klaus

Medlemmer
  • Content count

    57
  • Joined

  • Last visited

  1. Daisygirls CrossFit log

    Ha ha:-) Du skal bare øve dig i de MU hver dag fra nu af! Jeg er med dig hele vejen!!
  2. Løb og kondition

    Hej Danny, Hvis du gerne vil være jæger skal du træne som jægerne. Du skal træne funktionelt og uden maskiner!! Hvis du skal løbe så bland distancerne så du både løber intervaltræning (100, 200, 400, 800meter) og nogle gange længere distancer (5, 10, 15km) så dine sener og ledbånd vænner sig til belastningen. Se mere om funktionel træning på www.rosstraining.com, paleo.dk, www.crossfit.dk, www.crossfit.com, www.gymjones.com Mvh Klaus
  3. Jeg ved godt jeg tit taler for Crossfit, men lige i dit tilfælde er det jo helt perfekt! Snak evt. med Christian Nissen (Han er ligeledes startet på politiskolen i maj), han er Crossfittræner. Go træning:-)
  4. Styrketræning + cardio

    Hvis du gerne vil opnå funktionel styrke så skal du begynde at træne funktionelt. Der er mange måder at træne funktionelt på så du kan sagtens vælge noget andet hvis du har noget imod Crossfit. Hvis du finder noget der virker bedre end Crossfit i forhold til deres 10 fitnesskriterier må du meget gerne skrive til mig og fortælle om det. Mvh Klaus
  5. Styrketræning + cardio

    Tak! Jeg er vild med Crossfit og derfor anbefaler det.
  6. Styrketræning + cardio

    Crossfit er nu ikke primært konditionsopbyggende. Crossfit stiler efter optimal performance i 10 kriterier bla. styrke, power, speed. Men hvis du gerne vil blive stor er der andre bedre alternativer. Hvis du gerne vil blive funktionel stærk er Crossfit godt. Håber du finder et godt program. Mvh Klaus
  7. Styrketræning + cardio

    Hvis du leder efter funktionel styrke og god cardio så prøv Crossfit. Der er en artikel om det på MOL. Hvis du vil vide mere om Crossfit er du velkommen til at sende mig en PM. Mvh Klaus
  8. Jeg tror efterhånden også det er almen viden, men som du skriver hører man altid den med at folk der ikke er i form skal passe på og hellere kørere moderat puls..... Jeg underviser selv i højintensiv intervaltræning og de folk, der kommer bliver bare motiveret af den høje puls. Det kommer meget an på hvordan man lægger det an. Go' træning:-)
  9. Og så er det også meget federe at fyre den af i kort tid end at skulle stå på en trædemølle i flere timer!! Træner du selv meget intervaltræning? :-)
  10. De er kloge!! Intervaltræning er vejen frem!!
  11. Træning tæt på Lyngby/Virum

    Der er en vægtløfterklub i bagsværd!! Klaus:-)
  12. mavebøjninger

    Du kan også lave swings med den hvis du kan holde om den og den ikke er for tung! Eller Turkish Getup. Det er også en super øvelse! Giv den gaz med L-sit!!
  13. mavebøjninger

    Det var nu ikke reklame. Men jeg kender ikke et site, hvor alle øvelserne er vist som de er på crossfit.com
  14. mavebøjninger

    Har du ikke mulighed for at hænge i noget? Så kan du lave l-pullups. Du kan også øve l-sit; den er ond og den virker!! Tage bare nogle tunge ting (sten, bildæk, indkøbsposer mm) og brug dem som vægte. Der er også masser af isometrisk træning du kan lave uden udstyr!! Go træning:-)
  15. mavebøjninger

    Hej , Der er mange øvelser, der træner maven andre end mavebøjninger i 1000 varianter. Prøv overhead squat, front squat, push press, push jerk, kettlebell swings... Alle de øvelser jeg har nævnt er vist inde på www.crossfit.com hvis du mangler instruktioner. Alle øvelserne giver en stærk kerne!! :-)