All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Langt pokker i MOL

    Ja, det var alligevel heldigt, nu det var noget der ligner et frontalt sammenstød. Trods “krigen” mellem bilister og cykelryttere, er det også min generelle opfattelse, at vi får mere plads i dag end tidligere. Jeg har dog tilskrevet det min radar, som blinker til bilerne når de nærmer sig. Derudover breder jeg mig lidt mere (fylder nu nok stadig mindre end de fleste andre, efter hvad jeg kan se på de ting folk lægger op på Instagram) men rykker tydeligt til højre når de nærmer sig. Det at jeg signalerer at jeg prøver at vise hensyn TROR jeg også får dem til at give lidt igen. Men så er der kørefejlene som i går eller når de skal ud fra sideveje og først stopper når de har blokeret cykelstien og de klassiske højresving. Men også her oplever jeg færre kritiske episoder end for nogle år tilbage. Måske kampagnerne virker... Styrt på klubture er noget hø. Oftest er vi sgu selv skyld i dem - i hvert fald dem jeg har oplevet i Hvidovre og Amager. Men vi laver jo alle sammen fejl eller har fokus et forkert sted engang i mellem. Det er nok umuligt at undgå. Alligevel var de tit de samme der var nede og ligge så jeg tror det hjælper at være en bangebuks. Sikkert også derfor der næsten aldrig var styrt i Greve Trim, hvor der var større fokus på sikkerhed end i andre cykelklubber (jeg har kørt i).
  3. Langt pokker i MOL

    Godt du slap så billigt!
  4. Motion i balance™

    Altså, på nær en juleuge og et par uger i august og september har det jo været en ganske vedholdende træningsmængde det seneste år uden de store huller, men nu begynder løberiet at tage over, og det kommer til at se mindre imponerende ud på Strava Runder ganske vist 10.000 km på cykel for i år lige om lidt, men kan godt mærke, at jeg i den kommende tid nok højst får slæbt mig ud på den 1-2 gange om ugen. Der er en decideret efter-sæsonen-fornemmelse i luften, og så er det nemmere at nappe sig en lille løbetur.
  5. Langt pokker i MOL

    Pyha, godt der ikke skete mere. Jeg har været velsignet fri for den slags situationer i snart meget lang tid, men mine ture er også delt meget op. I starten og slutningen 6-7 km ren bytrafik til op- og nedvarmning. Og derudover ren landevej, hvor man kan give den gas (og hvor jeg på mine soloture de sidste par år egentlig har oplevet, at bilisterne giver god plads). Til gengæld har der to søndage her i august/september været styrt på turene i ABC Motion. Jeg var ikke med de to gange, men der været et par motionister, der fik alvorlige skrammer (overrevet ledbånd og brækket kraveben). Det er sgu surt, når en fritidsinteresse får den slags følger, der griber ind i ens arbejde og hverdag - og gør ondt! Nå, generelt har jeg også altid været lidt af en bangebuks på den front. I cykelløb lå jeg hellere og blafrede ude i sidevinden end at udnytte den allersidste cm asfalt helt ude på kanten
  6. Yesterday
  7. Davai, davai!

    Har fået kørt lige godt 8 timer i snit om ugen siden august. De sidste tre uger har jeg kørt nogle træninger, hvor jeg er startet ud med 30/30s on/off intervaller, på 120% af FTP-værdien og bygget op til 2 minutters intervaller på dagens tur. Det skal ende med at jeg kører 6x3 minutter på fredag. Derefter står den på en uges restitution og så test igen. Dagens tur startede ud i tåge, men endte i solskin og stykker med blå himmel. Kørte først 3x3x2 minutter med 3 minutter i mellem hver gentagelse og cirka seks minutter i mellem sættene. Trillede nordpå for at se om vinden var god til et strava segment, det var den desværre ikke, men jeg fik kørt et udmærket 7 minutters interval og så ellers nogenlunde stram kæde hjemover.
  8. Langt pokker i MOL

