troels KI

Medlemmer
  • Content count

    353
  • Joined

  • Last visited

About troels KI

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Løb før/efter håndboldtræning.

    Det afhænger af, hvorledes løbetræningen er struktureret. Hvis træningen er takserende, så udfør den efter håndboldtræningen, for at sikre at spillerne kan yde optimalt til håndbold (hvilket selvfølgelig har første prioritet). Er træningen derimod ekstensiv, så kan den sagtens placeres inden håndboldtræningen. Undgå i øvrigt at spillerne indtræder et laktisk miljø.
  2. Vægttræning og korrekt teknik.

    Udstrækningen før træningen, bør den ikke være dynamisk fremfor statisk? Jeg ved godt at du siger udstrækning og ikke nødvendigvis statisk udstrækning, men nu blev jeg lige nysgerrig.
  3. Vægttræning og korrekt teknik.

    Athlete, er det muligt at komme med nogle råd/retningslinjer for at blive mere fysisk forberedt? Jeg har set inde på BB.dk, at du har skrevet noget om ekstensive medball kast, kropsvægtsøvelser osv., var det også sådam du selv forbedrede din GPP? Eller har du flere guldkorn at dele ud af?
  4. Træning hver morgen, godt eller skidt?

    Der er altså belæg for at morgenen ikke lige er det bedste tidspunkt at lave sit-ups på. Det sagt, er jeg enig med Mads og Athlete X.
  5. Intervalltræning - 5K

    Der er flere forskellige aspekter af konditionen der skal trænes. 1000 meter intervaller er primært egnet til at øge den maksimale iltoptagelse, men det er også vigtigt at træne ting som mælkesyretærkslen og løbeøkonomien, hvilket kan gøres mere effektivt end ved 1000 meter intervaller. Desuden er det bare monotomt og kedeligt hele tiden at skulle lave de samme intervaller.
  6. Intervalltræning - 5K

    Variationen er ikke særlig stor hvis du laver 1000 meter intervaller uge efter uge. Det gælder om hele tiden at ændrer på variablerne som distance, antal repetitioner, pause og fart. Det er ikke optimalt at lave de samme intervaller hele tiden, både for motivationens skyld, men også fordi det ikke giver de bedst mulige resultater.
  7. NFL 2010/11

    Ok, tak. Jeg mener desværre ikke at jeg har TV2Sport, men det må jeg lige tjekke op på i løbet af ugen. Damn hvor vil jeg gerne se den kamp
  8. NFL 2010/11

    Nogen der ved om Tv3+ viser Steelers - Ravens på søndag? Synes det er meget svært at finde ud af hvilke kampe de viser på Tv3+
  9. Bobby's log

    Hej Bobby Det lyder godt nok rigtig surt! Jeg har fulgt en del med i din gamle log, og er meget imponeret både over din træningsindsats, men også de tider du fyrer af på forskellige distancer. Vi er næsten lige gamle, så din log har også fungeret som rigtig god inspiration :4thumbup: Men jeg vil bare sige held og lykke med din træning og dine nye mål, jeg håber for dig at du snarest muligt kan genoptage atletikken. Forresten, har du nogensinde overvejet at dyrke militær femkamp? Isåfald kunne du vel give kastetræningen en skalle nu, hvis du ellers må det. Samt skydetræningen og svømmetræningen, men du ser jo ud til at være godt igang med sidstnævnte
  10. Atletik

    Så blev Kipketers verdensrekord slået! Først løb David Rudisha 1:41.09 d. 22. august, og en uge senere, d. 29, forbedrede han den til 1:41.01!, så Kipketers tid er nu kun verdens 3. bedste tid. Ærgeligt for Danmark, men Kenya fortjente den rekord. Bliver spændende at se hvornår den kommer under 101 sekunder.
  11. Kakao

    God pointe. Kritik modtaget. Jeg tror jeg er blevet misforstået lidt. Jeg mente ikke at man ville få bedre resultater af at bruge mælk istedet for kakao (samme protein indhold, samme protein fodeling), men at mælk generelt er den smule sundere end kakao, og derfor et "bedre" alternativ. Men som sagt så er jeg nok kommet til at blande to ting lidt sammen, så jeg trækker mit udsagn tilbage.
  12. Kakao

    Hvad er der blevet testet i de forsøg? Kakao vs. ingenting, eller kakao vs. mælk? Der er ikke noget galt i kakao efter træning, og det er helt sikkert bedre end ingenting, men mener nu at mælk er bedre.
  13. Kakao

    Fordi sukker ikke er en særlig hensigtsmæssig kulhydratkilde.
  14. Styrketræning og fodbold.

    Det var godt nok ikke meget mad. Jeg vejer 15 kg mindre end dig og er ikke ligeså aktiv, men spiser stadig meget mere. Hvis du vil tage på skal du spise langt mere, det kunne se ud som om du skal spise over det dobbelte af hvad du gør nu. Hvis du træner fodbold 4-5 gange om ugen, må det da være på rimelig højt niveau. Har i ikke en kompetent træner tilknyttet der kan hjælpe dig. Skal dit indlæg forståes som om at du ikke træner med vægte? Du kan selvfølgelig godt klare dig uden, men armstrækkere, rygbøjninger, sit-ups osv., er ikke noget der gør dig specielt stærk og eksplosiv, hvis du ikke kan tilføje ekstra vægt.