Orsted

Medlemmer
  • Content count

    48
  • Joined

  • Last visited

About Orsted

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 02/17/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Interesser
    Muskelvækst<br>Kost<br>Træning med frie vægte<br>Træning med swiss-ball<br>Astanga yoga
  1. Fotos fra DM i Bodybuilding 2008 - finaler herrer

    Det meste er taget på 400 og 800 med noisereduction i kameraet slået til. Ellers er filerne ubehandlede - ingen photoshop eller forbedringer. :-)
  2. God fornøjelse: http://flickr.com/photos/orsted/sets/72157607425730404/ Vil du se endnu flere? Så er der 889 fotos her: http://flickr.com/photos/orsted/sets/72157607406711598/ ... nok mest interessant for atleterne selv :-)
  3. DELTAGERLISTE DM 2008

    Fotos fra DM i Bodybuilding 2008. Finaler herrer. Lørdag 20. september. Det er alle de fotos jeg har taget. Er ved at lave et sæt med lidt færre i, men tænkte at der sikkert er nogle af atleterne der har lyst til at se dem allesammen. Fotos fra DM i Bodybuilding 2008. Finaler - herrer 20. september. http://flickr.com/photos/orsted/sets/72157607406711598/
  4. Vægtforøgningstilskud

    Ja, eller køb måltidserstatningspulver i stedet for proteinpulver. Det er (også) dyrt, men har virket fantastisk for mig. Et eller to breve af den slags oven i de almindelige måltider, samt som eftertræningsdrik har givet mig store gains. I modsætning til weightgainere, der bare indeholder ekstra kulhydrater, indeholder måltidserstatere ofte en masse andre gode sager: Det jeg har brugt indeholdte bl.a. "antikatabole næringstoffer L-glutamin, taurin, BCAA, L-karnitin, karnosin og ZMA". Du kan også få nogen med langsomt optagelige kulhydrater, så dit blodsukker ikke pisker op og ned efter hvert indtag, ligesom det sker med kakaomælk. :-) Christian
  5. Til alle kickboxere

    Den gode Pavel har også skrevet en bog om emnet - jeg har ikke læst den, men hvis den er i samme kvalitet som de andre ting han har lavet er den god! Den ser ud til at være baseret på de samme principper som Thomas Kurz' artikler. Relax into Stretch Instant Flexibility Through Mastering Muscle Tension With Pavel Tsatsouline $34.95 8 1/2" x 11" Paperback 150 pages - Over 100 photos and illustrations Se mere på: http://www.dragondoor.com/b14.html Er der nogen der har erfaringer med det Kurz eller Pavels metoder? En anden vej er at du kan begynde at dyrke yoga. Personligt vil jeg anbefale Ashtanga Vinyasa Yoga, som er meget styrkebetonet. De fleste fitnesscentre har en begynderudgave af det som de kalder power yoga, som er helt fint i starten. Vær dog opmærksom på instruktørens erfaring. Det tager mange år at lære det godt nok til at undervise og specielt S.A.T.S. er slemme til at ansætte nybegyndere som instruktører og Hard Work topper idiotien med YogaFitness som en aerobic-instruktør kan undervise i efter et weekendkursus... I Københavnsområdet kan MK Fitness og Fitness dk derfor bedst anbefales. Der er også gode hold hos S.A.T.S - du skal bare vide lidt om instruktøren først. Vær særligt opmærksom på yoga timer der tager en time i stedet for 90 minutter. Det er simpelthen umuligt at nå på den tid, så hvis instruktøren går med til det er der grund til at være opmærksom. I yoga vil du bl.a. lære at bruge dit åndedræt i din udstrækning. Da jeg begyndte i december sidste år kunne jeg ikke nå mine tæer. I dag kan jeg nå langt ud over tæerne (rundt om dem!) og røre mine ben med panden når jeg sidder på gulvet med strakte ben og bøjer mig forover. Smidighed, balance og statiske styrke er forbedret voldsomt. Du kan læse en kort og interessant beskrivelse af Ashatanga Yoga her: http://www.astanga-yoga.dk/omastanga.htm Held og lykke med smidigheden - håber du vil poste hvad du vælger af fremgangsmåde og hvad du får af resultater. :-) Christian
  6. Jeg synes det godt ud. Pavels øvelser er benhårde. Hvis du kunne tænke dig nogle alternativer vil jeg anbefale dig: Jørgen Storms Sixpack til sommer - genial artikel på Getbig: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=393 Shawn Phillps Best Abs - god oversigt over øvelser delt ind i nemme, middel og svære til hver af de tre fokusområder på maven: http://www.bestabs.com/ab-exercises.asp?pa...arent=resources God træning!
  7. Brystmuskler

    Øh, du mener vel en swiss ball? En medicin bold er nok ikke helt stor nok til at ligge og presse på ;) Men er ellers enig i at brystøvelser fint kan laves på en bold, specielt når alle bænke i centeret er optaget... Balance-træningen giver jeg derimod ikke meget for. Jeg kan i hvert fald tage det samme som på en bænk ved 8 reps og opefter. Hvis man skal træne balance er der mange bedre måder at gøre det på - også på bolden. Hvis du er symmetrisk af bygning skulle håndvægte på bænk sammen med lidt fokus være fint nok i sig selv til at sikre en ensartet aktivering i begge sider. Så du bør være opmærksom på om du er helt lige - hvis fx dit ene skulderblad er bare en lille smule større end det andet vil du - selv med håndvægte på swissballs :retard: - have forskellig aktivering af højre og venstre brystmuskel. Christian
  8. Nyt syn på BB træning !

