Sina

Medlemmer
  • Content count

    1,673
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Sina last won the day on September 30 2015

Sina had the most liked content!

About Sina

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Nørrebro
  1. Lære powercleans

    Og her er et event til dig: https://www.facebook.com/events/734764479986227/
  2. Lære powercleans

    Erik er ikke i Danmark før til december. Thor Wowk Larsen er et godt bud på en personlig træner: http://www.fitbird.com/coaches/thor-wowk-larsen/
  3. Hjemme træning

    Hvorfor må du ikke starte på fitness? Hvor gammel er du? Hvorfor vil du gerne tabe dig?
  4. 30 sekunder eller 3 minutter

    Jeg tror ikke, der er lavet nogen undersøgelser, der kan bevise de specifikke, fysiologiske forskelle mellem 30 sek. og 3 minutter - i hvert fald ikke, når man går fra forsøgslokalet til træningslokalet. Jeg tror snarere forskellen er som forskellen på at squatte 5 x 4 eller 6 x 3. Muligvis interessant at undersøge for en muskelnørd men uinteressant for den praktiske udøver. Hvad angår tider, skelner jeg snarere imellem stræk med bounce/dynamiske bevægelser, stræk hvor man går ind og ud af bevægelsen i et konstant flow, stræk hvor man holder et statisk stræk i min. ca. 30 sek. men det kan også være 1 eller 2 minutter, og så lange stræk i op til 8-10 minutter eller mere. I praksis arbejder jeg med forskellige tider til alle stræk, men det er selvfølgelig et meget svævende svar til et enkelt spørgsmål. :) Hvor har du brug for mere smidighed?
  5. 30 sekunder eller 3 minutter

    Jeg har årelang erfaring med at gøre andre smidigere + selv at blive smidigere. Modetendenser kommer og går - så er det statisk stræk, så er det ballistisk, så er det kun PNF, så er det korte stræk ikke mere end 25 sek., så er det lange stræk og akkumulere op til 30 min. om dagen. Og så videre. Min erfaring er, at det mest effektive er at bruge lidt af det hele. Hvis det er det aktive bevægeudslag, du har brug for, er det vigtigt at både muskler, sener, nervebaner og hele molevitten er med, og det er desuden ekstremt vigtigt, at du altid træner styrken op i yderområderne. Det giver både færre skader og hurtigere smidighedsfremgang. Alt efter hvor på kroppen, man ønsker mere smidighed, ville jeg anbefale at arbejde med området f.eks. 20 minutter fem gange om ugen eksklusiv opvarmning. Start med noget dynamisk, videre til forskellige versioner af statiske stræk (1-2 minutter), evt. partnerstræk /PNF (spænd imod-slap af), videre til styrkearbejde i yderområdet, og slut evt. af et par gange om ugen med mindst 10 min. i et nogenlunde afslappet statisk stræk. Og integrer din nye bevægelighed i din øvrige træning, hvis muligt. Lige så vigtigt er det selvfølgelig, at du har valgt fornuftige øvelser, og at du udfører øvelserne nogenlunde korrekt. Og altså, det giver virkelig ikke rigtig nogen mening, hvis fysioterapeuter og osteopater mener, der er een rigtig måde at udføre et stræk. I så fald burde de lige komme et års tid i praktik hos nogle artister, gymnaster, balletdansere eller lignende og se virkeligheden lidt an.
  6. Så er det da nu, du går i gang med det armhævningsprojekt, du snakkede om engang! :)
  7. Vægten står stille

    Hvis valget stod imellem det, ville du så helst have hjælp til at tabe dig ned til en sygelig vægt, eller hjælp til at få det bedre med din krop? Og ifølge hvem ser du større ud end dine veninder, selv om du vejer mindre? Hvis du genlæser dit spørgsmål, kan du så selv se, at der er noget, der lyder bekymrende?
  8. 10 kilo inden August

