JLC

Medlemmer
  • Content count

    24
  • Joined

  • Last visited

About JLC

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Genetisk hårtab

    Jeg takker mange gange for dit yderst konstruktive svar. Må jeg spørge hvordan din indgangsvinkel til tingene er, siden du ved så meget? Altså mit hår tab er ikke specielt slemt endnu. Jeg har rejst verden rundt i et halvt år, så det er godt og grundigt smadret af solen, hvilket går hårerne meget tørere samt tyndere, har min frisør fortalt mig. Det vil tage mellem 2-3 klipninger før det er okay igen. Jeg har lidt høje tindinger (slet ikke noget voldsomt), og er begyndt at blive en smule mere tyndhåret på toppen, ikke noget helt vildt slemt. Men selvfølgelig går det mig på, da jeg altid har været meget glad for mit hår, og det at kunne sætte det. Jeg overvejer stadig Propecia, men jeg har læst så uendeligt mange skræmmehistorier på nettet, om folk der har taget denne finansteride, og alt gik perfekt, men efter de så stoppede, så begyndte problemerne at komme - altså nedsat libido mm.
  2. Genetisk hårtab

    Jeg har læst på netdoktor, og en helveds' masser andre fora. Der er nogle der taler FOR det, men inde på procepiahelp.com, mener jeg den hedder, er der forfærdeligt mange skræmme-historier fra folk der har oplevet bivirkninger EFTER de er stoppet med at tage medicinen, hvilket lyder meget underligt. I Danmark er de jo forholdsvis strenge hvad angår krav til medicin etc, men ja, man kan sgu aldrig være 100% sikker.
  3. Genetisk hårtab

    Hej! Jeg er 21 år gammel.. så har stadig masser af gode år i mig endnu, forhåbentligt. Men det er med at få sat en stopper for det, mens tid er!
  4. Genetisk hårtab

    Hej! Jeg har desværre arvet genetisk hårtab. Mine tindinger er ved at blive lidt høje, ikke noget vildt, og på "kronen" er jeg begyndt at blive lidt mere tyndhåret - igen ikke noget vildt endnu. Jeg vil meget gerne beholde mit hår, da det trimmede hår ikke lige et mit look. Mine ældre brødre har gjort det, men ja, det er ikke lige mig. Ikke endnu i hvert fald. Jeg har læst om produktet Propecia, som er recept-pligtigt. Jeg er dog ret skeptisk, da jeg har læst på en forum fra USA, hvor alle skriver en masse negative ting om bivirkninger etc. Min læge siger, at muligheder for bivirkningerne ER til stede, men det kun er 2 procent der oplever dem. Jeg har set, at der er et par stykker herinde, som tager medicinen Er der nogle andre som har erfaringer med Propecia, eller andre produkter, som måske har hjulpet på hårtabet?! Mvh Jeppe
  5. program+bulk

    For at blive klogere på emnet, som jeg går ret så meget op i. Og desuden skrev jeg jo også, at jeg var tilfreds med hvordan jeg udførte basisøvelserne. :)
  6. program+bulk

    Jeg synes nu programmet er fint nok dækket ind når man snakker basis øvelser. Det med at køre 5x5 er ikke lige mig, må jeg ærligt indrømme. Men tak for det. :) Jeg begynder på HST d. 1 december regner jeg med. Vil godt fortsætte med dette program lidt endnu da jeg føler der er fin fremgang i det hele. Dog aner jeg intet om HST, har læst lidt i foraet men ved ikke hvordan det skal opbygges og hvordan cyklus er mht stigning.
  7. program+bulk

    Jeg har lavet en stor fejl fra starten af, kan jeg se. Jeg havde smidt dem op i excel i forkert rækkefølge. Selvfølgelig starter jeg med at træne bryst færdigt først - og tager altid de store basisøvelser i starten af programmet. Jeg går efter masse lige pt. Mht bænk så starter jeg altid med 10-20 gentagelser uden nogen vægt på udover stangen selv. Derefter går jeg op på 40kg og tager 6 gentagelser, så brystet bliver lidt varmt. Jeg vil bestemt mene at triceps bliver varmet op efter en god omgang bænk + incline db. Jeg er 18 år og vejer 78kg. For mig ville det ikke give nogen mening at flytte skulder hen ved ryg øvelserne da dette strider mod alt andet jeg har læst.
  8. program+bulk

