Grundt

Medlemmer
  • Content count

    461
  • Joined

  • Last visited

About Grundt

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/21/1988

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Roskilde
  • Interesser
    Styrketræning

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, sundhed
  1. Grundt's Log

    Ja det var den.
  2. Racercykel købes

    Jeg har været så uheldig at have fået stjålet min cykel, så jeg står og mangler en racercykel. Og da jeg er studerende har jeg ikke råd til at smide adskillige tusinde efter en nu cykel. Er det nogen er har en eller ved hvor man får sig en racercykel billigt? Skal bruge noget i omegnen af str. 21.
  3. Grundt's Log

    Morgencardio 13/8 Det er første gang i lang tid at jeg er blevet vækket af andet end min egen døgnrytme. Jeg skulle træne med nicolaj sander til middag, så måtte lidt tidligt op og få morgentræningen overstået. men jeg synes godt nok også jeg var halvtræt. Og det blev kun til 300Kcal. , selv om jeg var i fitnessDK i over en time Der var ikke meget energi tilbage i mig. Ryg 13/8 Og da det blev middag, blev jeg brændt af, men jeg skulle jo alligevel træne. Jeg kan godt mærke at der ikke skal meget til, før min motivation bliver smadret, for jeg gad virkelig ikke træne alene. Men fik da trænet lidt og kørte alle gentagelser super langsomt og kontrolleret (det var mine underarme godt nok ikke van til) Opvarmning: 7 min. crosstrainer Pulldown til nakke 12 x 63kg 12 x 63kg 12 x 63kg high seated row 12 x 46kg 12 x 46kg 12 x 46kg Pulldown maskine 12 x 65kg 12 x 65kg 12 x 65kg Upright row 12 x 20kg 12 x 20kg 12 x 20kg BB skulderpres 12 x 20kg 12 x 20kg 12 x 20kg +lidt cuff. Og så lige 15 min. Crosstrainer til at slutte af på (210Kcal.) Vurdering: 2 ud af 5. idag 14/8 holder jeg så total hviledag. Imorgen skal jeg så have revideret formen, om jeg skal skrue op eller ned for cardio'en. Håber ikke at jeg skal lave meget mere cardio, for jeg synes godt nok det er hårdt at få sparket gang i kroppen om morgenen nogle gange.
  4. Grundt's Log

    Eftermiddagscardio 12/8 Jeg kan ikke tillade mig selv at holde fri for tiden, da jeg har ret travlt med at få trænet noget roning og smidt noget fedt, så tog op og trænede lidt igen. 13½ minuts roning i forskellige intervaller (pauserne er ikke indlagt.) 40 dips x BW - bare for sjov 15 min. restitutionstræning på en crosstrainer. Ialt brændte det små 600 Kcal. Jeg springer så aftenens gåtur over.
  5. Grundt's Log

    morgencardio 12/8 Jeg blev desværre vækket ved at min kæreste havde mareridt og rev dynen af mig og slog en albue i ryggen på mig. Så er man jo alligevel vågen, så hvorfor ikke bare gå over og komme i gang med dagen? Fik fyret 450 Kcal af på cardioen. Jeg har været ude og købe et stort spejt, så jeg har to store spejle i samme rum til at posere i, så jeg regner med at det skal jeg til at bruge en hel del tid på det sidste stykke tid. Energien har været ret høj de sidste dage, selv om mit indtag daler. Jeg har fra idag ændret min kost så jeg kun indtager 2250/2650 Kcal om dagen. Det er nu den sidste fedt skal brændes!
  6. Grundt's Log

    Morgencardio 11/8 Jeg havde ret god energi til morgentræning så jeg fyrede 500Kcal af på 45 minutter. ¨ Bryst 11/8 Opvarmning 2 ture op og ned af trapperne i FDK i Roskilde og 5 min. crosstrainer. Plate loaded chest press 10 x 90kg 5 x 150kg 5 x 170kg - PR - Men der var mere - 5 x 170kg (vægten der står her er skiverne jeg satte på maskinen, aner ikke hvad det svarer til, for så stærk er jeg godt nok ikke.) Incline DB bænkpres 6 x 28kg 6 x 28kg 6 x 28kg DB pullover 10 x 24kg 10 x 24kg 10 x 24kg Cable crossover 10 x 25kg 10 x 25kg 10 x 25kg Lateral raise DB 8 x 6kg 8 x 6kg 8 x 6kg Supersetted med Front raise DB 8 x 5kg 8 x 5kg 8 x 5kg BB Skulderpres 8 x 30kg 8 x 30kg 8 x 30kg Rear delt flyes 8 x 40kg 8 x 40kg 8 x 40kg Dips 30 x BW 26 x BW Fedtforbrænding 15min. crosstrainer (ca. 200Kcal) Vurdering: 4 ud af 5. Detvar en ret god træning og jeg fik virkelig overrasket mig selv på den første øvelse.
  7. Grundt's Log

