All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. En dag kom jeg tilfældigvis ind på siden her og opdagede, at forummet stadig var aktivt. Jeg kunne også se, at nogle af dem, der var aktive på forummet, mens jeg var der, fortsat er aktive. I være alle hilset. jeg ser frem til at kunne give jer opmuntringer. Jeg kunne også se, at det er fem år siden, jeg droppede at føre logbog her. Dengang kaldte jeg mig Mugge, men nu vil jeg bruge mit eget navn. Jeg kan se, at min gamle log er øverst på side 2. Om nogle måneder fylder jeg 64, men jeg er stadig optaget af at holde mig i form. Den karate/kampsport jeg dyrkede, har jeg stadig gang i selv om jeg er alderspræsident blandt de aktive. I denne organisation, hvis nogen være interesserede: https://jokokan.com/ Nå men min vægt er 80,8 kg. Den må godt være lige under 80 kg. Kondimæssigt veksler jeg mellem løb og spinning hos Pure Gym. Jeg foretrækker løb, men spinning er skånsomt for mine knæ. Instruktør Sofia har nogle passende hårde power timer. Ellers løber jeg om søerne og i Frederiksberg Have og Søndermarken. Jeg skal gerne have en gang om ugen på løbebånd, da jeg skal løbe en Coopertest, som led i min karategraduering til sommer. Der indgår også en styrketest indeholdende en del armstrækninger. Så dem laver jeg hver dag. Laver jeg for mange, brokker min venstre skulder/arm sig. men 3x10 fungerer lige nu. Jeg prøver også at få lagt et styrkepas ind hos PureGym en gang i mellem. Primært core og ryg. Ja så mange var ordene i dette mim comeback.
  3. Evt læsere har måske opdaget ændret log titel. Har til morgen trukket min tilmelding til IM tilbage. Meget i forlængelse af hvad jeg skrev i går, så har jeg brug for det rolige konstante lille kick og ikke de store op og nedture. Jeg tror på det med at sætte sig mål men er også nødt til at være realistisk omkring, hvad min krop vil være med til. Jeg er klart i stand til at presse mig selv og overvinde forhindringer men nytter ikke noget, hvis jeg bliver skadet. Det er simpelthen for surt. Og der er ikke bare tale om et marathon løb, som jeg måske/måske ikke kan gennemføre. Alt det andet kommer også oveni og jeg vil simpelthen være så træt af, hvis jeg "pludselig" skulle være skadet når vi rejser afsted til Nepal. Pludseligt i gåseøjne for det kommer jo ikke helt som lyn fra en klar himmel, hvis jeg systematisk har haft været i gang med at nedbryde mig selv. Tror ikke at jeg vil betragte IM tilmeldingen som impulsiv og heller ikke sige, at det fra starten var helt urealistisk men med de vink med en vognstang, som jeg har haft fået på det seneste. Ja så er det noget andet. Vil nu alligevel overveje at få oppet min svømning i tri klubben, teste det af. Og også arbejde på at få transport cykling ind. Og måske det kunne være fedt at deltage i mere klubtræning. Alle steder læser jeg også bare, at midaldrende kvinder som mig skal sove, styrketræne, spise protein og passe på med at musklerne ikke bare bliver spist op af cardio. Jeg havde pakket rygsækken til træning i går men var for engangs skyld landet i et godt arbejdsflow med ting, som jeg virkelig trængte til at få styr på. Jeg er slet ikke i mål men godt på vej. Så faktisk noget spændende på instagram mht det med overgange både hos traumatiserede og folk med ADHD. Det her med at have det svært med overgange og selvfølgelig også tricks til at gøre det lettere. Ja og i hvert fald meget genkendeligt for mig. Nogle gange er jeg i et træningsflow, hvor det ene pas tager det andet og føles som det letteste i verden og andre gange, så er jeg i arbejdsmode og det kan synes næsten uoverkommeligt at skulle i gang med at bevæge kroppen. Nå i dag mere arbejde. Frokost med god veninde og så senere PT med Stine. I morgen Gødstrup og så arbejde og træning i weekenden. I'll be back
