All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. To failure & beyond ..back on the mountain track

    5 x løb på en uge er helt ok, inspirerende.
  3. Vestjysk dagligdag

    20-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 21-01-2021 Løb 5,5 km 40m00s Social tur. En ven skulle med, det tog sin tid, men var hyggeligt. 22-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 23-01-2021 Løb 5,6 km 38m40s Endnu en social tur. Jeg tror jeg fortsætter med den samme gruppe venner, her i denne corona tid. De løber lidt langsomt, men det er hyggeligt.
  4. Yesterday
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg fik også styrketrænet. Ikke noget vildt og voldsomt men det basale og det er også rigelig fint. To sæt tåhævninger, bulgarsk splitsquat, kropshævninger, dips og mavebøjninger. Så kan jeg tage en nuldag i morgen og i overmorgen skal jeg møde halvtidligt, så jeg tror det udløser en dobbelt hviledag. Det er nok ikke så tosset
  6. Langt pokker i MOL

    89,5kg efter 3450kcal Jeg slap med 195 kroner, så hvis de andre briller alligevel er bedre, så er tabet ikke så voldsomt. Med ondt skal ondt fordrives, så de varme sokker op på radiatoren og ud på geden da de omsider var tørre. Tung i skinkerne efter i går, havde jeg sat forventningerne lavt. Planen var Amagerrunden og at køre moderat med sweet spot på diget og det halvlange stykke ude ved flyvepladsen. Da jeg kom ud på Amager begyndte jeg at lugte af ammoniak. Det tærer hårdt nok på muskelmassen at være under vægttab, så ingen grund til ligefrem at køre på proteinforbrænding også, så jeg lettede gassen lidt ekstra. Pudsigt nok føltes det varmere sådan. Jeg glemte det ude ved flyvepladsen og ammoniakdunsten vendte tilbage. Benene var heller ikke så villige mere, så zone 2 lå lige for. Modsat når jeg har carbs i kroppen, hvor jeg synes jeg spilder tiden, så føltes det rigtigt i dag. Egentlig også hyggeligt at have tid til at nyde skumringen og den lette dis over Fælleden, nu jeg droppede sidste interval. Igen vanvittigt mange mennesker ude at gå tur og især ude i Ørestadstrekanten hvor jeg lå med 10-15 i timen. Det fik kroppen til at sænke paraderne og så rumlede maven HELT vildt. ... Jeg forstår ikke hvorfor folk lægger billeder ud på nettet, hvor de f eks cykler på vejen hvor der en cykelsti eller andet der ikke liiiige er efter bogen. Der kan tit være en god grund. Interval. Optræk til skiltespurt. Elendig og hullet cykelsti. Eller bare fordi. Fred være med det. Men hvorfor give ammunition til horden af cykelhadende bilister, der elsker at få bekræftet deres fordomme - jeg hører dem jævnligt inde på arbejde, så jeg ved de findes og elsker at svine cykelfolket til. Omgås nu bare reglerne lidt i det skjulte men læg billeder op, hvor der ikke er noget at pege fingre af. Cykelstien billedet er i øvrigt gennemført rædsom og hullet (næsten) som en grusvej, så jeg forstår til fulde at man kører på vejen. Men ikke at man så partout skal tage et billede lige akkurat der
  7. Langt pokker i MOL

    NVM
  8. Nice and clean power building

    Bænkpres med stop 4x120 4x120 4x120 4x120 4x120 4x120 4x120 4x120
  9. Langt pokker i MOL

    ihhh godt at vi kan inspirere hinanden. Håber, at det bliver godt med de nye briller. Jeg er faktisk endt med kun at bruge de nye med flydende overgange da de simpelthen er geniale og særligt, hvis jeg også lige skal læse noget. Der duer de rene skærmbriller ikke. Tror egentlig mest, at problemet var, at de gamle med flydende overgang var for små. Og pas nu på dig selv med den hårde diæt. Stay strong
  10. To failure & beyond ..back on the mountain track

