Draagekrik

Medlemmer
  • Content count

    104
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Draagekrik

  1. piger og sixpack

    Personligt vil jeg klart mene, at det er en turn-on! Dog skal det lige tilføjes, at jeg nok også tænder mere på muskuløse kvinder end mange andre mænd - Jeg dynes ganske enkelt det er frækt, når man kan se på en kvinde, at hun gør en indsats for at holde sig trimmet. Jeg tror, at mange mænds "modstand" mod markerede piger skyldes, at det udløser en form for mindreværd, især hvis de ikke selv er med på trænings-vognen. Men det er jo en helt anden diskussion! Kort og godt: Klø på! :)
  2. "løberknæ" igen igen - 1½ måned til marathon?

    Edit: Forvekslede lige løberknæ og springerknæ - sorry!
  3. Løb

    Nej! :)
  4. Min vurdering er, at hvis ikke du allerede HAR udviklet en spiseforstyrrelse, så står du i hvert fald helt ude på kanten... Umiddelbart lyder det som om, at problemet ligger i, at du har fucked dit stofskifte helt op ved at indtage så små mængder mad. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har meget forstand på skidtet, men stofskiftet kan vist også "gå i stå", hvis man har mangel på bestemte mineraler og vitaminer, som er med til at holde kroppen kørende. Og med dit minimale indtag af føde, tror jeg ærligt talt, at du skal være ektrmt opmærksom på, om du får de nødvendige vitaminer og mineraler indenbords. At du samtidig springer morgenmaden over, virker hele ikke særligt gennemtænkt. Morgenmaden er med til at sætte gang i hele systemet og dermed også forbrændingen... Uden at have en disse forstand på det, vil jeg vove at påstå, at dit stofskifte vil komme ud af sin "dvale", hvis du får et mere normalt forhold til dit mad-indtag. Samtidig vil det med garanti have en positiv indflydelse både på din træning og dit generelle energiniveau til hverdag. Pas nu på dig selv...
  5. Hjælp til formning af nogle steder på kroppen

    Er jeg den eneste der ikke kan åbne billederne?
  6. Alkohol og motion

    Jeg kan bestemt heller ikke bringe diskussionen op på et videnskabeligt og dokumenteret niveau. Personligt har jeg den erfaring, at jeg ikke kan præstere noget som helst dagen derpå - og langt fra altid på andendagen heller! Men det kommer selvfølgelig også an på definitionen på at "drikke sig i hegnet". I de gode gamle gymnasiedage kunne jeg da godt drikke mig stiv i byen og stå op og spille en nogenlunde okay fodboldkamp dagen derpå... Til gengæld tror jeg også bare, at det er fodi jeg har "trænet mig op" til at drikke mig endnu mere i hegnet! Lidt svært at forklare... Men tilbage til spørgsmålet! Jeg har engang læst -(jeg husker hverken hvor eller hvor pålidelig kilden var) - at kroppen ved motion med en vis intensitet stopper midlertidigt med at forbrænde alkoholen. Af samme grund skulle misforståelsen om, at man kunne svede alkoholen ud ved motion være opstået. Desværre skulle tømmermændene bare vende tilbage igen med større kraft, når pulsen igen er faldet til normalt niveau. Dette skyldes blandt meget andet, at motionen normalt vil medføre, at kroppens dehydreringsgrad vil være større efter endt motion. Men ærligt talt tror jeg bare man skal følge egne erfaringer. Hvis man føler at man får det bedre, så er der da ingen grund til ikke at snøre løbeskoene! Selv vil jeg dog holde mig i sengen, da jeg bestemt ikke har oplevet nogen positiv effekt nogensinde... og det er bestemt ikke fordi, at jeg ingen erfaring har indenfor drukture der går over gevind! :oD SKÅL...
  7. Svenskertest

    600 meter på to minutter - vel at mærke inklusiv en hel del vendinger og temposkift... Det synes jeg sgu lyder ret hårdt! Måske ikke første gang, måske heller ikke anden gang, men derefter er det edderman'me noget der trækker tænder ud! :D
  8. Debat om "sixpack"

    Umiddelbart vil jeg nærmere tro, at hun har guns på størrelse med rundetårn!
  9. Weekend frenzy

    Spiser du slet ingenting, mens du er på arbejde? Hvor længe arbejder du?
  10. Træningsdagbog / logbog

    edit: dumt svar!
  11. UØNSKEDE muskler via løb...

