All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Yesterday
  3. Langt pokker i MOL

    Nå for fanden - det er jo kun fredag i morgen... så ville jeg nok blive vækket tidligt alligevel
  4. Langt pokker i MOL

    En tur i FW: Tåhævninger på et ben: 20 x bw+20, 20 x btw+20, 20 x bw+20, 20 x bw+20 ss Hexbarsquat: 20x70, 10x110, 10x110, 10x110, 10x110 Hacksquat et bens: 10 x bw, 8 x bw+10, 7 x bw+10, 7fail + bw+10 Siddende lårcurl: 8x70, 8x70, 8x70 Kropshævninger 45 grader underhåndsgreb: 10, 8 - lidt for stor tut Bænkpres DB: 8x32, 8x32 ss Mavebøjninger: 25, 25 Laterals: 10x9, 10x9 Hyperextensions: 20, 20 Banehjulet er afleveret for at få lagt ny ring på og skulderen har fået en skud influenzavaccine. I morgen lørdag og ingen håndværkere men jeg har byttet en vagt for at hjælpe en kollega, så jeg ska huske at sætte vækkeuret
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg er ikke helt på hjemmebane men den er et fornuftigt bud - Tacx plejer sjældent at være helt tosset. ... De punkteringer jeg i år slap for på landevejen, har jeg fået på banen. Onsdag morgen stod banecyklen flad. En siver omkring ventilen præcis som før, så mon ikke der er en produktionsfejl den serie ringe - de blev begge sat på i foråret. Jeg må vist skifte mærke.... Heldigvis har jeg ekstrahjul stående, så den stod alligevel på banecykling i går. Psykopatisk opvarming - efter 3 omgange kørte vi over 45 i timen. Farten gik så ned til 42 efter en tid men vi satte en mand af. Det er elendig opvarming. Næste blok var 5 pointløbsspurter med opsamling efter hver spurt. Feltet knækkede og de der lå forrest i gruppe to, fik os aldrig kørt helt op, så det føltes mere som intervaller i stedet. Direkte over i 10 omganges løb hvor jeg udgik efter de 4. Jeg sad på hjul af en af de hurtige der rykkede og jeg brændte ud i min føring bagefter og udgik. Så italiensk. Jeg bad om plads 3-4 stykker men til sidst var der kun den forreste. Der måtte jeg sgu ikke sidde og sprinte og blev byttet med nummer 4. 4´eren startede nu også pænt hurtigt. Nr 2 visnede og ham foran mig var Steffen - nr 4 i flere VM-discipliner i H70. Han kører sgu godt, så jeg var stegt allerede før mine 3 omgange I front. Endelig kunne jeg få lov at spurte. Vi skulle tage halve omgange op til gruppen foran. Vi plejer at køre 3, så jeg gik uhæmmet all-in på dem incl støn og grynt. Efter nummer 4 blev pauserne kortere og jeg måtte nøjes med forceringer for resten og løbet på 10 omgange bagefter, sad jeg helt over. Og jeg sprang også sidste interval over. Havde der været 5 minutters mere pause var jeg kørt med men all-out-sprinter koster lidt tid at komme sig over. Fin og sjov dag - også selvom jeg ikke er med hvor det sner. Vi har fået et par nye folk ind i år, som kører en god sjat bedre end de bedste før har gjort, så basistempoet er generelt gået i vejret. Det passer ikke ret godt til min fysik/kørestil.
  6. Last week
  7. Langt pokker i MOL

    Har du styr på hvordan man billigst kan komme på swift, men stadig på en trainer der er til at holde ud? overvejer denne: https://www.mantel.com/dk/tacx-blue-motion-t2600-bundle-home-trainer
  8. Nice and clean power building

    20 November 2019 Boksen Front squat 5x70 5x75 5x80 5x85 5x90 Jeg har alle dage været komplet talentløs til front. Det er ikke blevet bedre med årene Bænkpres med stop 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 3x130 Concept 2 500 meter 1:37,9
  9. Nice and clean power building

    18 November 2019 Concept 2 1000m 3:47,8
  10. Nice and clean power building

    17 November 2019 Boksen Flat dumbell pres (Goal 44) 9x47,5 9x47,5 10x47,5 9x47,5 9x47,5 46 rep
  11. Nice and clean power building

    14 November 2019 Concept 2 2000meter 8:18,9 Squat 5x100 5x105 5x110 5x115 5x115
  12. Nice and clean power building

    13 November 2019 Boksen Bænkpres med stop 4x122,5 4x122,5 4x122,5 4x122,5 4x122,5 4x122,5 4x122,5 4x122,5
  13. Nice and clean power building