  4. Last week
  5. Sjovt nok går det bedre med at få gennemført træningen, jo mere udfordret jeg er. Når jeg har fri, som i dag, så sejler det ofte. Også i dag. Men OK. Jeg var væsentlig med ramt af DOMS end normalt. Samtidigt bliver de næste dage i sommerhus, afløst af to (for mig) tidlige vagter, hvor jeg ikke får trænet. Så jeg har været ret indstillet på pause. Og så er jeg hverken vant til at sove i hus med kollegaen & familie eller rende rundt i næsten ingenting for at kunne gå i poolen. Det bliver HELT bestemt hyggeligt men jeg er ude af komfortzonen, allerede ved tanken om det. Men jeg fik kørt en halv time med bot Maria i zone 2 og lidt oppe i 3, da vi lå små 10 watt over hvad det plejer at ligge på. Hen og fylde drikkedunken og vælge en gruppe der lagde mig op i zone 4, i en halv time. Min FB har flydt over med reklamer for en badevægt fra Scanfit, som ikke kun måler i fødderne men også har et håndtag. Det er ikke så tit køber noget jeg har i forvejen, men jeg har købt en og fået den hentet i dag. Jeg kan nok ikke overskue det i morgen men nu ser vi… Fire nuldage på trapperne
  6. Aften squat 8x90 8x102,5 8x117,5 Bælte 8x110 8x100 En masse økseri de sidste dage. Jeg ved ikke om det tæller som træning
  7. 20-02-2024 Trail løb 6,9 km 1h09m17s Dejlig tur i pandelampens skær. Der var 300 højdemeter, det krævede en indsats.
  8. Arghhh fedt at læse det her med, at det kræver god forberedelse, hvis vi skal lykkes med fx at kombinere træning og arbejde. Det starter lang tid før men godt gået Gregers NB og er tom for ord mht episoden med posen... Stay strong super man
  9. Træning d 20.2 Styrke Dejlig PT med coach Stine. Skulle dog på et tidspunkt gøre KB swings med 20 kg = egentlig ret tungt i forhold til lille mig og fik ikke spændt helt nok op, så lidt øm i lænden efterfølgende. Ikke ondt, ondt bare lidt anstrengende. Svøm 1000 m med altid søde miss Spinderella og mad hygge bagefter. Fik også svømmet nogle baner med Pull Buoy = godt i forhold til at ben ligger højt men blev lidt mere kold af det. Mandag nåede jeg ikke noget. Skulle hente nogle bøger af Dave Asprey som har skrevet nogle spændende bøger inkl om biohacking,mad og om at arbejde "smarter not harder". Dog lidt bekymrende, at omdrejningspunktet i hans "Bullett proof" livsstil er "Bullett proff" kaffe = ikke lige muligt for mig. Prøvede at købe noget decaf i går men kan mærke, at det er en deroute for mig, som hurtigt ville få mig til at forfalde til rigtig kaffe. Vågner og har lyst til det om morgenen men kicket udebliver og min mave bliver mærkelig. Det gode, at jeg overvandt trætheden og kom afsted for at hente bøger men var super sulten og landede i den kiosk, hvor jeg ofte har haft købt slik, så kom også til at købe en pose = også en deroute. Nå begynder, om ikke andet, i højere grad at forstå min mærkelige hjerne og dens evindelige jagt på dopamin og alle de mærkelige highs and lows, som det fører med sig. Læste noget meget interessant og genkendeligt omkring det her med at finde de små Dopamin dryp = glæden ved at skrive her, skrive i min dagbog, min morgen the, eller duften