Rainmaker

Medlemmer
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

About Rainmaker

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 03/29/1970
  1. Hej, Jeg er begyndt at få et ømt venstre knæ når jeg løber, dvs. det kommer snigende efter en 3-4 kilometer, hvor det begynder at spænde på ydersiden af knæet, hvorefter det forsætter nedad til lige under knæet men kun i ydersiden. Sjovt nok er det ikke hver gang jeg løber fænomenet opstår, men når det kommer kan det bliver ret smærtefuldt og resultere i at jeg bliver nød til at stoppe og gå hjem. Når jeg kommer hjem køler jeg det med is og dagen efter har jeg ingen smerter i knæet når jeg går. Jeg tror at det er et spørgsmål om at træne musklerne omkring knæet for at afhjælpe belastningen så smerterne ikke opstår. Er der nogen der har nogle gode øvelser der styrker knæet som jeg kan prøve i et par uger for at styrke knæet så jeg kan genoptage mine løbeture? Jeg løber typisk 8-10 km hver anden/tredje dag. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle
  2. Vægttab

    Hej Munchen, Jeg har næsten lige været igennem sammen tur som du er på vej ind i. Lidt facts: Jeg er 190 cm høj og 32 år gammel og har stort set taget et pa kilo på om året siden jeg var 20 år gammel. Den 1 februar i år 2002 steg jeg så på vægten for at konstatere at vægten på dette tidspunkt nu var nået op på 105 kg. :( ´ Det var der jeg tænkte det skulle være løgn. Jeg lagde kosten om - mange gode råd som du allerede har fået i flere indslag så ikke mere om det -fandt informationer på nettet osv. og det resulterede også i at jeg i løbet af et par måneder tabte 5-7 kilo, hvorefter vægttabet stoppede. Jeg var på dette tidspunkt - april/maj måned oppe at træne 4-5 gange om ugen, men uanset hvad jeg gjorde - cardio træning, vægttræning osv. Jeg talte derfor med min svigerinder der er fysio og spurgte hvad hun mente der kunne få gang i vægttabet igen. Vi startede med at måle pulsen og fandt ud af at jeg havde en relativ høj max puls - 202. Herefter prøvede vi en løbetur, hvor pulsen røg op på 180 i løbet af ingen tid. konklusionen var at jeg simpelthen havde en for dårlig kondition, selvom jeg trænede mange gange om ugen havde jeg trænet med en alt for lav puls. Jeg begyndte derfor at løbe nogle ture hvor jeg pulstrænede. Det blev gjort ved vesterhavet hvor jeg skiftevis løb på stranden og op i klitterne - og ja jeg skal love for at jeg var færdig - dog blev jeg pisket af svigerinden til at fortsætte indtil jeg var totalt udmattet - typisk 30-40 minutter - Efter en sådan tur var jeg totalt færdigt - jeg troede faktisk ikke jeg var i stand til at presse min krop så meget :D men jeg skal love for at resultatet kom hurtigt. Selve interval træningen tog cirka 2 uger - ikke meget men åbenbart nok til at kroppens stofskifte har ændret sig radikalt. Efterfølgende har jeg trænet normalt igen, dvs. en god blanding af alle de tips du allerede har fået og kiloene er raslet af. Jeg er idag nede på 89 kilo, hvilket jeg ikke har været siden jeg var 18 år gammel. Jeg tror at den hårde og intensive interval træning i de 2 uger har gjort at min kondition er blevet væsentligt forbedret samt at mit stofskifte har ændret sig, idet jeg er begyndt at spise rigeligt igen - dog uden at tage på igen, men holder vægten. Den forbedrede kondition har da også været med til at gøre træningen mere sjov, da man kunne gi sig betydeligt mere end tidligere uden at blive træt. Så tjek lige dit kondi tal - og køb et pulsur og prøv at træne en intensiv interval træning i et par uger - det virkede utroligt på mig.