    Jeg har gået og været meget smadret de sidste par dage, både i cardio og styrketræningen. Jeg er efter at have gået igennem min træning kommet frem til at det nok er ved at være på tide at jeg faktisk skruer en del ned for min volume i styrketræningen, og så bare prøver at holde gassen oppe i det kortere stykke tid jeg er deroppe. Ben 10/8 Opvarmning: 7 min cykling. Reverse lunges 8 x BW 8 x 24kg 8 x 24kg 8 x 24kg Leg extension 8 x 75kg 6 x 100kg 6 x 100kg Benpres 6 x 195kg 6 x 195kg 6 x 195kg Læg pres i hack squat maskine 6 x 142kg 6 x 142kg 6 x 142kg Supersettet med Leg curl 8 x 40kg 8 x 40kg 8 x 40kg + 2 sæt skrå mave 15 minutter crosstrainer. Vurdering: 4 ud af 5. - Jeg fik holdt energien ret højt = min volumen falder permanent, hvis det er lige sådan i de andre kropsdele.
  8. Grundt's Log

    Morgencardio 8/8 300 Kcal crosstrainer. Ryg 8/8 Opvarmning: 7 min. Crosstrainer Pulldown til nakke 10 x 77,5kg 10 x 77,5kg 10 x 72,5kg Bent over rows 12 x 80kg 6 x 110kg 8 x 100kg Plate loaded pulldown 10 x 60kg 10 x 90kg 9 x 90kg - min grebsstyrke svigtede mig totalt Seated 1 arm row - plateloaded 10 x 45kg 10 x 45kg 10 x 45kg Pulldown til hage 8 x 82kg 8 x 82kg 8 x 82kg Row i maskine 8 x 50kg 8 x 50kg 8 x 50kg + lidt cuff og lænd 15 min. efterforbrænding på cykel Vurdering: 3 ud af 5. - kunne ikke rigtig finde det sidste gear, men jeg fik da en kæmpe volumen i træningen. Morgentræning 9/8 300 kcal crosstrainer Eftermiddagscardio 9/8 350 Kcal romaskine
  9. Seneskedehindebetændelse

    Jeg har ikke rigtig nogen konkrete ideer til udstyr du kan bruge. Men jeg vil sige at du bare skal passe på med hvordan du begynder at træne, når det er gået væk. Når du ikke længere har problemer, vent da 2 uger og gå så meget stille og roligt igang med at træne igen og trap meget langsomt op. Kommer det igen, er det fordi du har optrappet belastning for hurtigt. Har du stadig ikke mærket noget efter 3 måneder, kan du begynde at træne lidt mere.
  10. Udstrækning før styrketræning

    Nu gør jeg det ikke selv, men kan kan da godt tale for at lave noget udstrækning inden styrketræning. I "aerob og anaerob træning" af Lars Michalsik og Jens Bangsbo, udgivet i samarbejde med DIF siger de blandt andet at udstrækning kan være en fordel for at strække i 10-15 sek (ikke længere, da det så vil begynde at ligne stræk af passivt væv), da det vil strække de korte strukturer i muskel/sene og dermed give en jævn belastning af hele den pågældende muskel. Eller hvis man skal træne en pågældende muskel kan man strække ud på den modsatte side for at mindske modstanden der vil komme fra det passive væv. Men man vil jo kunne argumentere både frem og tilbage. Det er en smagssag og hvis man tror på det, kan man gøre det. Hvis man ikke gør, lader man bare være.
  11. Grundt's Log

    Ben 20/7 Bentræning alene i FDK på ro's torv. Opvarmning: 2000m roning Reverse lunges 8 x 32kg 8 x 32kg 8 x 32kg 8 x 32kg Leg extension 12 x 40kg 8 x 78kg 8 x 78kg 8 x 78kg Hack squat maskine 8 x 78kg 8 x 94kg 8 x 94kg Læg i hack squatten 6 x 140kg 6 x 140kg Og slut. Vurdering: 3 ud af 5
  12. Grundt's Log

