sunek

Medlemmer
  • Content count

    119
  • Joined

  • Last visited

About sunek

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 11/29/1974

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus
  • Interesser
    Crossfit, dykning, yoga, styrketræning, spinning, løb og meget andet.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Sundhed og styrke
  1. Hej Jeg har efterhånden længe gerne ville kaste mig ud i HST, men hver gang det kommer til at lægge et program går jeg i stå. Jeg har trænet traditionel styrketræning i en del år, men de sidste 3 år har jeg trænet crossfit, som jeg synes er super sjovt. Derfor vil jeg gerne tage udgangspunkt i de store flerledsøvelser. Jeg vil gerne have dips, pull-ups, push-ups (og hspu) og andre funktionelle øvelser som en del af programmet – men måske er det for vanskeligt at håndterer 5 % progressioner i den type øvelser? Det vil være ideelt at få skruet et program sammen som kan afvikles inden for max 60 minutter. Øvrige øvelser jeg gerne vil have som del af et program: Backsquat (el. frontsquat) og dødløft (evt. skiftevis hver anden træningsgang) Thrusters Clean Bænkpres Vil det give mening at træne HST og smide et wod ind, fra tid til anden? Eller er jeg nødt til at vælge retning? Når jeg gerne vil træne crossfit jævnligt skyldes det at der er et super kammeratskab i den box hvor jeg træner – det vil jeg nødigt undvære. Som en sidste kommentar skal nævnes at jeg altid har haft problemer med at bygge brystmuskler så kan man tage højde for det i et HST program vil det være cool. Håber du kan hjælpe mig med at skrue et program sammen eller pege mig i retning af en måde at få det gjort på – for jeg er på det sted, hvor jeg plejer at gå i stå (med HST). Tak for hjælpen Sune
  2. Indretning af mindre motionsrum i firma

    Hey alle sammen Tak for jeres gode og konstruktive råd. Der bliver påpeget rigtig mange gode pointer som har givet noget stof til eftertanke. Personligt er jeg lidt ked af at skulle undvære løbebånd så jeg er ved at undersøge priser på lejer og leasing. Det samme gælder cross-traineren. Til nøds kan løbebånd udskiftes med en cykel. Det vigtigste er klart vægtene og en god bænk. Status er at jeg i denne uge indkalder firmaets sportsudvalg til et møde, hvor vi snakker mulighederne igennem. Jeres argumenter vil jeg have med. Bliver vi enige fremlægger vi et budget for vores direktør som forhåbentligt godkender vores plan og derefter er det bare at få købt/lejet udstyret og få indrettet lokalet. Mvh Sunek
  3. Hej Jeg har fået ansvaret for at indrette et motionsrum (hvis det er muligt inden for de givne rammer) for firmaet jeg arbejder i (ca 80 ansatte). De fysiske rammer er et meget højloftet rum på omkring 27 m2. Budgettet er max 30K. Der skal være mulighed for både kredsløbs- og styrketræning. Der har været ønsker om cross trainer og løbebånd samt bænkpres. Alle tre ting bør forefindes i rummet. Men hvad skal der til for at resten af kroppen kan komme med? Der findes nogle ret kompakte racks til håndvægte udformet som tårne. Håndvægte åbner for en lang række øvelser. Hvad ellers? Ribbe, bolde, maskiner og i så fald hvilke? Vil det kunne betale sig at leje eller lease frem for at købe selv? Alle former for input er velkomment. Tak for hjælpen sunek
  4. Hej Andreas Tak for det. Det vil jeg checke ud. Hvis ovennævnte stykke software ikke kan det jeg forventer lyder din ide som en god løsning. Et par cykeltimer vil jeg gerne ofre på sagen. Mvh Sune
  5. Tak for det. Jeg har før været ude for at fange en virus når jeg har benyttet software der var hentet på torrent sites. Det var derfor jeg håbede at der fandtes en shareware version af et eller andet jeg kunne benytte. Sune
  6. Hej Jeg er cykelinstruktør og har brug for et brænderprogram til når jeg skal lave lave nye cykelprogrammer. Jeg har haft en prøveudgave af MixMeister som kan alt men desværre også er ret dyrt - over 200 $ så vidt jeg husker. Da min løn er 200 kr i timen skal jeg bruge uforholdsmæssigt mange arbejdstimer for at dække udgifterne til programmet (når jeg oven i hatten også har udgift til musik). Er der nogen af jer der kender til gratis eller billig software der kan benyttes til at lave cykling/fitness cd'er. Vigtige features er: * Mulighed for at fjerne pauser mellem numrene (og gerne i starten og slutningen af numrene, hvis der er noget) * Analyse af BPM * Mulighed for at eksportere playlists i tekstformat (så man let kan oprette et dokument med programmet) Andet der vil være rart: * Mulighed for glidende overgang mellem numrene. * Mulighed for at redigere i numrene. Tak for hjælpen Sune
  7. Vitamintilskud eller ej

