cwr

Medlemmer
  • Content count

    336
  • Joined

  • Last visited

About cwr

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 06/08/1982

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    nørrebro
  1. christines kondi log

    Torsdag d. 10. december En omgang Bodybike I på Ndr. Fasanvej. Evigheder siden jeg sidst har spinnet, men det var skønt, og kroppen ville gerne være med. Selvom jeg har cyklet de her 2 x 10 km hver dag den sidste måned, er spinning bare noget helt andet. Det var en fin nok time, men jeg er måske ikke så pjattet med det der, hvor instruktøren synes, at man skal deles op i hold og råbe alt muligt underligt for at skiftes til at spurte... Sæt mig for helvede bare til at spurte Fredag d. 11. december Løb omkring alle søerne (6,4 km?) sammen med Malene, der er 20 kg lettere end mig... Hun havde lige lidt bedre luft Men det var en dejlig tur! Bagefter bestilte vi billetter til Berlin, hvor vi skal holde nytår!
  2. Spock 2009

    NU er jeg nødt til at blande mig! Hvor længe er det efterhånden du har brokket dig over den skulder? Hvornår har du fået den undersøgt og diagnosticeret? Har du lavet nogen specifik træning eller bare holdt pause, og er så gået igang med samme træning igen? Det bliver jo nok ikke bedre af sig selv, eller hvad? Mvh Christine (der er på 5. semesters praktik som fys, og har alt for mange patienter, der har gået med store smerter og problemer alt for længe inden de har fået henvisning... )
  3. christines kondi log

    Mandag d. 23. november Løb 5 km. Det gik godt! Benene var søde, jeg kunne bedre sætte fart på og ikke mindst var det rart. Jeg havde været med på knæ-hold i tre timer om eftermiddagen, så jeg var miljøskadet og løb på alle mulige tossede måder - op og ned af kantstene og på kryds osv. Torsdag d. 26. november Skulle afprøve alle maskinerne i træningsrummet ude på klinikken - i morgen har jeg med garanti ondt i mavemusklerne! Gik desuden igang med noget squatteri... det eneste sted, jeg ikke bliver træt er i benene... På søndag skal jeg 4 timer på workshop om stabilitet på og med bolde. Bliver interessant at gøgle omkring. Jeg er spændt på hvor mange gange, jeg falder af
  4. christines kondi log

    Godt du kunne lide dem Jeg skal overveje at putte billeder ind af damer en anden gang så. I går begyndte jeg i praktik ude i Tårnby, så det betyder 10 km på cykel hver vej. Det er altså bare en absolut yndlingsmåde at transportere sig på! Specielt fordi, lige så snart man rammer Amager, er cykelstierne stort set tomme, der er åbenbart ikke nogen, der cykler til arbejde ud på Amager Nå, men det tegner til at blive virkelig lærerigt, så det er bare dejligt. I dag løb jeg mig også en tur, 4,5 km. Jeg forsøgte at give god gas i lidt 3 min. intervaller. Desværre er mine lægge vist ikke så glade for asfalt, de bliver godt nok spændte. Men ok, jeg har jo heller aldrig før dyrket nogen form for idræt, der involverede løb, eller løbet fast, og mine achillessener er noget så tynde Jeg havde ikke tænkt over det før, men efter at jeg de sidste tre måneder har haft fingrene i ganske mange fodboldspillere, og set deres achillessener, og derefter været rundt og kigge på alle folk fra klassen (man er vel nørd), har jeg virkelig fået syn for hvor plastisk senevævet er. De har bare alle sammen et virkeligt stort område for insertionen af senen, og selve senen er godt nok tyk. Nå, nu skal jeg lige have opdateret min viden om knæets anatomi og læst lidt om lungefibrose. Krydser fingre for at DF ikke får en borgmesterpost!
  5. christines kondi log

    Jeg har i øvrigt også trænet i dag. Løb op til FW på Fasanvej (ca 5-6 min) 10 min i romaskinen (2:12,0) 10 min på cykel 10 min i romaskinen (2:11,5) løb hjem igen Nu skal jeg ud til fodbolddrengene for sidste gang i år. Det har været super lærerigt at være fys for dem, og det seje er, at de har spurgt, om jeg vil fortsætte hos dem i forårssæsonen!
  6. christines kondi log