    Et eller andet sted er jeg glad for, at jeg ikke er totalt hysterisk men andre også tænker i de baner. I denne uge bliver det godt vejr og så der det let at blive væk - derefter driller arbejdet og så må jeg se med smittetallene til den tid. 92,1kg efter 3275kcal - i dag forsvandt de sidste chokolade. Det gik hurtigere end jeg havde håbet. Solen fik hurtigt has på tåge og skyer. Alligevel er det ikke RIGTIGT lunt. Jeg fryser i skyggen og det er ikke kvart så hyggeligt, som det ser ud til. Jeg ville køre den fartleg jeg ikke fik kørt i går. Vinden kom fra modsatte retning i forhold til diverse vejrkort. Kystklima? Jeg kørte ind i landet og forventede at vinden ville vende (det er sket før) men det gjorde den ikke. Fik leget lidt, før jeg ville sætte kursen i modvind. Jeg kartede voldsomt rundt i vejene og cykelstien var skiftevis i højre og venstre side, før den forvandt fra vejen. Så vendte jeg om, inden jeg for vild. I starten af Roskildevej fik jeg også trykket lidt watt. Dog ikke SÅ meget, for de er ved at køre klar til ny asfalt, så det var nogle skarpe kanter, hvor der var fræset og de var ikke markeret. Heldigvis er jeg en kujon når der bliver for meget trafik. Jeg skal ligeud i et kryds der skifter til grønt da jeg nærmer mig. Forreste bil drejer til højre.... nummer to holder tilbage og jeg fortsætter selvfølgelig. Damen i den sorte bil i modsatte retning skal til venstre og opfatter den holdende bil som en invitation til at køre og klonk, så får jeg laver en halv kolbøtte henover forskærmen. Heldigvis fik jeg taget næsten al farten af, så udover at cyklen tabte kæden og jeg slog knæet en lille smule, skete der ikke mere. Jo, vi fik en skideballe af en snotboille i en håndværkerbil, over at vi blokerede trafikken. Jeg tror sgu bare jeg snupper lidt DDR-intervaller på diget, næste gang jeg skal ud - men lige så meget pga vejret. Men sjovt nok... jeg har ellers ikke oplevet nogle nærved-situationer i lang, lang tid. Jo i dag og så to gange på Amagerrunden forleden. En der skal ud fra en sidevej som holde stille men så sætter i gang, så jeg må bremse hårdt for ikke at køre ind i siden og så ligesom i dag et kryds, der skifter til grønt da jeg nærmer mig. Forreste bil drejer bare til højre og den var også lige oppe over.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg har det også ambivalent med banen og smitte, men cyklingen trækker bare mere samlet set...
  10. Last week
  11. Tinapigens log!

    Tirsdag d. 15. september 2020 Cykling 28 km Onsdag d. 17. september 2020 Coreprogram Fredag d. 18. september 2020 Fri-dag. BJJ- formiddagstræning. Fokus på chokes fra butterfly guard + en choke fra mount. Opvarmning med at "gå på ballerne" uden at ben og arme rører gulvet samt ligge på ryggen og "vrikke sig afsted" - længe siden, men har åbenbart ok teknik og core for var markant hurtigere i disse tre øvelser end alle "drengene" - lol. Et par af dem var dog nye, så de var retfærdigt undskyldt. Det kan være ret hårdt - især til man fanger teknikken.. Rul ca 45 min - dejligt at være retur i gamet. Cykling 16 km På bib og legeplads svævebane med mine drenge..svævebanetur - sikke længe siden ;-) Lørdag d. 19. september 2020 Dejlig gåtur i Boserup Skov med familien. Der er meget smukt - og der er en meget idyllisk lille å-kandesø lige bag Avnsø med en lille plankesti igennem - lige ved Avnstrup spejdercenter... Kajaktur eftermiddag i solskinsvejr - Hvidovre Havn til Kongelunden og retur. 55 min derud - 50 hjem. Kun let vind og modbølger hele vejen derud - selvom man ror rundt og rundt langs Amager Blev spurgt af nogle gutter ude ved Kongelundens bademole på dæmningen om jeg ikke ville tage et foto af dem fra vandet - de var vist på togt for Kræftens bekæmpelse - det nænnede jeg da ikke at sige nej til - selvom på egen risiko mht hvis tlf røg i vandet.. Distance: 16-17 km, tid 1 time 45 min Aften i sommerhuset.. Søndag d. 20. september 2020 Maling af vinduer i sommerhuset... En anelse slackline..
  12. Tinapigens log!

    Tusind tak! Er glad for at nogen kan få lidt ud af "fortællingen". Ja, 6 timer er da en del timer, at være i gang!... Derfor valgte vi også at bruge begge pausemuligheder + "nøjedes" med et "støt flow" - ikke tungen fuldstændig ude af-halsen flow.. Er meget imponeret over de "hurtige", hvor det bare er maxhårdt hele tiden..selvom jeg ikke tror, at vi kunne have skåret virkelig meget fra - men lidt.. Jeg er også lidt "imponeret over mig selv", især over at jeg ikke var "virkelig smadret" - for så meget træning, synes jeg heller ikke, at jeg har nået at lægge inden i kajakken. Noget kan åbenbart overføres - og så har jeg efterhånden en del km i kroppen gennem årene trods alt at "trække på" ;-) Hovedmålet - gennemføre med en for os selv tilfredsstillende indsats og samtidig have en god tur lykkedes heldigvis til fulde!
  13. Langt pokker i MOL

