All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Oppe ved vækkeur for tredje dag i træk. Det er normalt (for andre) i denne underlige civilisation, men jeg mærker tydeligt nu, at energien er suget ud af mig. Kørte ned til kollegaen for at cykle en tur i det utroligt lækre vejr. Vi havde talt om at smide lidt spurter ind, men det endte uden gøgl. De 20 minutter ned til ham var med halvstram kæde og jeg kørte også lidt halvhårdt på det sidste af vejen hjem, i håb om at vække benene til i morgen. Umiddelbart efter en Tesla kommer ud fra en sidevej uden at overholde vigepligten (der var frit på Køgevej, så den fortsatte ud på vejen uden jeg behøvede bremse ret meget), kommer der en yngre mand på cykel for fuld skrue. Han så sig først for, da jeg var i gang med at undvige at pløje ham ned. At folk misser vigepligten med en halv meter måske en hel, det får jeg ikke ondt i maven over. Shit kan ske. Men at man slet ikke er forberedt på / er ligeglad med, at der er noget på “den forkerte side” af hajtænderne, fatter jeg ikke.
  3. Well og det blev torsdag så. Til gengæld dejlig overkropstræning fredag aften. I går 30 mins gang med hældning + jog efterfulgt af 10 minutters core og 10 minutters yoga = super skønt at komme i gang med igen. Træning d 21.7 Yoga Dejlig hatha holdtime Styrke Leg day med lidt ekstra på i flere af øvelserne. Der er en øvelse som er meget dynamisk = reverse split squat med håndvægte og der er så meget balance, at jeg ikke hidtil har haft turdet at bruge mere end 10 kg's håndvægte. Men både hip thruster, rumænsk dødløft, benpres + lying leg curl var med mere vægt og god følelse af power + kontrol Cardio (HIIT) Assault bike 8 x 15 kalorier med 30 sekunders pause Yffer Pyffer det var (igen) virkelig hårdt men en super god måde at træne kredsløbet på. Mere af den slags. Ja og så fik jeg købt ind, spist frokost og nu tror jeg seriøst, at jeg kunne bruge en lille middagslur. Og til sidst en lille smuk sang som bjergtrold F sendte til mig i dag "To tiører der vil svæve rundt for evigt" "Men nu (er) du er her og jeg skal ingen steder hen" "Lad os to rykke hjem" Ups var lige ved at glemme stats: Kaffe dag 221, alkohol dag 7, slik dag 2, chokolade dag 7. Morgenvægt 54.8. Gårsdagens kalorie antal 1591 kcal og har en ide om, at ligevægtsindtag ligger lige der omkring.
  4. Last week
  5. Småtidligt oppe for at køre med kollega og frue. 90 km i alt, de yderste 10 transport hver vej. Fuldstændigt grotesk vissen i benene. Selvom tempo og watt var små, var de pænt pressede, så jeg sad 100% på hjul de sidste 15-20 km vi kørte samlet. Efter et nogle timer var jeg forbi til mad og havde tricyklen med. Heldigvis faldt ideen i god jord. Og heldigvis er jeg stadig glad for at være sluppet af med den.
  6. Kermit

    Got legs?

