All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Enig. Jeg har selv købt en MTB fra canyon, og det fungerede rigtig godt :) Men der er selvfølgelig altid lidt en risiko ved at købe en cykel online fremfor i en fysisk butik - der kan jo gå ged i noget med størrelserne.. taler af erfaring. Hvis du er fikseret på et specifikt brand, som både sælges i DK og tyskland, så er min erfaring at der faktisk er lidt at spare ved at købe den i tyskland. Du kan eventuelt prøvekøre herhjemme i DK og så være lidt fræk og købe den i tyskland :DD Dbh Thea
  3. Hvis du bor i byen og vil prøvet noget lidt specielt, så ved jeg at b.la. Frisk fra Gaarden og Raavare.com leverer friske lokale råvarer til døren - har selv brugt dem her i foråret og vinteren. De har også vin fra lokale producenter + lidt deli-ting. Jeg ved ikke med Frisk fra Gaarden men Raavare.com afhenter frugt og grøntsager direkte fra landbrug og leverer til døren inden for 24 timer. Det er selvfølgelig ikke færdigmad, så der er mere, hvis du vil forkæle dig selv med lidt suveræne ingredienser ;) /Thea
  4. Hvis du gerne vil have noget, der smager lidt mere interessant end frosne grøntsager og kedelige salater, så kan jeg klart anbefale at prøve at købe lidt mere frisk lokalt økologisk grønt. :) Jeg har ikke skiftet hele min kost ud med det, men jeg køber regelmæssigt ind direkte hos landmænd, hvis jeg altså kører forbi. Hvis du bor i byen, så ved jeg at b.la. Raavare.com leverer friske grøntsager til døren - har selv brugt dem her i foråret. Har lidt lært af erfaring, at hvis jeg bare køber kedeligt supermarkedsgrønt, så har jeg heller ikke super meget lyst til at spise det. Det er en win win - det smager af mere og er sundere. What's not to like /Thea
  5. Tak for det. Jeg sidder dog på kontoret og er flittig. Man er vel freelancer, der skal jo smør på brødet :)
  6. Last week
  7. Update Træning d 23.5 Løb Hechmann grundtræning uge 1, dag 1 40 minutters jog-Ae1 fra morgenstunden Træning d 24.5 Løb Hechmann dag 2 15 min jog 10 min Ae2-3 5 jog 3 AT 10 min jog-Ae1 Træning d 25.5 Styrke PT pas med fokus på styrke = very nice Træning d 26.5 Styrke PT pas funktionel træning Løb Hechmann dag 4 10 min jog-Ae1 15 min Ae2-3 10 min jog 15 min Ae2-3 10 min jog-Ae1 Dejlige pas i en meget travl uge. Har godt kunnet mærke, at weekenden blev tilbragt på farten og der har igen haft været meget, meget travlt job mæssigt. Tror, at det var natten til tirsdag, at jeg simpelthen drømte, at jeg begyndte at drikke kaffe igen, da jeg simpelthen bare var udkørt "to the bone". Vågnede så heldigvis op til dag 78 og i dag, dag 80 (begynder at ligne noget). I dag sov jeg også nogle ekstra timer ovenpå tidlig opvågning og var virkelig, virkelig træt da jeg troppede op til træning. Travlhed og søvnmangel har også gjort, at jeg har spist mere af de forkerte ting og vægtmæssigt er helt stagneret. Endnu en situation, hvor det er vigtigt, at jeg ikke giver op og bare giver los men prøver at komme godt tilbage på sporet. I morgen skal jeg lykkes med at jogge 30 minutter og er nok mest stemt for, at det skal være fra morgenstunden og udendørs inden tog = tidligt op og derfor også tidligt i seng. Dejlig mini ferie til dem der måtte have det.
