Provsten

Medlemmer
  • Content count

    32
  • Joined

  • Last visited

  1. Vægttab..

    For det første, drop alt det der cola - det vil automatisk få din vægt ned. For det andet, er der ingen der siger, at dit liv skal vendes 180 grader fordi du skal tabe dig. Begynd at gå frem og tilbage, i stedet for at køre i bil eller tage det offentlige. Cykel nogle ture. Tag trapperne osv osv. Det er de små ting, som sagtens kan bygge sig op til et solidt vægttab. Det hele går ud på at du kan holde vægten væk. Og når du begynder at se resultater, tror jeg motivationen langsomt vil komme til dig :)
  2. Vred over manglende information

    Bevæg dig fremad, i stedet for at råbe op om fortiden - den kan du ikke ændre. Men du kan til gengæld ændre nutiden, så se at komme igang! Hvis du har motivationen i orden, skal du nok nå dit mål! Jeg er selv igang, og de vigtigste nøgleord jeg kører efter er: Tålmodighed, sundhed, motion, kost - alt sammen viklet ind i en holdbar livsstilsændring som du kan opretholde i fremtiden! Jeg var selv normalvægtig da jeg var barn, så tog jeg en del på, så smed jeg det igen fordi jeg voksede meget i højden og i de senere år har jeg altså taget lidt på igen igen. Jeg er nu 20, og er godt igang med en ændring jeg har sat mig for! Ingen gør det for dig ;)
  3. Du kan ikke sige, at noget er bedre end det andet - ved ikke hvorfor du så gerne vil vide det. Det er fuldstændig ligegyldigt. Varier imellem det, og spis grøntsager og frugt til ;)
  4. Mål tabe 10 kg på 10 uger

    Et vægttab kræver kun én ting: Motivation. Uden den kan du glemme det. Drop det der "10 kg på 10 uger", det er overhovedet ikke en holdbar løsning. Jeg garanterer dig for at de 10 kg sniger sig tilbage igen, når du måske får tabt dem. Det optimale er at ændre din livvstil til noget du kan leve med, samtidigt med at du lever sundere og taber dig. Den rytme kan sagtens tage tid at finde. Lad være med at presse dig selv med en deadline! Drop træningscentre. De dur kun til styrketræning. Konditionstræning kan sgu ligeså godt foregå udenfor, i form af en gåtur, cykeltur eller løbetur. Det vigtigste er at røre sig! Kager og andet pap mad skal du selvfølgelig holde fra hverdagen, og kun spise en gang imellem. Kan du ikke det, er din motivation ikke optimal. Det handler ikke om at se godt ud på stranden, det handler om dit helbred og dit velvære. Du skal gå 100% ind for det, ellers kan du ligeså godt lade være. Groft brød, magert kød, fisk, frugt og grøntsager er perfekt mad til at slanke sig. Væn dig til at tage frugt med på arbejde, og spis grøntsager til hvert enkelt måltid. Og det vigtigste af alt - hav tålmodighed. Det sker ikke bare sådan lige, og hvis det gør, er det højst sandsynligt ikke en stil du kan køre fremover = kiloene kommer tilbage igen! Du vil takke dig selv for at tage dig den tid det tager, tro mig.
  5. Selvsabotage

    Et vægttab handler om meget andet end kun at smide vægt. Det handler også om at holde kiloene væk, når de er kommet af. Ellers er det jo meningsløst at smide dem! Hvis den måde du kører det på nu ikke er en holdbar løsning, så stop den og lav en ny. Det handler om at tilpasse din livstil på en sådan måde, at du kan leve med den og være glad, samtidigt med at du lever sundere og taber dig. Lad være med at tvinge dig selv til at løbe hver anden dag hvis du ikke kan holde det i mere end 3 uger. Din motivation fejler netop pga. sådanne selvdestruktive beslutninger. Det kan sagtens tage tid at finde sin egen rytme, og derfor er tålmodighed meget vigtigt. Det lyder for mig som om, at du er nødt til at sætte farten lidt ned og vurdere hvilke ting du realistisk set kan ændre i din hverdag, så du stadig kan leve i hverdagene uden at miste dit overskud. Dit valg med at æde is, slik, chips osv kan være grundet flere ting, men især din tålmodighed. Fordi du misser en omgang løbetræning, giver du totalt op. Derfor skal du finde en bedre og mere holdbar måde at smide de overflødige kilo!
  6. Løbetræning og vægt

    Løb er en fantastisk motionform, men pas på du ikke får skader. Jeg er selv igang med vægttab, og mit blodtryk skal også lidt nedad. Så jeg har også planer om løbetræning, selvom jeg også selv er nybegynder på feltet ;) Din kost afgører stort set om du taber dig eller ej. Du kan motionere ligeså tosset du vil, men hvis du spiser som et svin, taber du dig aldrig. Kombiner motion og sund kost, og du vil se resultater. Men husk, det kræver tålmodighed!
  7. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Hey. Ved ikke om nogle stadig følger med, men jeg ville lige komme med en lille opdatering. Jeg har nu tabt mig 4 kilo, så det går langsomt den rigtige vej. Jeg har planer om at anskaffe mig en rigtig cykel, og få cyklet nogle rigtige ture og evt. også begynde at løbe. Træningscenteret fungerer ikke rigtigt for mig, medmindre jeg får lyst til styrketræning på et senere tidspunkt. Indtil videre tror jeg hellere, at jeg vil ud og dyrke noget motion i naturen :) Det var bare det :P
  8. Hurtigt vægttab på 20 dage

