kaufuss

Medlemmer
  • Content count

    180
  • Joined

  • Last visited

About kaufuss

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 02/28/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vanløse

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab og velbefindende
  1. Concept 2 - tider og teknik

    Hej For teknik så gå ind på concept2.co.uk. Her er der flere video'er om teknik. Mht. til belastningen er der ingen "højeste" belastning. Det er også forklaret på c2's hjemmeside. Indstillingen bruges til at indstille maskinens dragfactor, så den er ens på de forskellige maskiner man bruger. Der er en længere teknisk forklaring. Men det er akurat lige hårdt at ro 2.000 m på "niveau" 10 som på 1. Prøv at få teknikken på plads. Og ro så en 2.000 m så hurtigt du kan. Du kan jo prøve på forskellige indstillinger. Selv ror jeg med en dragfactor omkring 120. Der er nogen der mener at en lav dragfactor er god til lange distancer, >5.000 m, mens en høj er god til de korte, <=2.000 m. Dine tider er ok, men du kan sagtens komme længere ned når teknikken er på plads. Mine egne bedst tider er: 2.000m = 6:55.3, 5.000 m = 18:28.2, 10.000 m = 37:58.7. Du kan oprette en profil på concept2.com, og her kan du indtaste dine tider og se hvordan du placerer dig blandt andre brugere fra hele verden. Det har været meget motiverende for mig. Tidligere ville jeg være blandt de bedste 50%, nu vil jeg være bedre end 75% af de øvrige brugere. På den concept2.co.uk kan du også finde træningsprogrammer, også nogen der tager udgangspunkt i dit niveau. God fornøjelse. Lars
  2. Hvilket løbebånd?

    Hej De fleste jeg hører om der har købt et løbebånd, bruger det ikke, det samler bare støv og fylder. Hvis du ikke vil løbe i naturen, så gå i et center i stedet, og brug deres. Her har du så også mulighed for at træne andre muskelgrupper, og lave anden konditionstræning. Det koster vel omkring 250,- om måneden, så du kan træne i ca 2 år, for hvad et middelgodt løbebånd koster.
  3. Forbrænde fedt hjælp

    Hej Jeg tror seriøst ikke du skal være nervøs for at få store lår af at køre lidt på motionscykel. Hvis cykelryttere har store lår, skyldes det nok snarere at de træner omkring 30-35.000 km om året. Selv cykler jeg 100-200 km om ugen, og mine lår er blevet muskuløse og trimmede. De ser i al beskedenhed ret godt ud. Det siger konen også. Men køb en cykel i stedet, det er meget sjovere at cykle i udendørs.
  4. Holde min hastighed

    Løb, løb og atter løb, hvis du vil beholde din hurtighed.
  5. Smerte i skinneben

    Hej Det kan være ændring af løbestilen, forfod, pose, midtfod mm, kan hjælpe, men hvis tilgangen til denne ændring er den samme som da du i sin tid startede med at løbe, får du nok bare problemer et andet sted. Du skal huske på at din kondition øges markant hurtigere end dine led og seners tilvænning til løb. Jeg startede min "løbekarriere" på stort set samme måde som dig, jeg fik dog ikke skinnebensbetændelse, men en betændt slimsæk ved lårmusklernes vedhæftning på skinneben. Som du nævner er cykling en god måde at få noget cardio træning på, men romaskinen i fitness centret er nok endnu bedre. Her får du trænet, ben mave ryg og arme.
  6. Sletning af gamle ikke overførte træningspas på FR60

    Har selv et FR 60, men kender ikke problemet. Kan du ikke bare overføre træningerne til Endomondo, Sportstracks eller andet, og så slette dem der. Så burde de ikke dukke op længere.
  7. Hej Min erfaring med havregryn lige før træning, er ikke gode. Jeg har prøvet det flere gange før en tidlig spinning time. Efter ca 20 min er jeg fuldstændig tappet for energi, og kan ikke rigtig give mig fuldt ud resten af timen. Og jeg synes selv jeg er i rimelig god form. Jeg cykler ca 7 timer om ugen og løber 1-2 timer. Tidligere cyklede jeg ca. 5 timer, 4 spinning timer samt løb. Spis nogle hurtige kulhydrater i stedet. Bananer, et glas mælk eller noget andet. Spis evt. havregryn aftenen før. God træning
  8. Jeg sys jeg skal tabe mig!

    Hej Du kan ikke bestemme hvor du vil tabe dig, det styrer din krop, ikke din hjerne. Umiddelbart passer din vægt vel meget godt til din højde.
  9. BMI og vægt% -fis!

    Hej BMI er ikke et præcist værktøj, men for en stor del af befolkningen kan det anvendes som en rettesnor. Så du har ret i at BMI ikke er nok til at vurdere folks helbred, men det fungerer fint som en indikator. Jeg tror du er i gang med at finde undskyldninger for ikke at gøre noget ved din overvægt, "kraftig knoglebygning" "bredde skuldre" osv. osv. Jeg har selv været der.
  10. BMI og vægt% -fis!

    Hej Du skriver ikke hvor høj du er, men man kan sagtens være "grovfed" og have en god kondition. Mht- knoglebygning har jeg læst et sted, at et kraftigt knoglesæt vejer kun omkring et par kilo mere end et normalt. Så mon ikke der er noget om snakken. Jeg har selv brugt undskyldningen med kraftig knoglebygning, men har alligevel tabt mig 40 kilo (130-90, 184 cm). Uden at vide det vil jeg tro at mine håndled er blevet mindre, jeg ved jeg er gået en skostørrelse ned, 6-7 buskestørrelser og fra xxxl til xl-l i trøjer. Men hvis du er muskuløs (styrketræner/bodybuilder) så kan BMI være meget misvisende.
  11. Hej Hvordan vil du definere den "korrekte" belastning?? Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at nogen skulle bestemme hvor meget belastning jeg skal have på min cykel. Den slags timer ville jeg ikke komme til.
  12. Løbe numre

    Hej Jeg ville fandme også blive aggressiv ved at høre det lort. Så hellere lytte til noget der får humøret op og gang i kroppen på en positiv måde. Men smag og behag er jo forskellig.
  13. Ja, og med et pulsbælte fra Garmin (Ant+), så er du godt kørende (virker i hvert fald på Sony Ericsson Xperia Arc). Bruger Endomondo til at tracke al den motion jeg laver. Sjovt og motiverende fællesskab.
  14. Nybegynder

    Hvis du kan spinne 2-3 gange om ugen, kan du vel også cykle, hvis den indstilles til at tage hensyn til din ryg. Eller roning, det kan også dyrkes i fitnesscenter om vinteren. God fornøjelse:-)
  15. svært at få pulsen op

    Hej Jeg har haft samme oplevelse, med at det bliver hårdere og hårdere at få banket pulsen op. Det er vist også noget med at hjertet vokser lidt, og kan pumpe mere blod pr slag, men kan så til gengæld ikke slå så hurtigt. Du skriver at du træner for at tabe dig. Men man skal altså træne rigtig meget for at tabe sig af det alene. 1 kilo fedt indeholder ca. 9.000 kcal, og det svare vel til omkring 13 spinning timer, hvis du kun forbrænder fedt til træningen. Så kig lidt på din kost også. Hilsen Lars