Gribben

Medlemmer
  • Content count

    1,136
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Gribben last won the day on May 3 2013

Gribben had the most liked content!

About Gribben

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Kbh s
  • Interesser
    <br />boldsport<br />tankesport

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Elite idræt

Recent Profile Visitors

747 profile views
  1. VM 2010

    Apropos kampen mod Holland og Jesper Grønkjær. Så har der altid ligget et eller andet had imellem ham i Johnny Heitinga. Jeg mener de spillede sammen i Ajax?? I chl kampen i Parken for nogle år siden der bestilte de to ikke andet end at rende rundt og sparke til hinanden når dommeren ikke så det og filme løs når han kiggede.... Lildt underligt, men jeg regner med der sker noget hvis de begge spiller.
  2. VM 2010

    Jeg kan godt forstå dine argumenter, men der er andre ting end mål der er vigtige i fodbold - derfor er det nogengange frygteligt kedeligt. Jeg ser nu mere problemet ligge i manglende opbakning bagfra (midtbanen). grønkjær skal sparke den ind over fra fløjen eller være med hvis rommedahl kommer til indlæg. Her mangler det danske landshold alt for ofte folk i feltet. Især hvis Jon Dahl er den forreste angriber.
  3. VM 2010

    Nå nu har jeg også indstillet professorhatten: Jon Dahl skal selvfølgelig med og han bliver god. Det er ikke noget under at en bedaget spiller ikke satser alt i en "ligegyldig" træningskamp i en sæson hvor han har været meget skadet. Og ang hans manglende mål så var han ganske tæt på at være ophavsmand til 1-0. På et glimrende sakseforsøg. Martin Jørgensen er en skandale (stakkels Krohn-Deli). Men han får nu chancen for at bevise at han kan sikre sit fodbold eftermæle i DK. Hvis han flopper vil han forevigt stå som en halvsløj spiller der ikke fandt ud af hvornår han skulle ha sagt stop. Jesper G. Helt ok udtagelse, ham får vi brug for! Og som tidligere sagt han er ikke med for målenens skyld. Rommedahl tjahhhh...... Hans indlæg er elendige 9/10 gange, han er nok blevet langsommere, han sætter ikke en direkte modstander af osv osv, MEN under Olsen og med Rommedahl på holdet har vi jo haft en ganske god periode bl.a. denne kvalifikation (4p mod Portugal og 6 mod Sverige) + hans aktuelle sæson i Holland. Det berettiger da ikke til en fyring! (Måske tronskiftet sker af sig selv med Enevoldsen i denne slutrunde? - han så god ud) Søren Larsen. Store dejlige menneske giv ham dog lidt mere spilletid så kommer der flere mål på kontoen. De to backs (Mtiliga og Poulsen) Jeg antager at han har udtaget dem begge som gardering for hinanden. Lars Jacobsen har jo ikke just leveret i denne sæson. Kvist får sit int. gennembrud - tror jeg. Jacob Poulsen - selvfølgelig skal han med og han skal skam også spille - han er en ny udgave af Daniel Jensen/Chr. Poulsen. Defensive pligter han løser fint og skudfarlig sam med lidt kreativitet. De tre supplerer hinanden fint. Tjah det var mine umiddelbare kommentarer.
  4. Hvordan behandles en ankelskade akut?

    Hej Igen Isens praktiske betydning er "næsten" kun på smertelindringsområdet. Derfor er kompressionen langt det vigtigste og isen behøver ikke at være der med det samme. Snakker vi mere almindelige "slag" og "skrammer" er isen fin. Ang hvordan man har is er min erfaring at noget af det bedste (og billigste) er nogle solide poser med frossen brun sæbe. Det kan genbruges og bliver hurtigt formbart. Iøvrigt er der forskel på tør og våd is, hvor tør is vil have lettere ved at give uheldige bivirkninger på huden.
  5. Hvordan behandles en ankelskade akut?

