J.D

Medlemmer
  • Content count

    487
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

J.D last won the day on April 22 2012

J.D had the most liked content!

About J.D

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 12/26/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus C
  1. J.D's log

    For lidt over 3 år siden oprettede jeg denne log, fordi jeg havde et mål om at komme med til De Paralympiske Lege i London i 2012. Det kneb lidt med at holde loggen opdateret, men heldigvis kan jeg med et stort smil og stolthed sige, at jeg nåede mit overordnede mål På lørdag flyver jeg til London, hvor jeg skal deltage i De Paralympiske Lege. Det bliver så ubeskriveligt stort, så bare at sige at jeg glæder mig er en stor underdrivelse... Min log her på MOL får jeg nok ikke ajourført så ofte, men for dem der gerne vil følge mig i London, de kan like min offentlige side på FB http://www.facebook.com/JacobDahlParalympiskAtlet Her vil jeg løbende udloade billeder, videoer, statusupdates, nyheder, resultater og info om hvornår det er muligt at følge mine konkurrencer i TV.
  2. J.D's log

    Fredag d. 4 november i Team Danmark Følte mig frisk fra start. Dog en smule øm skulder efter gårsdagens kastetræning i Marselisborghallen efterfulgt af lidt baskettræning. Bænkpres: 6x70 kg. 6x90 kg. - De var meget nemme ifht. sidste uge! 5x100 kg. 5x110 kg. - Sådan! Lå længe og kæmpede med sidste rep, men op kom den. 4x105 kg. - Burde nok havde gået ned på 100, men den skulle prøves. Dumbell press: 5x33 kg. 5x40 kg. - Nemt 5x42,5 kg. - Rigtig gode 5x42,5 kg. - De første 4 var gode, men måtte kæmpe med den sidste. Incline dumbell press: 5x28 kg. 5x31 kg. 5x31 kg. - De sidste var hårde Rigtig god træning efterfulgt af frokostbuffet på Café Break... Der var fredagskage!
  3. J.D's log

    Lørdag d. 29 oktober i Team Danmark Følte mig fra start lidt sløv i det, og der var da heller ikke meget at skyde med! Bænkpres: 6x70 kg. 6x90 kg. - De føltes ret tunge! 5x100 kg. 5x100 kg. 4x100 kg. - PUHA! Incline bænkpres: Har aldrig prøvet at køre denne øvelse - mest grundet min dårlige balance... 6x40 kg. 8x50 kg. 6x60 kg. 8x60 kg. Dumbell press: 5x33 kg. 5x37,5 kg. 5x37,5 kg. 5x37,5 kg. Incline dumbell press: 10x26 kg. 7x28 kg. 6x28 kg. - OFF! Efterfølgende lidt kast og stød med medicinbold!
  4. J.D's log

    Tirsdag d. 25 okt. i Team Danmark Bænkpres: 10x50 kg. 6x70 kg. 6x90 kg. 5x100 kg. - Gode og eksplosive 4x110 kg. - De var tunge, men havde inden træningen sat mål om at forsøge på 110. 5x105 kg. - Sidste rep lå jeg længe og kæmpede med, hvilket kunne mærkes i resten af træningen. Dumbell press: Jeg drømte lidt om 45 kg. men var ret wasted efter bænkpres 5x33 kg. 5x40 kg. - Lidt skidt teknik, men de var ok. 3x42,5 kg. - Meltdown!!! 5x35 kg. - De burde være lette, men jeg fik dem til at se MEGET tunge ud! Incline dumbell press: Her var jeg godt træt, så havde ikke de store forventninger. 5x28,5 kg. - Følte ikke der var meget tilbage at skyde med! 5x26,5 kg. - De var ret nemme 9x26,5 kg. - Kunne ligeså godt køre dem helt i bund... Medinbold: Liggende stød med 5 kg. bold: 2x6 - Der var ikke så meget overskud... langt fra at ramme loftet. Liggende kast med 3 kg. bold: 2x8 - De var ok eksplosive. Efter 1 måned uden kreatin er jeg startet op igen... Er godt tilfreds med min fremgang i bænkpres. Målet er at sætte ny PR med 150 kg. inden nytår.
  5. J.D's log

    Hermed et forsøg på at genoplive min log igen! Fredag d. 21 okt. i Team Danmark Bænkpres: 10x50 kg 6x70 kg. 6x85 kg. 6x95 kg. 5x105 kg. - dårlig teknik 4x105 kg. 5x100 kg. Dumbell press: 5x33 kg. 5x37,5 kg. 5x42,5 kg. 5x40 kg. - Godt med overskud Incline dumbell press: 5x28,5 kg. 4x33 kg. - Skidt 5x31 kg. Medicinbold: Liggende stød med 5 kg. bold: 3x6 - gode eksplosive stød. Er nu kun 10-15 cm. fra at bolden rammer loftet. Liggende kast med 3 kg. bold: 2x8 - gode hårde kast. God træning hvor jeg følte mig stærk og eksplosiv!
  6. Kan du det?