    Interessant artikel! Diskussionnen om den på Elitefitness er bestemt også værd at følge. Med fare for at spørge om noget totalt indlysende har jeg vanskeligt ved at se hvordan vægten i hver øvelse fastlægges henover perioden. Kører man bare op intuitionen og sætter den gradvist op til det man håndtere den angivne mængde med og så 10 pct. ned fra sidste loading dag til den første rest dag? Fx: Typical (hvad er dette? Første uge eller udgangspunktet for programmet?) Week A: Fx 80 kg Week B: Fx 90 kg Week C: Fx 100 kg -- ens max i den givne rep-range Week R (rest) - sættes ned med 10% til 90 kg??? Week D (high) ??? hvad sker der så her??? Week E ??? Week F (low) ??? Week R (rest) ??? Nogen bud?
  9. Fancy himstrigims

    Har selv en Tanita body fat analyzer. Det har ekstremt stor betydning hvor meget du har spist og drukket og hvor langt du er i fordøjelsen, så jeg bruger den om morgenen før jeg spiser eller drikker noget. Om aftenen kan den snildt ligge på 17 og morgenen efter på 14%. I øjeblikket ligger den noget højere og jeg har en mistanke om at min reelle fedt procent er langt lavere end visningen, da mine mavebøffer altså godt kan ses i spejlet...
  10. Troværdighed omkring gain erfaring

    Jep - og det der så kunne være alle pengene værd er vejledning i at bryde plateauer. Andre der har erfaringer med ringere resultater i anden eller tredje cyklus HST og bud på hvordan man igen chokerer musklerne til ny vækst? Har overvejet at køre en modficeret HST, hvor workload på fx bryst, skuldre og triceps sættes voldsomt op og workload for alle andre muskelgrupper mindskes så den samlede workload per træningssession er den samme som tidligere. Eller er det bare et spørgsmål om virkeligt at tage sig sammen og spise igennem?
  11. Troværdighed omkring gain erfaring

    Forstår godt den skepsis der er - specielt med den (totalt manglende) fremgang jeg p.t. oplever i min anden HST-cyklus. Har trænet on and off i snart 10 år og troede selv rimeligt seriøst de sidste 2 år, men alligevel uden det store commitment til kost, progression og ordentlig frekvens (fast hver anden dag). Det blev der lavet om på da jeg tog min første HST-cyklus 5. januar i år stod den på vægten på 73,8 kg. 6 uger senere - 24. februar stod den på 80,6 kg uden kreatin. Der har den sådan ca. stået på siden trods progression, kost etc., så det første hak, rigtigt seriøs træning kan altså godt give ret gode resultater, selvom man har trænet regelmæssigt og længe. Spørgemålet er derfor nok ikke om Ellis har kunnet nå sine gains, men om ikke han snarere lå langt under sit naturlige potentiale og da han realiserede dette - ret hurtigt - er hans udvikling da stort set også gået i stå som det fremgår af billeder, målinger og vægt. Ja, han har da fin-tunet fysikken lidt, men der har ikke været tale om væsentlige forbedringer efter de 12 uger...
  12. Testosteron og kost

    Jeg "miksede" selv. Købte ganske enkelt et glas af hver af den billigste magnesium og den billigste zink i matas. Hvor har I købt jeres ZMA? Er der nogen mærker der kan anbefales frem for andre?
  13. Testosteron og kost

    Jeg har ikke tjek på den forskningsmæssige underbygning af det, men jeg har læst en hel del anbefalinger af ZMA - et kosttilskud af zink, magnesium og B6-vitamin. Nutros.com skriver følgende: Det er ret dyrt, så jeg har forsøgt mig med en zink og en magnesium tablet fra matas (en af hver) oven i mit daglige indtag af vitaminer i en periode. Jeg har åbenbart manglet en af delene for at få nok testosteron, for resultatet var bumser over hele ryggen og det føltes også som om at jeg fik mere muskelvækst. Det eneste jeg kunne være helt sikker på var dog bumserne, der forsvandt en måneds tid efter jeg holdt op med at tage ekstra zink og magnesium.
  14. The encyclopedia of modern bodybuilding

    Hov! Overhalet indenom af TJ mens jeg sad og fedtede i en mail... Som altid udtrykker du præcist hvad det drejer sig om... Jeg synes dog det er en suveræn bog, hvis bare man bruger den rigtigt: * Mange gode øvelsesvejledninger, men rigtigt gode billeder * God baggrund om sporten - hvad er BB og hvordan forstår man den. Hjalp mig som novice med at fatte en hel del. * Den kommer rundt om alle emner der er værd at tage fat i Men ikke alt er helt fint: * Den anbefalede træningsvolumen er fuldstændigt umenneskelig. * Arnold skriver at intens mavetræning med mange reps kan give punktforbrænding (selvom han dog også skriver at videnskaben siger nej, så fastholder han at det giver en effekt der minder så meget om det at man bør gøre det alligevel). * Mavetræningsafsnittet er i det hele taget ikke noget at råbe hurra for, men er totalt revideret i 2nd edition, så det er den man skal tage fat i. Så ja, meget af viden om programlægning og kost er bedre andre steder, men som motivator og øvelsesopslag er den rigtigt god. En anden god bog er Arnolds selvbiografi: Arnold - Education of a Bodybuilder. Den har hele baggrunden om ham selv - inkl. hans kvindesyn - samt en introduktion til at komme i gang med øvelser mod egen kropsvægt og vægttræning.
  15. Pause...

    Nej - hypertrofi er det modsatte - når musklerne vokser.