    For lægfolk er det utroligt vigtigt at kunne skelne imellem alvorlige og ikke alvorlige skader. Når det er gjort og vi snakker om de mindre vridtraumer i anklen så gælder følgende: Det vigtigste du kan gøre for anklen er kompressionen. Fordi det der giver skaden størst omfang (tids og omrøde mæssigt) er mængden af væske (blod og vand - kort fortalt)som "siver ud i skades området. En UMIDDELBAR stram kompression vil forhindre en større udsivning pga pladsmangel. Selve kompressionen skal være stram og "rimelig" ufleksibel - her er det vigtigt at monitorere foden i de følgende 10-20 minutter (ingen sovende fornemmelser - så skal der løsnes). Og den skal være lige på skadesstedet. Derefter kan man suplere med is og medicin samt elevering. Isens effekt er relativt begrænset og kan ikke for alvor gøre noget mod udbredning af ødem og hæmatom. Den primære effekt er mod smerterne. Og der er meget mere til det hele i form af hvordan man følger op på behandlingen gennem mobilisering af skadesområdet osv. osv. Kontakt evt en fysioterapeut og få styr på teknikkerne i jeres klub så kan i med rimelighed cutte skadesforløbet ned fra 14 dage til omkring 3 dage til en uge alt afhængig af klarmeldingerne. (men det er en anden sag)
  6. Compartment syndrom i lår?

    Altså jeg må stadig sige at du er for uspecifik. Jeg har prøvet at fremhæve der hvor du mangler at beskrive hvad du gør sådan at andre end dig selv ved hvad det betyder! Du og jeg kan have meget forskellige opfattelser af hvad stille og roligt betyder! Desuden vil jeg på det kraftigste støtte Kåres' indlæg ovenover! Hvornår skiftede du kostplan? Hvilke begivenheder har der ellers været i dit liv som måske kunne give et clue i perioden omkring hvor der startede? Hvor gammel er du osv osv. Alt sammen ting der kan give nogle fingerpeg. Du er nødt til at give nogle data man kan arbejde videre med....
  7. Compartment syndrom i lår?

    Jeg er enig med Incognito - det ville være meget usædvanligt. Det er dog set men oftest (hvis ikke altid) i forbindelse med akutte traumer som feks et trælår. Hvis ikke der er hændt dig noget specielt indenfor den sidste tid ville jeg ikke umiddelbart tænke i den bane. Du må prøve at opsøge en ekspert på området - men det der lige falder mig i tankerne er simpel overtræning?! Du er desuden lidt uspecifik i din beskrivelse af hvad du dels har trænet og hvad du træner lige pt og hvor du mærker symptomerne. (det er ret svært at se den slags for sig på internettet) Prøv evt at lave en tegning eller lign. Og hvilke tiltag har du foretaget dig for at få det til at gå væk? Måske vi så kan komme det lidt nærmere?!
  8. Operares for korsbåndsskade

    Jeg kan ikke helt finde ud af om folk mener at knæet bliver ødelagt hvis man ikke bliver opereret!? Men det er altså ikke nødvendigvis tilfældet. For det første før operationen er det vigtigt at overholde et ret hårdt træningsregime. For det andet så vil nogen være istand til at genoptræne sig i en sådan grad at en operation vil være meningsløs, og for det tredje er der ingen garanti for at himmerrige venter på den anden side af operationen. Men husk at træn din/jeres muskulatur godt og hårdt (under vejledning) også før operationen. -Det går jeg ud fra du er blevet tilbudt????
  9. Operares for korsbåndsskade

    HVorfor skal du opereres? Det må jo være fordi der er et behov! Du bør heller ikke udsætte din operation- vi kan ikke allesammen komme til i sommerferien. Sæt dig et mål: Ski om ca 1 år. -Ok det er et sejt mål at nå dette men ikke urealistisk. Hvad vil du gøre for at nå dette mål???? har du gjort dig det klart? Vær klar til at droppe alt om dine planer, for at vælge nogle nye - det går livet ikke i stå af! Hvad ville du gøre hvis du blev syg på dit studie??????? Slap lidt af og gør det så godt du kan - få hjælp af dine medstuderende. Du kan sagtens risikere at du vil få svært ved at deltage i studiet på fuld speed, men du vil hurtigt kunne klare at deltage i nogle af forelæsningerne - bare du tager dine forholdsregler. Men igen der gives ingen garantier, det har du vel også spurgt dem der skal operere dig om??!! At lave en så krævende aktivitet som skiløb, når du ikke engang er særligt øvet, uden korsbånd, vil jeg betegne som at bede om problemer. Men ikke umuligt!
  10. Fysioterapi!