  8. Fandens til vind. Nå men så kan man jo styrketræne i stedet - en del supersættet og flettet for at spare tid, da jeg i skrivende stund er i toget på vej på arbejde: Kropshævninger:7, 7, 7 - lidt lange pauser Tåhævninger på et ben: 25, 22, 18, 16 Bicepcurl: 6x16/18, 6x16/18, 6x16/18 Siddende læg: 20, 25 Dips belastning fra elastik: 8, 8, 8 Bulgarsk splitsquat: 10, 8x26, 8x26, 8x26 Arnold pres: 12x13, 12x13 Tricep pushdowns: 15 x elastik, 15x elastik Laterals: 10x9, 10x9 Skateboardsquat: 15, 15Xbw+18, 15x bw+18 Rumænsk DL: 20x18, 20x18 Mavebøjninger: 30, 30 Vores motionscenter på arbejde er igen utilgængeligt - nu har de brækket gulvet op, så der er ingen hyperextensions på programmet lige foreløbigt. …. Ferien var lidt for hyggeligt og jeg holdt op med at tælle kalorier - nu alt alligevel skulle gå i vasken til konfirmationen. Jeg har ferie igen i næste uge og er begyndt at tælle, så det ikke skrider igen. I forsøg på at få det hollandske op og køre, er jeg begyndt heeeelt forfra. Har også radiodutter i ørene når jeg kører tog - kan godt mærke at jeg er blevet rusten, så det er på tide at stramme op, hvis det stadig skal være let at få det genopfrisket. Beklager slåfejl - der er ikke tid til korrektur
  9. Ret sent i går fik jeg nusset mig sammen til at komme på skrumlet og lige få bevæget benene. En halv time i zone 2 med 3 små “spurter” på hhv 5, 5 og 10 sek. Jeg forsøgte med bremsegrebene og det er rigtigt nok, at så reagerer belastningen med det samme. Med “alm” kadence laver med ca 700w med et enkelt greb inde (prøvede begge to) og ca 1000 med begge greb. 3 x20 tåhævninger på et ben. I dag skulle jeg først møde 14:08 og havde tid til en længere tur. Jeg trak tiden for at få lidt varme i luften men det var først rigtigt hyggeligt da jeg var ved at være hjemme - stadig længe ærmer og læse knæ. To spurter og en masse arbejde omkring FTP eller 30-40watt over. De sidste intervaller blev kørt i frihånd. Super, super fed tur hvor det efterhånden begyndte at nive i lårbasserne, når jeg pressede watt ud. Jeg undlod at køre mig helt i hegnet, da jeg også skal møde nogenlunde sent i morgen og håber at kunne finde lidt watt i skuffen i igen. Der var heldigvis tid til at være i “isbukserne” i 10-12 minutter, før jeg måtte i bad og med toget. Om de virker kan jeg ikke gennemskue men det er BARE lækkert at trække i dem. På en varm sommerdag må det være endnu mere lækkert.
  10. 24-05-2022 Løb 8,6 km 56m17s + ca. 0,6 km, glemte at starte ur. Stille tur, for lige at mærke benene.
  11. 23-05-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 40 2 x 15 x 60 Squat: 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 60kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row i kabeltræk: 3 x 10 x 50kg. Lidt en flad træning. Min fod er stadig lidt hævet, men ikke øm. lysten til at presse på er ikke stor, da jeg er lidt bange for at provoker anklen.
  12. Uge 20 17-05-2022 Løb 8,4 km 53m17s 18-05-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 40 2 x 15 x 60 Squat: 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 X 5 x 70kg. 2 x 5 x 80kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 5kg. 3 x 5 x 60kg. Row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 80kg. 2 x 10 x 90kg. 19-05-2022 Løb 4,6 km 32m56s 20-05-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 40 2 x 15 x 60 Dødløft: 1 x 5 x 60kg. 4 x 5 x 80kg. Skulder pres db.: 3 x 10 x 11kg. Pull down (pure strength): 3 x 10 x 80kg. Var ret ugidelig, så det blev bare det basale. Den 21. gjorde det ondt at gå på trapper. akillessenen i venstre ben gav ret meget lyd fra sig, havde lavet absolut ingenting, så ret mærkeligt. gav den massage og crem. 22-05-2022 Løb 4,2 km 28m28s Akillessenen er ikke øm, men anklen er lidt hævet, så tænkte at prøve med lidt løb. Foden har det bedre bagefter. Underligt, har absolut ingen ide om hvorfor.
  13. Ja, så langsomt går det, når jeg er ud på 42 km-ultracykling. Til gengæld kan man ikke sige, at gennemsnitspulsen er oppe under loftet. Det er vist det, der hedder 'turistkørsel' indtil videre
  14. Nå. Så kom virkeligheden lige i vejen med alt mugligt besvær, og en omgang forkøles. Uge 19: 12-05-2022 Løb 5,8 km 40m34s 13-05-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 52,5kg. Row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 80kg. 2 x 10 x 90kg. Curl i kabeltræk: 3 x 10 x 20 Triceps i kabeltræk: 3 x 10 x 20 laterals rais: 3 x 10 x 9kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (10+10) x Bw. Baglår (pure strength): 3 x (10+10) x 20kg. 14-05-2022 Løb 5,7 km 39m51s 15-05-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 40 2 x 15 x 60 Dødløft: 1 x 10 x 60kg. 3 x 10 x 80kg. Arnold pres db.: 1 x 10 x 11kg. 1 x 10 x 12kg. 1 x 10 x 11kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Pull down (pure strength): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 80kg. 3 x 10 x 90kg.