    tak kære super løber og ja det er også ultimativt noget af det, som altid gør det nemt for mig at beslutte, at min base er her i Århus. Tak søde Tina og du er da så sej til at få trænet inkl med hjemme øvelserne. Håber ikke, at det bliver rent arbejde når din kollega går på barsel men genkender virkelig det med, at arbejdet ender med at fylde rigtig meget. Det er svært at slippe når vores patienter har brug for os. Alt godt herfra Ja og så en lille update fra mig. Mandag, tirsdag og onsdag blev med samme lille bytur på knapt 9 km. Tirsdag var min mave dog dum, så endte med at gå de sidste 2-3 km. Torsdag og fredag nul træning pga oceaner af arbejde. I går 5 k og i dag 10 k Torsdag aften fik jeg overbevist mig selv om, at jeg simpelthen var blevet for zombie, coach potato, stillestående inde i mit hoved. Ja så havde allerede truffet beslutningen om fredag morgen kl 5.30, for første gang i 63 dage, at indtage himmelsk café latte. Ved godt, at jeg havde forsvoret, at det skulle ske men hellere det end antidepressiv medicin. Har dog lovet mig selv, at det ikke skal indenfor dørene, altså ikke noget hjemmebryg. Godt nok hentede jeg en kop på tanken i går formiddags men i dag gik det fint uden og jeg tror godt, at jeg kan undgå kaffe indtil togtur torsdag morgen. Hvem ved. Måske jeg slet ikke har lyst til det til den tid Det korte og det lange er stadig, at jeg trods meget, meget travl fredag var lykkelig og produktiv. Må se om sådan en slags mikrodosing, kan holde effekten stærk og bivirkningerne fra dørene. Kan også mærke, at det handler om en strategi, hvor jeg i lidt højere grad slipper alle reglerne og bare prøver at værdsætte, hvad der er, som det er. På samme måde vil jeg nyde hvert et lille trænings pas og hvad min krop vil være med til. Lige i øjeblikket, så magter jeg heller ikke at veje mig, eller følge stram diæt. Må bare erkende, at jeg har haft tidspunkter i mit liv, hvor jeg har haft været i super form og alligevel har haft hadet mig selv og syntes, at alt var forkert. Not any more. Apropos hvad Tina skriver, så havde jeg også en periode for noget tid siden, hvor særligt mit venstre knæ knasede og bragede. Og ja det siger noget om, at det ikke er selvfølge det med at kroppen vil være med. Hvis jeg pludseligt blev syg, så ville jeg selvfølgelig være ked af det, men jeg ved også, at jeg allermest ville ærgre mig over, at jeg ikke i højere grad havde nydt, hvad der var muligt. Og tilsidst en lille skøn sang som Spotify præsenterede mig for i "Best of the Decade" baseret på min musiksmag. Dejlig kommende uge til Jer derude
  11. Last week
  12. Langt pokker i MOL

    89,7kg efter 2800kcal. Langt mentalt tilløb som jeg fornuftigt brugte til at hælde carbs på kroppen, inden jeg kom ud på vintergeden - den vanlige “korte runde”. Ned ad Køgevej gik det retti fint og jeg holdt igen, da jeg ellers gerne ville træde flere watt end jeg ville kunne holde i længden. Men kæk og kørte dragrace med bilerne ud af krydsene. Energien også brugt på lidt fartleg og et par semifesne spurter for hold kæft hvor jeg pludselig frøs, efter jeg havde været oppe og få lidt puls og sved på kroppen. Herefter lukkede og slukkede benene og sagde tak for i dag Til slut kom der lidt liv i dem igen men ikke noget der er værd at prale af. Jeg har så mange gange før prøvet at smide vægt, at jeg ved at det er en bivirkning, at jeg kører sølle. Havde jeg ikke haft den lille leg med kollegaen, så havde jeg stoppet ASAP og begyndt at spise som jeg plejer. Men nu ser vi og forhåbentlig kan det lade sig gøre at holde en stabil vægt, bare længere nede, uden at være off. Jeg vil heller ikke udelukke, at jeg lider under ikke at komme på cykelbanen og blive revet rundt og rode mig ud i “intervaller” som jeg må opgive eller nedjustere. Jeg tror zwiften skal have nogle ture med lidt mere ustruktureret men også lidt “vildere” kørsel. Ved siden af intervallerne, altså. Mest af alt, burde jeg komme ud og køre udenfor men det er bare så p.... lortekoldt så snart sveden har meldt sig. De første par timer efter jeg kom hjem var humøret ikke just højt men der er stadig lang tid til 22 grader, korte rør og ikke mere vægttab... det går nok alligevel
  13. Nice and clean power building