    Som Tobias vel egentlig også har sagt: Der var ikke noget ekskluderende - Dvs man kan godt, men det er ikke givet. Når man har taget en grunduddannelse så bliver den rettet bredt dvs både mod gymnasielærer funktionen, forskning, eliteidræt og andet. Men det gør jo netop at titlen i sig selv ikke er garant for evner i en bestemt retning. Det kræver jo at man interesserer sig for en given ting og arbejder med det for at blive dygtig og klog (nogle starter det arbejde allerede når de studerer, andre før de studerer).
  11. Fysioterapi!

    Jeg forstår ikke helt debatten. Hvis man læser til Fysioterapeut så bliver man god til ...... Fysioterapi. Fysioterapi er mange ting og dækker mange special områder. At forvente man er godt klædt på til alle disse områder efter grunduddannelsen er skudt ved siden af målet. Derimod vil man efter grunduddannelsen have en rigtig god ballast til at specialisere sig indenfor et eller flere områder. Men det kræver jo en indsats. Derfor når i undrer jer over at en fys eller en idræts cand. kan eller ikke kan lave fysisk træning til elite idræts udøvere så er det fordi det kræver lidt ekstra i bagagen. Begge vil dog have betydeligt større chance for at kunne lave træningen end en cand mag feks.
  12. Skulderskade

    Hmm ok. Jeg tror måske ikke vi er så uenige endda. Jeg finder det meget vigtigt som behandler ikke at overvurdere sin egen rolle. Hvis man ikke kommer igennem med sin behandling så er det en meget god ide at søge assistance fra andre. Det er jo klart at der findes komplicerede skulder problematikker som kræver en meget præcis diagnostik, men langt største delen, kan man få rigtig god behandling for via gode terapeuter. -Det kræver selvfølgelig man bruger dem.....
  13. Skulderskade

    Ahh sort det er jo ikke rigtigt. Det er selvfølgelig aldrig til at vide hvilken skade der er tale om her, men Fysioterapeuter er fine og kvalificerede diagnostikere. Visse klinikker har jo endda ultralydsdiagnostik. Jeg har det fint med at man går til egen læge og får en henvisning først. Til den aktuelle sag: Hvad fanden altså. Dit bedste argument for ikke at følge folks råd om at gå til proffesionelle behandlere er at det jo kun er i skulderen du har ondt??????? Er det ikke der du har skaden? Hvorfor vil du ikke til behandler? Det bliver jo ikke værre af at få hjælp til problemet. Det kunne jo også være du kunne få kvalificeret vejledning til din træning og på den måde komme videre. Mit bedste råd: få gjort noget ved det før du forværrer eller kronificerer skaden.
  14. Konstante smerter

    Hmm Det er meget svært at være specifik omkring problemstillinger som jeres, men jeg vil da foreslå at hvis der ikke kommer noget ud af at konsultere en reumatolog så kunne man også prøve en neurolog. Jeg vil ikke udbede mig en større gennemgang af jeres symptomer det skal gøres face to face for at kunne give ordentlige svar (kvalificerede gæt) Der er nogle ting der lyder lidt forskellige i jeres beskrivelse af smerterne, så jeg vil umiddelbart ikke mene at årsagen skal findes samme sted. Men klassiske bud på sådan noget her må være: Fibromyalgi som nævnt En sjælden gigt lidelse evt borrelia Muskulære lidelser af mere alvorlig karakter andre neurologiske lidelser. Dette skal tages med et gran salt det er blot vilde skud ud fra det jeg har læst her. Men jeg vil står fast på at i ikke skal sammen ligne jeres lidelser for meget. I kan sagtens få gode ideer og vejledning i hvad der er lykkedes og hvem man skal snakke med, men eks kan det jo være at i andre kan få meget ud af at besøge en Reumatolog selvom Timba måske ikke bliver hjulpet af det. Bliv ved at klø på og accepter ikke for lange ventetider på undersøgelserne. Held og lykke med det.¨ Gribben
  15. Udstrækning forværrer løberknæ?

    Årsagen til skaden skal jo ikke nødvendigvis findes akkurat der hvor du har ondt! Baglåret er meget vigtig for knæ funktionen - Derfor kan det være relevant med udstrækning af samme. (derudover styrketræning osv)