All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Langt pokker i MOL

    3300 kcal i går - vægten faldet 400gram. Jeg vågnede nogenlunde frisk lidt tidligere end vanligt og nu folk taler om sne, var det oplagt at komme ud på vintergeden før arbejde. Heldigvis vægter “jeg-har-travlt-for-at-nå-det” højere end jeg er genert, så jeg kom fint ud i første forsøg. Den samme runde som de andre gange og samme usle tempo. Jeg fik kørt i det nye tøj med en trøje fra “lageret” i mellem som andet-lag og det var lige rigeligt varmt. Alligevel blev jeg ikke iskold af sved, så det er nok ikke så tosset. Bukserne markant varmere end det gamle. Desværre også meget stive i det, så svært at mugge måsen rigtigt på plads men puden er virkelig lækkert, så det er også fint. Og så nåede jeg lige at komme hjem, inden det begyndte at regne
  3. Yesterday
  4. Hver dag er hver dag!

    Lidt højdepunkter fra de sidste par ugers træning: Squat: 1 single på 200 kg og 3 x 5 på 170 kg. Dødløft: 3 på 200 kg Bænk: PR i dag. Først 2 på 160 kg og derefter 3 på 160 kg - STORE KANDER!
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg indtog 3325kcal i går - vægt faldet 300 gram. Jeg er stadig heeeeelt ekstremt træt og det blev ikke bedre af, at jeg var overtræt da jeg kom hjem i går og havde svært ved at sove. Jeg var helt off til formiddag og kom alt for sent på turbo´en. Meget ærgerligt, for efter 2-3 minutter havde jeg både lyst og energi til at rive det hele fra hinanden. Når jeg ligger over 100rpm i opvarmingen, så ved jeg at det er en af de gode dage. Jeg fik kørt 4 x 4 minutter vo2max - ved at klippe i opvarmningen kunne jeg lige nå det. I aften har jeg tidligere fri og håber at kunne sove tidligt og få tid/taget mig sammen til noget basis-cykling før arbejde i morgen.
  6. Langt pokker i MOL

    Tekst tilføjes indenfor en time
  7. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    ang. svømmehastighed. Hvad med at prøve et simpelt ur med stopurs funktion. Tag tid på 25 eller 50 meter af og til. Lidt simpelt, men det er ok til at se fremskridt.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Også et stort tillykke herfra. 16 sæt military press, det er nu ok for en halvskidt træning.
  9. Vestjysk dagligdag

    27-01-2020 Spinning: En std. time. Ganske udmærket time. Fik pulsen godt op et par gange, hvilket er et af formålene med spinning for mig.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Stort tillykke. Så er freden endegyldigt forbi ;oD
  11. Last week
  12. Langt pokker i MOL

    Ved varierede grøntssager, der gik jeg i Netto og købte grøntblandinger der var sat ned i pris pga dato - hvad der nu var. Nu igen og før den ide, så fråder jeg røde peberfrugter i rå mængder og supplerer med lidt gulerødder på fridage. Det er hverken særligt spændende eller varieret. Der kommer så frugt oveni men der er også ret standart (røde æbler/pærer/bananer/clementiner/blå vindruer). ... Aftentræningen blev lidt kortere end planlagt men dog godkendt. I mit sidste tog var der glemt en fjernbetjening til en bil, så den måtte jeg lige få i pengeskabet til hittegods. Og også skrive lidt dokumentation, da jeg blev forsinket pga strømafbrydelsen i Farum. Ellers dejligt først på arbejdsdagen, at føle mig muskulært træt i benene efter den korte men intense tur på Zwift. Korte og hårdt ER bare sjovere end basistræning
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    På forhånd tillykke
  14. Langt pokker i MOL