    Bryst 29/7 Bryst med Christian Klingaa i FDK i Roskilde. Opvarmning: 7 min. Crosstrainer Incline BB bænkpres 8 x 50kg 5 x 80kg 3 x 100kg - AV min skulder! 5 x 80kg 5 x 80kg Den nev sgu lidt i skulderen desværre. DB Bænkpres 10 x 26kg 10 x 26kg 10 x 26kg 10 x 26kg 10 x 26kg DB Pullover 12 x 24kg 12 x 24kg 12 x 24kg Cable crossover 12 x 25kg 12 x 25kg 12 x 25kg BB skulderpres 12 x 30kg 12 x 30kg 10 x 30kg 10 x 30kg Lateral raise 8 x 6kg 8 x 6kg 8 x 6kg Front raise 8 x 6kg 8 x 6kg 8 x 6kg DB rear delt flyes (fuldt supineret) 8 x 5kg 8 x 5kg 8 x 5kg Dips 30 x BW 30 x BW 25 x BW + 5 sæt let mave. - SLUT - Vurdering: 3 ud af 5. Det var en okay træning, men skulderen drillede lidt. Det er lidt noget møg. Heldigt nok at det kun er ved tung pres med stænger. Håndvægtene kan jeg sagtens lege med og mærker heller intet ved dips. Så vi kører bare derudad
  13. Grundt's Log

    Ben 28/7 Nu har jeg ikke haft logget særlig meget på det sidste, men jeg prøver lige at komme med igen. Jeg trænede ben med Karsten Krygermeyer i FDK i Roskilde. Opvarmning: 2000meter romaskine Stivbenet dødløft 8 x 80kg 8 x 80kg 8 x 100kg 6 x 120kg 6 x 120kg Hammer Strength Squat 8 x 140kg 8 x 140kg 8 x 140kg 8 x 140kg 8 x 140kg Leg extension 8 x 75kg 8 x 115kg - PR - 8 x 125kg - PR - 8 x 115kg Reverse lunges 8 x 24kg 8 x 24kg 8 x 24kg 8 x 24kg Standing calf raise 6 x 140kg 6 x 140kg 6 x 140kg 6 x 140kg Inden vi begyndt at træne besluttede vi, siden vi begge stiller op til athletiv fitness i år, at vi ville prøve at køre konditions- og styrkerunden som den skal køres til konkurrencen. Da vi så skulle igang med det, fortrød vi lidt begge to, da træningen havde tappet godt af energien, men vi kørte det hel igennem alligevel. Mineresultater kom til at hedde: 60 sek roning: 330 meter 60 pause Dips: 45 stk. Dips'ene var jeg super tilfreds med, men jeg roede lige 10 meter mindre end jeg gerne ville have roet. så der er lidt at arbejde med. Men det blev sgu en super fed træning med en god udfordring til sidst, selm om jeg dårligt kunne gå derfra igen. Vurdering: 5 ud af 5.
  14. Grundt's Log

    Ryg 21/7 Snuppede en hurtig fødselsdags-træning alene på Ro's torv. Jeg fik lavet et eller andet lort der irriterede min skulder efter den sidste brysttræning, så jeg prøvede ikke at træne hårdt eller tungt, men kom da derop. Nu kan jeg heldigvis sige her et par dage efter at det er gået over igen heldigvis. Opvarmning: 7 min. crosstrainer Pulldown 8 x 68kg 8 x 68kg 8 x 68kg Bent over rows 8 x 60kg 8 x 80kg 8 x 100kg 8 x 100kg Pulldown til hage 8 x 84kg 8 x 84kg 8 x 84kg Stivbenet dødløft 8 x 80kg 8 x 80kg 8 x 80kg Rear delt flyes 8 x 40kg 8 x 40kg 8 x 40kg + lidt cuff. - Slut - Vurdering: 3 ud af 5.
  15. Grundt's Log

    Ben 20/7 Bentræning alene i FDK på ro's torv. Opvarmning: 2000m roning Reverse lunges 8 x 32kg 8 x 32kg 8 x 32kg 8 x 32kg Leg extension 12 x 40kg 8 x 78kg 8 x 78kg 8 x 78kg Hack squat maskine 8 x 78kg 8 x 94kg 8 x 94kg Læg i hack squatten 6 x 140kg 6 x 140kg Og slut. Vurdering: 3 ud af 5