rigelig langt nede til at stoppe. Alligevel lidt i løb for at nå toget på arbejde. Virkelig dejligt med sådan en dag, hvor der er hul igennem til stængerne.
  12. God bedring kære Vestjyde. Det lyder da lidt træls godt, at du får det undersøgt!!
  13. 03-02-2023 Gåtur, ca. 6 km. begyndte at halte på venstre ben. Det gjorde ikke ondt, som om der ikke rigtig var forbindelse til benet. 04-02-2023 Styrke (eller noget) Opvarming: Motionscykel 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Curl db. 1 x (10+10) x 11kg. 2 x (10+10) x 12 kg. Triseps ext. Db. 3 x (10+10) x 10kg. Laterals rais db. 3 x 10 x 10kg. En masse udstrækning og vrid af hofte/lænd. 05-02-2023 Løb 4,4 km 29m39s Kunne løbe, hvilket er godt. Men benet er ikke helt ok. Der er en underlig følelse af manglende tænding. 06-02-2023 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 1 x 10 x 70kg. Bænk pres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row (Pure strength maskine): 1 x 10 x 60kg. 3 x 10 x 80kg. Ben lystre så'en nogenlunde. Jeg har bestilt tid ved læge og kiropraktiker. Jeg skal have en løsning på det ben.
  14. Absolut. Lige denne her bliver virkelig vellykket.
  15. Det pyntede, må man sige. Og så sympatisk at genbruge, sådan helt generelt. Med cykler er det næsten også sådan, at jeg hellere vil have en istandsat ældre cykel end end en topmoderne. Der er efterhånden flere tiltag på nye cykler, som jeg helst ville være fri for - i hvert fald når vi er i den dyrere ende af markedet.
  16. Jeg kan altså godt lide Andy, der restaurerer cykler på YouTube. Det er jo en sympatisk tanke at genbruge tingene, og han restaurerer ikke kun de mest kostbare cykler, men også nogle helt almindelige, tilgængelige racere. Denne her Saracen bliver virkelig vellykket, synes jeg.
  17. Last week
  18. Det handler jo for det meste om træning. … som der jo altid er dejlig meget af Men så jeg da også lige “erantis” Jeg glæder mig til jeg selv spotter noget der ligner forårstegn, så må hellere til at begynde at holde øje.
  19. Mandag d. 30. Januar 2023 Cykling 28 km Tirsdag d. 31. Januar 2023 Cykling 14 km Push-ups: 2x15 Gæster til middag komb med skulle nå nogle arbejdsmæssige ting og dertil dårligt vejr - stormvejr...;-) Onsdag d. 1. februar 2023 Cykling 28 km Stand-up open mic med Teater Vestvolden på Risbjerggaard - sjovt og hyggeligt at grine med nogle venner - og dejligt tæt på. Kan se, at de 3 næste planlagte arrangementer allerede er udsolt... Torsdag d. 2. februar 2023 Cykling 14 km Bjj no-gi: closed guard + rul Push-ups: 2x15, pullups:? Fredag d. 3. februar 2023 Cykling 16/28? km Fik før og efter gus hygget med et masterclass webinar angående tolkning af tandrøntgenbilleder, der lige gav lidt ekstra. Gusaften Lørdag d. 4. februar 2023 Travetur i Vigerslevparken en god times tid med kæresten. Fik spottet erantis, masser af fuglekvidr m.m. :-) Var lige på kanten til feber med temp 37,4 C hele dagen, så tog en rolig dag -samt fik byttet noget lækkert uld-undertøj i Spejdersport til korrekt størrelse etc. Vejret ellers så lækkert solskin - men trængte i dag mere til en hjemmedag med travetur en ud af huset ro-tur.. som ellers også ville have været virkelig lækker.. "Danse-pullups" 1x8xbw: det blev til et enkelte selv med "svej til siden både op og ned" i takt til musik :-) Søndag d. 5. februar 2023 Cykling 10 km Bjj no-gi: "Flying" omo plata m.m. + ½ times rul. Var desværre lidt "klodset" under tekniktræningen, så jeg efter lige at have udført teknikken korrekt 2 x, endte med at "kaste mit øjenbryn" lige ned i min makkers spidse albue - ikke bare én, men to gange i træk - inden jeg lærte at ramme udenom igen.. Det var helt stille og roligt, men gav desværre lige en blødningshævelse på h. side, som jeg her efterfølgende kan følge trække ned omkring mit øje i farvespillet af smukke lilla nuancer... Dertil orden på nogle, af de ønskede projekter, der kræver computer samt opfølgning på enkelte andre ting.. Færdig ... næh.. ;-) Mandag d. 6. februar 2023 Cykling 28 km Monster travl dag på job, som trak ud med flere akutte patienter - ja, endnu en spændende dag.
