agony

Medlemmer
  • Content count

    11
  • Joined

  • Last visited

  1. løb ved vægttab

    Hvad der er bedst (mere fart / forøg distance) er der vist lidt uenighed om og jeg er ikke den rette til at afgøre det. Jeg syns du skal afprøve begge ting og se hvilken af de to du syns bedst om. Vægttabt kommer gennem et negativt energi indtag som du selv rigtig nok skriver og da det lyder til at du er på rette spor så ser jeg ikke de store behøv for ændringer for at nå dit mål. Jo lavere din vægt bliver desto færre kalorien behøver din krop ved ens aktivitetsniveau. Dermed sagt at du med tiden kan opleve et lavere vægttab end tidligere. Her skal du så yderligere reducere dit indtag eller forøge dine aktiviteter.
  2. Begynder i løb

    Det er ikke optimalt at frasige sig kostomlægning når man ønsker et vægttab og kun fokusere på træning. De to ting går hånd i hånd og kosten spiller en ENORM rolle i et sundt og vedvarende vægttab. Man skal jo ikke tabe sig for efterfølgende at genoptage gamle kostvaner. Næ nej, ens ændringer er for resten af livet. En sund kost bør / skal være en naturlig ting. Og sunde madvare koster ikke en formue. En lækker råkost koster ikke mange penge at lave. Man kan godt spise på McD 3 gange dagligt hver eneste dag og samtidig tabe sig, men udbyttet af den mad er under al kritik. Og det er netop det som er kernen i en kostomlægning. Få det optimale ud af de kalorier man indtager.
  3. MP3 afspillere til løb

    Ahh en anden tråd om emnet. Kigger på det. Takker.
  4. Hejsa folkens Næsten alle løbere jeg møder har en MP3 afspiller med. Selv bruger jeg det ikke, men har overvejet det nu hvor jeg er begyndt at løbe mere og mere. Hvad er jeres erfaring med hvilke model afspillere der er egnet til brug under løb. Jeg tænker her på lav vægt nem betjening god lyd mm. Hvad er godt og hvad er noget snot.
  5. Begynder i løb

    Hej Chappy Du er i samme situation som den jeg var i for ca 4 måneder siden. Vores vægt fra den samme men jeg er dog 180 cm. Mit første løb i mange år var på 2 km hvor jeg måtte stoppe undervejs for at få luft. Idag har jeg netop løbet 12 km unden problemer og på en tid der er ca 1 km / 5 min og min vægt er faldet til 88½ kg. Jeg fik også ondt i mine knæ i starten, og det skyldes nok dårlige sko og/ eller for megen vægt. Min anbefaling til dig er at tage det med ro, men også at lytte til din krop. At have de rette sko kan ikke undervurderes. Vent eventuelt med at løbe for langt / hurtigt til din vægt er kommet længere ned da dette vil skåne dine kæn og led. Tro mig det tager meget længere at komme sig over en skade end at gøre tingende med en smule forsigtighed. Dyrk eventuelt noget motionscykling også. Dette giver kondi og forbrænder kalorier uden at være for hårdt ved ens knæ. Husk også at hvis du gerne vil tabe dig så er motion alene ikke den mest optimale vej. Din kost spiller en ENORM rolle i både vægttab og ydeevne når du løber. Hvis du mangler motivation til at løbe så kan jeg anbefale et Garmin Forerunner 405 løbeur. Har netop selv købt det og har faktisk lyst til at løbe konstant fordi det kan give mig præcis feedback. Eller måske en mp3 afspiller med på turen. What ever makes you keep moving. Det var bare lige en indskydelse.
  6. Hej SKristiansen Tak for dit indlæg. Jeg glæder mig som et lille barn til Berlin 2009 og jeg tror jeg vil holde øje med spartas hjemmeside og deltage sammen med dem. Det lyder til at de har prøvet det før Kan se at tilmeldingen først starter i maj. De laver de også til en forlænget weekend så måske man kan nå at opleve lidt mere af Berlin når man nu er der.
  7. Hejsa Jeg søger nogen som kan fortælle noget omkring Berlin Marathon. Ting som hvor tilmelder man sig, hvor er godt at bo og andre små nyttige facts. Det er min plan at deltage næste år. /c
  8. Holdning til Smoothie

    En Smoothie må dog indeholde diverse vitaminer fra frugten som en sodanvand ikke gør hvilket må tale til deres fordel når man ser bort fra kcal og syre. /C
  9. Holdning til Smoothie

    Jeg bryder mig ikke om light sodavand da det smager som en doven udgave af dens ikke light version. Tror bare jeg holder mig til vand og øko letmælk. /C
  10. Fedtmålingere

    En markeret mave fås ved lav fedt procent. Træn mere eller spis mindre. Eller begge dele Hvis du hælder mælken ned i din shaker ovenpå pulveret kan det godt klumpe mere. Prøv mælk først og derefter pulver, men det svinger nok fra pulver til pulver. /C
  11. Holdning til Smoothie

    Har erstattet sodavand med Smoothies hvilket jeg antager er et helt klart bedre valg da disse efter sigende er rent frugt og ingen sukker. Eller er disse nye drikke for gode til at det kan være sandt? Hvad siger i andre til dem? /C