Løbekvinden

Medlemmer
  • Content count

    56
  • Joined

  • Last visited

About Løbekvinden

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/15/1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. Springerknæ & Grøn Te

    Det er skam ikke noget, jeg bilder mig. Jeg har mærket at den grønne te faktisk hjalp, da intet andet hjalp, men selvfølgelig skal man være åben overfor at prøve det. Faktisk er der masser af engelsk dokumentation på området, men jeg vidste ikke, at grøn te hjalp før mine symptomer forsvandt. Jeg er selvfølgelig godt klar over at et par pils i ny og næ vil kunne tage enhver smerte af hvilkensomhelst karakter, men gad vide om det hjælper på lang sigt. http://www.heavenoftea.com/2008/06/11/gree...a-for-athletes/ Ser bort fra bemærkningen om kvinder her på MOL, som bilder sig alt muligt ind i anledningen af det nye år!!
  2. Springerknæ & Grøn Te

    Dette indlæg skal ikke være tiltænkt som en reklame for brugen af grøn te. Jeg havde springerknæ i 2 måneder som følge af overdrevent løb. Jeg løber hver dag uden pause og på et tidspunkt i sommeren 2008 fik jeg springerknæ i begge knæ, hvilket jeg aldrig havde prøvet før. Jeg har før løbet og har haft smerter i mine skinneben som følge af senehindebetændelse, hvilket nok sammen med springerknæ er noget mange løbere nikker genkendende til. I sommeren 2008 måtte jeg indstille mit løb, da smerterne i mine knæ blev uudholdelige. Jeg måtte ovenikøbet bare for at gå en mindre tur tage smertestillende piller. I efteråret begyndte jeg at drikke Detox te fra Birt&Tang, som indeholder bl.a grøn te samtidigt drak jeg almindelig grøn te også, hvilket jeg ikke havde gjort tidligere i mit liv. I grøn te og alm te er der jo mange antioxidanter. Da jeg havde drukket Detox teen og grøn te ca. 2 måneder aftog mine smerter i begge knæ betydeligt og jeg kunne begynde at løbe igen. Jeg vil høre om der er nogen, der har oplevet noget tilsvarende? Den dag idag løber jeg i mere eller mindre udslidte løbesko og hver dag enten 5 eller 10 km. Før i tiden når jeg fik smerter ville jeg ofte udskifte mine løbesko idet jeg troede at det var dem, der skyldtes mine smerter, men nu faktisk pga den grønne te føler jeg mig på toppen fysisk. Er der nogen, der har haft lignende erfaringer? Camilla
  3. Lille top-mave, men ikke kun fedt!?

    Hej Jeg kan godt genkende det du skriver vedr maven. Jeg tror, at fedtet ved maveområdet er det man taber sidst. Det er min egen erfaring. Jeg løbetræner for at tabe mig og mangler kun lidt ved maveområdet. Hvordan dine mål ellers og laver du anden træning end styrketræning?
  4. Big Fat Lies

    Nogen kulhydrater skal man jo have for at kunne motionere. Det drejer sig i følge denne artikel fra netdoktor om de langsomt nedbrydelige kulhydrater. http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artikler/kulhydrat.htm Jeg mener som artiklen også nævner her at man skal skrue ned for den dårlige fedt, altså ikke Omega 3fedtsyrer, men al anden fedt i maden.
  5. Manglende menstruation

    Hej Det skete for mig udebleven menstruation i nogle måneder pga for hård fysisk træning, for lidt mad, især mad med fedt i. Jeg spiste kun protein og tabte mig for hurtigt på for kort tid, så fedtet med østrogen, der skulle sætte menses igang forsvandt. Jeg satte det igang igen ved at spise mere, være mere afslappet omkring hvad jeg spiste, ikke være på streng kur og så ellers slappe af. Det kom helt af sig selv. Det vil det helt også gøre for dig, hvis du træner lidt mindre og spiser lidt mere og måske tager en lille smule på.
  6. 14 dage hurtige fedttab

    En times Cardio fx. løb hver dag og så ellers spise sundt og varieret og stadigvæk i kalorieunderskud. Har erfaret at tabe 2-3 kilo fedt på den måde på 14 dage, men måtte stoppe med løb af en times varighed hver dag af andre årsager.
  7. Vægttab er gået i stå

    Det var det samme jeg startede på med højde og drøjde. Resultaterne skal nok komme, men man skal være tålmodig og det er vigtigt ikke at overtræne for at ville se resultater med det samme! Jeg gad vide, hvad du spiser og hvordan din kostplan ser ud siden du ikke får flere kalorier dagligt?
  8. Vægttab er gået i stå

