tann3r

Medlemmer
  • Content count

    1,659
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

tann3r last won the day on September 4 2013

tann3r had the most liked content!

About tann3r

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 10/23/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vanløse
  1. Stigning i blodtryk - hvorfor?

    Når musklerne trækker sig sammen, så sker der en midlertidig afklemning af nogle blodkar omkring de arbejdende muskler, og derfor stiger trykket.
  2. Højere maks puls af dårligere form ?

    Så er det sikkert en fejlmåling. Normalt når jeg bestemmer personers max puls, så skal det være den givne puls i over 10 sekunder, helst 15 sekunder.
  3. Højere maks puls af dårligere form ?

    Din max puls kan godt stige, teoretisk set. Jeg vil dog ikke tror at det er tilfældet, ved mindre at du har været inaktiv igennem længere tid. Hvor lang tid har dit pulsur målt puls 190? Hvis det er under 10 sekunder så kan det sagtens være en målefejl.
  4. Sprinttræning - Peak 8

    Og jeg tror at Fame Boy henviser til 10-20-30 intervaller. Det er måske lidt nemmere at finde på Google.
  5. Beta-Alanine - hot or not?

    Det er nærmere en sideeffekt, og det er forskelligt fra person til person, hvor meget de oplever det. Så vidt jeg husker, så har beta alanine ikke nogen effekt på længere tids aktivitet(>10 min), så det måske ikke så brugbart i dit tilfælde.
  6. iOS udgaven har været ude i 30 dage, og Android udgaven i 5 dage? Og så gør den nuværende version ikke brug af de hardware knappe, som Android enheder har, og gør programmet utroligt irriterende at arbejde med, når man er vant til andet. Hvis jeg ikke vidste at der kommer en updatering, der gør det til et "rigtig Android app", så ville jeg finde et andet app.
  7. Kolesterol, hvor hurtigt justeres?

    Med motion og kostomlægning vil du nok kunne ændrer dit "kolesteroltal" på et par uger. Hvis du spiser meget mere/mindre fedt, vil du også kunne se det på sammensætning af dine blodlipider. Så ja, en uges fed feriemad vil nok kunne ses med en blodprøve før og efter ferien, men hvis du tog en blodprøve før ferien, og så en måned efter, så vil de nok være ens. Et "kolesteroltal" kan kun bruges som en sundhedsparameter, hvis det er et niveau man holder over længere tid.
  8. ENDNU en knæskade...! Eller?

    Bliver dit knæ (meget) koldt? Kulde er jo større ved cyklingen.
  9. blodprocent

    Og lige for at slå det fast(Så dem der kommer fra en googlesøgning ikke er i tvivl), så blodhæmoglobinniveauerne ved "blodmangel" følgende: Taget fra: http://www.who.int/nutrition/publications/en/ida_assessment_prevention_control.pdf Normalværdier kan findes her: http://www.bloddonor.dk/undervisning/dit-blod/kapitel-8-undersoegelse-af-donorblod/
  10. Hormon / Testosteronniveau

    Nej, fordi at der vil være samme absolute niveau. De fleste blod- og plasmakoncentrationer måles som koncentration per volume(liter) blod. Så hvis koncentrationen per liter stiger, på grund af et fald i volume, så vil koncentrationen være den samme.
  11. Smerte i inderside af knæ

    Samt medial og lateral rotation når knæet er flekteret Men ellers er jeg enig: Få knæet undersøgt, og ellers så få styrket muskulaturen, der stabiliserer knæleddet.
  12. Crossfit - Klassiske WODs

    Hun linker ikke til nogle baggrundsartikler. Det er nu heller ikke noget nyt hun skriver om Jeg læser det dog ikke som om, at hun mener, at man ikke kan/skal lave intervaltræning med cykling/svømning/løb. Mange af de studier hun nævner, bruger endda cykling som intervaltræning. Hun bruger intervaltræning med vægte fordi hun vel er Crossfitter(?). Men når det er sagt, så kommer træningsresponsen også meget an på træningstatus hos forsøgspersoner. Utrænede vil helt sikkert opleve andre(bedre) adaptationer end hende. Og jeg kan så heller ikke forstå, hvorfor hun, overhovedet ikke laver noget anaerob intervaltræning. Eller hvorfor hun "vælger" at tage 15 pund fat på, under hendes ironman træning. Det er alligevel ca 10% af hendes kropsvægt.
  13. For store arme (tab af muskelmasse)

    Total fiksering af albueledet kunne også hjælpe. Fx få lagt gips på albueledet.
  14. Ski og støvler

    Mht. støvler så ville jeg også købe nogle dernede. Brug et par timer på at finde det helt rigtige par til leje, så kan du altid bytte indtil du finder nogle der passer. Og som Klaus skriver, så vil fleste gå med til at trække lejen af støvler fra, hvis du køber støvlerne efterfølgende. OG så er det ofte lidt billigere syd på Mht. ski, så synes jeg at du skal købe et par til det terræn, hvor du står mest. Drop tanken om at købe en "mellemvejsski", fordi så får du bare en ski, der ikke rigtig er god nogle steder. Personligt, ville jeg dog ikke selv købe ski. Hvis du lejer dem, kan du altid bytte mellem modellerne hvis du en dag skal køre fx. offpiste.
  15. Dopingtest i Fitness World/FitnessDK osv.

    Grundlaget for lovliggørelse af "doping" skal også stå på egne ben. Jeg synes i hvert fald at argumentationen for lovliggørelse skal være mere end "A" og "B" er lovligt, derfor burde "C" også være lovligt. Personligt, kan jeg ikke forestille mig hvordan en lovliggørelse skulle ske. Skal det være en fuldstændig lovliggørelse af alt medicin? Eller skal det være receptpligtigt? Så er det måske stadig nemmere/billigere at få "doping" i jernhulen.