Mai Fynbo

Medlemmer
  • Content count

    186
  • Joined

  • Last visited

About Mai Fynbo

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 10/11/1982

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Previous Fields

  • Træningsformål:
    sundhed, kondition, styrke
  1. Jagten på motivationen

    Dagens træning - skulle have været i centeret, men sne + dovenskab vandt igen. Tog istedet den sværeste af MOLs cirkeltræningsprogrammer og fik da også sved på panden af det Den var dog ikke nær så hård som ønsket og der er alt alt for meget løb på stedet - faktisk er hver anden øvelse løb på stedet, enten med høje knæløft eller hælspark. Det er imo for ofte når programmet kun varer 32 min. Men det gav da lidt cardio og så er læggene da blevet trænet for en gangs skyld Tog derefter et lille let program med vægtene herhjemme. Vægtstang ca 20kg og en håndvægt på ca 8kg. 3 cirkler, dog med varierende antal: - Overhead press 20stk, 10, 10 - BOR når jeg nu alligevel havde stangen i hænderne. 10-20 stk - Lunges frem og tilbage - antal 30+ - BB row 20stk - Mave, situps med albue til modsatte knæ. 20 stk Derefter blev det lidt rodet. Lidt tri- og biceps, lidt core og så udstrækning. Ialt en times træning. Samvittigheden er på 9 ud af 10
  2. Jagten på motivationen

    Introtræning hos Nature Crossfit i Roskilde. Super fedt at træne med en instruktør igen. Tror jeg har fundet mit nytårsforsæt og gaven til mig selv Vi startede med 15 min opvarmning af led, efterfuldt af krav, spiderman, krabbegang og kaninhop/frøhop. Da teknikkerne sad tog vi lige en ekstra runde med det sat sammen. Så var der tekniktræning med airsquats, kettlebell swings og burpees (host... hader den...host). Da de sad tog vi den rigtige træning som i øvrigt er kort på introen. 10 min med max gentagelser: 10 airsquats 10 kb swings 8kg (går efter 12kg næste gang) 10 burpees. Jeg gennemførte vist 5 runder + 10 squats + 2 swings. Tog i øvrigt lidt ekstra øvelser hver gang instruktøren sagde at min teknik var for dårlig, hvilket vist var 2 gange. Huske ikke at tage strækkere i burpees, men lad hænderne slippe gulvet og kom helt ned i squatten. Fik ellers stor ros for min energi og for teknikken. (Tror i øvrigt jeg var den der tog flest gentagelser i alt, måske med undtagelse af en af mændene. Hans form var nu heller ikke dårlig hvis man skal se på kropsbygning og antal pull ups :4thumbup: ) Er nu godt øm i overkroppen og mangler hud på min ene hånd. Så kan man lære at tage den med ro Anden træning siden sidst: styrke og en times latin mix. Fed instruktør. Kørte vel 8-10 små serier af hver én sang så man kørte aldrig fast i den samme rutine. Super cool.
  3. The Metal

    Uhh en metal spinning event lyder ellers ikke dårligt. Kan se du er fra Århus, men skulle ideen sprede sig til sjælland så er jeg helt sikkert med! Har i øvrigt lige været til træning hos Nature Crossfit i Roskilde - Volbeat og så bare igang
  4. The Metal

    Sad og kiggede tråden omkring musik til spinning igennem i håb om at en eller anden kær sjæl havde lagt nogen fede links ud. Desværre måtte jeg hurtigt indse at det der høres til spinning slet slet ikke falder i min smag. Jeg mangler noget rock/metal som sparker r** så jeg kan komme igennem de næste måneder uden at julemaden sætter sig! Hvad hører i når der skal trænes igennem, hvad enten det er løb eller vægttræning? Og kan i anbefale noget, nyt som gammelt? For det kan sgu da ikke passe at alle hører Medina, Alphabeat og Tiësto?!! Min playliste indeholder lige nu: Disturbed Five Finger Death Punch Papa Roach (ja ja ikke metal, men der er da lidt rock blandet i ) Metallica Three Days Grace Det sker også at disse sniger sig ind: Linkin Park Volbeat Within Temptation Nickelback
  5. Jagten på motivationen

    Tja... dårlig dag, selvom enkelte elementer har været helt okay. Nattesøvn - niks. Det ville bare ikke ske. Sov lidt men vågnede op med efterveerne af en dårlig drøm. Endte med at stå op før vækkeuret ringede (!!) Er vist lidt stresset og kroppen er stadig ikke i top. Bustur - måtte tage en anden bus og på trods af det rejseplanen viste så endte jeg lang fanden i vold og måtte tage en bus mere. Resultat = ømme fødder og kortere tid til træning Træning - endelig et lyspunkt. Trænede primært overkrop. Havde dog virkeligt store problemer med bænk og push press på trods af at det var med lave kg. Igen, kroppen er ikke på max. Transport til skolen - intet nyt. Det er stadig en lang møgtur til Kbh. Skole - 3 timers diskussion med min gruppe. "vi skal have mere metasprog i rapporten".... Så vi dropper fakta og skriver i stedet en helt masse bavl til vores vejleder om hvorfor vi synes og føler en trang til at skrive om farver, lys og reflekser i en rapport omkring synlighed i trafikken. Det burde sgu da være selvsagt at det skal med. Suk... Hader metakommunikation. Det er som at høre Arne Nougatgren "nu skal i se børn...." Hjem igen + indkøb - i høje hæle. Er sikker på at mine fodsåler bløder og humøret er derefter. Nå ja og vi får gæster og huset ligner noget en gris ville være flov over at bo i. Og der er ikke taget kød ud eller købt kartofler nok. Det må kæresten gøre nu da det er ham som inviterer... Jeg skal nemlig skrive opgave igen... skod! Dagens træning: 1500m roning - i øvrigt stort set uden belastning. Tror maskinen er i stykker. Leg curl + leg extention - 3 sæt x 10 x 30kg Pull down - 3 x 8 x 30kg Roning - 10 x 30kg og 2 x 8 x 35kg Push press - 10 x 20kg, 8 x 20kg, 7 x 20kg Bænk 2 x 10 x 30kg Sideløft 3 x 10 x 5kg Side mave DB i hånden 3 x 10 x 9kg Lunges 2 x 20 med 2 x 10kg DB Strækkere 2 x 15 Planken 60sek Ryg 2 x max med 5kg En øvele jeg ikke kender navnet på - liggende på et knæ, med hånden på bænken. En håndvægt hæves op så overarmen er parallel med kroppen. 3 x 10 x 10-12,5kg håndvægt
  6. Jagten på motivationen

