Lasse_Far

Medlemmer
  • Content count

    35
  • Joined

  • Last visited

  1. Træningsprogram - kort og godt.

    Ok det vil jeg gøre. Grunden til at jeg vil lave mave først, er så det ikke bliver noget half-assed workout. Læste om en fyr på T-Nation, som skrev at han gik fra at lave mave først, til sidst, da han plejede bare at slutte af med en dårlig mavetræning, som så ikke blev trænet optimalt, som alle musklerne nu engang skal.. Kunne være jeg skulle starte med mave, så skulderpres og rows - derefter dødløft/squat?
  2. Træningsprogram - kort og godt.

    Ok tak for svaret. Nogle flere?
  3. Træningsprogram - kort og godt.

    Nå, nu fik jeg meldt mig ind og skal sjovt nok træne snart.. Problem et er bare, at jeg som sagt har skinnebensbetændelse.. Kan jeg i den sammenhæng stadig SQUATTE og dødløfte? Kunne forestille mig at dødløfte ville være bedst, og vente med at squatte til betændelsen er væk. Nogen der har nogen erfaring med dette? Hvordan skal jeg få trænet ben mens jeg har denne ulidelige sygdom?
  4. Træningsprogram - kort og godt.

    Tak for svarene. Jeg vil også gerne smide noget fedt af, og det gør jeg vidst bedst ved hjælp af interval-løbe træning. Problemet er så, at jeg for næsten omkring et år siden fik skinnebensbetændelse, af at løbe for meget i forhold til den form jeg nu var i - overload. Hvordan skal jeg starte ud på dette? Og hvordan tjekker jeg om den betændelse er væk?
  5. Hejsa. Jeg vil gerne være hurtigt færdig med at træne, og stadig få gode resultater. Har trænet før, så kender en del grundprincipper. Skal træne en estimeret tre gange om ugen. Vil gerne til at træne igen, men ikke før jeg lige har fået lagt et nogenlunde træningsprogram, som rammer hele kroppen. Sålangt er jeg nået: Helt normale mavebøjninger med vægt, 10x3. Skulderpres 8x3 Squat/Dødløft - Her varierer jeg så med squat og dødløft, fra træningspas til træningspas. 5x5 eller 3x7-8 styks. Vil vælge hvad jeg nu finder bedst, ved hvert træningspas. Chinups - skal lige kunne lave 8x3 nogenlunde flydende igen, og så ellers 5x5. Dips - 8x3 og 3x7-8 - skiftende fra hvert pas. Sidebends - 8x3 Cable rows - 5x5 Skrå bænk - 5x5 I rækkefølge; men er mave efterfulgt at squat/dødløft dårligt, da det sandsynligvis er rimelig hårdt for maven med sådan en omgang? Så basically er dette program designet til styrke. Tung vægt og få repitioner. Kan godt finde ud af at spise ordentligt, og har også noget weightgainer jeg kan indtage. Idéer? Forslag? Vil gerne have et program med så få øvelser som muligt, som rammer så bredt som muligt. Tak på forhånd. - oh, og måske noget mere ben træning, i form af løb med reb, hvorpå der er monteret nogle kilo somehow.
  6. "Uforklarlige" kramper?

    Jeg læste om en fyr som havde fået kramper i benene af uforklarlige årsager. Han fandt dog senere ud af, at det var fordi der vidst nok var en blodprop (eller forstoppelse - noget i den dur) lige over hans venstre hofte. Den her blodprop blev så større og større, og til sidst da han skulle operes (han havde ventet lang tid med at gøre det, fordi han var en type som ikke snakker med andre og ikke har brug for hjælp, ifølge ham selv) havde han så muligheden om at få sit ben amputeret, fjernet blodproppen og sidde i kørestol resten af sit liv pga. operationen, eller noget andet jeg ikke lige kan huske. Point being - det kan være en snigende blodprop, og jeg synes du burde få det tjekket hos en læge. Mit eneste bud.
  7. Weightgainer

    Ok. My bad. Men. Så et andet spørgsmål, er der stor forskel på næringsværdien? Altså, om den er korrekt fra produkt til produkt. Altså, hvis den nu svinger lidt, så gør det vel ikke noget?
  8. Weightgainer

    Kunne ikke se i nogle stickys om det var ulovligt at linke til diverse forhandlere. Men. Skal have noget weightgainer, det skal dog ikke være alt for dyrt. helst under 500, ALLERHELST under 400. [redigeret af moderator]
  9. Foræres bort: Vægttræningssæt

    Hejsa. Har Joe fået tingene, eller kan har man lov at være lidt heldig? Selvom jeg dog tvivler. :)
  10. Nyt program