    Du har totalt misforstået vægttab. For det første skal du have tålmodighed. På et par dage sker der nogenlunde ingenting! At løbe hver dag er for meget hvis du spørger mig, og en ren opskrift til skader. Din kost er katastrofal, og du kan da umuligt have særlig meget energi. Og hvad endnu værre er, at du vil tabe dig på 20 dage. Ro på, for med den attitude kommer du ingen vegne. For det første, handler et vægttab ikke kun om at smide kilo. Det handler om at holde dem væk bagefter. Hvis du taber dig 20 kg, og har taget det hele på et par måneder efter, er det jo totalt spild af tid. Den livsstil du fremlægger er næppe holdbar i længden! Du er nødt til at ændre din livsstil til noget som du kan leve med, samtidigt med at du gør noget sundt for din krop. Det handler ikke om at se godt ud på stranden eller smide så mange kilo du kan på kortest tid. Det handler om at være sund og tilfreds med sig selv. Spis ofte og sundt. Groft brød med fuldkorn, magert kød, fisk, frugt og masser af grøntsager. Dyrk motion 2-3 gange om ugen, gerne løb. Men lad nu være med at overanstreng dig, og overbevis dig selv om at det hele skal ske nu og her. Det tager tid, og det vil du lære hvis du fortsætter sådan der.
  9. Motionscykel Vs. Cykling in real life

    Hehe ja, det har du ret i. Er cykling en god måde at tabe sig på? Mange siger løb naturligvis er det bedste, men personligt er min form ikke god nok til det endnu!
  10. Motionscykel Vs. Cykling in real life

    Jeg har ofte overvejet et pulsur. Fortæller det også kalorier og andet fint? Hvad skal man lede efter på det marked? Der er jo fandme meget at vælge imellem :P
  11. Motionscykel Vs. Cykling in real life

    Jeg er i stort set samme situation som dig. Samme alder og jeg skal også smide 20 kg! Jeg vil umiddelbart tro at rigtig cykling er bedre, men måske andre ved bedre? Jeg kan godt cykle 20 km på en motionscykel på en halv time, og den siger derefter at jeg har forbrændt tæt på 200 kalorier. Det er da ikke særlig meget, er det?
  12. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Ok, vil det sige at mit basalstofskifte er mit daglige kaloriebehov? I så fald har jeg brug for 2440 kcal om dagen, og jeg skal derfor ned på omkring 2000 for at smide vægt? Er det sådan det fungerer?
  13. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Forresten, lige en ting til. Alt mit fedt sidder virkelig meget på maven, som et stort og belastende bildæk. Bør jeg fokusere meget på maveøvelser, eller vil det ikke ændre noget?
  14. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Måske spørger jeg dumt, men hvor mange kalorier skal jeg indtage dagligt? Det er jeg nødt til at vide, for at kunne skære ned. Jeg er 20 år gammel, 190 cm høj og vejer omkring 112 kg. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor jeg ikke taber mig - går det bare meget langsomt? Lad os tage et eksempel. Klokken er nu 12.42, og jeg har indtil videre spist: En portion havregryn med mælk, 3 skiver rugbrød, 6 små stykker kyllingepålæg og en dåse tun. Det regner jeg selv sammen til omkring 1000 kalorier - er det helt ved siden af? Resten af i dag tager jeg måske et par skiver rugbrød til, eller laver noget pasta med nogle grøntsager i. Sig mig, spiser jeg for meget, eller skal jeg bare have mere tålmodighed? Min kost har været sådan her i lidt over en måned nu. I øjeblikket træner jeg ikke, da jeg er ekstremt forkølet. Men jeg har faktisk planlagt at gå over i noget styrketræning, i stedet for alt den cykling. Jeg forbrænder knap 200 kalorier på den halve times cykeltur, og det virker ikke som nok. Desuden har jeg hørt at en god omgang styrketræning 3 gange om ugen, virkelig kan give pote. Jeg mangler nok bare et program, ellers må jeg tage lidt af hvert.
  15. Nogle spørgsmål til mit projekt

    Okay, det er ellers et flot resultat efter kun så kort tid. Jeg har selv netop ændret livsstil, og den ligner meget din, bortset fra at jeg cykler stort set hver dag i stedet for at ro. Jeg har selv været i tvivl om det var nok, men nu kan det være der er håb :) Har du overvejet at styrketræne? Kan stramme huden op, og kan være lidt afvekslende. Mht. løst hud tror jeg ikke du har været stor nok til at det bliver et synligt problem. Du skal bare fortsætte den gode stil efter min mening.