    Hvad er forskellen mellem "varieret grønt" og nu?
  15. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Mandag d. 27. januar Det lækreste svømmepas med den skønne Bjergsild. 200 bryst 2x100 crawl 3x200 crawl Tager jo ikke tid, så umuligt at vide om det bare var en følelse eller om der er noget om det - men havde en fornemmelse af lethed og fart i vandet i dag. Havde helt sikkert kortere pauser end jeg plejer, og følte også godt jeg kunne være blevet ved lidt endnu. Valgte dog at stå op efter de 1000 meter, eftersom der efterhånden var ulideligt mange mennesker på banen - heriblandt et par tonsere, med virkelig dårlig banepli. Har været ved at kigge lidt på om jeg skulle anskaffe mig et svømmeur, men det ser ud til at jeg skal op i nærheden af 2000 kr. (Garmin Swim 2), for at få noget der både kan bruges til baner og til OW - og som kan genkende svømmestil. Ved ikke om jeg synes jeg vil ofre de penge, når jeg kun svømmer en halv time en gang om ugen... Det kan uden tvivl også bruges til alt muligt andet - men synes ikke jeg har behov for at følge mere med på løb end hvad endomondo kan klare... Hvis der er nogen forslag til alternativer, hører jeg det gerne.
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs Militarypress - 3x50kg, 3x50kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x70kg, 3x60kg, 3x50kg Military press + 20kg i elastikker - 5sæt x 3reps med 50+20kg (fin øvelse til corestabilitet til overhead lifts) Military press - 3sæt x 10reps med 50kg Closegrip bænkpres + Bands - 5sæt x 5-6reps med 50kg + bands (tempomanipulation. Langsom excentriske) Lean away DB laterels - 3sæt x 15reps med 10kg En lidt halvskidt træning. Men hvad fanden. Har lige fået at vide at min unge nummer 4 er en dreng. Det er sgu meget hyggeligt når jeg har 3 piger i forvejen :-D
  17. Doktorens log

    Efter jeg har afleveret min afhandling er jeg game. “Bare vent til I når min alder”.
  18. Doktorens log

    Hip thrusts 90 x 5 (2310) 120 kg x 15 D. Holds 60 kg x 20 sek/hånd Bencurls 110 x 14 Pull-ups Kv x 12 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 (2010) Kv+50 kg x 13, 11 Helt strikt form Inverse rows (2010) Kv x 10, 9 Også striks form Maskin laterals 70 x 22 65 x 16 D. Pull-overs 27 kg x 15, 12 Er SÅ træt for tiden og kan gå i seng før kl 21. Så det holder hårdt at træne efter kl 20 og det bliver til kort træning for tiden, med alle sæt til failure.
  19. Motion i balance™

    Det blev et godt besøg hos fyssen, så det store yogamonster er indtil videre slået tilbage til start Jeg troede egentlig, at ømheden var i begge sider af lænden, men den stråler mest ud i højre side og ned i benet, når jeg laver mine smidighedsøvelser. Min nye fys er virkelig grundig og kunne ganske rigtigt konstatere en skævhed omkring hoftebøjer-bækken-plus et hel masse andet, som jeg har glemt igen. Jeg har derfor fået nogle endnu mere målrettede øvelser, jeg kan veksle med hver anden dag. Jeg har tiltro til, at de kan holde det nede. Det er ikke verdens største problem, men jeg vil gerne have det endnu mere under kontrol før foråret. Så nu skifter jeg mellem to sæt af øvelser og fortsætter med at supplere cyklingen med løb, som han gav mig ret i er en vældig god ide for at få 'vridebevægelserne' med.
  20. Langt pokker i MOL

    Dejlig tur til Jylland. Men vægten er nu igen som lige efter jul - trods vi hverken spiste slik, kage eller is. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at julen igen skal sætte en ny standart for vægten Jeg begynder at tælle kalorier fra i dag - som vanligt ikke for at nå et mål men for blot skærpe fokus. På et tidspukt kommer jeg nok til at stramme op, uden jeg har aning om hvordan det skal foregå. Jeg ville svært gerne smide 5kg og især holde det bagefter. Projekt varieret grønt er droppet - jeg er egentlig også træt af at bruge dobbelt så lang tid på at handle i Netto som i LIDL. Styrketræningen... Det gik ret meget i stå da jeg i december fik snot og ondt i halsen, især mht at få puttet muller på lårene. Men det er egentlig også fint som det er, så prøver bare at vedligeholde herfra. Jeg kan mærke at overkropsstyrken har fået et vældigt boost at at træne i DSBs kælder men det dæmper jeg også, så jeg ikke bliver så sulten. Læggene får dog fortsat særtræning, da de “stik” der føles som fibersprængninger, ikke har været der siden jeg begyndte på det. .... Mellem dette skriv og jeg tager på arbejde, satser jeg på 45 (rettet - jeg når kun 30 minutter) minutters fri leg på Zwift. Venstre knæ føles OK og jeg håber det bliver ved. Efter arbejde har jeg 28 minutters ventetid før jeg kan komme hjem, så der får overkroppen en hurtig tur. 94,1kg i morges
  21. Doktorens log

