Daisygirl

Medlemmer
  • Content count

    1,411
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Daisygirl

  1. test1

    Hyggeligt at have dig på besøg Sølling Jeg husker ellers kun, at jeg mobbede dig med dine dips Og det hjalp jo, du blev da stærkere og stærkere :4thumbup: Jeg synes i øvrigt du skal få dine penge tilbage fra Fitness DK og starte hos os. Altså omgånde. Der er jo meget bedre stemning her. Og så kan vi også få fyldt bilen op til endnu en storkøbenhavns-omspændende tur for at få noget is
  2. Daisygirls CrossFit log

    Daisygirls logbog Puhhh ... efter lang tids overvejelse for og imod, tør jeg nu begive mig ud i rampelyset og blogge min træning offentligt. Jeg gør det primært i håb om at kunne holde mig selv mere i ørerne. På trods af, at jeg er ok tilfreds med mine resultater, ved jeg nemlig, at jeg kunne være en hel del bedre bare jeg kunne få mig selv til at træne mere målrettet, struktureret og gennemtænkt. Lige nu er det for det meste lysten, der driver min træning. Og det er bare ikke godt nok hvis jeg ikke vil blamere mig til de følgende CrossFit konkurrencer, som jeg stiller op til i den nærmeste fremtid: Farmer Games – 14. august 2010 Fit as Fuck CrossFit Challenge – 25. september 2010 CTC Christmas Challenge – 4. december 2010 Lidt om mig: Alder: 34 Bopæl: Valby Højde: 167 cm Vægt: 66-68 kg Træningssted: CrossFit Copenhagen CrossFit stævner jeg tidligere har deltaget i: CrossFit Games Affiliate Cup 2009, Aromas/ Kalifornien – 42. plads ud af 97 deltagende hold CrossFit Challenge 2009, København - 1. plads Der skal være fokus på følgende områder i min træning: 1) Lære Muscle-Ups Der må ikke være en øvelse, som jeg ikke er i stand til at udføre overhovedet. Muscle-ups er den sidste af de gængse CF bevægelser, som jeg ikke kan lave og som min krop åbenbart har svært ved at forstå. 2) Blive bedre til de bevægelser, som jeg ikke er særlig god til Grundet min forholdsvis høje vægt, er der for det meste tale om kropsvægtsøvelser: pullups (især chest to bar), ring dips, handstand pushups, pushup endurance, toes to bars/ knees to elbows, box jumps, rope climbs 3) Blive bedre til olympiske løft 4) Få mere udholdenhed og øge arbejdskapaciteten generelt 5) Blive mentalt sejere 6) Forblive mere eller mindre skadesfri under forløbet!
  3. Daisygirls CrossFit log