    Måske har du bare vasket dine jeans forkert?
  12. Smæld fra min cykelkæde

    Har selv prøvet det samme... Det er helt sikkert tænderne på tandhjulet som er slidt ned!
  13. punkt problem mave og hofter

    Der er da ingen udgifter forbundet med at smide sit TV ud?! :)
  14. Hvad er en god 10km. tid?

    Når det ikke er en længere løbetur, har jeg en tommelfingerregel, som siger 4 min/km - og ja, det vil jo så sige 40 minutter! Min personlige holdning er altså, at ved 40 minutter, så er du absolut i god form, men så er det altså heller ikke mere prængende... Hvis du ligefrem vil løbe på en tid, der er værd at prale af, så skal du sgu nok skære mindst 2 minutter yderligere af, så ser det rigtigt stærkt ud! Men det kommer selvfølgelig også i høj grad an på ruten... :)
  15. Er dette helt tosset?

    Hvorfor?
  16. Ruteopmåler vs. skilt i Østerådalen

    Ja ja, hvis den er opmålt af offentligt ansatte, så er det jo ingen overraskelse, at det er upræcist! :) Men har lige tjekket mol's opmåler, og den ser ud til at være stortset identisk med den jeg selv bruger på http://keeponmoving.dk/ - som jeg i øvrigt synes er meget præcis! Du kan eventuelt dobbelttjekke ved at prøve iform's ruteopmåler: http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=1756&a=10447
  17. Ruteopmåler vs. skilt i Østerådalen

    Det lyder som en ret vild forskel - 110% sikker på du har indtegnet den korrekte rute? I så fald skal du nok regne med ruteopmåleren, for de plejer at være relativt præcise... hvilken opmåler har du brugt? En lille fejlkilde kan være, hvis en rute er meget kuperet, hvilket opmåleren selvfølgelig ikke kan tage højde for... Men det skal da være noget af nogle stejle bjerge du løber på, hvis det skulle betyde 1,3 km til forskel! :oP
  18. Militærets forhindringsbane

    Man kan da næsten gå tre kilometer på 15 minutter...
  19. Super-Cooper

    Og dog! De fire kilometer forudsætter jo netop, at man har løbet sig HELT til grænsen... og så vil man altså have et betydeligt tidstab, hvis man fortsætter 1000 meter mere!
  20. konditionstræning som forbrændingsbooster?

    Personligt synes jeg, at det er helt hul i hovedet at nøjes med vand og grøntsager resten af dagen... Det er de færreste grøntsager der indeholder betydelige mængder af protein, der som bekendt er en vigtig del af en slankekur, som skal give varigt vægttab! Der er ingen grund til at skyde sig selv i foden... selvfølgelig betyder det intet, hvis det kun sker denne ene dag, men det skulle da helst ikke gentage sig særligt ofte!
  21. Væddemål

    Hmm... Jeg synes bestemt ikke det ser umuligt ud, så det væddemål ville jeg holde fingrene langt fra, medmindre jeg relativt nemt kunne undvære 1000 kroner! Som nogen har nævnt er der selvfølgelig en del parametre der spiller ind - blandt andet hvor lang tid gutten har til rådighed hver dag! Ydermere vil jeg gerne støtte op om påstanden om, at svømning ikke er specielt hårdt! Jo, selvfølgelig kan man gøre det hårdt ved at træne på den rigtige måde, men hvis man svømmer afsted med knap to kilometer i timen, så er det jo på ingen måde, noget der trækker tænder ud... Umiddelbart kan jeg kun forestille mig, at en skade vil sætte en stopper for forsøget, hvilket der er også er forholdvis stor risiko for. Det er trods alt ikke hamrende sundt for kroppen at blive kastet ud i bevægelser og belastninger man ikke er vant til tre timer om dagen uden gradvis tilvænning! Hvis drengen har en en svømmeteknik der nærmer sig det gennemsnitlige, vil han helt sikkert klare forsøget... (forudsat han ikke løber ind i en dum skade!) Glæder mig til at høre resultatet! :)
  22. Hvori ligger det ulogiske??
  23. Crossfit i Århus

    Det lyder dælme interessant!!
  24. K.I.S.S.

    Du har helt ret... han kører max fem sæt i hver øvelse! :)
  25. afstand mellem brystmuskler

    Hvis du overvejer en operation, så kan du jo lige så godt få lavet et ordentligt patværk, når du alligevel er igang... så slipper for du for at træne bryst fremover! :)