    Hahaha, det er fandme sjovt. Ved ikke engang om Kyle fra Chaise ved det
  7. Ja Henrik det har jeg vist også læst noget med 2 pct. stigning. I dag bød på en spinningtime, hvor jeg nåede et w/kg på 2,2. Det er klart fremskridt.
  8. Hvad Fanden, Kermit… Har du lånt et par af dine bibs ud til Klamme Jack (0:51 og frem)
  9. Nej, jeg har læst et eller andet engang om, at de ikke helt modsvarer hinanden. Man skal vist sætte en smule hældning på, før det matcher(?).
  10. Og mere opdatering. De to første uger af juni var i sommerhuset. Mandag tog jeg en løbetur på 4,7 km sammen med svigerinden. Gns. tempo på 6,28 min/km. Vil jo gerne ned på 6,0 min/km helst lidt under, men der er et stykke vej endnu. 28 pct. i zone 3 og 57 pct. i zone 4. Min ægtefælle har fået hælspore og kan ikke løbe, så vil havde meldt os til 5xspinngtimer i Vig Motionscenter. Det kombinerede vi med en gang styrketræning før spinningen de fire gange. Første gang tog jeg 5x8x 55 kg RDL, efterfulgt af 3x8x45 kg siddende maskinerows. Derefter BB bænk med 3x8x 45 kg. til slut 20 x1 med mavehjulet fra på knæ. Anden gang 5x8x 57,5 kg RDL, efterfulgt af 3x8x50 kg siddende maskinerows. Derefter BB bænk med 3x8x 45 efterfulgt af 3x8x50 kg siddende maskinerows. En gang lat-pulldown på 3x5x35 k til slut 20 x1 med mavehjulet fra på knæ. Så en gang kun med spinning og derefter ny gang med 3x60 kg RDL, efterfulgt af 3x8x50 kg siddende maskinerows. Derefter BB bænk med 3x8x 47,5 kg efterfulgt af 3x8x50 kg siddende maskinerows. En gang lat-pulldown på 3x5x35 kg og 20 minutter med mavehjulet. Sidste gang samme omgang med lidt forøget vægt. Spinningtimerne var fornøjelige men ikke så intensive, så jeg fik derfor min FTP skruet op på 200. Hjemme igen på stenbroen blev det til en 10 km langsom løbetur i Frb. Have og Søndermarken den 14. juii. Jeg var godt kvæstet i stængerne til sidst. i dag tog jeg 5 km på løbebånd på jobbet. 29 minutter, helt Ok, men ikke overførbart en til en til rigtig løb.
  11. Vægten faldet et par hundrede gram - efter en sjældent tung nattesøvn. Benene OK efter i går. Havde cykelskoene ikke været til afstinkning (jeg har normalt ikke sure tæer - heller ikke i træningssko eller til banecykling. Men når landevejsskoene har været i regnvejr, så bliver de satme giftige) i fryseren, havde jeg nok kørt en tur. Jeg skulle først møde 12:56 og nåede at blive rastløs, så Kropshævninger i loftbøjlerne med overhåndsgreb: 3 sæt Sportsfyssen: Arnold pres: 2 sæt ss Bicepscurl: 3 sæt Tricep pushdown: 1 sæt Det begyndte at stramme med tiden, så op i lejligheden. Jeg kunne godt nå Fransk pres: 2 sæt I skrivende stund på vej til arbejde. Jeg skal møde halvtidligt, så en nuldag i morgen.
  12. Ikke at jeg bidrager med noget visdom - kun egen undren. Jeg er generelt stærkere i højre side end i venstre. Selvom jeg er venstrehåndet og også har bedst motorik i venstre ben. Men min h/v-balance ligger ofte omkring 54/46 - altså træder jeg alligevel flest watt med venstre ben. Undtaget er dog i spurter, hvor det højre laver mest. Inden jeg fik mus i venstre knæ, lå jeg ret konsekvent på 49/51. Så efter jeg fik mus i knæet, så træder jeg hårdere med det “dårlige” ben. Nogle gange lever kroppen bare sit eget ulogiske liv. Stadig spændende om du kan udligne noget af det. Satser du så på øvelser med et ben af gangen? For ellers kan du nok let ende med at dit stærke ben trykker mest. Man kan “koncentrere” sig lidt ud af det, men når det virkelig bliver tungt, så vil det gode ben bare virkelig gerne byde ind og overtage festen. Og så synes jeg naturligvis, at det er enormt hyggeligt, at du deler min beherskede falden-på-halen for zone 2
  13. Squat igår 10x100 11x105 10x110 12x110 5x120 Toonage 5175
  14. Tak kære Vestjyde og ja føler heldigvis, at de her livsstilsændringer, som jeg har gang i, ja at de giver mere overskud, inklusiv til at træffe gode valg og være lidt mere "on top of things". Plus at jeg er meget mere fokuseret og i stand til at koncentrere mig. Træning d 16.7 Svøm 1000 gode meter med altid skønne miss Spinderella Træning d 17.7 Styrke Ben pas Dødløft, squat, bulgarian split squat, hip thruster + seated leg extension. Hiit Romaskine 8 x 15 kalorier med 30 sekunders pause Yffer Pyffer det var hårdt og GODT, at jeg kom i gang med det = genial måde at booste kredsløbet på og det uden at smadre min hofte. Bagefter fik jeg købt ind og ryddet op samtidigt med, at jeg talte i tlf med god veninde T. I går lykkedes det mig også at tage trappen i stedet for elevatoren op til 5.sal = igen små ændringer, som gør en forskel og som nu er mulige fordi, at jeg ikke konstant er i zombie mode. God oplevelse af at file ganske lidt på måltiderne, sådan at det ikke føles som afsavn men hvor jeg alligevel kompenserer for fx restaurant besøg tirsdag. Der skal være plads til den slags men glæder mig nu også til en weekend med ro og regelmæssighed, masser af søvn og træning. Stats: Kaffe dag 219, alkohol dag 4, slik dag 2, vægt 54.7 kg That's it. Jeg har gymnastik tøjet med i tasken for potentiel overkropstræning, eller evt bare noget mere HIIT, eller gang med hældning. Hvis det ender med en hviledag, så kan det også fungere. Dejlig (omsider) solfyldt dag til boardet
  15. Der var handling bag mine tidligere ord, om at starte på styrketræning. Så jeg har fået meldt mig ind i en klub, og startede derfor dernede i tirsdags, hvor jeg kunne hente mit medlemskort. Men forinden da, havde jeg tænkt at jeg ville måle progressionen i FTP ved at tilføje styrketræning, og se om det har nogen effekt. Det tror jeg næsten det vil have, eller det håber jeg. Som det er ligenu, er min venstre side noget svagere end højre - og det håber jeg kan blive udlignet lidt. Faktisk kunne jeg se, da jeg lavede min ramp test (en test jeg iøvrigt altid har haft svært ved, og måler en meget højere ftp ved 2x8m) at jeg pressede omkring 5% mere på højre side end venstre, og alligevel var det venstre der stod først af. Jeg nåede at se det sidste trin bidragede højre side med 230-240w hvor venstre kun bidrog med 180-200w. Resultat: 318 w FTP. Hvis man udligner differencen, vil det faktisk give mig en FTP på omkring de 340w - som jeg hele tiden har trænet ud fra. Efter RAMP test gik jeg direkte igang med 30/30 på den "nye" FTP, men det var simpelthen for let, så i 2. sæt skruede jeg intensitet op med 6%. Senere på dagen kunne jeg som nævnt hente mit medlemskort, og da jeg nu var der kunne jeg ligeså godt få mig en omgang træning. Jeg har tidligere styrketrænet ret seriøst, men det er meget lang tid siden - og sidst jeg styrketrænede kontinuerligt var en kort periode i 2019 - så det er lang tid siden efterhånden. Baseret på det, så var jeg faktisk overrasket over hvor meget styrke jeg har beholdt. Jeg tror ikke der kommer til at gå mere end et par uger, før jeg er over 100kg i alle 3 "store" øvelser - squat, dødløft(dødløft var jeg allerede over) og bænkpres. Det overraskede mig også, hvor nemt jeg faktisk have ved at lave pullups med kropsvægten - det var ret nemt at hæve mig selv de 3x6 - og det er på trods af jeg har sluppet kosten løs, og bærer på noget sommervægt således jeg er over 81kg :P Men nu er jeg spændt på hvordan den kommende blok er - jeg har valgt at kører en blok på 5 uger, og så 1 uges hvile - og så ny ramp test. Min plan er vo2 max en gang om ugen, SS 1-2 gange om ugen, og så en længere endurance i weekenden indlagt med nogle 30s sprints enten lørdag eller søndag. Så en del mindre zone 2 end jeg tidligere har gjort - men føler heller ikke z2 har givet mig specielt meget hvis jeg skal være ærlig. Zone 2 skulle jo give udholdenhed, men faktisk så har jeg ikke oplevet jeg har en god udholdenhed, for jeg går næsten altid i kramper.
  16. WBO