    A: Military/lateral raises 3x8 Dødløft 5x5 Pull ups 10x3 eller mere Sidebends 3x8 Pullovers 3x8 BOR bredt greb 3x8 Power cleans - ved ikke hvordan de skal køres. altså, 3x8. eller 1x10 f.eks. Hjælp tak. B: Squat 5x5 Pull ups 10x3 Sidebends 3x8 Military lateral raises 3x8 Pullovers 3x8 Bent over row 5x5 eller 3x8 - smalt greb Bænkpres 5x5 Back flies Tror det vil se sådan ud. Træner for at blive stærkere og få en pænere krop (går lidt hånd i hånd for mig, lige pt. i hvert fald). Men nok mest for styrke (aka. 5x5. Mener jeg). Så nu er der 3 ryg og nakke øvelse på A; Dødløft, BOR bredt greb og powercleans. Og back flies og BOR (smalt greb) på B. Måske skulle jeg tilføje overhead shrugs til B? Og grunden til at jeg sætter programmet sådan op, er fordi jeg heller ikke vil blive alt for smadret.
  11. Nyt program

    Nå, jeg vil altså snart gerne have nogen svar. Powercleans sammen med squat? Eller vil det være alt for hårdt for benene og nakken (med henblik på at opnå optimal restitution)?
  12. Squat rack

    Altså. Mig og en homedawg synes at det kunne være alt for nice at have et hjemme gym. Så vi tænkte på at erhverve et squat rack og bænk til sommer (og selvfølgelig til lang tid bagefter). Men. Jeg kan slet ikke finde nogen squat racks på google, som er nogenlunde billige. Hvad plejer priserne at ligge på for dem? Og hvilke søgeord kan jeg bruge? Squat rack er mit eneste lige pt.. Nå, tak på 4hånd.
  13. Nyt program

    Ingen så det da jeg lavede et indlæg i maksimal muskelvækst (ville have det rykket herover, glemte lige hvor jeg egentlig havde postet det), så nu kommer det også her. Jeg gider ikke HST mere, da jeg ikke synes jeg får noget ud af det (eller ikke har tålmodigheden). Så derfor vil jeg lave et nyt program. Dog også med decon og en progressiv uge, eller hvad det hedder, hvor man øger vægten så meget man kan, og bagefter holder en pause. Den sidste uge i HST programmer. Anyways. Vil have to træningspas med forskellige øvelser: A og B. A: Military/lateral raises 3x8 Bænkpres 5x5 Dødløft 5x5 Pull ups 10x3 eller mere Sidebends 3x8 Pullovers 3x8 B: Squat 5x5 Rack pull 5x5 Pull ups 10x3 Sidebends 3x8 Military lateral raises 3x8 Pullovers 3x8 Bent over row 5x5 eller 3x8 Grunden til at der også er en rimelig tung ryg øvelse på B (rack pull), er fordi jeg elsker at træne ryg. Sæmpelthææn... Jeg vil så bruge dette program således: Mandag: A; tirsdag: intet; Onsdag: B; torsdag: intet; fredag: A; weekend: intet; Mandag B - osv. Og efter at have kørt det i en måned, så tager jeg en uge hvor jeg giver mig selv så meget som muligt, og bagefter en uges pause og starter igen derefter. Ville military og sidebends være ved begge træningspas være overkill? Andre øvelser der rammer samme muskler måske? Tager dem i hvert fald begge ved hvert træningspas lige nu (3 gange om ugen). Vil måske gerne også have inkorporeret power cleans i ét af træningspassene, eller i hvert fald lave øvelsen regulært. Hvor ville være bedst at sætte den ind? Kritik modtages med glæde.
  14. Nyt program

    Ah roflmon. En der gider flytte emnet til træningsprogrammer?
  15. Nyt program

    Jeg gider ikke HST mere, da jeg ikke synes jeg får noget ud af det (eller ikke har tålmodigheden). Så derfor vil jeg lave et nyt program. Dog også med decon og en progressiv uge, eller hvad det hedder, hvor man øger vægten så meget man kan, og bagefter holder en pause. Den sidste uge i HST programmer. Anyways. Vil have to træningspas med forskellige øvelser: A og B. A: Military 3x8 Bænkpres 5x5 Dødløft 5x5 Pull ups 10x3 eller mere Sidebends 3x8 Bent over row dumbbell 3x8 eller 5x5, ved ikke helt. B: Squat 5x5 Rack pull 5x5 Pull ups 10x3 Sidebends 3x8 Military 3x8 Pullovers 3x8 Grunden til at der også er en rimelig tung ryg øvelse på B (rack pull), er fordi jeg elsker at træne ryg. Sæmpelthææn... Jeg vil så bruge dette program således: Mandag: A; tirsdag: intet; Onsdag: B; torsdag: intet; fredag: A; weekend: intet; Mandag B - osv. Og efter at have kørt det i en måned, så tager jeg en uge hvor jeg giver mig selv så meget som muligt, og bagefter en uges pause og starter igen derefter. Ville military og sidebends være ved begge træningspas være overkill? Andre øvelser der rammer samme muskler måske? Tager dem i hvert fald begge ved hvert træningspas lige nu (3 gange om ugen). Kritik? Hilfe?