    Weeee bros! Først og fremmest tak for en super hyggelig Games aften Og Sølling .. jeg er glad for at se, at du er så åben for min alternative side. Måske vi skal prøve at kramme nogle træer og chante i måneskinnet næste gang :hippy: Min søndag morgen startede jo helt elendigt med, at min dejlige cykel natten fra lørdag til søndag var blevet stjålet. Af en eller anden mærkelig grund bliver jeg altid grotesk tæt knyttet til mine cykler. Så når der sker dem noget, så får jeg fysisk ondt og bliver ked af det. Nu sidder jeg her og forestiller mig, hvordan min cykel står i en mørk kælder sammen med alle de andre stjålne cykler, der blev bortført fra deres ejer den nat. Og så kalder den mit navn og længes efter at komme hjem igen. Nårh lille cykel Anyhow ... søndagens allerførste workout bestod så i at skynde mig alt jeg kunne for at komme til tiden til Strøyers kl. 10-hold. Og det lykkedes næsten. Workouten hed: A) 10 runder af 5 HSPU 30 sek hollow rock B) 3 runder af 10 Front squats 60/40 kg 10 Over the bar burpees 400 m løb I workout A) lavede jeg en Kauf. Det bliver hermed en Kauf tribute Jeg kan ikke huske nogensinde at have været specielt god til strict HSPUs, og jeg har ikke øvet HSPU i ret lang tid. Men i går gik det bare forrygende. Jeg tog de første 3 runder strict, de næste 4 som en blanding af strict og kipping, og de sidste 3 som kipping. Men selv dem med kip var der mere power på end normalt. Yay! Hollow rocks er selvfølgelig ubehagelige, men hvis det kun er smerte, der er problemet, er det jo ikke rigtigt et problem ... B'eren gik også rigtigt godt, altså i hvert fald squats'ne og burpees. Her var der god overskud, og jeg kørte i et flot tempo. Løb blev pga. knæet erstattet med roning. Og roning er jo bare træls i min verden. Det er mig fysisk umuligt at presse mig i roning, selvom jeg ved, at jeg kan ro hurtigere. Men når min krop har besluttet sig for, at den ikke har lyst til at at give mere, så gør den bare ikke det uanset om hvor meget jeg ellers prøver #somethingsneverchange Tiden blev 9:07, og det skyldes udelukkende min elendige roning, at jeg ikke kom under 8 minutter. Men hey ... jeg fik da max sved på panden, og det var rart Så gik jeg hjem i mit træningstøj. Og blev straks bagt på af nogle skumle typer, der fulgte mig et stykke af vejen på Nørrebrogade. Normalt ville jeg jo bare være racet forbi Nørrebro på min mormorspeeder. Åååååhhh, jeg savner min cykel Hjemme hos mig selv ville jeg forkæle mig lidt. Og mit blik faldt på den lille pose økologisk hamp protein, som jeg engang havde fået som prøve og ignoreret komplet indtil DanBro og SøllingBro virkede meget begejstrede for det lørdag aften Så den skulle jeg da lige smage .. Men øv! Jeg forstår slet ikke hvorfor man fremstiller noget, der smager så dårligt? Jeg kunne ikke klare det som det var. Så jeg lavede lige en grøn smoothie bestående af hjemmelavet mandelmælk, banan, dadler, rucola, ingefær, citron, hvedegræs, spinat og skovbær og hældte hamp-miksen deri. Så var det straks meget bedre :4thumbup: Og så skrev Dan Dagsform for at høre om jeg ikke havde lyst til noget BB træning. Og det havde jeg jo ikke trænet endnu den dag. Så selvfølgelig havde jeg da lyst til det! Det blev til Bænkpres 5 x 5 @ 65 kg så lidt yoga-gøgl mens Dan dippede og skråpressede BB curls 3 x 12 @ 20 kg sloooow eccentric Ja, det var en sjov træningsdag! Her lige lidt gøglbilleder som undskyldning for, at jeg ikke har postet så længe Og så glæder jeg mig til noget brotræning feat. både Dan & Sølling snart
  4. Slettet

    Hahaha Sølling, velkommen i storbyjunglen! Du må undskylde, at jeg griner af dig. Men det er altså alt for sjovt, og jeg ved præcist hvordan du havde det. Østtyskeren her har nemlig prøvet det samme for nogle år siden. Jeg var engang på date i Frederiksberg Have, og da vi skulle til at vende hjemad syntes jeg godt nok det var mærkeligt, at der ikke var andre mennesker rundt omkring. Og mørkt var der også blevet. Og da vi kom til hovedindgangen var der låst og ingen i nærheden man kunne bede om hjælp. Hegnet der er jo ca. 4 m høj, så det var ikke en mulighed. Og at finde en anden udgang var heller ikke så nemt, fordi når der engang er mørkt derinde, så er der altså mørkt!!! Til næste gang .. hegnet hen mod Roskildevej dvs. på toppen af den bakke, som jeg formoder du bruger som sprintbakke, er ikke særlig høj. Den kan sagtens passeres med og uden cykel :bike:
  5. Q-base's log

    Hahaha .. Bahrs altså Hvorfor stiller du ikke op til DCO? Hej Morten Som Dr. Durden allerede hentyder til er det to forskellige metoder til at løse to forskellige problemstillinger. Den jeg postede er udelukkende for at undgå vabler, hvilket var det problem Q-base skal have løst så han fortsat kan forberede sig til og deltage i DCO. Her er det 'indforstået', at kipping pullups udgør en fare for ens skuldres sundhed. Dit link viser hvordan man kan mindske skadesrisikoen for ens skuldre, når man laver kipping pullups. Og det er vigtigt! Til gengæld er den ikke løsningen mod vabler, fordi man endda i videoen (part 1 - 3:18) kan se, at han får vabler like a mother. I part 2 siger han også (0:50) at risikoen for at få en flækket hånd er større, hvis man ikke har så godt et greb. De fleste CrossFit workouts er dog bygget op på en måde, der gør, at grebet bliver svagere og svagere undervejs. Den bedste måde at beskytte både sine skuldre og hænder på er nok helt at lade være med at lave kipping pullups, fordi uanset hvilket greb man bruger og hvor meget man passer på, så er og bliver det en fjollet øvelse. Jeg er for eksempel helt gået væk fra at bruge kipping pullups i workouts. Jeg laver strict i håb om at opbygge styrke. Og hvis det skulle være nødvendigt, så kan jeg godt lave kipping, fordi kroppen husker teknikken.
  6. Q-base's log