af renvasket sengetøj. Det at krydse noget af på to do listen, det at overholde aftaler med mig selv. Ofte har jeg i højere grad været ude efter de store kick og efterfølgende nedture; eventyr, forelskelser, deadlines.... Og kan også se, at fx sociale medier oftere er dårligere for mig, sammenlignet med fx at få læst eller skrevet noget, hvor jeg reelt bliver klogere. Nogle gange er der selvfølgelig også god information via nogle af dem jeg følger, men ofte bliver det meget bare katte eller hunde videoer. Nå officielt afspadseringsdage i de her dage men tonsvis af arbejde, som jeg bliver nødt til at få styr på. Stats: Kaffe dag 71, alkohol dag 74, slik dag 2, chokolade dag 1 Har kasseret en hel masse chokolade. Bliver ved med at tro, at jeg godt kan styre det men det kan jeg ikke og gider det ikke. Vil hellere koncentrere mig om rigtig mad og protein ikke mindst. Også apropos den spændende tråd i Henriks log mht det her med, at kroppen gerne vil blive på den samme vægt. Ovenpå Himlung Himal basecamp og turene oppe på bjerget havde jeg en super god følelse i kroppen af lige at være blevet nogle kg lettere og ja i løbet af no time, så var det tilbage igen. Tilgengæld ikke sådan, at jeg er blevet astronomisk tung men ja det er bare svært. Muskler skal der til anyhow, så vil hellere kigge på grad at fitness frem for på et tal og så bevidstheden om, at der er røget gode ting indenbords. Plus igen passe på, at cardioen ikke bliver for meget = bare bliver mere sulten og forbrænder muskler, eller som nu bliver skadet / groundet. Nå synes nu faktisk, at jeg har mærket meget lidt til hofte i de sidste dage, så forhåbentligt på vej retur. Dejlig dag til boardet Nb og så en inspirerende takketale fra Cillian Murphy, som gav mig lyst til at gense "Oppenheimer" + rummer nogle spændende tanker omkring, hvorfor at film og andre fortællinger er så vigtige i forhold til at forstå komplexiteten i verden og os der bebor den
  10. Uha, læs Vanedyr af Nicklas Brendborg, så får et anstrengt forhold til alt, hvad der hedder præfabrikeret mad ...
  11. Jamen, alle de der forskere siger jo også, at kost og motion stadig er vigtigt, der er bare nogle individer, hvor det er virkelig op ad bakke, fordi de også skal kæmpe med noget genetisk disponering, der ikke er så fordelagtig. I alle mine år i folkeskolen (og tro mig, her er vi mange år før 80'erne) havde vi altid to, tre, fire klassekammerater, der var overvægtige ('klassens tykke drenge/piger'). Junkfood, præfabrikeret mad og langt mere stillesiddende tidsfordriv har alt sammen bidraget til, at overvægten har bredt sig, og hér spiller de gode vaner naturligvis en rolle.
  12. Jeg havde sgu også været fed i 80'erne Men du har ret, og det er egentlig sjovt. Jeg tænker at vi motionerer som aldrig før, og alligevel er vi større end aldrig før. Skal jeg kigge på en ting der måske er anderledes for mig, end det var for mig forældre, så er det hurtige kalorier. De spiste ikke rigtig slik, men drak og røg så i stedet til den store guldmedalje. Jeg har en sød tand, og trækker måske hurtigere Burger King kortet på en dag hvor man er træt, end mine forældre gjorde.
  13. Det er rigtigt at det ikke er nemt, men vi har trods alt vilje og mulighed for at ændre på livsvilkår. Langt hen ad vejen, så handler det trods alt om gode vaner. Der var stort set ingen fede børn før 1980 og nu er der virkelig mange. Det er jo ikke genetikken som har ændret sig i den periode.
