Pumpekongen

Medlemmer
  • Content count

    441
  • Joined

  • Last visited

About Pumpekongen

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 06/06/1989

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke
  1. Træningsprogram til nybegyndere

    Kanon kigger jeg på.. takker
  2. Hey Jeg har lovet 2 fra mili at fikse noget program, da vi lige har fået adgang til et fedt motionscenter De har aldrig trænet før. Jeg tænker på store øvelser og ikke for mange af dem, da det alligevel er lidt begrænset hvad vi har af tid. Ca 2-3 gange om ugen. Squat Bænk Pull-up eller cabel cabel row eller dumbell milli pres eller dips Mave, arme og læg efter behov. Desuden løber vi en masse og tager en masse mave og armbøjninger. Evt. dødløft hvis jeg kan få dem med på det Nogen der har et exel på noget ligende med progression eller bare ris og ros? MVH David
  3. Fullbody/Crossfit

    Så er jeg tilbage på bloggen igen. Januar har ikke stået på det store træning udover 1 til 2 gange om ugen. Startede i mili den 2 feb i Skive og det er mega fedt. Masser af konditionstræning og super fedt motionsrum med masser af vægte. De foreslår heldigvis de samme øvelser i forsvaret som dem jeg er vant til. Squat bænk og en masse af de store. Vi er begyndt at få mere fritid, så har aftalt med dem jeg bor på værelse med at fikse et program. De har aldrig trænet før. Er det smarteste ikke bare at køre et fullbody program 2-3 gange om ugen, med fokus på de store? Det eneste problem er nok om jeg kan få dem med til at dødløfte, ellers må vi bare finde på noget andet. Det her er hvad jeg har tænkt på 3x8 i alle Squat Bænk Pull-ups eller capel pull Bend over row dumbell eller cabel row(evt. bytte en rygøvelse ud med dødløft) mili pres eller dips Mave, arme og læg efter behov og tid. Det skal siges at vi i forvejen tager en masse mave og armbøjninger og løber en masse. I er alle velkommen til at komme med forslag, især over progressionen. MVH David
  4. Bænk+vægt købes

    Har skrevet en besked til dig med min mail i
  5. Bænk+vægt købes

    Hey jeg har et bænksæt med 60 kilo i alt + 2x15 kilo skiver og nogle håndvægte. Vægtene kan bruges på alle de forskellige stænger. Mærket er af hammer. et bænk sæt i ét. Der er mulighed for at justere bredden. Skriv hvis det kan bruges
  6. Improving Mobility & Performance!

    Ja okay på den måde. Ja som i siger er problemet at Angie f.eks. er umulig, fordi man kan jo ikke tage 100 clean/strict pullup. Jeg vil se til det med kipping, kan bedre lide at sætte antallet ned og så tage dem strict. Super god jul og godt nytår herfra
  7. Improving Mobility & Performance!

    Hey og glædelig jul. Nice nok med alle de runder. Bruger du også kipping til pull-ups? Jeg kører dem nemlig clean, men har set et par film, hvor "Crossfit" anbefalder at man bruge kipping eller jumbing pullups for at det går hurtigere. Hva synes du om det?
  8. Fullbody/Crossfit

    Dagens jule træning stopd på tung bænk, men også benpres(3x8) og one arm capel row(3x8) Bænk: Opvarming med 22 kilos håndvægte. 1x5 med 90kg 1x5 med 95kg 1x5 med 97,5kg 1x4 med 100kg 1x1 med 110kg(Er mit højste prøvet max, men sidst jeg lavede max var den 19 juni og der var det kun 107,25) 1x5 med 90kg Er fint tilfreds, regner med i kommene tid at prøve 115kg i max og se om jeg ikke kan komme op på 95kg i sæt (5x5) God jul til jer alle
  9. Fullbody/Crossfit

    Ja det er jeg enig med dig i, selvfølgelig kan det være hurtigere, når musklerne får pauser i mellem. Men at sige det strider mod crossfits principper er jeg ikke enig med i. For det meste bliver programmerne kørt i rækkefølge, men der er nu også tit hvor jeg skærer det ud i mindre dele og/eller evt. vender rækkefølgen på hovedet. Men vil gerne have linket hvis det er, fordi det skal jo gøres rigtigt. Men ja det vigtigste er vi får trænet og har en god jul, jeg har lige fået juleferie indtil på mandag så humøret er højt:D God jul og træning til jer alle
  10. Fullbody/Crossfit

    Helt sikkert.. Jeg kommer lige med mere feedback når jeg kommer hjem fra arbejde.
  11. Fullbody/Crossfit

    Også god jul til dig. Nej det er jeg ikke enig med dig i? Så må du komme med nogle beviser på at det skal tages i den skrevne rækkefølge?
  12. Fullbody/Crossfit

    Nå jaja, men det er jo ligegyldigt hvad man kalder det, Jeg laver selv programmet, så jeg kan vel godt kalde det en juleudgave af cindy hvis det er det jeg vil, det er jo ligegyldigt det er bare et navn Det er ikke en normal cindy, men hvis jeg laver lidt ændringer og kalder den jule cindy, skader det vel ingen? kan også godt kalde den Brenda:P
  13. Fullbody/Crossfit

    Jo selvfølgelig. 9 runder af det hele. Sidste runde nåede jeg ikke pull-ups. Arhh fattede hvad du mente. Øvelserne skal ikke tages i rækkefølge, men blot inden for en runde. Så få sæt som muligt Den kan da sagtens kaldes en anden version af cindy, der er da 2 af dem samme øvelser og rep med?
  14. Fullbody/Crossfit

    Dagens træning stod på en jule udgave af Cindy: Complete as many rounds in 20 minutes as you can of: 5 Pull-ups 10 Push-ups 15 Sit-ups 30 Sjip Fik klaret 9 fulde runder og en runde uden pull-ups, så det var sku fint nok, men godt nok hårdt
  15. Fullbody/Crossfit

    Dagens WOD stod på split jerk. Jeg tog muligheden for at øve clean and jerk og clean for sig selv, da jeg ikke har taget det så meget. Så tog nogle vægte og stangen med ud i baghaven og gik igang. Tog en masse blandede sæt af clean for sig og ellers clean and jerk. Kom op og cleanede 60kg og kunne jerke 50 kilo. Det er ikke meget, men skal lige have teknikken før der kommer for mange kilo på.