    Sumo dødløft 5x130 5x140 5x150 5x165 5x175 Ikke så meget gas på ballonen generelt i dag. Igår aftes efter arbejdsdagen følte jeg mig pludselig fuldstændig tømt for energi. Gik i seng 21:30 og sov vel 10 timer
  14. Nice and clean power building

    Concept 2 (niveau 5) 2000m 07:56.7 (1:59.1) Målet har en lav 7:5x tid. Det lykkedes ikke helt. En mikroskopisk pr med 0.2 sekund
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Airbike - 30min 220-320watt Pullups(smalt greb) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+20kg, 5xmig+25kg, 4xmig+30kg, 5xmig+15kg (Bedste styrke i pullups længe. Nærmede mig jo næsten mit gamle niveau her) Low incline DB press - 4sæt x 10reps med 35kgs High incline DB press - 2sæt x 10reps med 35kgs Bænkpres - 2sæt x 6-8reps med 90kg Airbike (10sek on / 20sek off) - 4min Dejlig runde. Istedet for MTB da jeg ikke gad mudder idag. Udover cardio blev det 8sæt til latten og 8 sæt til patten :-)
  16. Davai, davai!

    Kørte et zwift event og endte med en time med 300 watt i snit - varmede op med cirka 30 minutters zone 2. Har justeret ftp værdien ned til 330 og giver det lige en uge eller to for at se hvordan træningerne føles.
  17. Nice and clean power building

    Bænkpres med stop 8x70 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5
  18. Langt pokker i MOL

    90,1kg efter 3225kcal. For at citere fru murermester Jessen: Det er ikke lyst, men jeg trænger... til en dag i kalorieoverskud og efter styrketræningen var det bare så oplagt. Nu tilbage i sporet igen. Kroppen føles meget mere frisk end længe og jeg har ikke beton i lårene, Ingen træning i det følgende. Fin PCR-test. Der var ingen ventetid, så jeg kom til et kvarter før min tid og det var markant mindre ubehageligt end testen i næsen. Eftersom jeg ikke har brugt bilen siden nytårsaften, tænkte jeg lige at få den luftet og kørte derhen. Det var sgu hyggeligt at køre bil igen. Inspireret af Bjergtrold, kørte jeg omkring optikeren og købte et par briller med enkeltstyrke. Når jeg “trykker afgang” med toget og ser langs siden om der er nogen i klemme i dørene, skal jeg have hovedet langt ud for at dreje det, hvis jeg skal se skarpt. Ud af øjenkrogen er det meget sløret med flerstyrkeglasset (meget værre end uden briller, faktisk) og det er bare mere komfortabelt, især i regnvejr, ikke at have hele krydderen udenfor og skulle dreje så meget i nakken. ... TINA - hvad med en flest muligt kropshævninger på 5 minutter? Vi kan lægge den ud i “styrketræning” og se om evt Onkel Troels og Blackice vil lege med, som i gamle dage.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x130kg, 5x160kg, 5x180kg, 1x200kg (Sættene med 180 og 200kg var med bælte og straps. Ellers uden bælte og overhåndsgreb. Glad for jeg stadig kan trække 200kg med lidt i tanken :-) ) Sumo dødløft med thumbless grip - 5sæt x 5reps med 130kg (God grebstræning) Squat - 5x50kg, 5x100kg, 6x100kg, 7x100kg, 8x100kg (Pause i bunden på sidst rep i hvert sæt) Stående læg - 5sæt x 40reps AB wheel - 3sæt x 10reps Facepulls m. Elastik - 3sæt x 20reps Close grip bænkpres - 10x60kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x100kg (Fik 3 på 110kg forrige gang og 4 sidst gang og 5 idag. Hvad skal det ikke ende med :-D ) Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs Bryst flyers med elastik(enhånds) - 3sæt x 12reps Seated DB shoulderpress (90graders ryglæn) - 3sæt x 10reps med 20kgs Dejlig omgang vægttræning.
  20. Langt pokker i MOL