  14. 3100 kcal vægten steget 300 gram til 92,4 kg Da jeg lå i sengen, forestillede jeg mig at en lille rolig tur på Skrumlet kunne være fint. Men da jeg stod op, kunne jeg godt mærke at jeg var blevet mere øm end normalt - både i ben og overkrop. Alligevel havde jeg trykket på “træningsknappen”, så jeg endte med 3 sæt i loftbøjlerne og et enkelt sæt dips. Skal vi have dagens klamme? Ved endestationerne på S-banen, der man ofte at der ligger små plastikposer i sporet. Det er egentlig affaldsposer men også vores uofficielle mobile toiletter - der ligger tomme poser i en skuffe i førerrummet. Det er ikke fedt men sådan det er. Enkelte gange, bliver posen glemt og ligger på gulvet til den næste kollega - det bliver der øffet ret meget over. Men nu er den trumfet. I stedet for urin, så var det en mindre mængde men mere tyktflydende væske (for at skære det ud i pap, så var den brugt som gokkesok). For at gøre det fuldstændig tosset, så var posen lagt tilbage i skuffen. En kollega havde fornøjelse af at stikke hånden ned i posen - hun var ikke så glad som ham der fyldte indhold i posen. I dag har jeg 10 timers rådighed - indtil videre intet på programmet. Må gerne spise lidt ekstra i dag, så har lidt snolder med ind på arbejde.
  15. Hej med jer HJÆLP - VI HAR BRUG FOR DIG! Vi skal bruge personer i aldersgruppen 21-30 år til at besvare vores spørgeskema i forbindelse med vores specialeafhandling i Kommunikation og IT ved Københavns Universitet. Vi vil gerne undersøge sammenhængen mellem selvtracking gennem smartwatches og forskellige sundhedsparametre. Ved at svare på dette spørgeskema, hjælper du os med at skabe grundlaget for en interessant undersøgelse. Spørgeskemaet er anonymt. Tusind tak for hjælpen! https://forms.gle/f4ZGERd4mtqdSTdt7
  16. Hej med jer HJÆLP - VI HAR BRUG FOR DIG! Vi skal bruge personer i aldersgruppen 21-30 år til at besvare vores spørgeskema i forbindelse med vores specialeafhandling i Kommunikation og IT ved Københavns Universitet. Vi vil gerne undersøge sammenhængen mellem selvtracking gennem smartwatches og forskellige sundhedsparametre. Ved at svare på dette spørgeskema, hjælper du os med at skabe grundlaget for en interessant undersøgelse. Spørgeskemaet er anonymt. Tusind tak for hjælpen! https://forms.gle/f4ZGERd4mtqdSTdt7
  17. Den store udfordring er bare, at man kan have lyst til en anden vægt end den, som generne dikterer (åbenbart, ifølge forskerne), og så har vi balladen. Kost og motion er naturligvis stadig vigtigt, men generne kan drille og gøre det til en kamp. De seneste artikler er bag betalingsmuren, men her er en lidt ældre artikel, hvor Torben Hansen også udtaler sig: https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-overvaegt-er-sjaeldent-selvforskyldt/
  18. Uha, jeg er til gengæld spinkelt bygget med tændstikarme. Hvis jeg røg op på 85 kg, ville de ekstra kilo sidde som en lille tyndfed vom foran. Det ville ikke være kønt
  19. Lav energi - sikkert pga. både dårlig søvn i nat og jeg spiser mindre end jeg plejer. Men i jernkælderen. Planen er fra nu, at dæmpe volumen og satse på vedligehold eller kontrolleret afvikling. Og så forhåbentlig have mere energi til cyklingen - hvis jeg ellers kommer tidligt nok op Nåja, også at det ikke stresser kroppen, så jeg bliver ukontrolleret sulten. Der er kun 6-8 uger til man skal udstilles i stramt grimt lycra Benpres: 3 x 10 x fullstack - skulle kun have haft 2 sæt men det var så overraskende “let”, at jeg blev fristet til 1 sæt mere. Men 2 sæt Arnold, bænk, triceps pushdown, mavebænk, hypers og en ballerøvelse jeg ikke ved hvad hedder.