    Fornøjelsen var helt på min side Q-base! Nu var det ikke så meget min coaching, men mest dine evner til at omsætte det jeg sagde lynhurtigt, der gjorde, at vi kom igennem så mange ting på forholdsvis kort tid. Endnu en gang vil jeg gerne tage hatten af for din stejle indlæringskurve!! Din baggrund danner et super godt grundlag for denne sport, fordi du intuitivt forstår hvordan du skal bevæge dig i forhold til et hvilket som helst redskab, der bliver brugt. Smukt, smukt og atter en gang smukt! Nu til dine vabler ... de kan heldigvis undgås. Havde jeg vidst, at du ville gå helt bananas med dine kipping pullups med det samme, så havde jeg også fortalt dig noget om grebet. Jeg fik selv vabler hver gang jeg lavede kipping pullups i næsten et år inden nogen fortalte mig, at jeg brugte et forkert greb. På denne side beskrives der ret flot, hvordan det skal og ikke skal gøres. Udover det bruger jeg en fodhøvl fra Matas til at fjerne hård hud på mine hænder jævnligt for at holde dem bløde og mindske risikoen for at få vabler. Keep rocking!!
  7. Q-base's log

    Med den kropskontrol du har er jeg slet ikke i tvivl om, at du kan lære og implementere alt det i løbet af de 6 uger. Plus lidt VL og andre øvelser, der plejer at være med i konkurrence workouts. (Haha - jeg havde da helt glemt dine KB swings, de bliver også top nice, det lover jeg) Og for resten .. så holder man ikke øje med din log i et stykke tid og så kaster du bare rundt med monstertunge vægte som var det tændstikker Respekt!!
  8. Daisygirls CrossFit log

    Fredag 23-11-2012 Opvarmning 300 m roning & Z-health og mobilitet A. Bænkpres 5 x 30 kg 5 x 40 kg 3 x 50 kg 3 x 53 kg 3 x 61 kg 10 x 68 kg B1. Ring Dips 6 6 6 6 B2. Ring Rows med fødderne på en bænk Tempo: 30X1 10 10 10 10 60 sek. pause C1. DB Floor Press (semi supine grip) 10 x 17,5 kg 10 x 17,5 kg 10 x 17,5 kg 10 x 17,5 kg C2. Incline DB Curls (alternating) 10 x 10 kg 10 x 10 kg 10 x 10 kg 10 x 10 kg 60 sek. pause D. Prone Y-raise Tempo 40X2 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 30 sek. pause
  9. Blood&Cuts - The Inlaw Way

    Nemlig! Og i lige måde
  10. Pigehest - Nordisk Mesterskab 17. august!

    Hej stærke Dejligt at se dig i søndags, selv om jeg kom for sent til at se dig sætte 3 stævnetoppe. Seje du! Og tak for lækker choko-nødde forkælelse. Den kunne min mave godt lide ... mums.
  11. Daisygirls CrossFit log

    Torsdag 22-11-2012 Opvarmning 300 m roning & Z-health og mobilitet A. Squat 5 x 40 kg 5 x 45 kg 3 x 55 kg 3 x 63 kg 3 x 72 kg 3 x 81 kg Jeg tager den med ro. That's why! Men flotte var de. Dybe og flotte. B1. Front Squat 3 x 60 kg 3 x 60 kg 3 x 60 kg 3 x 60 kg B2. Front racked reverse lunges 7/7 x 45 kg 7/7 x 45 kg 7/7 x 45 kg 7/7 x 45 kg 120 sek. pause C. Roning 500 m Tid: 1:48
  12. Daisygirls CrossFit log

    Tirsdag 20-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Skulderpres 5 x 15 kg 5 x 20 kg 3 x 25 kg 3 x 29 kg 3 x 34 kg 6 x 38 kg B1. Push Press 10 x 37 kg 10 x 37 kg 10 x 37 kg 10 x 37 kg B2. DB lying rows Tempo: 40X2 12 x 10 kg 12 x 10 kg 12 x 10 kg 12 x 10 kg 60 sek. pause C. Sitting Ext. Rotation Tempo: 40X2 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg
  13. Daisygirls CrossFit log