    Tilykke Altså... jeg kørte een tur på BKOOLs app og det gør jeg IKKE igen - men der jo andre der er glade for den. Jeg har ikke for taget mig sammen til at prøve Trainerroad, for udover den strukturerede træning, er det ret lækkert at køre en Zwift-rute med lidt bakker på. Som regel kører jeg det fladeste af det fladeste men det giver alligevel lidt små ændringer i belastningen., så det ikke er så trivielt. Andre ruter er gode til mere fri leg, hvor man kan bakkerne eller nogen der overhaler til forceringer, som ude i den virkelige verden. Jeg har brugt Garmins cykelcomputer til at styre ERG’en, så iPad’en var frigivet til underholdning. Der er fint til længere intervaller men skal man skifte fra 200 til 300watt, skal man trykker 20 gange på “watt op”. Den skifter 5 watt ad gangen og man kan ikke bare holde knappen nede. Det sidste gør at jeg ikke er stor fan. Man kan også vælge en balastning og så bruge gearene, det har jeg bare aldrig rigtig fået gjort. Umiddelbart er jeg klart Zwift-fan. De har nogle fælles ture - både i ERG-mode og hvor man kører sammen. Mentalt er det lidt som ved ægte gruppekørsel. Super lækkert men jeg er bare egocentreret og vil hellere selv styre mine intervaller. Mange er også glade for at køre løb men det kører jeg for alt, alt langsomt til. Jeg har prøvet. Nuvel, jeg varmede ikke nok op men.... Jeg havde meldt mig til i den dårligste gruppe og efter små ti minutter havde jeg alligevel konstant kørt vo2max pænt over min FTP, så det kunne jeg glemme at fortsætte. Der var D-klassen en skovtur i forhold, men der er I andre jo bedre stillede
  21. Nice and clean power building

    Squat 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5 5x112,5
  22. Langt pokker i MOL

    Så fik jeg endelig fat i en smart trainer. Elite Suito. Har taget en enkelt tur på den og den er ikke lydløs, men markant mindre larm og færre rystelser end på rullerne, så tænker jeg kommer til at træne noget mere nu. Har du nok erfaringer med de forskellige universer man kan bruge, til at komme med en anbefaling? Har fået en måneds Zwift med, så den kommer jeg til at lege med til at begynde. Min Garmin enhed kan også styre noget ERG, men er lidt usikker på hvor avanceret den kan styre det. Input er velkomne :-) Også fra andre læsere af loggen ;)
  23. Nice and clean power building

    Concept 2 (niveau 4) 4000m 17:39.8 (2:12.4) Ikgen gas på ballonen i dag. Husets største kæledyr har vi nogle problemer med. De bliver desværre en stor del af familien
  24. Langt pokker i MOL

