M!

Medlemmer
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by M!

  1. Ure, der bruges af Specialstyrker

    Casio G-shock
  2. Lidt pinlig krop

    Som nævnt tidligere: anskaf en doorgym/pullup-bar til at lave kropshævninger. At få trænet sine vinger er et af de bedste midler mod for tynd overkrop kontra brede hofter (virkede for mig), og så ellers kombiner det med dips og pushup-variationer. Sæt fx et mål der hedder at kunne tage +20 kropshævninger og derefter vil du nok opleve en ændring i din overkrop. Og ellers så skal resten nok komme med alderen (såfremt du fortsætter med den gode træning naturligvis).
  3. Svendborg

    Sagen er den at jeg skal bo i Svendborg det næste lange stykke tid. Er der nogle som bor der og kan fortælle mig hvor der er bedst at træne? På forhånd tak
  4. Svendborg

    Mange tak Så tror jeg at jeg vil kigge nærmere på City Fitness. Det lyder umiddelbart som det bedste. Er der mulighed for at lave Reverse Hypers der?
  5. Military press Dødløft og Pullups med overhåndsgreb i vilkårlig rækkefølge
  6. Overbelastning

    Hej NIKO Jeg går selv og døjer med seneskedebetændelse i begge håndled. Har haft det i et år nu og har holdt pause i al den tid :( . Regner med at der kan gå en måned til et halvt år før jeg kan begynde at træne igen. Jeg laver nogle udspændingsøvelser samt wristextensions med meget let vægt (1-3kg) for 10-40 gentagelser for hver hånd. Du kan finde flere øvelser til dine håndled inde på sportnetdoc Jeg vil råde dig til at passe meget på at det ikke udvikler sig til det værre.
  7. 5x5

    Hvis du vil have mere volumen på, så kunne du lave et to-split hvor du træner 4 gange om ugen. Fx 2 gange træk og 2 gange pres. Man kan evt. også bare proppe lidt flere øvelser for ryg ind i det originale program. mvh. M!
  8. Morten Z

    Hej Morten Z Hvor meget kan du tage i bænkpres? Og hvad med de andre løft (hvis du da overhovedet laver dem)? Eller er det udpræget konditionstræning? Mvh M!
  9. De hellige tre konger!

    Jeg har stemt dødløft, bænkpres og squat.
  10. Hasemusklaturens rolle i squat

    Hvad er powersquat?
  11. Sheiko beginners

    klaus var lige lidt hurtigere
  12. Træner jeg forkert?

    >pacroon hva med om du oprettede en online log. Så kan andre følge med og holde øje med din træning. Det er også en udmærket motivationsfaktor. Du vil også kunne lære meget ved at læse i andres logbøger. Hilsen M!
  13. BB billeder!!

    Jeg kan ikke finde ord for hvor grimme de er :asthanos: Hvis de klippede sig korthårede så ville de kunne stille op til BB-konkurrencer for mænd :devil2:
  14. træningsbøger

    Er der mulighed for at styrketræne på søværnets skibe?
  15. træningsbøger

    Den ultimative bog inden for styrketræning er Mel Siff: Supertraining Den kan købes her: Elite fitness
  16. Ja, det gør du. Mere er ikke nødvendigvis bedre og desuden så er "pumpet" slet ikke en retningslinje du kan bruge til en hylende fis. Som de andre også påpeger, så er det ikke nødvendig med flere øvelser i biceps når du træner ryg og basisøvelser. Du kan læse meget mere om det her: www.hypertrophy-specific.com Og ellers så vil du gøre dig selv en tjeneste hvis du læser TJ`s artikler ovre på getbig Her står også en masse gode råd: HST FAQ God læselyst :bookread:
  17. "Serious Strenght Training" af Tudor Bompa

    Jeg har lige modtaget den gennem posten, og den kostede 251,- inc. forsendelse. Den omhandler kun bodybuilding og ikke styrkeløft, vægtløftning etc. hvilket man godt kunne savne. Men for mit vedkommende er den også mere tiltænkt som en begynderbog, inden jeg bestiller andre bøger af bl.a. Mel Siff. :)
  18. Hvor træner i?

    Hvis jeg ellers kunne holde mig skadefri så træner jeg foreløbig i NMI Sportsclub i hvidovre M!
  19. Personlige erfaringer om træningsteori ?

    Jeg er fuldstændig enig. På langt de fleste udenlandske board jeg nogen gange kigger på, der er det HIT-træning, 5dags-split-fis, failure, forced reps og vejledning uden nogen form for egentlig argumentering. Mol er helt klart det bedste træningssite.
  20. Program

    Hej Hansen0109 For lige at hjælpe dig yderligere vil jeg anbefale dig at læse disse artikler inde fra Getbig.dk Fundamenttræning for begyndere Var det bedre dengang for år tilbage Samt mange af de andre artikler der er på Getbig og Motion-online Hilsen M!
  21. HST øvelser

    Jeg er enig med Topper. Du mangler helt klart noget mere ryg. Prop nogle flere sæt pulldowns/pullups og nogle barbell/dumbell rows ind i programmet så du får mere balance i det. Hilsen Martin
  22. Er dette failuretræning eller ej...?

    Dette kaldes forced reps og det er at gå længere end til failure. Det er absolut ikke tilrådeligt at gøre hver gang, eftersom man risikerer at nå et plateau eller at brænde ud.
  23. AVAVAVAV

    Undskyld at jeg lige bryder ind her. Jørgens S> Den inflamatoriske tilstand du snakker om. Er det det samme som seneskedebetændelse? Mit problem er, at jeg har fået seneskedebetændelse i håndledene, og jeg regner med, at der vil gå noget tid før jeg kan begynde at træne med vægte igen. Så derfor vil jeg spørge dig(eller andre) om du kender noget til om, hvordan man genoptræner ens håndled og sener? Hilsen Martin