    Chokoladeorgie i går men ikke SÅ meget mad. Endte på 4200kcal og vejede 91,9kg her til morgen. Køligt og gråt men sol og varme efter kl 13-14. Der ville ud og køre lidt fartleg. Solen havde dog kvaler med at brænde tågen af, så til sidst ville jeg trille lidt på tricyklen. Skulle bare i LIDL først. Da jeg kom ud derfra var der huller med blå himmel, så jeg ville alligevel køre lidt intervaller. Det var dog så sent at det nok var smartere på diget.... måske. Da jeg kom ud var jeg ikke engang nået de 500 meter til Vestvolden, før jeg konstaterede at jeg kørte som en pose lort. I stedet 22km bycykligng i zone 2 med pres på broerne over motorvej og jernbane. Prøver igen i morgen uden at lade vejret bestemme for meget. ... Banecyklingen kører nu både tirsdag og onsdag. Jeg er dog meget i tvivl om det er smart, som smittetallet er. Tirsdag mht at drikke kaffe i det lille værksted og onsdag med at sidde på hjul af folk der trækker vejret heftigt. Jeg ville næsten (også kun næsten) ønske at der blev lukket ned, så beslutningen blev taget for mig.
  14. Langt pokker i MOL

    91,8kg efter 4400kcal... Der bliver snacket peanuts og chokolade fra gaven men jeg har stadig nogenlunde styr på mængderne. Godt gang i underboens fest da jeg kom hjem. Jeg skulle lige “væskes op” Men så blev det til en halv times styrketræning af lægge og overkrop. Uff - det var tydeligt, at det var længe siden sidst. Det var næsten som at starte helt forfra. ... ingen træning i efterfølgende... Musikken fadede stille og roligt ud og folk opdagede at de ikke behøvede råbe for at kommunikere. Allerede lidt før midnat forsvandt den helt og en time senere stod de og tog afsked ude på svalegangen. Hendes studiegruppe fester noget mere civiliseret end dem hun plejer at have på besøg. Det i går kan på ingen måde genere. Apple generer til gengæld. Vores DSB-iPads var så gamle, at de ikke ville kunne køre næste opdatering af BaneDanmarks “sikkerheds-app” og jeg har derfor fået en ny. Kunne ikke lige huske koden til mit apple-ID og tænke at at det nok var sædvanlig procedure, som når man ellers glemmer en kode. Jeg har nok selv været en klovn og ikke læst alt med småt mens jeg nørklede med det, for snakken gik ivrigt i pauselokalet og jeg prøvede at multitaske. Nå, men jeg fik en 6-cifret kode på SMS for at bekræfte at det var mig, der gerne ville hjælpes. Derefter også en 6-cifret kode på mail. Altså koder på BÅDE den telefon OG mail der hører til Apple-ID´et. Alligevel er der karenstid, så den bliver først nulstillet 1/10 kl 12:23 - der er sgu lang tid til! Hjemme i skrivebordsskuffen fandt jeg så koden men den har de deaktiveret. At vente i næsten to uger......
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Og igen tak :-) Har ikke nogen tal på men det er nok lidt af det hele. Hovedsagligt fedt da det primært kan ses på livvidden men bestemt også muskler. Men det er nok meget naturligt når styrketræningen har været minimal. Benene har jo fået masser af tæsk så de rent visuelt synes ihvertfald ikke at være blevet mindre. Meeen patkassen, skuldre arme og ryg er svundet lidt desværre.
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-)
  17. Got legs?

    Tag målingerne med et gran salt. Estimatet af fordelingen mellem muskel, fedt og vand er meget usikre. Smider du dem i et regneark, så kan du måske se en udviklingen der er reel, men næppe fra uge til uge.
  18. Langt pokker i MOL

    Hæhæ.. men du er mindre tyk, så mon ikke du giver mig baghjul alligevel Men bortset fra det, så er det lidt vildt som formen er blevet bedre. Jeg skal vel næsten være glad for at jeg flækkede menisken forrige vinter, så jeg kom væk fra klubtræning og også at der var corona-lukket i foråret. Det funker tilsynelandende langt bedre, når jeg selv styrer min træning - selvom der hverken er hoved elle hale i det. 91,7kg efter 3600kcal. Planen var en zone2-tur med lidt spurter men tiden rendte fra mig, så jeg måtte holde kæden stram. Fik spurtet alligevel men nu er jeg også mør i stængerne. Straks jeg kom hjem fik jeg taget to sæt skateboard-squats og et sæt bulgarsk splitsquat. Måske fortsætter jeg med lidt mere styrketræning, når jeg er kommet hjem fra arbejde. Min underbo har lagt en seddel i postkassen om at hun holder fest. Hvis der alligevel er larm, så er der sgu ingen der lægger mærke til at jeg også rumsterer lidt rundt. I hvert fald nuldag i morgen, da jeg forventer at få sovet alt for lidt og skal møde “tidligt”
  19. Got legs?