    Hvor blev videoen af?
  7. Hårdeste skud i håndbold

    Ja... Men det gør man jo ikke... Netop pga. fare for steals og fordi det er unødvendigt da man kan tage 3 skridt! Lad den ligger her
  8. Hårdeste skud i håndbold

    Du ser åbenbart ikke ret meget håndbold!? Nu gider jeg ikke bruge tid på, at finde statistikker, der modbeviser dit postulat. Men jeg er 100% sikker på at du tager fejl. For det første så bliver der ikke driblet ret meget i håndbold i forhold til basket. I angreb har håndboldspilleren 3 skridt til at penetrere forsvaret, hvilket er nok til, at han ikke behøver slå bolden i gulvet og dermed undgår han, at bolden er tilgængelig for modstanderen. Derudover bliver der i håndbold 90% af tiden spillet i en bue uden om forsvaret, i modsætning til basket hvor bolden langt mere bliver afleveret gennem forsvaret eller driblet samme vej. Dermed kan vi konkludere, at der er langt flere steals i basket, da bolden i håndbold for det meste er i hånden på spillerne. Og så er det ligemeget, om det tilladt med mere kontakt i håndbold!
  9. Hårdeste skud i håndbold

    Som der bliver nævnt, så må du i håndbold ikke "føre" bolden ligeså meget som i basket. Derudover er der størrelsen og vægten på bolden. Det er en kæmpe forskel og nej den kan man ikke bare lige vænne sig til. Sidst, men ikke mindst, så er en håndbold smurt ind i harpiks, hvilket gør, at bolden ikke kan "spinne" så meget i hænderne som en basketball kan. For at vænne tilbage til snakke om hvorvidt et NBA/NFL hold ville owne landsholdet, så er svaret tydeligt NEJ! Selvfølgelig ville de være foran på fysikken alene, men derudover ville de halte langt bagefter på teknik og timing. Hvis de så til sidst fik det på plads, så ville de skulle skyde forbi en målmand. Du lærer ikke at kaste en bold med +100 kmt på et par uger. Når du så har opbygget en forholdsvis hårdt skud, så ville det alligevel være nemt for målmanden, at læse hvor skuddet rammer, da det ikke bliver "trukket". Mvh. Jacob - spillet håndbold i 8 år på forholdsvis højt plan og basket i 9 år.
  10. Hårdeste skud i håndbold

    I kamp ligger et pænt hårdt skud på 115-120 km/t. Og målt på samme måde som kvinderne ligger det omkring 130 km/t. Jeg kan desværre ikke komme med kilder på ovenstående Kan iøvrigt tilføje, at da jeg som 15 årig var en ret god håndboldspiller fik jeg mit skud målt til 99 km/t som det højeste. Til sammenligning kunne jeg sparke en fodbold op på 98 km/t. Begge målt med samme udstyr og med 2 skridt tilløb. For at finde verdens hurtigste kastearm skal man dog ikke kigge blandt håndboldspillere, men på Jan Zelezny. http://www.youtube.com/watch?v=V6P9WbTPeLA
  11. J.D's log

    Ja så er det vidst på tide jeg får lidt gang i loggen igen! Der er sket rigtig meget siden sidst. Jeg har haft nogle gode konkurrencer både herhjemme og udenlands og derudover går da også godt til træningen. Jeg kaster stadig både kugle, spyd og diskos, men det er klart kuglestød der ligger bedst til for tiden. Jeg sluttede 2010 sæsonen af til Danish Open. Her satte jeg ny PR i både spydkast og kuglestød med henholdsvis 19,72 m. og 8,02 m., så jeg var naturligvis rigtig glad! Jeg fik også gjort et ryk på verdensranglisten, hvor mine resultater er de 11. bedste i år både i spyd og kugle. Desværre var det ikke helt nok til at kvalificere mig til VM i New Zealand til januar. Her skulle jeg bla. støde 9,23 m. for at komme med. Men det langsigtede mål er stadig Paralympiske Lege i London 2012, og det tror jeg på at jeg når! Jeg er ved at få bygget en ny kastestol, som gerne skulle give noget ekstra. Og derudover klør jeg på med det tekniske og forsøger at øge styrken For lige at få sparket loggen ordentligt igang, så er her lidt billeder og videoer. Fra Danish Open 2010 D. 22. oktober havde vi maxtest, hvor jeg skulle forbedre min tidligere PR på 132,5 kg. som et ½ år tilbage. Det lykkedes dog også... Her er det sidste løft inden mit endelige forsøg på en ny PR. Man skal nok spole ca. 1 min. ind i klippet, da det første er lidt plat gejl Men der var god sovs i patterne Jeg får nok ikke mange point for det tekniske, men den kom da op Loggen er egentlig mest til mig selv, da jeg synes det er meget rart at kunne gå tilbage og læse. Men andre må også meget gerne kigge med og kommentere
  12. redbull

    Koffein har en opkvikkende effekt og kan hjælpe dig til at blive sat op til træning. Det gør dig ikke stærkere, men kan gøre dig tændt og klar til træningspasset.
  13. Okse-loggen!

    Kan det passe at jeg så dig i middags ved Rema1000 på Trøjborg? Råbte ihvertfald til dig, men tror ikke du hørte noget. Ville ikke dytte af frygt for at forskrække dig Holdt for rødt i krydset Aldersrovej - Nordre Ringgade...
  14. Så post et billede af din fysik... eller find et billede af en badmintonspiller, som har en god muskelmasse!? Dit råd er dårligt og hvis trådstarter følger det, så kommer han netop til at ligne... en badmintonspiller!