    89,6kg efter 2775kcal i går. Sidst jeg var under 90kg var 22ende oktober 2018, så det er et stykke tid siden. Til gengæld restituerer jeg elendigt og benene er bare totalt umulige. Jeg lider også som et svin når jeg skal op på tredje, inde på Hovedbanen - for en måned siden nærmest svævede jeg derop. Der en grund til at jeg altid tager på om sommeren, når cykelsæsonen er godt i gang. Jeg fik kørt en hurtig gang tabata. Bagefter en styrketræning. Normalt har jeg “ild i øjnene” men i dag nok bare et opgivende blik. Efter weekenden må jeg overveje om jeg skal holde fast i månedsmålene eller tage en hvileuge. Jeg tror bare ikke det gør den store forskel, diæten i betragtning. 3 sæt tåhævninger på et ben 4 sæt skateboardsquat 2 sæt kropshævninger 2 sæt dips 2 sæt skulderpres 2 sæt mave Pga PCR-testen i morgen før jeg skal møde, regner jeg ikke med at kunne nå noget andet, så jeg har planlagt med en nuldag.
  25. Langt pokker i MOL

    90,0kg efter 3200kcal - måske lidt noget fusk, for efter alt have været i kælderrummet (jeg fik btw IKKE mine ting men kun tømt mit rum - hen som ejer rummet hvor alle mine ting står, var der ikke) gik jeg i seng igen og stod først op lidt over 10. Men... stadig tæt på at runde en ti´er. Jeg var også nødt til at handle alternativt. Fik lige en mail om, at der skal skiftes faldstammer i vores afdeling på Hovedbanegården og de næste tre dage er køkkenet lukket af - ergo intet køleskab til madpakken. Stadig sjovere end når de kommer til toiletterne men så håber jeg at vi ikke er Corona-isolerede, så vi kan bruge “fjerns” toiletter og ikke behøver at rende ned i skurvognen nede på vejen. Nå men jeg fik kørt 2 x 15 min sweet spot. Åbenbart en træning jeg har skruet sammen en gang jeg har været presset, for blok nr to lå lidt lavere på watt end den første. Der gik lidt tid før jeg opdagede det og korrigerede. Ellers ret let igen i dag. Tror min FTP skal rettes tilbage som den stod.
  26. Nice and clean power building

    Bænkpres med stop 6x105 6x105 6x105 6x105 6x105 6x105
  27. Got legs?

    Endnu en uge er i bogen, og det sidste mål for januar opnået. Måske jeg skal have lidt flere målsætninger på for februar :D I går havde jeg en tur på Zwift, og tog endnu et løb. Nu er jeg så småt ved at forstå hvordan man skal køre dem, i hvert fald mere end jeg havde i starten, og endte da også med en 8. plads ud af 41-42 startende i B klassen. Det er jeg egentlig ret godt tilfreds med, og i modsætning til sidste gang var jeg ikke fuldstændig smadret bagefter. Så efter lidt restitution fik jeg alligevel hamret et 10 minutters SS interval af. I alt 2 timer på hjemmetræneren. I dag lander der forhåbentlig et sæt Etap skiftegreb herhjemme, og så kan jeg for alvor komme igang med at bygge den nye cykel op. Finanserne er for tiden ikke til at købe alle stumperne, så der skal flyttes lidt over fra den nuværende. Men det vigtigste for mig var egentlig også at få et sæt ekstra skiftegreb, så de kan sidde helt rigtigt på den gamle, når der engang er penge til forskifter og bagskifter :)
  28. Langt pokker i MOL

    Jeg havde faktisk glemt dem, de der 10-minutters.... det var sgu ret sjovt. Det var dengang man var stor og stærk. Nu er man bare “og” Oei, udstræk og yoga er den konstante dårlige samvittighed. Jeg kan sagtens lokkes til både det ene og andet, så længe venstre knæ og skulder samt glaslænd ikke bliver udsat for de voldsomme belastninger. Men det sker jo typisk heller ikke i en 5-10-minutters, så det går nok. Lad bare ideerne rulle ind
  1. Load more activity