    Ja, kender godt følelsen af at man mere og mere vælger øvelser efter hvordan kroppen har det med bevægelsen :-D Tung, tung dødløft er eksempelvis fortid for mig. Hvis jeg ikke kan løfte det med overhåndsgreb så løfter jeg det ikke. Laterels er også en ok øvelse. Kunne være sjovt at vide hvor meget styrken du eksempelvis har holdt på i military press. Lokke lokke :-D Kunne være sjovt med en fælles træning en dag. Gammelmandstræning FTW. Jeg vil gå allout og gå og fnyse ad de unge knægte og fortæller alle hvor stærk jeg var engang og at Crossfit er cirkeltræning gjort populært og faktisk det samme som LOOP fitness. Sætte 300kg på stangen i dødløft og gå rundt om den 15mins tid hvorefter jeg bare piller kgene af igen i bedste Batman stil :-D
  22. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 26.1 Styrke pas med super coach 1.super set Dødløft vekslende med 10 hip thrusters light med KB i skødet og elastik lidt over knæ Opvarmning 15 gentagelser 40 kg, 57.5 kg 10 gentagelser 60 kg 8 gentagelser 67.5 kg 5 gentagelser 70 kg 6 gentagelser - PR mht gentagelser men opdagede det først bagefter, kunne måske godt have taget en mere. Sandsynligvis test mht 1 gentagelse om 1 uge når det bliver først i februar. 2.super set Igen incline db chest press, vekslende med Bulgarian split squat, 11 gentagelser med 10 kg's håndvægte i hænderne Startede på 12 kg og 15 gentagelser Så 16 kg og 10 gentagelser Derefter test af antal på 18 kgs hvor jeg nåede 13 stk Sidste sæt med 16 kg 8 gentagelser 3.super set Inverted rows 10 gentagelser, vekslende med military press 8 gentagelser, først med 20 kg på og de sidste 3 runder med 25 kg 4. super set Prowler push and pull - viel spass ikke så tungt læsset og lidt kortere distance, "nemt" at skubbe men sejt at trække den hjem. Blev kørt som EMOM 8 x 60 sekunder, sved på panden Endnu engang dejlig, dejlig og sjov træning Løb Hechmann uge 2 dag 7 20 min jog 20 min Ae1 10 min Ae2 15 jog 15 Ae1 10 Ae2 Meget roligt og dejligt og alligevel var kroppen lidt træt til sidst. Søde drømme til boardet Nu tid til at koge fuldkornsris, burde også bage nogle flere gulerodsboller, så de var klar til ugen men tror ikke, at det bliver I morgen skulle det gerne lykkes med svøm
  23. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Bum! I onsdags valgte jeg at springe svøm over til fordel for en dejlig dukkert og saunasvedetur i vinterbadeklubben. Når man tænker på hvor sindssygt jeg tidligere har tænkt den aktivitet var, er det lidt sjovt at jeg er blevet så glad for det. Torsdag var det meningen at jeg skulle gå en tur på max en halv time. Men dagen var presset af flere møder efter arbejdstid, så det kunne der ikke blive tid til. Tænker det er okay, så længe det ikke er løbepas, jeg springer over. Fredag d. 24. januar Løbeprogram uge 4, dag 7: 15 min roligt løb ud - og hjem i rask gang. Valgte at lave en rundtur frem for at vende om, så er ret sikker på at der kom ekstra distance på - i hvert fald tog det mig tæt på en halv time at gå hjem, så turen samlet blev omkring 43 minutter. Skøn tur - men var sen på den til en middagsaftale, så sprang styrke over... Lørdag fridag - men fik udnyttet det milde vejr til at gå til angreb på noget efeu, som er ved at overtage min have... Søndag d. 26. januar Løbeprogram uge 5, dag 2: Løb 7½ minutter ud, vend om og 7½ minutter hjem - uden pause. Har slet ikke kunnet tage mig sammen i dag, så det blev til en aftentur. Lidt tung i starten, men gik rigtig fint, da jeg var kommet af sted, og var nødt til at lave en krølle på hjemturen, fordi jeg havde sat farten op i forhold til udturen. Til gengæld ikke nogen motivation til styrke - så det får lige lov at hvile lidt. Tror det er vigtigere at holde fast i svøm og løb, og er helt sikker på at det nok skal komme igen med styrken. Har ikke skrevet så meget om det herinde, men kører sideløbende en lille ambition om at smide et par kilo. Har været meget højere oppe end jeg bryder mig om at indrømme, specielt i den periode, hvor jeg slet ikke trænede. Har lige så stille smidt 2-3 kilo hen over de sidste måneder af 2019 (underligt nok inkl. december), og her efter nytår kom jeg så endelig under 70 kg igen - for første gang i 4-5 år, tror jeg. Det har kørt rigtig fornuftigt hele januar - inkl. forlænget weekend sidste uge i Budapest - men denne weekend er det gået helt agurk med kosten. Således har jeg i dag kværnet en hel pose chips frem for at spise rigtig mad. Må lige gå i tænkeboks over hvordan jeg får motivationen tilbage - har jo været så nemt al den tid, hvor det egentlig bare gik af sig selv, og jeg ikke havde lyst til at spise usundt, og derfor ikke skulle lave regler for mig selv.
  24. Motion i balance™