  15. Det VAR en god tur - det bliver det, når man kommer syd/vest for Roskilde. Det er virkelig meget mere lækkert end at køre tættere på Kbh. 90 tåhævninger i går og en masse DOMS i baller og især i quads. Og så var jeg bare træt! Jeg kom desværre ikke tidligt nok op i dag men nåede da på diget og køre 5 “blide” vo2max´er med 2,5 minuts pause imellem. Havnevejsspurten var wobly. Ikke så meget fordi lårene stadig var ømme men ballerne…. Det føles altså sært at spurte med DOMSede baller
  16. Der er skønt ude midt på Sjælland. Ruten til Skjoldenæsholmløbet har altid været en favorit. Jyder ser ofte hele Sjælland som en slags København, det er en stor fejl.
  17. Det hviler indtil videre. Var ude at trille i går, og jeg må tilstå, at den Cervélo gør det udmærket. Med en ugentlig tur, er der vist ingen grund til at opgradere lige nu, så jeg holder mig i skindet og nøjes med budgetraceren indtil videre.
  18. Du kørte ellers lige forbi mig forleden, kan jeg se på Strava. Jeg bor lige ved vandtårnet i Roskilde. Det lignede en god tur :)
  19. Fantastisk cykelterræn :-) Kom du videre med dit Storck projekt eller er hænderne stadig bundet?
  20. Lørdag d. 14. maj 2022 Bjj no-gi: teknik + endte med at rulle ½time...det var fedt... chins 2x10xbw Fødselsdagstamtam hos veninde eftermiddag og aften/nat... Søndag d. 15. maj 2022 pyha, havde en dejlig stille og rolig formiddag med nusseting i hjemmet..havde brug for at "ro og lave ingenting".. Fik lavet mange husalfeting :-) Coreprogram: minus mavedel på bold. Har fået en lille væskefyldt subcutan hævelse i h.side af panden (ca 2 cm i dia, 2-3 mm i højden) - så må hellere geare ned igen mht sparring...suk...tror det var runden med XX... Det gør heldigvis ikke ondt, er ikke rødt eller varmt - kan bare mærke den med fingrene...men .... Kærestens sønner på besøg til middag om aftenen... Mandag d. 16. maj 2022 Cykling 28 km Lauge er blevet teenager i dag...Hurrah - som tiden flyver. Havde tilmeldt mig et aftenwebinar - om kaniner - så blev lige lidt ekstra opdateret fagligt.. Tirsdag d. 17. maj 2022 Cykling 28 km Tjah, dobbelt op på aftenwebinarer...denne uge er i "faglig opdateringens tegn": Først fra "KVL"/skolen/Universitetshospitalet: om katte: først en opdatering på hjertelidelser - især HCM, derefter lungelidelser især forårsaget af hjerteorm hos kat. Herefter en seance om "Mastcelle tumorer" - her var der dog ikke så meget nyt som håbet, men stadig rart at vide, at man er "nogenlunde med"..bl.a. med det "nye" middel "Stelfonta" til injektion i in-operable mast celle-tumores, som jeg dog selv kun har afprøvet en gang... Onsdag d. 18. maj 2022 Cykling 10 km På kursus fra 12-17. Topical behandling af hudlidelser... Supergodt...troede egentlig at meget ville være repetetion, men der kommer altid nyt med alligevel - og dejligt at være på fysisk kursus. Det sluttede af med lige at vende "bæredygtighed"/tænk på miljøet - hvilket absolut også er værd at tænke over! F.eks. i valg af præparater (nogle er mere skånsomme end andre, men lige så effektive), det vilde udvalg af, at alt er puttet i plastikflasker - og hvad er de lavet af m.m.m. Torsdag d. 19. maj 2022 Lang dag på arbejdet - sygeplejersken måtte desværre gå hjem, så jeg klarede alt alene hele eftermiddagen til luk - og selvfølgelig involverede det patient med blodprøvetagning, indlevering af afføringsprøver til tjek for hjerte/lungeorm, mange telefonopkald med nye klienter samtidig med de almindelige patienter - godt det ikke er hver dag.. Tingene går heldigvis som regel alligevel - men gik ikke til tiden... Cykling 16 km Nå, ja - endnu et aftenseminar: heldigvis bare på en god times tid..men godt - om øregangsbetændelse hos hund med fokus på antibiotikavalg.. Freddag d. 20. maj 2022 Coreprogram 1 time -kan mærke at kroppen/lænderegion vil have godt af det... Cykling 28 km Lørdag d. 21. maj 2022 Cykling 10 km? med Thore... Saunagus i Avedøre. Ahh... Søndag d. 22. maj 2022 Cykling 10 km BJJ no-gi: have Lauge med :-) Teamede op med ham under hele forløbet. Rullede en enkelt stille og rolig omgang med udvalgt makker til sidst. ½ times udstræk - fælles. Dejligt. Kajak-roning: 10 km eftermiddagstur: 1,25 time på vandet. Til Avedøreværket, tilbage til øen og lidt ud lang Amager og retur.
