Strandrider

Medlemmer
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Strandrider

  1. Trimmet oksecuvette fedtprocent

    Jeg kan jo udmærket google mig frem til, at en oksecuvette har omkring 15,5 procent fedt, men har nogen et kvalificeret bud på, hvor langt fedtprocenten (og dermed også kcal) kommer ned, hvis man trimmer fedtet (på toppen) af? PFT
  2. Lavere fedtprocent

    Hvis du lige er begyndt at styrketræne er det ikke umuligt at gaine samtidig med at du smider fedt. Jeg har trænet et splitprogram med én ugentlig fridag siden 1. december og har smidt i omegnen af 12 procentpoint fedt (fra ca 30 til 18) samtidig med at jeg har taget 7 kilo på. Da jeg selv mente at det var ret svært at gaine samtidig med at man smider fedt søgte jeg et svar hér på konferencen og fik følgende: "Normalt siger man at opbygning af muskelvæv og nedbrydning af fedtvæv ikke sker præcis samtidig i kroppen, da disse processer styres af om kroppen er i hhv anabol (opbyggende) eller katabol (nedbrydende) tilstand. Alligevel kan det sagtens ske du øger muskelmassen og sænker fedtmængden over en periode med samme kost og træning. Det er klart lettest at opnå for en utrænet, men efter min erfaring bestemt heller ikke umuligt for trænede, især ikke i tilfælde hvor man så at sige indhenter det tabte efter en træningspause eller andet der har gjort man har tabt muskelmasse. Sammensætningen af din kost kan også have væsentlig betydning." Men for nu at forholde mig til dit spørgsmål: Over et par kilo om måneden kan du ikke forvente at tabe dig uden for alvor at begynde at smide masse. Held og lykke med projektet
  3. Smider fedt men gainer

    Jeg har efter gennemlæsning af diverse fora, samt ved alm. sund fornuft fundet frem til, at det er ualmindeligt svært at gaine samtidig at man smider fedt. Det til trods lader det til, at jeg gør det. Siden 1/12 har jeg forsøgt at omstrukturere min studie-misrøgtede krop. Siden omkring 1/1 med et splitprogram hvor jeg styrketræner mandag-lørdag og samlet set kommer omkring hele kroppen tre gange om ugen. Jeg laver ingen cardio da jeg i forvejen er rigeligt presset ift. at spise. Mit udgangspunkt var 182 cm og 73 kg; dd. ligger jeg på 79 kg. Samtidig falder min fedtprocent med omkring 2-3 om måneden og jeg er begyndt at kunne se antydningen af markering på maven. Det kan jeg ikke få til at passe sammen. Fødeindtag i løbet af en dag: Morgen 100 g. havregryn m/rosiner og nødder samt skummetmælk 450 Kcal Efter træning: Gainershake; 850 Kcal Frokost; 150 g. pasta m/et skud olivenolie; 525 Kcal Eftermiddagssnack; 300-400 Kcal Aftensmad; 400-500 Kcal Aftensnack. Gentagelse af morgenmad eller shake 450 Kcal Daglig indtag omkring 3000-3100 Kcal. Er der en begavet sjæl som kan forklare mig, hvordan det hænger sammen? Jeg er naturligvis opmærksom på, at et stabilt antal kilo fedt og stigende muskelmasse vil sænke fedtprocenten, men den sidste måned har jeg 'kun' taget 6-700 g. på mens fedtprocenten er dykket med 3 så dér kan forklaringen ikke tilskrives relative faktorer.
  4. Smider fedt men gainer

    Jamen så må jeg jo bare ha fat i noget som virker :) jeg syntes ellers, at mit pæne gain indikerede at jeg i det mindste var anabolsk i alle dagtimerne. At mine erfaringer ikke er i modstrid med virkeligheden er vel så bare en indikation på, at jeg ikke er helt tosset. - Det kan jeg leve med ;) Tak for det