  20. Denne uge bliver i øvrigt lidt spøjs og anderledes. Næste weekend byder forhåbentlig på langtur(e) igen, men mandag til torsdag har jeg flere (video)møder, et fysisk møde og aftaler hos både lægen og tandlægen, så jeg kan simpelthen ikke nå at træne midt på dagen som sædvanligt. Derfor holder jeg for en gangs skyld benene i gang med en morgenløbetur. Og da jeg nu er i gang med mærkelige dage, prøver jeg at springe morgenmaden over, så jeg ikke spiser noget mellem aftensmad og frokost. Det er jo ikke nogen lang faste, men alligevel ... I dag har det indtil videre være meget udramatisk, men på længere sigt går det nok ikke, da jeg næsten altid træner i frokostpausen. Det bliver formodentlig svært på tom mave helt fra aftenen i forvejen.
  21. Desværre omkring 4500 kcal igen i går og 93,5 kg til morgen, hvor jeg tillod mig at sove igennem. Jeg er godt kvast i skinkerne, ryggen er træt og triceps er ømme. Måsen tyndslidt, da jeg begge dage glemte alt om buksefedt. Jeg skal i hvert fald ikke cykle i dag. I morgen slutter jeg arbejde på Hovedbanegården, så satser på lidt rigtig styrketræning, men tyvstartede med: 2 x statisk hold i loftbøjlerne 2 x mavebøjninger 3 x tåhævninger på et ben.
  22. Træning d 5.2 Løb Hechmann uge 5, dag 7 42 min jog/Ae1/Ae2 Styrke Core & Glutes 60 min Mellem løb og hold ca 15 minutters udstrækning men ikke decideret yoga Er på koffein rehab dag 5, alkohol dag 36, morgenvægt 55.2 og håber at ramme aftenmål på 56.5 Ellers været husalf ovenpå mange, mange dejlige timers søvn men ikke nået ret meget andet. Jo så "Becoming Jane" om Jane Austen = pragtfuld film, som næsten fik mig til at fælde en tåre. Sometimes love just ain't enough. Dejlig dag og uge til boardet
  23. Ujujuj. 4550 kcal i går og var et bundløst hul. Gik måske sukkerkold lige så meget som mine langsomme fibre blev ristet…. 93,7 kg til morgen Vejrudsigten for i dag var oprindelig våd men blev mere og mere tør som dagene gik, så cykelklunset blev vasket i vaskekælderen i går, så det kunne nå at tørre til i dag. Hvis nu…. Og jo - tørvejr. Ud på geden og køre “Runden”. Det er ikke rent “langsomt arbejde” med kryds, rundkørsler og heller ikke så fladt som Amager. Men på puls og vejrtrækning skulle det være zone 2 igen i dag, selvom det føltes meget lettere. Jeg kørte en lille omvej for at runde to timer og overvejede at tage Fælleden men jeg var allerede sulten og ville gerne undgå og miste grebet om sulten igen i dag. Ingen jeg kørte, havde jeg vilde planer om at styrketræne senere men mine triceps er godt ømme af at holde mig oppe to dage i træk, så det gider jeg ikke. Lidt leg i loftbøjlerne bliver det nu nok til :-) Men to gange to timer på cyklen i starten af februar er også meget bedre, end jeg kunne håbe på.