    Træningen er faktisk gået ok i denne uge. Kan godt mærke at der har været lidt afmætning i stængerne efter en weekend hvor især søndagen blev brugt på at samle et 5x10 meter telt til haven. Specielt mine baglår var godt ristede bagefter. Sidste uge bød på 12 timer og 16 minutters træning, og denne uge indtil videre på 9 timer og 22 minutter :)
  20. Got legs?

    Uge 7, og endnu en status. Vægten lidt op ift. sidste uge, men umiddelbart også noget mere væske i kroppen. Tror jeg skal begynde at drikke noget mere senere på dagen også. Jeg er ret god til at få kørt en liter ind inden morgenmad, men derfra går det lidt i stå. Tænker dog at det er fordi jeg ikke får nok væske at jeg ophober så meget. Uge 1: Vægt - 84,7 kg Muskelmasse - 62,6 kg Fedtprocent - 22,2% Vand - 54,9% Uge 2: Vægt - 83,9 kg Muskelmasse - 64,2 kg Fedtprocent - 19,5% Vand - 57,1% Uge 3: Vægt - 84 kg Muskelmasse - 64 kg Fedtprocent - 19,8% Vand - 56,9% Uge 4: Vægt - 82,2 Muskelmasse - 63 kg Fedtprocent - 19,4% Vand - 57,2% Uge 5: Vægt - 82,3 kg Muskelmasse - 63,9 kg Fedtprocent - 18,3% Vand: 58,1% Uge 6: Vægt - 81,3 kg Muskelmasse - 62,4 kg Fedtprocent - 19,3% Vand: 57,3% Uge 7: Vægt - 81,8 kg Muskelmasse - 65,7 kg Fedtprocent - 15,5% Vand: 60,4%
  21. Vestjysk dagligdag

    15-9-2020 Løb 8,1km 53m04s 16-09-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 1 x 5 x 80kg. 2 x 5 x 90kg. Bænk pres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 2 x 55kg. 2 x 10 x 50kg. pull down (pure strength maskine) 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Læg stående 1 ben: 3 x (15+15) x Bw 17-9-2020 Løb 8,1km 52m46s
  22. Langt pokker i MOL

    Du er i bedre form end mig... Good for U Me
  23. Langt pokker i MOL

    Kurverne her og nu ASAP på arbejde
  24. Langt pokker i MOL

    Vægten viste 91,1kg efter et kig i spejlet have jeg gættet på små 93... Ud på cyklen - jeg træk den lige for at få den værste morgenkulde væk. Planen var Amagerrunden med lidt vo2max på diget. fik kørte 2 x3/2 på udturen - medvind og ikke plads til mere. Jeg havde vanvittigt hul til stængerne, så det gik hurtigt tons i den. På hjemturen tømte jeg tanken og fik hevet 362w henover diget - klart PR. De 278 snitwatt da jeg var hjemme er sgu OK på en rute med sløve lyskryds, slingrebomme osv. Min computer har også hævet min FTP med ca 15w og jeg har vist aldrig set så mange PRs på en gang. Og så brokker fok sig over 2020
  25. Motion i balance™

    Ja, helt enig. Jeg arbejder også på at bringe lidt mere variation ind i løbetræningen igen og tossede fx rundt på bakkerne i Søndermarken i går. På søndagens cykeltur havde jeg et godt pas ca. midtvejs på turen, hvad der også kan ses på kurven. Den første halvdel foregik i medvind og med nogle punkteringer i gruppen undervejs. Den sidste halvdel kørte jeg alene og forfaldt til kørsel i samme hastighed.
  26. Motion i balance™

    Du har helt sikkert ret i det med vægten. Sådan en Red-forskifter vejer sgu ikke mange gram, og det kan godt være, at det kommer ud på et med den større kassette. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at bl.a. SRAM laver noget, der hedder en Narrow-Wide klinge, som skulle være endnu bedre til at gribe fat i kæden, så det med at den skulle falde af, er nok ikke en udfordring.
  27. Langt pokker i MOL

    Det vil jeg gøre - skal lige have den nye “klods” i hus først. Jeg fik ikke cyklet i dag. Jeg var tidligt oppe og kunne ikke finde energi. Jeg er sikkert også sløv efter tre dage med meget bilkørsel og eftersom jeg har spist meget anderledes end jeg plejer plejer herhjemme. Har btw fået et lille kilo chokolade i fødselsdagsgave. Af min mor, som jeg eller ikke har hørt fra i et halv år. Min Kitchen Safe er en sand ven når jeg har sådan noget i huset. Men dejligt at høre fra hende igen.
  28. Langt pokker i MOL

    Omg det er sku da en seriøs opgradering af hjemmesetuppet!!! 23 klik, av. Smid en pris her hvis du vil af med din gamle Tacx. Jeg kunne godt være interesseret i at opgradere mine ruller.
  1. Load more activity