  20. Det med vægt er irriterende. Eneste trøst er at vi er mange, der ikke vejer hvad vi har lyst til og det efterhånden bliver mere og accepteret, at det ikke bare “er lige”.
  21. Nå ja, jeg glemte træningen Flat dumbell pres with a twist 12x43 4x10x43
  22. Lange dage. Byggeriet skrider frem. På 4 uger, er der: Rydtet 50m2 gammelt værksted, indklusiv høloft 50m2 beton gulv, banket op, og gravet 60cm ud Etage adskillelse fjernet, indklusiv det ler kleanede loft Alle vinduer og døre taget ud. 2 gamle dør huller muret op. Alle vinduer muret op. Skåret ud til ny dør, og 2 nye vinduer. 5meter lang brand væg muret op. Træk remme monteret på alle spær 7 nye spærpar monteret på de gamle spær Ny rem monteret Vandværk flyttet Kapilær brydende lag lagt ud 300mm isolering lagt ud i 70% af rummet. Kloak rør udlagt armerings net udlagt. Koldt og varmtvands slanger lagt ned.
  23. Kermit

    Got legs?

    Nå, lidt træning har der også være. Begyndte at træne lidt i løbet af sidste uge, med lidt cykling på hjemmetræneren uden de store problemer, og så en let omgang styrketræning om fredagen. Ooooooooooog så blev det lørdag, og så fik jeg det bare super dårligt. Feber, kvalme, dårlig mave uden opkast eller diarre, og muskelsmerter for fuld smadder. Piller og flere piller både lørdag og søndag, og i dag har jeg egentlig haft det nogenlunde okay. Så skal vi sige at nu har det været nok, og så kører vi uden skader og sygdom resten af året? :D
  24. Synes det er så imponerende at læse om folk der er højere end mig, men vejer markant mindre. Tror jeg pt. vejer omkring de 87-89 kg, og er 178 høj. Jeg er så heller ikke til den spinkle side, men hvis jeg ramte 78 kg ville jeg være tæt på skind og ben.
  25. Fine planer om mindst en time i pseudo-zone 2 før arbejde. Jeg kunne dog ikke falde i søvn og sov så let, at jeg vågnede når overboen var oppe og tisse. Og kl 4 med kløende ben, så oppe og drikke en halv liter vand. Var voldsomt sulten og kunne ikke falde i søvn, så også en skive rugbrød Landede på 3550 kcal og 100 gram lettere end i går - dog først kl. 9:40 Kunne ike rigtigt vågne, så det endte med kun 20 minutter på Skrumlet. Så jeg gav den gas med 6 x 15 sekunder “på minuttet” Derefter 4 sæt kropshævninger - 2 med hvert sit greb. Jeg har samme vagt i dag som sidst jeg styrketrænede. Den er ret genial. De første 6 timer kører jeg rundt på Ringbanen, med et af de tog der skal tages ud, når vi går til aftendrift. Det kører jeg ud på et parkeringsspor og holder ca 10 minutter, indtil det passer med en “kanal” ind til Hovedbanegården, hvor der står en rangist klar, og kører det til klargøring. De 10 minutter, slukker jeg lyset, stripper uniformen af og hopper i træningstøjet og tager det yderste uniform på igen. Så har jeg plads til at pakke posen med det rene tøj, som jeg tager på efter træning (og afkøling og en bid bad), så alt ligger i den rigtige rækkefølge. Jeg har endda droppet madkassen og pakket mine “klemmer” i poser, så den ikke fylder. Aktionen starter klokken 18:24 (jeg har lige set efter )
  26. Yes.......det passer perfekt. Når jeg får liv i Fergusonen, så kan du forestille dig hvad de næste billede du blev på nethinden her........... Jeg er godt tilfreds med presse styrke, og dødløft. Squat er jammerligt
  1. Load more activity