    Come on - der må da være nogle? :)
  9. program+bulk

    Hey derude. Jeg har fået lavet dette program af en af mine gode venner, som har trænet i et godt stykke tid. Der ud over har hans far trænet flere kendte personer, som personlig træner - så han burde vide hvad han snakker om. Dog har han ikke været inde og vende på programmet, derfor poster jeg det her, så I eventuelt kan komme med ændringer eller forslag. Jeg bulker derud af - ligger godt i kalorieoverskud og spiser masser af proteinrig mad + proteinpulver 2-3 gange om dagen ca. Så kosten er der 100% styr på. Programmet ser således ud: Opvarmning: Rygbøjninger 3*12 Situps 3*10 Benløft 3*10 ___________________________________________ Bænkpres 3*8 62.5kg Triceps extension 3*8 34kg Singlehand tricepspull 3*8 15-20kg Flyers (NO CABLE) 3*8 Incline Bench Press 6-26kg/4-28kg/2-30kg Lateral Side/Front 3*12 6kg Military Press 8- 30kg/6-32.5kg/4-35kg Skulder løft(Shrug) 10-65kg/8-70kg/6-80kg benpres 3*10 Træning 2: Opvarmning: Rygbøjninger 3*12 Situps 3*12 Benløft 3*10 _____________________________________________ Squat 8-75kg / 6-85kg / 4-90kg / 2-95kg / 10-70kg Calf raise(læg pres) 3*15 - 140kg Dødløft 3*10 / 70kg Lat pulldown 3*8 / 65 kg Cambered Bar Lying Row 3*10 / 20-30kg på stangen Cable Seated Row 3*10 Preacher Curl 3*8 - 36kg Dumbbell Curl 3*15 12 kg Jeg har trænet i næsten 5 måneder nu, dog har jeg kun trænet ovenstående i 4 ugers tid, ca. De kg der står ud for er hvad jeg tager lige for tiden, så opdaterer programmet ugentligt. Lige for tiden stiger jeg i fx bænk næsten hver gang, så fremgang er der masser af. Jeg træner 4 gange om ugen - så holder en dags pause imellem. Programmet tager ca en time at træne. På forhånd tak for hjælpen Mvh Jeppe L. Christiansen
  10. kulhydrat / proteinpulver

    Er der tale om valle eller kassein protein?
  11. Kost til træning

    Tak for dine svar. Dog synes jeg ikke den er speciel tvetydig da jeg jo spørger om dette er nok til maksimal muskelvækst, da jeg træner rigtigt meget. Jeg vil begynde at indtage flere kulhydrater i form af pasta, kartofler og ris. Pasta = fetucine. Det burde være optimalt, korrekt?
  12. Sæt; tre vs. ét

    Som flexpics siger, så er jeg ikke i tvivl om det varierer fra person til person. Altså det er sgu svært at vurdere.
  13. Kost til træning

    Jeg er stoppet med at cutte, eller har i al fald trappet voldsomt ned på det, derfor har jeg intensiveret volumen af mad jeg indtager hver dag. Jeg vil gerne begynde at få meget muskelmasse, og jeg træner rigtigt seriøst. Så ville egentlig bare høre om den kost var ok. Jeg ved godt, at det varierer fra person til person og hvordan kroppen er bygget op. Jeg er 194 høj og vejer pt 77kg. BMI kan man IKKE regne med. Jeg mangler bare lige at få strammet huden op efter alt det vægttab. :-) Tak for dit svar.
  14. Kost til træning

    Godmorgen folkens. Jeg har trænet intensivt med en træningspartner den sidste måneds tid (Før i tiden har jeg kørt et 3-split program, dog med langsom fremgang grundet antal reps osv - det var blot for at vænne kroppen til det. Det kørte jeg i 2½ månede). Jeg er gået fra 45kg i bænk til 60 i løbet af no time, da vi virkelig presser os selv i dette program - så fremgang er der masser af! Ud over det er jeg steget ret meget i biceps øvelser og er snart i stand til at lave dips. (Min partner holder mine ben lige pt, da jeg skal ind i øvelsen, har før lavet bench-dips med 30kg vægt på mit skød, så må snart være der. :-D). Her kommer mit spørgsmål så: Er denne kost god nok? Jeg har tabt mig 20kg og er nu begyndt at skrue op for volumen af indtagelse af mad. Dette er en typisk dag for mig. Har ikke skematiseret det, folk kan jo næsten selv gætte sig til hvad jeg spiser hvornår. :-) 1 stk frugt 1-200g (eller derover) grøntsager 3-6 stk rugbrødskiver med magert pålæg (fiberrigt) 1-2 stk knækbrød med kalkunfilet 3-400g (eller derover) kød såsom kylling, tun osv Fetucine én til to gange om ugen med masser af tun i. (Fetucine kan fås i en variant der er proteinrig med en MEGET lav fedtprocent. Den spiser jeg) Skummetmælk, vand Proteinshakes Jeg laver også tit råkostsalat (Gulerod, rosiner og masser af citronsaft. Jeg sørger for at få rigeligt med proteiner ind HVER dag. Det er ca hvad en normal for mit vedkomne består af. Holder mig fra ris og kartofler for det meste. Jeg skulle mene, at dette er mit ligevægtsindtag eller måske LIDT derover, men så heller ikke mere end 10% over det. Er dette optimalt når jeg træner intensivt? Ved godt at man helst skal ligge i kalorieoverskud når man træner, men da jeg lige har tabt mig så mange kg ville det være surt at hoppe op i et overskud og så måske tage det på, fordi min forbrænding ikke er i top. Jeg løber gerne 1-2 km efter træning undtagen når jeg har lavet squat, da den tager hårdt på benene. :-) På forhånd tak for jeres hjælp. Mvh Jeppe Christiansen
  15. Få smidt det sidste fedt..

    Det er jo lige dét.