    Jeg har været til behandling hos min osteopat 2 gange de sidste to uger. Min kedelige rygskade fra foråret er vendt tilbage. Udover det har jeg et irriteret ledbånd i højre skulder, der også generer kræftigt. Det er ret frustrerende. Jeg fik at vide, at jeg skulle tage den lidt med ro fremover, men har lidt svært ved at forstå, hvad det indebærer. Så jeg fortsætter med at træne som før, bruger lettere vægt og færre reps i de øvelser, der potentielt kan gøre ondt og undgår alt, der gør ondt. Og så håber jeg at jeg kommer på toppen igen inden længe. Mandag 19-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Dødløft 5 x 45 kg 5 x 45 kg 5 x 45 kg B1) One legged glute bridges Tempo: 30X1 10 per ben + 5 kg 10 per ben + 5 kg 10 per ben + 5 kg 10 per ben + 5 kg B2) Glute Ham Raises (fødder i ringene) 10 10 10 10 60 sek. pause C) Intervalroning 11 runder af: 15 sek on - 45 sek off Hurtigste: 1:39 - 1:40/500 m
  14. Daisygirls CrossFit log

    Lørdag 17-11-2012 Opvarmning 200 m roning & Z-health og mobilitet A. Bænkpres 5 x 30 kg 5 x 40 kg 3 x 45 kg 5 x 49 kg 5 x 58 kg 10 x 65 kg B1. Ring Dips 4 x 6 B2. Ring Rows 4 x 12 60 sek. pause C1. DB Floor Press (semi supine grip) 12 x 15 kg 12 x 20 kg 12 x 20 kg 12 x 15 kg C2. Incline DB Curls (alternating) 12 x 10 kg 12 x 10 kg 12 x 10 kg 12 x 10 kg 60 sek. pause D. Prone Y-raise Tempo 40X2 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 30 sek. pause Eftermiddag 2 timers rokursus
  15. Daisygirls CrossFit log

    Fredag 16-11-2012 BRO træning DeLuxe!! Smuk VL træning hos Fru Erik sammen med DanBro og som tribute til LasseVLBro. Yeah VL Sidste gang jeg var til noget officiel VL træning var i maj. Det er længe siden. Og jeg var sikker på jeg havde glemt det hele. Og sådan var det også lidt, fordi det føltes helt nyt og anderledes. Heldigvis har jeg også glemt nogle af mine dårlige vaner. Så det endte faktisk med at være 2 rigtig fede timer. Snatch pulls Snatch pull + Power snatch + Snatch - alt fra hang 20 - 25 - 30 - 35 kg Hang snatch 37 - 38 - 39 - 40 kg Flot og nemt! EMOTM i 15 minutter 1 snatch pull + 1 snatch 2 x 25 kg 13 x 30 kg Clean 35 - 40 - 42 kg EMOTM i 12 minutter 1 Clean 3 x 45 kg 1 x 48 kg 1 x 50 kg 3 x 52 kg 4 x 54 kg Ca. .. kan ikke helt huske det. Det var sjovt!
  16. Daisygirls CrossFit log

    Åh åh pigehest Glæder mig til at se dig lave vilde løft på søndag. Dem ville jeg slå ihjel for!
  17. Daisygirls CrossFit log

    Torsdag 15-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A. Squat 5 x 40 kg 5 x 45 kg 3 x 55 kg 5 x 60 kg 5 x 68 kg 14 x 77 kg B1. Front Squat 5 x 60 kg 5 x 60 kg 5 x 60 kg B2. Front racked reverse lunges 6/6 x 45 kg 6/6 x 45 kg 6/6 x 45 kg 120 sek. pause C. Roning 500 m Tid: 1:54 Finisher Perform Better November Challenge Sidste måned vandt jeg et par Inov-8. Denne måned kan man få en kasse Rawbite bars. Den kunne jeg nu også godt tænke mig at have ... AMRAP Supine rope (or towel) rows - unbroken Regler: Alle reps skal udføres med strakt / ret krop og albuerne skal passere / være mindre end 90 grader. Reps: 16 Det kommer bag på mig hver gang hvor stor min bagdel egentlig er, når jeg ser den sådan på video. Og jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvor mange flere reps jeg ville kunne få, hvis den var noget mindre. Boo tyngdekraft!
  18. Daisygirls CrossFit log

    Flot, at du fangede den ... Måske er navnet på øvelsen ikke helt perfekt i forhold til hvilken bevægelse der egentlig laves .. men jeg skriver bare det, der står i mit program, og laver det jeg får vist Og jeg bruger ringe i stedet for TRX. Og det er hårdt.
  19. Daisygirls CrossFit log