    Jamen ro-damen er jo mig! OK, du får et par billeder af ro-damer. Nogle af de sejeste faktisk! Hhv. Marnie McBean, en canadisk kvinde, der var mit store idol, da jeg roede, den britiske dame-dobbeltfirer (og ja, de er vist alle sammen på den høje side af 185 cm...) og den amerikanske dameotter!
  7. ergometerroning

    Hvis romaskinen skal være et supplement til din øvrige træning, ville jeg sige at du primært skulle koncentrere dig om intervaller. Udholdenhedstæning (lavere intensitet i længere tid) er jo mere specifikt, fordi du i lige så høj grad træner dit perifere system. Intervaltræning derimod (op over 90% af pulsreserven i arbejdsperioderne) har høj overførbarhed, fordi du træner det centrale system. Så kan du vælge at lave alle mulige typer af intervaller, alt efter lyst og temperament. Jeg har tidligere været glad for 40 sek arbejde/20 sek pause, fx kørt som 2-4 x (8-12 x 40/20) pause 2-4 min. Men intervaller af 3, 4, ... og 10 minutters varighed, med passende pause er jo også super godt! De meget lange intervaller er det bare næsten for hårdt at holde den meget høje intensitet hele vejen igennem...
  8. christines kondi log

    Jo, det skulle jeg jo nok... Var vist bare lidt doven den dag - jeg kan ikke rigtig huske det. Træningen er mildest talt ustruktureret, jeg fatter ikke hvor oktober blev af? Endte med kun at få trænet 7 gange på hele måneden, det holder jo ikke!!! Nå, men nu har jeg overstået eksamen i både neurologi og ortopædi, der er to dages undervisning tilbage, og på mandag starter vi praktik!!! Det bliver så fedt at komme ud og være praktisk og blive klogere. Jeg skal til Fysiocenter Tårnby, der ligger i tilknytning til FysiQ, som vist er et træningscenter; kan være at vi må bruge deres faciliteter - det kunne jo være meget fedt at kunne træne der om morgenen fx, når man alligevel er varm efter cykelturen derud... Nå, men løb går godt, jeg er blevet vild med det! Specielt en dag som i dag, hvor jeg bare virkelig trængte til luft. Det er jo røvsygt at skulle gå tur eller cykle i det vejr, men jeg synes det er toppen at løbe i. Endte med knap 7 km! Edit: nårh ja, det med dødløft: jeg savner det, men åbenbart ikke nok til at kunne finde ud af at få passet vægttræning ind sådan nogenlunde struktureret et par gange om ugen. Og så længe jeg ikke kan det, så magter jeg ikke at fedte rundt med de hårdere øvelser. Måske en dag det lykkes (og bla bla bla... )
  9. christines kondi log

    Søndag d. 18. oktober Stadig lidt skravlet efter snot og feber der toppede i fredags. Jeg havde undret mig over at jeg havde brug for at sove så meget i løbet af ugen, men det var måske det, min krop kæmpede lidt med... I dag syntes jeg dog at jeg burde bevæge mig lidt! kropshævninger 5 x 5 x -30 kg benpres 8 x 80 kg 8 x 90 kg 3 x 8 x 100 kg skulderpres DB 4 x 8 x 12 kg ind imellem lidt rygbænk walking lunges 3 x 20 (kæmpe store) skridt Jeg går op i træningssalen ovenpå. En gang når jeg begynder at blive stærkere vil jeg låne de der fancy body-bars og lægge på nakken. Foreløbig forudser jeg dog ømme baller bare af det her! Så gad jeg allerede ikke mere. Jeg savner at dødløfte. Og det er kedeligt at vægttræne alene. Brok brok. Jeg tog dog lige 30 min på crosstrainer til lyden af DR Rock, så der var både Dire Straits og Guns ’N’ Roses. Jeg kunne ikke blive enig med mig selv om hvorvidt jeg savnede Boogie Radio og ”Velkommen til Medina” som man plejer at være heldig at høre mindst én gang for hver træning... Femina siger tit til mig at jeg skal skrive noget mere om mænd i min log, men jeg ved ikke rigtig. Er der nogle, der savner billeder af pæne mænd? (er der overhovedet nogle, der gider læse denne log, eller er det bare Femina, der sidder og trykker F5? Det har hun fortalt at hun gør nogle gange, nemlig).
  10. christines kondi log

