vindruen

Medlemmer
  • Content count

    115
  • Joined

  • Last visited

About vindruen

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/22/1976

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Mere energi, bedre humør, vægttab
  1. Kalorieunderskud og styrke

    Damn ... må spise noget mere kylling/kalkun så...andre idéer til mad med mange proteiner og få kalorier? Synes mange proteinrige madvarer samtidig er kalorierige og svære at få ind i større mængder, i en kaloriefattig kost :4mewantfood:
  2. Kalorieunderskud og styrke

    Ja, jeg ved at det har betydning lige efter træning, hvor musklerne skal genopbygge, men det har altså også betydning resten af tiden så?
  3. Kalorieunderskud og styrke

    Hej igen Har det mon nogen betydning hvordan de 12-1300 kcal jeg spiser om dagen er sammensat i forhold til min træning og ønsket om at tabe fedtet, ikke muskelmassen? Jeg kan se at jeg er slem til at få lidt for meget fedt og lidt for lidt protein.
  4. Hjælp! Jeg kan ikke tage på!

    Altså jeg undrer mig altid en lille smule over disse indlæg, der omhandler at man ikke kan få nok kalorier indenbords. Det flyder alle vegne med meget kalorierige ting og sager, som ikke mætter særlig meget, men effektivt kører kalorieregnskabet op - eksempelvis fastfood og chokolade. Tag dig en snickers efter træning (der er jo trods alt lidt godt i - nødder/protein) og vupti så har du 300 kcal mere på regnskabet :)
  5. Har jeg allerede ramt den første mur?

    Mange finder at hvileforbrændingen overvurderes meget i diverse beregnere og det tror jeg også er tilfældet med dig. Jeg vejer på nuværende tidspunkt 83 kg. (har tabt 15 kg) og jeg skal holde mig omkring de 1200 kcal alle ugens 7 dage, for at tabe 1 kg. om ugen. Mit ligevægtsindtag er ca. 1800 kcal og mit aktivitetsniveau er "middel" ( aktivt arbejde, passive fritidsaktiviteter, træning 2-3 gange om ugen). Min hvileforbrænding er formodentlig nede omkring de 12-1300 kcal. Du kan formodentlig tillade dig at spise lidt mere end mig, så et gennemsnit på eks. 1500 kcal om dagen (f.eks. med 2000 kcal lørdag og søndag og 1300 kcal ugens andre 5 dage) kunne være et bud.
  6. madlog - motionsregnskab

    Ok, tak for svar
  7. madlog - motionsregnskab

    Ja det er jo lidt svært at beskrive intensiteten, men min puls ligger tilsyneladende mellem 120-150 i de 1-1,5 time (er højest på crosstraineren) og jeg er 160 høj og vejer nu 83 kg. Ca. halvdelen af tiden er cardio og ca. halvdelen er styrketræning. Jeg sveder noget gennem hele træningen.
  8. madlog - motionsregnskab

    Hej alle Jeg har aldrig brugt funktionen motion på madlog, men nu prøvede jeg at indtaste min træning og den siger over 500 kcal skulle jeg have forbrændt på 1-1,5 time cardio/styrke. Virker det realistisk? Jeg synes det lyder af meget.
  9. Tilskud til fedtsugning - fysisk smerte

    Det lyder voldsomt at du ligefrem får store sår - jeg kan godt blive hudløs og få lidt sår hvis jeg går langt i nederdel og tror ikke det er unormalt at kvinder har det problem, men store sår ligefrem - synes også du skal tale med din læge om det hvis der er noget helt usædvanligt ved dine lår.
  10. Ser ud til vi er uenige i hvad en saglig debat er, så synes bare vi skal være enige om at være uenige.
  11. Jeg er helt enig i at mit eksempel er videnskabeligt uforståeligt/ikke betyder stofskiftet "lukker ned". Grunden til jeg nævnte det er blot for at sige at det altså ikke altid er fordi folk lyver. Man oplever sære ting ind imellem.
  12. Er lidt i tvivl om dette indlæg er beregnet til mig eller bare en generel observering - jeg har personligt fundet min "metode" og det virker, så denne diskussion er mere af generel karakter.
  13. 5:2 kuren - anyone ?

    Jeg har ikke prøvet 5:2 kuren, men jeg har prøvet at veksle mit kalorieindtag sådan at jeg indtog 500 kcal 3 dage om ugen og 1800 kcal de andre dage (ville ramme et gennemsnit på 1200) Jeg tabte mig hurtigere end når jeg spiser 1200 kcal hver dag. Jeg er dog gået væk fra det, da jeg simpelthen blev for træt de dage og det er svært at finde 3 (eller sågar 2) dage om ugen hvor man bare kan være træt og ugidelig. Min træning gik lidt i stå og koncentrationen på jobbet faldt mv. de dage jeg kun indtog 500 kcal.
  14. Men når vi taler om vægttab, så er det jo typisk mennesker der netop har indtaget (for) mange kalorier og så pludselig sætter kroppen i underskud - for ikke at tale om når der midt i en underskudsperiode gives lidt slip (det kan være fester el lign.) og vægten reagerer overraskende hurtigt i den gale retning (formodentlig fordi BMR er lavere end "normalen". Der er helt sikkert lavet mange undersøgelser på dette felt, men jeg mener ikke der endnu er fundet endegyldige resultater, da det nok er meget svært at lave studierne store nok og generaliserbare nok til at sige noget med sikkerhed om befolkningen som helhed. Min pointe er mest at folk jo har de erfaringer de har (her ser jeg bort fra dem der "lyver" for sig selv) og konkrete erfaringer bør ikke bare afvises med henvisning til et eller andet studie (der findes altid studier der peger i whatever retning). Jeg synes det er lidt ærgeligt at folk herinde altid afvises med "du lyver" når de har erfaringer der ikke lige passer ind i den opfattelse en eller anden herinde har af virkeligheden. Ja, der findes helt sikkert nogen som ikke får registreret deres kalorieindtag korrekt eller som prøver at finde en smutvej eller en undskyldning, men der er findes helt sikkert også nogen som har sat sig ind i tingene og er oprigtigt interesserede i hvorfor deres krop gør som den gør og som faktisk kæmper en brav kamp. PS. Personligt har jeg f.eks. haft en meget sær oplevelse i 2 uger hvor jeg kun indtog ca.500-600 kcal. om dagen - den første uge table jeg 3½ kg. og den næste uge stod den så godt som stille. Det undrede mig godt nok meget, men herinde får man bare "du lyver" svaret. Det gør jeg så ikke og det er jeg sikker på mange andre heller ikke gør - i så fald har folk i hvert fald for meget tid hvis de sidder herinde og opfinder ting. (og ja, jeg ved med sikkerhed kcal. indtaget er korrekt og nej jeg ved godt det ikke er et hensigtsmæssigt kcalindtag) PPS. Måske taler vi også forbi hinanden i forhold til hvad der kan siges at være markante forskelle - jeg ser du også anerkender forskellene, og også markante forskelle, men samtidig siger du der ikke er nogen der falder helt uden for normen - det er jo så udefineret hvad forskellen på "uden for normen" og "markante forskelle" er.
  15. Så vidt jeg kan se viser de 2 studier du har valgt at referere til 1) et fald på op til næsten 20% og det blot for en meget lille undersøgelse af 25 raske unge mænd. 2) Ingen resultater at se i abstractet bortset fra nogle tal for fald i BMR hos løbetrænede mænd, der holder op med at løbe. Det er ikke for at være irriterende, men jeg forstår ikke dine generaliseringer ud fra disse studier (har kun læst abstracts)