    12 November 2019 Boksen Sumo dødløft 5x150 5x160 5x170 5x180 Concept 2 1000m 3:53,6 Dødløft 5x150 5x150 5x160 5x170 5x170
  14. Nice and clean power building

    11 November 2019 Boksen Bænkpres med stop 5x115 5x115 5x115 5x115 5x115 5x115 5x115
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 12reps +25kgs skive Dumbell Rows - 10x27,5kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x40kg+elastik, 10x40kg+elastik, 10x40+elastik, 10x40kg, 10x40kg (uj, længe siden sidst. Det er sgu en god øvelse. 10sæt burde kunne mærkes selvom kgene ikke var vilde) AB wheel - 5sæt x 10reps Standing Dumbell curls - 5sæt x 10reps med 20kgs Incline bænkpres - 20x20kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 10x80-elastik, 10x80kg-elastik (Satte en let reversed band opstilling op på de 2 sidste sæt. Ramte supergodt. Lækkert den lige tog 15-20kg i bunden og slap halvvejs oppe) Isolated ez barbell curls - 3sæt x 10reps med 40kg (Brugte hyper ext bænken til at fiksere overarmene. Ret hård faktisk...eller også er jeg bare slap. Måske en kombination) Boksning på sandsæk - Lidt for sløset idag. Men synes også jeg havde givet overkroppen rigeligt tæsk inden. Rigtig fin runde idag :-)
  16. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 4 100 kg x 3 100 kg (2210) x 11 Det ene knæ bøvlede lidt, så holdt vægten nede. Fokus på perfekte reps. Sidd. Bencurls 130 kg x 15 D. Holds 60 kg x 10/10 sek per hånd Pull-ups Kv x 10 Inverted rows Drop sæt (strakte ben-bøjede ben) Kv x 9+5 Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x Kv+40 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Drop sæt, fokus på perfekte reps Kv+50 kg x 13->25 kg x 5 Maskin laterals (Drop + rest pause) 55x 10 Drop sæt 80 x 20 70 x 5 60 x 5 D. Pull-overs 25 kg x 10 32 kg x 15
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: Løbebånd - 30min (Blandet løb og incline walk. 5,5km/t og 5,5% op til 14,0km/t og 0,0% hældning. Lidt over 4km) Concept 2 roergometer - 500meter (klamt, og gav den ikke engang gas) Ubehaget i kroppen er bare generelt stort når der laves cardio. Helt modsat vægttræning hvor man oftest har det dejligt. Også når der vægttrænes til failure. Der er en god grund til at jeg ikke laver cardio så tit. Men altså det er jo sundt og alt det der..
  18. Langt pokker i MOL

    En gang bancykling. Stadig mandagstræneren der sætter dagsorden, så ikke noget super underholdende højintensivt men selvfølgelig fine nok intervaller alligevel. Opvarming, 15 omganges progressivt holdløb, 20 omgange, 15 omgange og afrulning. Hverken puls eller vejrtrækning kom sådan for alvor på arbejde men jeg sad også på det dårligste af 4 hold. Omvendt, så stak og bed det noget i lårene. Der er ikke helt restitution nok fra styrketræningen men det er jo det sædvanlige på den her årstid.
  19. Vestjysk dagligdag

    15-11-2019 Styrke: Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Pendelay row: 3 x 10 x 50kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw. 16-11-2019 Terræn løb: 10,5 km 1h10m Våd mudder med vådt på. Virkelig dejlig tur i landskabet, men hårdt. Kom forbi en anden løber, som prøvede at grave sin sko op af pløret. 17-11-2019 Restitutions træning: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw masser af udstrækning og foam rullning. 18-11-2019 Spinning: 1 time En udmærket standard time, men jeg pressede ikke hårdt på. Kan stadig mærke mine ben fra 16-11 !
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 1x140kg, 1x170kg, 1x190kg, 1x140kg Nordic Hamstring - 5sæt x 6reps Military press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60, 6x70kg, 6x70kg Seated DB shoulderpress - 4sæt x 10reps med 27,5kgs Lean away DB laterels - 4sæt x 12reps med 10kg En halv ringe træning faktisk. Men ok. Planen var skulder og bagkæde. Og det blev trænet. Så fint nok.
  21. Langt pokker i MOL

    Hold da op hvor skal der flyttes rundt på mange ting eller de skal skrues af væggene før håndværkerene kommer men efterhånden mangler jeg kun at bygge støvvæggene op. Der er indsyning onsdag og de begynder så småt torsdag eller fredag med at montere deres afdækning. Min hæslige nabo havde første besøg af selve VVSerne i morges og naturligvis endte det i kæmpe!!! skænderi. Nå men træning...., jeg fik en halv time på Zwift i zone 1 og 2 med et kort vo2max. Ingen kurver, da der midt i det hele kom en notifikation fra en app, mens dens server var undervedligehold og så crashede iPad’en. Jeg regner med banecykling de næste to dage, det bliver rart at sidde på en bevægelig cykel igen. Ja, jeg kunne efterhånden næsten have lyst til at køre udendørs. Tror jeg. Måske
  22. Motion i balance™