  21. Well tirsdagen og ugen ville det lidt anderledes. Er opgraderet job mæssigt i denne og de næste to uger og har derfor haft rygende travlt. Så egentlig meget tidligt oppe men det har haft været for at arbejde. Torsdag havde jeg vagt og skulle være tilgængelig hele tiden, så måtte også opgive svøm med den skønne miss Spinderella. Til gengæld ligeså stille arbejdet med kosten og har både kunnet passe uniformsbukser i XS og også mine gamle XS regnbukser Udover mandag morgens løb, så blev det til styrke med PT onsdag og fredag. I går lørdag, morgen løb inden flybus til Tirstrup. = Dag 6 i Hechmann opstartsuge 4. Senere i dag løb + styrke med supercoach S. Jeg overgår nu til Hechmanns grundtrænings program til halvmarathon og marathon. Oplever lige nu at zonerne fungerer fint. Udfordringen bliver selvfølgelig at få gennemført passene. Tænker allerede i morgen, at jeg bliver nødt til at tage noget transport træning i brug. Og erfaringsmæssigt, så er det altså svært når først det er blevet eftermiddag og jeg har flere timers togtur forude. Well kan således allerede nu begynde at planlægge/pakke til op kl 4 og i træningstøjet og så jog fra Herning st til Gødstrup..... well fik da heldigvis lige tjekket og kan se, at det vil indebære tog allerede 4.15 og så 3 kvarters ventetid på Skanderborg station - I think not.... Well måske en anden mulighed er dukket op God søndag/weekend til boardet
  22. .. og trods de 9 dl der vist er i en SodaStream-flaske, vågnede jeg tørstig. Og til lortevejr. Ergo en omgang hjemmestyrk. Fin mental tænding, så både sjovt og hårdt idet jeg fik presset godt med TUT ind. Udover lidt specifik opvarming: Kropshævninger: 6, 6, 6 ss Tåhævninger på et ben: 25, 22(fail), 17(fail) Bicepcurl: 10x13/16, 10x13/16, 10x13/16 Siddende læg (skal jo holdes vedlige): 20, 20, kun venstre: 16(fail) Dibs med ekstra belastning fra elastik, 6, 7, 8 Arnold pres: 12x13, 12x13 ss Knæbøjninger: 20, 20 Bulgarsk split squat: 10, 10+14kg, 10+14kg ss Laterals: 10x7, 10x7 Skateboard-squat: 20, 20+14kg, 20+14kg - faldt på trappen da jeg ville op i køkkenet og have en tår vand, da lårene “slukkede” under mig trippelsættet med Fransk pres: 15x9, 15x9 og Mavebøjninger: 30, 30 Nu på arbejde
  23. Earlier
  24. Aaargg, har lige haft krampe i højre quad. Ikke den helt vilde, hvor man ikke kan trække vejret og tårerne triller. Det gjorde “kun” alm ondt men det tog et par minutter før den slap. Jeg vågnede lidt i 2 og det lykkedes først at komme ud af sengen og op i stuen 2:17. Tyller vand og håber det virker…..
  25. Det stod hurtigt klart at vejret SLET ikke ville blive som de sidste par dage havde lagt op til. Sikkert derfor, gad jeg ikke rigtigt køre. 3-4 gange i timen var jeg ved telefonen for at se om ikke kollegaen skulle have sendt en SMS. Efter frokost “plinger” en app som sladrer, når noget man er tilknyttet går på Zwift. Og så var håbet “lissom” ude. Men så kom der alligevel et pip om at han have misset at jeg havde fridag. Vi fik hurtig arrangeret at vi begge kom på cyklen. Om det var hans hårde intervaller i går eller den nye rollefordeling, ved jeg ikke. Men han var meget mere afdæmpet i kørslen end normalt og det passede mig fint at køre moderat og krydre med en gang skiltespurter. Desværre er hans gear i udu og hænger tit mellem to gear, så nogle af spurterne blev ret amputerede, eftersom jeg jo er flink og venter til han er færdig med at “skære tænder”. Tempostyringen deltes vi pænt om. Jeg fik sat tempoet (og pulsen) ned efter spurterne, hvor han plejer at holde kæden stram, så det tager lang tid. Flere at bakkerne fik vi også kørt med “tilløb”, i stedet for at skulle smide 6-800 watt i dem. Resten var som det plejer - jeg overvejede om jeg skulle tømme tanken på hjemturen men min udholdenhed er bedre end hans og han var flad, så gemmer bare krudtet til de næste dage. 85 tåhævninger.
  1. Load more activity