    Hej Og tillykke med det nuværende resultatet :4thumbup: Der kan jo ske det, når man begynder at træne, at vægten tilsyneladende går i stå, fordi man oparbejder muskelmasse. Du har jo ikke været i gang så længe, så kroppen skal lige indstille sig på den kostomlægning du har foretaget dig og at du er begyndt at træne. Der går noget tid inden fedtforbrændingen går i vejret. Jeg har selv erfaret at fra jeg lavede en tilsvarende kostomlægning til at jeg havde tabt mere end 10 kilo, gik der faktisk 4 måneder. Hvis jeg var dig, ville jeg fortsætte med det gode arbejde og ikke fokusere for meget på vægten. Vej dig evt. kun hver uge eller hver 14 dag. Resultaterne skal nok komme, nu hvor du gør arbejdet, der skal til for det. Måske der er nogle andre, der kan sige mere om det daglige kalorie-indtag, men jeg synes ikke det er meget du får. Pas på du ikke får for lidt. Kroppen skal jo også have noget at arbejde med. Jeg har selv erfaret ulempen ved for meget motion og konstant kalorieunderskud i form af manglende menstruation.
  9. Kickstart af kostomlægning - vægttab

    Måske der kan komme det positive ud af at undgå sødemidler at man ikke fristes til at spise mere sødt. Jeg har f.eks erfaret med Cola Zero, at når man drikker det, får man pludselig også lyst til andet sødt. Og det kan jo være ikke så heldigt, hvis man er i færd med en proces, hvor man slanker sig. Jeg giver Pallas Athene helt ret. Iøvrigt spændende at læse din historie og erfaringer, PA. Løbekvinden
  10. nærmest intet vægttab i kcal understud + motion.

    Hvilken form for konditionstræning er der tale om? Og synes hun om det? med andre ord bliver hun bidt af træningen eller fokuserer hun på, hvorfor kiloerne ikke rasler af hurtigere? På en eller anden måde bør hun helst komme ind i et træningsmønster hun synes om, så hun ikke mister modet, selvom resultaterne lader vente på sig.
  11. nærmest intet vægttab i kcal understud + motion.

    Hej - Er du sikker på at din kæreste helt er med i det her? Det lyder lidt for mig som om du er primus motor, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Måske hun mærker at du er lidt for meget fokuseret på det her, så du ikke helt accepterer hende for den hun er nu, hvilket jeg vil mene er vigtigt, når man støtter en person til at tabe sig. Måske der også er nogle psykologiske grunde, der er værd at undersøge for hvorfor din kæreste har fået den størrelse hun har? Psyken spiller helt sikkert en stor rolle, måske hun skjuler sig bag de ekstra kilo og hvis hun fik bearbejdet det psykiske først kunne det være, at hun hurtigere kunne tabe sig rent fysisk? Hvis hun ikke har været i form før skal der jo også noget til at sætte fedtforbrændingen i vejret!
  12. Erfaring mht. migræne ved høj intensitets træning

    Hej Jeg har selv lidt meget af migræne og jeg ved at det havde at gøre med den måde jeg sov på, lå på med hovedet, hvor jeg fik tygget hårdt sammen i søvn. Det eneste jeg kunne gøre når jeg ville træne var faktisk ikke at træne med hovedpine, men spænde ud, dvs slappe musklerne af i ansigtet/hovedet. Piller hjælper overhovedet ikke, fordi det er en muskulær spænding. Kan det have noget at gøre med den måde du sover på? eller din øvrige livsstil? Lever du et stresset liv?
  13. Forskel i hormonproduktionen hos eliteidrætsudøvere

    Jeg går ud fra at du overvejer om testotoron niveauet er højere hos mandlige eliteidrætudøvere ad naturens vej fordi der har jo været eksempler på f.eks cykelryttere som var blevet dopet med testotoron. Overvejelsen går vel lidt på om man som mand kan producere mere testotoron via motion på naturlig vis uden at dope sig??
  14. Løbetræning/forbedre kondi

    Hvis du går igang med at løbetræne, skal du nok regne med realistisk set, at der vil gå nogen tid før du ser eller mærker resultater, men når du først gør vil du blive høj af det. Jeg tænker, at hvis man er i ringe form, vil der nok under alle omstændigheder gå tid før man synes at det er sjovt at motionere uanset hvad man vælger. Det vigtige er at tage det første skridt, kvitte smøgerne ville være en god idén som nævnt og bevare gåpåmodet. Måske du kunne starte med rask gang af længere varighed og når du så er klar gå igang med at løbetræne.
  15. Skinnebensbetændelse eller træthedsbrud?

    Jeg har også haft skinnebensbetændelse ved løb og det blev faktisk værre med de rigtige sko, som jeg var blevet testet til at bruge. Det drejede sig om at jeg overpronerer og købte sko efter test, der stabiliserede og var tunge. Derved blev smerten i benene værre, så jeg skiftede dem ud med lette sko, der ikke var til overpronation. Hvad angår betændelsen har jeg måttte holde pause pga. smerten i 3-4 uger før jeg kunne komme igang igen med løb. Jeg har stadigvæk smerte/betændelse i benene, men kan løbe det væk og kan absolut ligesom nævnt her anbefale tigerbalsam, som jeg også bruger.