    Inderst inde, så ved du jo godt, hvad der ville hjælpe.... zhe darkz side er nær
  25. Motion i balance™

    Fin rundtur i dag på 96,4 km inkl. Tyren og Bregnen, men det endte sgisme da med at blive koldt. Jeg frøs godt nok nallerne og tæerne, selv om det ikke var decideret frostvejr, men det kan højst have været en 2-3 grader. Så suger sådan en tur altså godt med energi ud af kroppen, synes jeg. Og man får jo stort set ikke drukket noget, når det er så koldt, så man kan bruge resten af dagen på at tanke op På de længere ture mærker jeg stadig noget ømhed nede over lænden, som er ret irriterende. Er begyndt at lave mine mobilitetsøvelser hver dag for at imødegå det og tager omkring en god fys i morgen tidlig for lige at få en second opinion. Det er ikke sådan en rigtig skade eller skavank, men er alligevel irriterende på de længere dage i sadlen.
  26. Vestjysk dagligdag

    24-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw. Armstrækker: 5 x 10 x Bw. Baglår (Pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20 kg Læg, 1 ben stående: 3 x (15+15) x Bw. Arnold press 1 x 10 x 12kg. 25-01-2020 Løb 10,2 km. 1h09m09s Stille og rolig. ville egentligt en tur i skoven, men tiden løb. 26-01-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 2 x 5 x 80kg. 1 x 5 70kg. Arnold pres: 1 x 10 x 11kg 2 x 10 x 12kg. Pull down (kabeltræk): 1 x 10 x 50 1 x 10 60 1 x10 x 55 Benspark: 2 x 10 x 50
  27. Langt pokker i MOL

    Fin fullbody inden turen gik til Jylland via Holbæk. Igen - cykelbukserne var forkerte da jeg hentede dem sidste gang. Selvom jeg følte mig frisk nok, kunne jeg se i spejlet under hexbar-squatten, at det var jeg nok ikke, for knæ og hofte sejlede ustabilt rundt mens belastningen ellers føltes let nok. Hver gang FW har sendt en undersøgelse om mine besøg på Biblioteksvej, har jeg efterlyst en hacksquat Der er der nok også andre der har, for i dag stod der en fin ny en. Den er noget mere brutalt vinklet end den i Vallensbæk og jeg fik lært på den hårde måde IKKE at gå helt i bund, for det kunne mærkes i begge knæ - modsat den i Vallensbæk hvor den stopper lidt højere. Venstre knæ har øffet et par gange siden - kun ganske let men alligevel fint med en hviledag i morgen. Mandag må jeg lige vurdere om det skal have mere tid eller ej.
  28. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 25.1 Løb - Hechmann grundtræning uge 2, dag 6 15 min jog-Ae1 2 x 5 min i AT- An1 og ligesom sidst i 4.20 5 min jog ind imellem 15 min jog Gik overraskende godt trods ømme muskler rundt omkring Dejlig udstrækning bagefter hvor sveden dryppede og masser af god musik hele vejen, da jeg fandt et gammelt SoundCloud mix med gode beats. Må se om det lykkes at liste noget Hechmann løb ind ovenpå PT i morgen
  1. Load more activity