  24. Er i gang med planen om at løfte 'ugens lange tur' i februar. Det blev til 23,1 km i går lørdag med 5:27 i snit. Det gik sådan set fint nok, men det kan godt mærkes i stængerne her til morgen. Jeg skal i løbet af måneden op på ture, der er 28-30 km, før det rent mentalt kan lykkes at prøve kræfter med hele distancen ultimo marts. Det hele er kende hasarderet, men lad os nu se. Måske kan det lige nå at falde på plads, så løbet ikke bliver ren overlevelse. Det handler jo slet ikke om tiden, så i værste fald kan jeg prøve at tøffe igennem og tage det som en (lang) udflugt :)
  25. Jeg var klar til sengen 22:45 i går men turde ikke så tidligt - var bange for at ligge vågen 3-4 timer. Blev lidt overtræt og tabte paraderne og spiste to proteinbuddinger. For at det ikke skulle være forgæves, så kastede jeg mig ud i fem statiske hold i loftbøjlerne og 6 x dibs til fail samt en gang tåhævningerne. Og så så først ved 01-tiden. Heldigvis er der efterhånden så meget sol, at jeg vågnede 8:15 = før vækkeuret ringede go 100 g lettere end i går. Planen var en gang zone 2 på skrumlet men nuij, det var fint vejr. Det skulle bliver lunest ved 14-tiden, så jeg trak tiden, hvilket jeg jo ikke har svært ved Desværre blev det ikke varmere men til gengæld koldt, da solen til sidst stod så lavt at den ikke varmede længere. 1t 50m nok i den højere ende af zone 2 - tror jeg. Det er jo ikke til at hitte ud af hvor den elendige zone reelt ligger henne. Men benene blev trætte til sidst og instinktivt ville de gerne skiftevis køre hårdt og i frihjul, så jeg tror jeg fik ristet de langsomme fibre af. Udholdenhed har jeg skunte meget af. Men fed tur. Dejligt at være ude i solen og ligefrem hyggeligt med Avedøreværket som pynt med solen der blev reflekteret i is-pytterne. …. Til gengæld lort og lagkage her til aften. Jeg lurede godt at køleskabet lød underligt i går. Jeg har åbenbart ikke fået lukket døren til fryseren og nu var den iset så meget til, at døren stod ca en cm åben. Så er i gang med at afrime skidtet. Øverste skuffe (med indhold ) er indlejret i isklumpen og kan ikke åbnes, så det kommer til at tage sin tid.
  26. Træning d 4.2 Styrke Bodyfit 1 time + 15 minutters core strength med down dog barre app Løb Hechmann uge 5, dag 6 med hovedserien 3 x 3 min, hvor jeg ikke helt kunne beslutte mig for om jeg skulle snuppe halvdelen eller hvilket tempo. Benene føltes lidt tunge ovenpå ugen uden løb. Endte med 3 minutter i 5.27 min/km, 1 1/2 min i 5 min/km og til sidst 3 min i 5 min/km Opvarmning 10 min i jog/An1 og afjog ca 12 minutters jog. Dejligt at løbe igen. Meget mere af det Yoga 15 minutters hatha med down dog yoga app Koffein rehab dag 4, alkohol dag 35, morgenvægt 55.3 og aftenmål 56.6 (egentlig 56.55 og 56.5 i morgen) Well det er meget nørdet men vigtigst, at det virker. Well må hellere være lidt kedelig i dag og stoppe her..... Dejlig weekend til boardet
  27. Altså, den zone virker klart bedre end 200g marcipan til Dexter (det bare et eksempel...). Hvis det reelt handler om forbrænding, så er intensitet overlegent pga samlet forbrænding undervejs og med afterburn. Ifht. cykelsport og øget udholdenhed-->god fedtmetabolisme submaksimalt, så giver det rigtig god mening!
  1. Load more activity