GentleGigant

Medlemmer
  • Content count

    289
  • Joined

  • Last visited

About GentleGigant

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 12/25/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    landet
  • Interesser
    Marine 5-kamp, træning med "simple" remedier. Ellers generelt tung vægttræning og intervaltræning (når jeg endelig får løbeskoene på) Og lystfiskeri. Og rødvin

Previous Fields

  • Træningsformål:
    5xPistols, 1xBW OH squat, 1xOA Chin
  1. Orienteringsløb Nordsjælland

    http://www.orienteringsløb.dk/forinteresserede.html http://ostkredsen.dk/cms/index.php?page=karrusellob
  2. Nu er jeg her igen - Protein og fordøjelsen

    Du er gravid.
  3. BP PR i et mikro-træningsspas!?...Hmm...gad vide hvad det kunne blive til hvis man trænede lidt seriøst

    1. -Elvirus-

      -Elvirus-

      skift i første omgang til semi-seriøst!

    2. GentleGigant

      GentleGigant

      haha...ja det er nok en go' idé

    3. ThomasNA
  4. Det nye er så, som jeg ser det, at der nu foreligger solid og valid dokumentation for noget som, i hvert fald nogen i visse, træningsmiljøer godt vidst i forvejen. Jeg har en lille tanke om at man som forsker glemmer eller kommer til at tilsidesætte den viden der findes derude. Selbvom en tese, et fænomen eller et forhold ikke er grundigt undersøgt og/eller videenskabeligt dokumenteret er det jo ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer. Der må være en del empiri at hente ude i træningscentrene, det er trods alt der, der ....ja trænes Bruun
  5. Høj repetionstræning (og hvad er det i øvrigt??) giver vel ikke i sig selv muskelvækst...eller...?? Det essentielle her er vel at det er reps. til failure der giver muskelvækst - eller har jeg misforstået noget? - og hvis det er pointen syntes jeg faktisk ikke der er noget nyt. Hvis "pump" måske giver muskel vækst er det vel ikke en fejlslutning Bruun
  6. Korte træningspas

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/08/22/162055.htm Lige vand på min mølle, men.......!? Kommentarer - anyone?? Bruun
  7. Er det ikke meget nemt med, i dit skitserede eksempel, at se at det er en fejlslutning; dagen (eller blot) efter er man jo tilbage i "normal størrelse" uden det markante pump. Og siger du så her samtidig med at træning til faillure IKKE stimulerer hypertrofi?? Jeg er forvirret. Bruun
  8. Njaehh...jeg anser mig nu ikke selv for at være særligt begavet. Jeg har dog indsigt nok til at forstå din sarkasme. Hvis der nu virkeligt er noget epokegørende nyt, er du meget velkommen til at forklare det. O det gerne i et sprog så jeg og andre lægmænd kan forstå det. Bruun
  9. Vidste I det? (spændende)

    Kilde?? Bruun
  10. Enig. Syntes faktisk ikke undersøgelsen bringer så meget nyt på banen. Træning til faillure = muskel vækst (ikke noget nyt) Træning med 80% = Styrkefremgang via neurale adaptioner (ikke noget nyt) Bruun
  11. Sømandsdamens træningslog!

    Hmmm.....så fik jeg lige fucket up i det igen. Jeg ved ikke hvorfor jeg havde fået ind i hovedt at du var en an 5-kæmperne. I givet fald - så bare klø på. Lidt fornuftig masse pynter på enhver pige ;-) Held og lykke med træningen - ind i mellem torsketælleriet. Bruun
  12. Sømandsdamens træningslog!

    OK - men German Volume (= mange sæt/rep med submaximal vægt med hypertrofi som mål) lyder på mig ikke som den mest optimale M5K-træning Anyway hvis det virker for sdig er det jo fint - og tillykke med udnævnelsen forresten . Bruun
  13. Sømandsdamens træningslog!

    Er der en bestemt årsag til dit valg af set/rep.?? Bruun
  14. (interval) løb

    OK - hvis du har en fornuftig træningsvejleder så kan han sagtens forklare dig hvordan det hænger sammen og strikke et godt ugentligt program sammen. Hvis du betaler for det, så brug ham, vær kritisk og stil spørgsmål. Bruun