Fatty McButterpants

Medlemmer
  • Content count

    200
  • Joined

  • Last visited

About Fatty McButterpants

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/05/1973

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Synes det er imponerende med 3 x 500 m intervaller. Det er den mest modbydelige distance jeg kender. Hvor lang pause har du mellem intervallerne?
  2. Spoileralert. Kalenderen fra 17. dec er røbet i 16. dec. posten.

  3. Craven var gys, mens Hugo på bas var glæde. Halloween og Slapsgiving

    1. Oksen fra Århus N

      Oksen fra Århus N

      Det må være awesome at være musikalsk.

    2. CloudHands

      CloudHands

      Ikke når man er død

    3. Oksen fra Århus N

      Oksen fra Århus N

      Det er svært at vide, om der er noget som helst, der er awesome, når man er død.

  4. Lære at svømme under vand

    Stå med ryggen til væggen, tag din indånding og og gå ned i 'frøhug' og sæt af på væggen (bliv tæt ved væggen når du sætter dig ned). Normal vil man have en halskrave og et bælte som hjælper til at tynge dig ned og finde den perfekte linie. Måske vil det hjælpe at kigge ned, hvis du har tendens til at komme op til overfladen. Mht til arm og bentag så bare lyt til Surfer. Jeg synes det er vildt så meget fremdrift Natalia får på bentagene. Jeg bruger kun bentagene til ikke at gå baglæns når jeg fører armene fremad;) Dvs jeg tager mit bentag samtidigt med fremføring af armene.
  5. Lære at svømme under vand

    Du kan evt træne i at bruge færrest mulige armtag - på den måde tvinger du dig til glid. Jeg har i øvrigt en oplevelse af at andet eller tredie dyk er lettere end 1. Så lav gerne et par prøve dyk inden du går all in
  6. Lære at svømme under vand

    For mig har det vigtigste været: 1. pulsen ned. Brug gerne flere minutter på at slappe helt af inden du sætter i gang. 2. Lav din indånding god dyb. Fyld 'mave, bryst, skuldre' i den rækkefølge. 3. Godt afsæt og langt glid. Det er ikke et spørgsmål om at svømme hurtigt, men om ikke at bruge for meget energi. 4. Kig nedad når du svømmer - så slapper du mere af i nakken. 5. som W siger: før armene tæt ind til kroppen når du fører dem frem. Når armene er fremme og du glider, kan du forsøge at have armene bag ørerne/ud for ørerne. 6. Når du begynder at tro at du ikke har ilt nok, så tro om;) Det er kun kroppen der reagerer på for meget CO2. 7. og vigtigst: Dyk aldrig alene;) PS 20 meter vil du lynhurtigt opleve ikke er særligt langt.
  7. Crossfit greatest

    Er stenalderkost en del af Crossfit?
  8. Usundt at spise ensformigt. Myte eller fakta?

    Eftersom udtrykket variation ikke er holdt op på det konkrete indhold finder du nok ingen undersøgelser der siger noget specifikt. Variation er nok mere ment som at mindske risikoen for at mangle elementer i kosten. Vagt formuleret - ja. Brugbart for nogle - sikkert.
  9. Forsøgspersoner søges til aktivitets projekt i Aarhus

    Jeg garanterer allerede nu at hvis man øger aktivitetsniveau, vil der være en ændring i aktivitetsniveauet;)
  10. Fejl på rygsøjle - kan det "laves"?

    jeg tror umiddelbart at du bliver nødt til at være mere specifik end at beskrive det som en fejl på rygsøjlen, hvis du skal forvente at få et svar herinde.
  11. Ankelproblemer vs træning

    Jeg har de sidste år døjet med tendens til smerter i begge ankelled - periodisk. Der synes en tendens til at det er belastningsrelateret eks i forbindelse med løb eller squat. Smerterne er i leddet, overside og yderside. Anklerne er undersøgt, rgt, scannet. Der er uenighed om der er en løshed og der ses en anelses øget væske - ellers er leddet helt normalt. Jeg har forsøgt med styrketræning af anklerne, vippebræt, begynderløbeprogram, alt sammen uden held. Jeg er nået til den overvejelse at jeg skal kigge på min løbeteknik/sko og min løfteteknik. Og her er mit spørgsmål: Løbestilsanalyser: Skal det foregå i bare tæer/sko, lav hastighed/høj hastighed? Hvem kan anbefales? Squat: Sko eller bare tæer (hvis man skal kunne se om teknikken er korrekt)?
  12. Ny DK ungdomsrekord i 100m

  13. Langvarig cardiosession og sex

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8775649 Godt nok et gammelt studie fra 1995, men her viser det sig at sex ingen inflydelse har. 2000 nyere undersøgelse: http://journals.lww.com/cjsportsmed/Fulltext/2000/10000/Does_Sex_the_Night_Before_Competition_Decrease.1.aspx Stadig intet tegn på at det har indflydelse direkte, men det kræver yderligere forskning.Noget kunne endda tyde på at man ydede ekstra efter sex, men samtidigt mindre hos andre. Gamle undersøgelser og det ærger mig lidt at jeg kun har været testperson i smerteforsøg og ikke i et af de her.
  14. Diskus ruptur

    Hvis du googler ruptured disc, får du at vide at det er det samme som en herniated disc, hvilket er det samme som en prolaps. Men når du nu er i tvivl om hvad det er skal du naturligvis forbi lægen igen og være sikker på at du har hørt rigtigt og at det ikke bare er en ruptur på muskel eller ligament. Det kan osse være han har ment at det var en udposning på disken, men igen kan vi gætte en masse - det letteste er at snakke med lægen. En prolaps er jeg sikker på at man ikke diagnostisere ved at trykke på rykken, men nærmere med undersøgelse af bevægelighed, kraft, sensibilitet og reflekser. Eller naturligvis vha scanning.
  15. Fedt På Maven

    Jeg låner lige tråden til et fedt omkring organerne spørgsmål. Jeg var til foredrag med Overlæge John Teilmann Larsen, Psykiatrisk Afdeling Odense, som sagde at når man taber sig, først vil tabe sig i fedtet omkring organerne. Hvis det er sandt, hvorfor vil man så ikke indirekte tabe sig på maven først?