    Det korte svar på dit spørgsmål: Nej, det kan du ikke. Det gode råd er lidt længere: Det er uholdbart at tabe sig så hurtigt, når du ikke vejer mere, og det er uholdbart, at du gerne vil have en krop som en præpubertær elitegymnast, når du ikke længere er det. 66,6 kg til 169 cm er ikke dårligt. Hvis du gerne vil have det bedre med din krop, ville jeg foreslå meget mindre ændringer. Spis sundt og fornuftigt og lav noget træning, du har det godt med. Hvis du lige har taget 10 kg på, er det vigtigere at stoppe vægtøgningen. Jeg ville endda gå så langt som til at foreslå dig at lave en helt langsigtet plan, der hedder at holde din nuværende vægt i et år, mens du nyder at gå på gymnasiet. Lad være med at opfinde en eller anden lynkur. Hvis du så stadigvæk gerne vil tabe dig, når du når næste sommer, kan du lave mere markante ændringer i din kost og din træning. Noget af det mest ødelæggende for et varigt/livslangt bedre kropsligt selvværd er al for stor fokus på vægten og for hurtige 'kure'. Hvis du har brug for at arbejde med dit selvværd inden august og skolestart, vil jeg faktisk være helt kedelig og foreslå, at du i stedet for bruger lidt tid på at finde noget fedt tøj, du føler fremhæver dine bedste sider. Dét plus god selvtillid betyder alligevel meget mere end de kilo du ville nå at tabe hen over sommeren.
  9. Har ingen planer lige pt. Men jeg skal nok give besked, så snart der er noget under opsejling. Baby glæder sig til at kigge med fra sidelinjen (og til at prøve selv, så snart hans arme bliver lange nok til at nå op over hovedet...).
  10. PR i pandekage! Nogle rekorder lyder bare bedre end andre...
  11. Nice and clean power building

    Ha, jeg er også ret imponeret over din indsats. Men du gør nok klogt i at skrue forventningerne lidt ned. Nu kan det ikke helt sammenlignes, eftersom jeg havde ydet en lidt større indsats (sorry, guys), men jeg har virkelig måttet nedjustere forventningerne til styrkefremgang/-vedligeholdelse, fordi det der søvnunderskud m.m. ikke lige er til at spøge med. Og midt i det hele er der eddermame ingen grund til at føle at ens indsats så ovenikøbet er pinlig. Tillykke i øvrigt, jeg kan ikke huske om jeg allerede har skrevet det et sted. Hey, det skal fejres, jeg giver en flaske rødvin, du kan bare tage den du tabte til mig engang i et væddemål for mange år siden :)
  12. Hvis du er normalvægtig, 23 år og meget fysisk aktiv er det helt hen i vejret kun at få 900 kalorier om dagen. Det kan tyde på to ting: Enten er du i gang med en sultekur ud over det sædvanlige. Det er dumt og farligt og vil ikke gøre dig 'veltrimmet' på den gode måde. Eller også registrerer du din mad fuldkommen forkert. Hvis det er det andet, så lad det være en anledning til at stoppe med at gå op i så små detaljer. Du kan alligevel ikke beregne alting. Spis sundt, fortsæt din træning og spis det fuldkornsbrød, du har lyst til.
  13. Hej Durden, jeg synes også, du skal logge igen. Og det samme til dig, Dagsform! :)
  14. Northern Spirit [Crossfit alert]

    På samme tid prætentiøs og uinteressant. Det kan godt være, der ligger en god historie gemt et sted, men filmen formår på intet tidspunkt at fortælle noget sammenhængende og nyt omkring crossfit. Den drukner i mislykkede, arty farty kameraindstillinger, påtaget leg med dybdeskarphed og kameravinkler, højstemt baggrundsmusik og usammenhængende historier. Den skulle måske have valgt at fokusere enten kun på konkurrencen eller kun på crossfits udvikling i Skandinavien. Nu lander den mellem to stole. Der bliver lejlighedsvist gået tæt på noget, som kunne være interessant, men så bliver den lukket straks herefter. Ægidius fortæller om, at crossfit i Danmark er ved at blive en fitnesskultur, som bevæger sig væk fra kernen i crossfit, men filmen fortæller ikke mere om, hvad den fantastiske kerne så er. Det nævnes, at niveauet for trænerne er for lavt, og straks efter bliver det bortforklaret af Thor, selv om filmen her kunne have valgt et standpunkt og skåret ind til benet - hvorfor vælger f.eks. Crossfit Copenhagen at ekspandere sig via kvantitet fremfor kvalitet, når de samtidigt slår sig op på autenciteten. Osv. osv. Slow motion optagelser af Annie, der hepper på Frederik, eller det helt klassiske sportsinterview lige efter en hård indsats ('det var hårdt, men jeg gjorde hvad jeg kunne, bla bla') er bare ikke nok til at bære en film. Heller ikke selv om jeg synes, alle de medvirkende virker cool nok. Jeg giver den 1 kettlebell ud af fem mulige, lol. Det er min dom, men jeg er også kritisk. Og jeg er heller ikke crossfitter, hvilket selvfølgelig betyder, at jeg ikke er målgruppen, but still. Jeg så den i morges, fordi jeg var nysgerrig ovenpå deres enormt vellykkede facebookkampagne for filmen. Dybt imponerende til gengæld, at de har fået tusindvis af crossfittere til at samles i deres respektive boxe i store dele af Europa til sådan en gang kitch.
  15. Akupunktur i København

    Hej Dan Tak for tip. Will do.