    Lørdag og søndag bød på cykelture med hhv. 78 og 79 i kadence, så jeg er ved stille og roligt at løfte kadencen og få et lidt lettere tråd. Jeg er stadig væk ikke 'let på tå', men det går dog den rigtige vej. Det føles allerede langt mere naturligt. Fredag løb jeg knap 9 km med 4:51/km i snit. Det er jo egentlig helt OK, men løbeturen er jeg jo lige ved at glemme i denne kadencesnak. Jeg er nok stadig ikke helt vant til at dyrke begge dele. På trods af kun tre ugentlige cykeltræningsture, tror jeg nok, at jeg kommer til at runde de 10.000 km i år. Den står på 9.055 km nu.
  23. Langt pokker i MOL

    Jeg havde en lang pause på næsten tre kvarter mellem mine sidste to køreblokke - så der kunne jeg godt jo nå at træne: Træk til bryst, bredt overhåndsgreb: 2 x 10 Maskinrows: 2 x 10 Træk til bryst, smalt underhåndsgreb: 2 x 10 Bicepcurl: 2 x 10 Scottcurl, DB: 2 x 7-10 Skulderpres en arm ad gangen gør underligt nok ikke ondt: 2 x 10 Laterals: 2 x 8-10 Efter en tur fra hovedbanen til Klampenborg, Frederikssund, Klampenborg og retur til hovedbanen var der dømt fyraften og i kælderen igen: Bænkpres DB: 3 x 7-10 Bicepcurl (hov - igen ): 2 x 10 Mavebøjninger: 3 x 25 Hyperextensions: 3 x 25 Fransk pres: 2 x 10
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 20reps Low box squat - 10x50kg, 10x70kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg (går liiiige i numsen) Snatch grip dødløft10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x100kg (mere numsearbejde) Stående læg - 3sæt x 60reps Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Floorpress - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kg Triceps pushdowns - 5sæt x 10-15reps Face pulls - 5sæt x 20reps Saxon sidebends - 3sæt x 12reps DB laterels med hold i top - 3sæt x 20reps med 5kgs Wrist roller - 4turer Coc1 - 4sæt x 10/10reps Cardio: Tæsk af sandsæk - 4 x 2min (Kørte noget bedre idag. Væsenligt mere eksplosiv og præcis end sidst) Dejlig træning. Fin energi og god volumen.
  25. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 3 100 kg x 3 140 kg x 3, 10 For tunge hip thrusts giver mig ømme knæ, så sænkede vægten og kørte strikse reps. Failure på 10 reps er ok. D. Hold 60 kg x 10sek/hånd x 2 Ligg. Bencurls (dropsæt) 130 kg x 11 -> 110 kg x 3 Pull-ups Kv x 8, 6 Kører ikke disse helt ud, da det gør ondt. Inverse rows Kv (3210) x 9, 8 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dropsæt Kv+60 kg x 11->40 kg x 3 Kv+60 kg x 8->40 kg x 3 Maskin laterals 60 x 6 75 x 20 70 x 20 65 x 15 D. Pull-overs 27 kg x 5 29 kg x 17, 13, 10
  26. Langt pokker i MOL

    Træning del 1 i FW. Centeret ligger med vinduer til Vallensbæk station og et tog mod København holder der små 10 minutter og kører så retur mod Køge. Eftersom jeg skulle på arbejde bagefter droppede jeg sidste sæt hack og jappede gennem lårcurlen - men droppede den ikke som sidst hvor jeg fik krampe i maven. Tåhævninger på et ben: 25x bw+20, 20x bw+20, 20x bw+20 Hexbarsquat: 20x60, 8x90, 8x110, 8x110, 8x110, 8x110 Hacksquat med et ben: 10, 10, 10 - ikke rart med 10 reps. Fremover enten mere leg med TUT eller lidt vægt på Siddende lårcurl: 10x40, 8x60, 8x60, 8x60 Jeg har taget en tanktop med på arbejde, så forventer at få klaret overkroppen efter fyraften - jeg har fri allerede 21:20, så det er jo ren luksus.
  27. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Chinups/pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8(widegrip pullups herfra)7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Lavede også lidt deadhangs med bredt greb som skulder mobilisering. Rotator cuff - 4sæt x 10-20reps Leg ext - 6sæt x 10-20reps DB curls - 4sæt x 12reps Fin runde på jobbet. :-)
  1. Load more activity