    Got legs?

    Jeg kom op i centret for første gang siden 2019! Vildt at tænke på det er så længe siden jeg rent faktisk har styrketrænet (Har dog styrketrænet ret seriøst tilbage i 2012-2016). Overrasket over hvor meget styrke jeg faktisk har beholdt, når man tænker på det sidst er 5 år siden. Nuppede 3x6 i de forskellige øvelser - bl.a. SQUAT på 80kg, Dødløft på 110kg, bænk 90kg - og det som overraskede mig mest var skråbænk bryst med håndvægte, hvor jeg alligevel kunne lave sæt med 32kg håndvægte på hver arm. Positiv!
  17. Enig i at MOL stadig er et fremragende sted. Specielt når der ikke er flere logs man skal holde øje med
  18. Kermit

    Got legs?

    Lidt update på kravebenet - det går fremad. Jeg mærker faktisk mindre og mindre til det, hvilket er super positivt. Jeg kan stadig godt være øm i området, specielt efter træning, men slet ikke noget der er bekymrende. Ift. styrketræning kan jeg det meste, men skal vænne mit til vægten igen. Så lige nu hedder det f.eks. bænkpres med 40 kg, hvilket strammer i venstre arm. Det er ret vildt. Så det er meget stille og roligt den vægt der bliver lagt på, for jeg vil ikke have at jeg pludselig stresser området mere end højst nødvendigt, om end jeg tænker at det efterhånden må være groet ret meget sammen. Det er trods alt snart 2,5 måned siden det brækkede.
  19. Kermit

    Got legs?

    https://sport.tv2.dk/cykling/2024-07-17-rygterne-svirrer-hvem-er-personen-der-forudsagde-pogacars-store-fremgang "Hans træning er ikke længere kedelig zone 2 (70-85 procent af din makspuls) over fire timer. Nu træner Pogacar fast to gange om ugen på sin enkeltstartscykel, og Javier Sola har sat ham i gang med stigningsintervaller, hvor han efter 40 minutter stadig vil kunne træde 6.5 w/ kilo, skriver 'mou'." Hvem ved - måske Gregers havde ret i at Zone 2 var en fis i en hornlygte
  20. Hatten af, for det du når. Dagligdagen kan jo fylde en del.
  21. Kermit

    Got legs?