    Hej Jan Tak for din post. Jeg har læst din artikel om den gyldne middelvej inden jeg oprettede denne post og den fik bestemt nogle tanker igang. Om jeg træner meget? Tja det er vel et definitionsspørgsmål. Jeg træner dagligt, fordelt på 3 gange styrke, 3-4 timers cykling (eller spinning om du vil) og en løbetur eller to på 7-10 km. En slat over gennemsnittet vil jeg mene ;) Uanset hvad lader det til at et vitamiltilskud er en god ide - hvor stor mængder der er brug for må jeg se at blive klog på. sunek
  8. Vitamintilskud eller ej

    Hej Antaeus Tak for dit hurtige og grundige svar. Jeg vil gå min kostplan igennem og overveje om der måske skal en multi vitaminpille til. sunek
  9. Vitamintilskud eller ej

    Hejsa Har netop haft en diskussion med en kammerat omkring vitaminer og træning. Vi var nogenlunde enige om at det er vigtigt at få vitaminer nok. Men vi var lidt uenige i mængderne. Hans argument var at man kunne lige så godt tage et tilskud oven i den naturlige kost - kroppen skal nok skille sig af med det den ikke skal bruge. Mit argument var at, hvis man som jeg spiser 1-1½ kg frugt og grønt om dagen (bl.a. broccoli, gulerødder, tomater, rød- og hvidkål, knold- og blegselleri og rødbeder. Frugt er typisk æble, pære, banan, sharon og kiwi), så behøver man ikke noget ekstra tilskud. Kroppen er designet til at kunne klare sig uden ekstra tilskud. Desuden synes jeg at have hørt at for store mængder af visse vitaminer er direkte skadeligt. Men hvem har (mest) ret? Tak for hjælpen. sunek
  10. Hvorfor kan man ikke se mit billede når jeg poster :(

  11. Valg af pulsur

    Hej OnTheRun og Morten Z Tak for jeres input. Jeg vil smutte ned i en butik og teste de to ure (FR310XT-HR ser ud til at kunne alt hvad man kan ønske sig - og lidt til). Så kan man jo købe det på nettet efterfølgende :) sunek
  12. Valg af pulsur

    Hej Jeg skal til at anskaffe mig et nyt pulsur, der skal benyttes til både løb og spinning. Jeg kunne godt tænke mig et ur med GPS og har derfor Garmin Forerunner 305 lidt i kikkerten da prisen er nogenlunde overkommelig. Hovedårsagen til at jeg gerne vil have GPS er for at kunne afgøre min hastighed (både undervejs og i forbindelse med efterfølgende analyse). Men jeg vil også gerne have et ur der er brugervenligt. Jeg ved at hvis funktionerne ikke er nogenlunde intuitive så kommer jeg ikke til at bruge dem. Mit gamle pulsur som døde for et par måneder siden var et billigt ur der var fint nok til at vise puls, men alt andet som fx gemme og sammenligne data, forbrænding målt i kcal osv var noget bøvl at bruge så det kom jeg aldrig til. Er Garmin Forerunner 305 brugervenligt. Er der evt. nogle pulsure uden GPS der kunne dække mit behov bedre? Tak for hjælpen. sunek
  13. To brystøvelser i fullbody

    Hvis du opnår det resultat du gerne vil med bænk er der ingen grund til at gøre noget anderledes. Men hvis din træning ikke fører dig hen hvor du gerne vil bør du lave noget om - og en ekstra øvele kunne være svaret. sunek
  14. styrketræning i løbesko?

    Jeg træner også i løbesko men tager dem af i øvelser som fx dødløft af samme grunde som der er anført ovenfor. Så du behøver ikke nødvendigvis investere i nye sko. sunek
  15. Hej Dr. Durden Tak for dit input :4thumbup: Tak - det luner Det kan godt være at jeg skal forsøge mig med noge mere struktureret træning i forhold til brystet. Min progression er gik godt i starten med pæne stigninger i starten så fladede stigningen ud. Jeg forsøgte mig med noget kreatin og bulk i slutningen af næste år. Det betød dels at mit max i bænk blev øget lidt (det samme gjorde sig gældende for andre muskel grupper. Samtidigt steg min vægt fra 86 til 98 kg på 2-3 måneder - halvdelen var fedt Teknik og greb er måske noget jeg skal arbejde mere på. sunek