    Tirsdag d. 13. oktober Hård weekend med kulturnat fredag og fodbold lørdag. Jeg var på arbejde på baren begge aftener og vi havde afsindig travlt! Kæmpe omsætningsrekord og virkelig god stemning begge dage, det var alle tiders. Jeg sparkede mig selv ned og træne om formiddagen inden jeg skulle i skole og have undervisning i neuromedicin. Vi har en eksamen i det d. 26. og jeg har vist ikke kigget i bogen endnu. Måske jeg også skulle sparke mig selv til at få læst lidt ?! Kropshævninger UH 5 x 5 x -30 kg benpres 8 x 90 kg 2 x 8 x 100 kg stivbenet dødløft 10 x 20 kg 3 x 10 x 30 kg mave ind imellem hyperekstensioner (eller hvad det nu hedder, på rygbænk) 3 x ca. 10 bænk 2 x 8 x 30 kg 2 x 6 x 40 kg upright rows 3 x 10 x 20 kg Herefter lidt kondi i romaskinen 20 min tempo 22 og med tryk 2:14 Onsdag d. 14. oktober I dag så vi en video fra en hofteoperation hvor patienten fik indopereret en alloplastik (altså et nyt led). Det er for sejt! Og med en kun 8 cm stor cikatrice. Når man sidder og ser videoen er man virkelig imponeret over hvordan kirurgerne kan skelne imellem de forskellige strukturer – for mig var det hele bare blodigt kød. Nå, jeg ville have løbet i det dejlige vejr, men jeg har tævet mine baglår alt for meget i går, når jeg går, gør det bare ondt for hvert skridt... tsk tsk Romaskinen 10 min opvarmning ca. 2:12 1 min pause 10 min tempo 24 2:05,0 1 min pause 10 min tempo 25 2:05,5 Crosstrainer 30 min med puls 75-80 %
  11. christines kondi log

    Onsdag d. 7. oktober Den er stensikker hver gang - for lidt søvn, for meget natteroderi (som min mor kalder det) og for travlt => masser af snot og lidt ondt i halsen mandag morgen Nå, men í dag løb jeg igen de der knap 6,5 km. Lidt langsommere, men vist også med lidt lavere puls. Jeg havde sten-lægge hele vejen, men det var nu alligevel en dejlig tur. Vi fordelte praktikpladser på studiet i går - jeg skal 7 uger til Tårnby Fysioterapi fra d. 18. november. Jeg glæder mig meget, det er første gang jeg skal på andet end hospital, og det bliver virkelig spændende at komme på en privatklinik og finde ud af hvordan tingene fungerer der. Der var mange, der gerne ville, men jeg var heldig i lodtrækningen Jeg er vældig træt af at sidde stille og lære, det bliver fedt at komme ud i klinik igen!!!
  12. christines kondi log

    Fredag d. 2. oktober (i eftermiddag, ikke nu midt om natten hvor jeg lige er kommet hjem fra at kysse på cykelbude...) Opvarmning var 10 min på romaskinen – 2:09,7. Det føltes nemt og ubesværet, men jeg har også trænet i romaskinen tre gange siden d. 21., så er det ligesom om kroppen vænner sig til det. Ellers er den jo bare en helvedesmaskine! kropshævninger UH 5 x 5 x -30 kg benpres 8 x 80 kg 3 x 8 x 90 kg mave 3 x 10 bænkpres 2 x 8 x 30 kg 2 x 8 x 35 kg upright row 3 x 10 x 20 kg hyperextensions 3 x 10 crosstrainer i 35 min, med puls sådan omkring 70% i snit. Vægttræningen er ikke præget af den vilde entusiasme, men det er fint nok, og jeg får da bevæget de fleste muskler Efterhånden er planen at jeg skal træne lidt mere ben, jeg skal bare lige tage mig sammen
  13. christines kondi log

    Onsdag d. 30. september Helt fantastisk vejr i dag!!! Som er en fridag Har lige været ude og løbe på Assistens, den længste tur i måske 7-8 år, og det var så dejligt 6, 4 km på 38:47 min (minus ca 1½ minut til lyskryds og lidt stræk). Holder sådan ca de der 10 km/t uden problemer. Pulsen er omkring 78-80%. Tror jeg snart skal i gang med at lave lidt intervalløb, så der kan komme mere tempo på. Jeg har været lidt bekymret for om stængerne kunne holde, jeg er jo ikke lige den letteste, men det lader til at gå fint. I den her måned har jeg løbet 32 km, fordelt på 7 gange. Hov, nu har jeg travlt...
  14. christines kondi log