    Hahaha altid - hvor kan jeg finde den henne? :D Og ja, planen er stadig at køre TT. Sidste styrt var trods alt kun hudafskrabninger, og nu er det bare mentalt at jeg lige skal forberede mig på at lide i 25 minutter :D
  22. Davai

    Got legs?

    Du Kermit, er du ikke MOLs mand til at købe sådan en her hjem og så køre nogle aerotests ude på flyvestationen? Og har du i øvrigt planer om at køre dit arbejdes tt-konkurrence på trods af dine styrt?
  23. Lysten til cyklingen blev ellers større i løbet af december sidste år, men så blev jeg ramt først af lungebetændelse og efterfølgende af covid-19, hvilket lagde en dæmper på min fysiske aktivitet helt indtil marts, hvor jeg stille og roligt begyndte at gå nogle ture. Den manglende fysiske aktivitet, men manglende regulering af mit energiindtag har også ført til, at jeg var oppe at ramme 95 kilo på et tidspunkt. Jeg havde en morgenvejning i sidste uge hvor jeg var under 92 kilo og håber også at jeg kan få lidt bedre styr på mig selv, så jeg kan blive lidt lettere og passe min gamle tøjgarderobe :) Jeg hev cyklen frem fra sit vinterhi i april og har indtil nu fået cyklet lige knap 2200 kilometer og brugt 75 timer på det, så bestemt ikke et prangende, men i forhold til 2023 er det alligevel 25 timer mere i år på nuværende tidspunkt. Jeg kørte en ramptest tilbage i begyndelsen af juni, som anslog min ftp værdi til at være 281 watt, hvilket er nærmest identisk med samme tal sidste år. Til gengæld vejer jeg cirka 2 kilo mere i år end på samme tidspunkt sidste år. Mit nuværende fokus er at opretholde en god og kontinuerlig træningsvane. Jeg tænker det nok skal gå godt indtil vi rammer efteråret i hvert fald Lige nu får jeg ikke styrketrænet, som jeg ellers nød sidste år, men det er planen at det også skal tilbage på programmet, men lige nu er fokus på 2 gode kvalitets pas på cyklen om ugen. I går kørte jeg 3x3 minutter på cirka 330 watt, jeg følte mig godt presset i de sidste halvandet minut på de to sidste intervaller. Har nydt at læse med i alle jeres logs. Det føles helt old school med sådan et forum i forhold til folk der ellers poster på instagram og hvad der ellers findes :)
  24. 14-07-2024 Løb 5,0 km 33m30s Tur alene. Den ringeste tur længe. Hovedet var overhovedet ikke med, alt var hårdt og træls. Men fik løbet og klapper mig selv på skulderen. 15-07-2024 Styrke 14 dage siden sidst! alt for lang tid. Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Squat: 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 4 x 5 x 70kg. Pull down i maskine. 4 x 10 x ?? Underlig maskine, starter med smalt grep, der ender meget bredt. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 45 3 x 10 x 50 Endnu en underlig maskine. Da jeg så på den bagefter, opdagede jeg, at der var udveksling på kablet 2 - 1, hvorefter kablet gik på en aksel, der 1 meter væk gik over i et kabel, der trak i vægtmagasinet. Følesen af mangelende kontakt med vægten var forstålig Arnold pres, db.: 3 x 10 x 10kg. Bare lidt let, det er lang tid siden. Nyt center, skal lige finde ud af hvad jeg skal bruge, og hvad der skal dumpes. Der er ikke en Hyber ext. bænk, hvilket jeg savner, men jeg finder nok på noget. Stræk af It-bånd og balle. 16-07-2024 Løb 6,4 km 43m26s Social tur. Havde en med der lige skulle overbevises om at hun godt kan løbe.
  25. Ingen lyde for overboen men underboerne havde gang i et morgenskænderi, en times tid før mit vækkeur skulle ringe. Noget tungere end i går men stadig under 94 kg Jeg var træt og sløv, så nåede ikke ud før regnen kom. Det så ud til at være tørt over Amager, så jeg kørte alligevel ud. Planen var lange intervaller ud og hjem over diget, men benene var fuldstændigt slukkede, så jeg knækkede det over i 4x 4/2. Stadig OK oppe i Vo2max-zonen, så selvom der manglede lidt watt, så tæller det vel alligevel. 52 minutter: Sportsfyssen: Dødløft: 5 x 11x80 Pistols m støtte: 2 sæt Bryst crossovers: 3 sæt Hjemme: Alm mavebøjninger: 2 sæt Vipers: 2 sæt Nu arbejde :-)
  1. Load more activity