    Tirsdag 13-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Skulderpres 5 x 15 kg 5 x 20 kg 3 x 25 kg 5 x 27 kg 5 x 32 kg 9 x 36 kg Tommy Mac, den slyngel, sidder stadigvæk i nakken af mig. B1. Weighted medium grip thumbless pull-ups 3 x 5 @ 5 RM B2. Chin Ups 3 x max @ BW 120 sek. pause Det skulle det have været .. Jeg har dog siden vores team dag i starten af oktober ondt i min højre skulder efter de bar muscle ups jeg prøvede der. Det er nu de sidste tre uger blevet værre, sådan at jeg slet ikke kunne lave pull-ups. I stedet for lavede jeg i dag: One armed pullups (venstre) med grøn elastisk 3 x 12 C1. Push Press 12 x 35 kg 12 x 35 kg 12 x 35 kg 12 x 35 kg C2. Pendlay Rows 12 x 40 kg 12 x 40 kg 12 x 40 kg 12 x 40 kg 60 sek. pause D. Sitting Ext. Rotation Tempo: 40X2 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg 8 x 2 kg
  20. Daisygirls CrossFit log

    Mandag 12-11-2012 Opstart af ny Wendler cyklus og flot nyt assistanceprogram Mandag 29-10-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Dødløft 5 x 45 kg 5 x 55 kg 3 x 65 kg 5 x 73 kg 5 x 84 kg 16 x 95 kg B1) Glute Ham Raises (fødder i ringene) 12 12 12 12 B2) One legged glute bridges 12 per ben + 5 kg 12 per ben + 5 kg 12 per ben + 5 kg 12 per ben + 5 kg 60 sek. pause C) Intervalroning 10 runder af: 15 sek on - 45 sek off Distance: 900 m Hurtigste: 1:37 - 1:39/500 m
  21. Daisygirls CrossFit log

    Nemlig!
  22. Daisygirls CrossFit log

    Søndag 11-11-2012 I dag stod den på CrossFit sammen med Hero WOD fællesskabet i den nye hal i Trykkeriet. Trykkeriet har længe været mit yndlingssted at træne .. og med den nye hal er det blevet endnu federe! Tommy Mac 2 runder af: 12 x Burpees 12 x Thrusters, 50/34 kg 12 x Burpees 12 x Power Snatch, 50/34 kg 12 x Burpees 12 x Push Jerk, 50/34 kg 12 x Burpees 12 x Hang Squat Clean, 50/34 kg 12 x Burpees 12 x Overhead Squat, 50/34 kg Tid: 23:03 Fordi det er så længe siden jeg har dyrket "rigtig" CrossFit var min fokus bare på at tage det stille og roligt. Jeg ville starte langsomt for at holde pulsen nede og så holde tempoet nogenlunde. Første runde brugte jeg 9:45 på .. så jeg blev da en hel del langsommere undervejs. Vægten var ikke decideret tung, men kombinationen af øvelserne var ikke rar og jeg fik ondt af mig selv. Jeg endte nu alligevel med at blive 3. ud af 8, så jeg var ikke den eneste, der kæmpede med den indre svinehund. Bedste rx'd tid blev 21:35. Næste gang jeg prøver vil jeg lave den under 22 minutter, og så er der stadigvæk langt til Khalipas 14 minutter Anyways, nu hvor den er overstået synes jeg det er en ret fed workout. Yeah CrossFit
  23. Daisygirls CrossFit log

    Fredag 09-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Bænkpres 5 x 30 kg 5 x 30 kg 5 x 40 kg 5 x 40 kg 5 x 50 kg 5 x 50 kg B. Ring Push Ups Tempo 30X1 12 12 12 C. Incline Elbows in DB Press Tempo 30X2 12 x 15 kg 12 x 15 kg 12 x 15 kg D. Face Pulls Tempo 40X3 12 12 12
  24. Daisygirls CrossFit log

    Torsdag 08-11-2012 Opvarmning 500 m roning & Z-health og mobilitet A) Squat 5 x 35 kg 5 x 35 kg 5 x 45 kg 5 x 45 kg 5 x 55 kg 5 x 55 kg B1. Front Racked BB Reverse Lunge 6/6 x 45 kg 6/6 x 45 kg B2. (Weighted DB) Step Ups Tempo 30X1 15/15 x BW 15/15 x BW 15/15 x BW 60 sek. pause C. Terminal Knee Extensions Tempo 40X1 15/15 x blå elastik 15/15 x blå elastik 15/15 x blå elastik
  25. Daisygirls CrossFit log

    Nemlig bro <3