    Hmm, tosse Tak for i dag, det var vældig hyggeligt! Da jeg var oppe og træne morede jeg mig flere gange over noget du havde sagt Roskilde var fantastisk sjovt, men jeg tror slet ikke jeg talte med nogle, jeg ikke kendte. Jo, en 19årig dreng, der lige var blevet student. Vi havde en vagt sammen, og han var vældig sød og fin, men det havde bare været for ulækkert... Jeg tror at jeg tænkte på de der fodboldspillere og alle deres skader og det genoptræning, som jeg skal tilrettelægge. Mange af dem er lidt dovne og kan slet ikke se formålet med hverken udstrækning eller forebyggende træning, det er lidt af en udfordring! Mandag d. 28. september I dag har jeg haft doms i mine baglår og lidt i ballerne, brystmuskler, skuldre og latissimus...af den sølle smule Men nu har jeg lovet Femina at jeg får lavet vægttræning mindst en gang om ugen, helst to. Så må vi se om det lykkes - normalt når jeg har skrevet at NU vil jeg et eller andet, så er det ikke blevet til noget... Først romaskinen: ca 7 min opvarmning og herefter 30 min (10+10+10 min) med to små pauser på hhv. 30 sek og 1 min. Puls fra 70-78% af pulsreserve - 2.10.1 i snittryk. Herefter crosstrainer: 30 min, 2 km blev det vist. Puls lige over 70%. Og så ned og være dygtig på vippebrædt og lidt andre øvelser for ankel og knæ. Jeg var træt i dag, i morgen skal jeg holde fri! Det bliver faktisk en vældig spændende dag! Jeg er blevet fys for et fodboldhold (herrer i 2.div) og det er vildt spændende, udfordrende og svært. Til holdet er der så også tilknyttet en mand, der er akupunktør og posturolog, og han har sin egen klinik, hvor jeg skal være med hele dagen i morgen, så jeg kan lære noget mere om hvad han gør. Jeg havde aldrig hørt om posturologi før, og efter at have læst om det, er jeg ikke sådan super meget klogere, så jeg er meget nysgerrig efter hvad han gør med sine klienter. posturologi.dk
  15. christines kondi log

    Hej igen! Har I savnet mig og min ustrukturerede træning? Sommerferien var lang og sjov og fuld af gøgl og ballade. Ikke sådan super meget træning, men jeg fik i hvert fald gang i løberiet! Har været majet majet dygtig til at progrediere langsomt og løbe på blødt underlag, varme grundigt op og alt det her halløj. Fedter endda rundt på vippebrædt og balancepuder når jeg er i FitW Så nu er jeg blevet helt glad for at løbe, og skal holde mig selv i ørerne for ikke at gøre det for tit! Det er dejligt. I torsdags havde jeg kæmpe optur da jeg løb de 5,2 km der er hjemme fra mig, to runder på Assistens og hjem igen på præcis 30 minutter. Femina punker mig for at komme i gang med vægtene igen, jeg tror hun savner feminint selskab i The Gym ind imellem. Meeen, jeg ved ikke rigtig med de der vægte. I øjeblikket bliver det kun til en smule. Måske jeg faktisk ville gide det, hvis det var i et ordentligt center. Jeg magter sjældent alle de tosser der er i FitW - det er helt utroligt så irriteret jeg bliver over at se folk, der spilder deres tid og/ eller er i gang med at skade deres krop ved at belaste den totalt uhensigtsmæssigt. Nå ja, men i dag har jeg i hvert fald trænet: Søndag d. 27. september Løb de 2 km op til FitW på Lygten (de er begyndt at have åbent til kl 20 om søndagen - det er fedt!) Lavede lidt styrke. Jeg havde ikke planlagt det, så det blev bare hvad jeg havde lyst til. kropshævninger 5 x 5 x -35 kg maveøvelser - jeg hader det, men jeg skal! skulderpres db 3 x 8 x 12 kg bænkpres vistnok 3 x 10 x 35 kg, jeg glemte at koncentrere mig. Nu jeg tænker efter, så var det overhovedet ikke tungt - tror jeg kom til at tænke på noget andet... stivbenet dødløft 3 x 10 x 27 kg upright rows 3 x 8 x 17 kg 40 min på crosstrainer... I mens jeg så LA Ink - fantastisk når nu jeg ikke har TV herhjemme! Løb de 2 km hjem igen. Føltes underligt i benene først - lidt ligesom når man har stået på skøjter og får dem af igen.