    En kort update: Måtte tage hjem fra BRS i Haderslev et par dage tidligere end beregnet. Årsag = lungebetændelse. Er stadig på penicillin, men hoster nu kun morgen og aften. Derfor blev det endelig tid til lidt træning for at jage spændingshovedpinen på flugt. Træning i centeret: 8 min løb - så gjorde lungerne ondt :( 2 x max mave 2 x max ryg 3 x 10 rowing, 35kg? 3 x 10 bænk 30kg Squat 10 x 40kg, 10 x 50kg, 2 x 8-10 x 55kg Dødløft: 10 x 30kg, 2 x 10 x 40kg Lunges: 20stk med DB. 8kg, 2 x 10kg og 12,5kg. Mave: ben til vandret 3 x 10 stk Tog i dag en lille løbetur - 5km i passende bidder. Gennemført på lidt over 30 min, mere pga. smerter i v. knæ end pga. lungerne. Er dog stadig ikke på max.
  7. 3x bronzecirkel er vel også en slags træning

  8. Jagten på motivationen

    Endnu en update. Har fået trænet lidt denne uge og undervisningen har afgjort også givet ømme muskler og sved på hele kroppen. Prøvede en 300 challenge den anden dag: - 20 pull ups (mine blev jumping pull ups da jeg ingen hjælper havde) - 60 lunges med 2 x 8kg håndvægte - 60 strækkere - 60 situps - 50 gulv til loft løft af 8kg håndvægt, dvs. 2 x 25stk - 50 sidehop over genstand Gennemført på 18.03 min :4thumbup: Den anden pige på mit værelse havde brugt omkring 45 min Tog 50 min styrketræning den anden dag - squat 50kg, bænk 30kg, dødløft 40kg, lat pull down, sideløft mm. i dag: 3 x 3 bear complex 22kg ? dødløft/bor samme vægt sideløft 3 x 10 x 2,5kg skiver gulv til loft 3 x 10 + 2 x 5 på begge arme. Vægt 7,5kg Og nu: en løbetur :)
  9. Jagten på motivationen

    Hmm har ikke fået trænet helt så meget som ønsket. Onsdag blev det ikke til noget da jeg havde onde doms og desuden følte mig træt/mæt af de nye indtryk. I dag skulle vi have FUT men det var kun LBTS - dvs jeg løftede 5-6 gange i løbet af en time og så var det det. Gik dog op for at træne, men styrketræningsceteret var aflåst så det blev idrætssalen i stedet. Satte et lille hurtigt crossfit sæt op da eg trænede med en anden elev og tiden var knap. Sprint 5 x 25-30m Kropshævninger i ribbe x 5 (nedsænkning blev det vist til) Situps x 15, fod i ribbe Ryg x 15 Strækkere x 10 Airsquats x 15 Lunges frem/tilbage (27 skridt) Gentog 3 gange. Løb derefter lidt rundt i salen - 5 omgange for lige at få musklerne ned i gear igen. Samlet tid ca. 26 min incl vandpauser. Ikke imponerende, men lidt har jeg da lavet. Har så til gegæld lige skudt det hele i hegnet ved at spise skibberlabskovs + 3 øl/cider + en bolle. Tror mit kacl indtag er dækket så rigeligt på trods af idræt + 3 timers stående undervisning + 2,3km gåtur frem og tilbage fra byen. Ville nu ellers gerne have lidt markering tilbage på min overkrop :/
  10. Jagten på motivationen

    første update i månedsvis - har stort set kun løbet siden jeg blev studerende og det er gået lidt fremad :) Er nu netop startet på en måneds værnepligt ved beredskabsstyrelsen i Haderslev, som en del af mit studie. Første dag blev fut til en tur ril byen = 6-7km med indkøb. Dag 2 - Bip-test. Resltat 10.9 og så vidt nettet kan fortælle mig svarer det til 49.5 i kondital Føler nu at jeg nok kunne have taget en tur eller to mere, men var stadig suverent den bedste pige (udaf 4) og blandt de 10 bedste i alt. Kan godt være tilfreds Nu er der pause i 2 timer og jeg overvejer kraftigt at teste styrketræningslokalet - valget mellem at træne helt alene vs. at vente til kl 4 og have et overfyldt lokale. bum bum... I det mindste spottede jeg et squat stativ. Det er fanme nice!!! Edit: Hav mig selv op og fik styrketrænet i pausen. Nåede 10 min roning med godt tempo, squat (10 x 40kg, 3 x 10 x 50), bænk 3 x 10 x 30kg og lidt dødløft med de 30kg jeg allerede havde på stangen. Prøvede også lidt flyers med 2 x 6kg me fik et sært stræk i min halsmuskel og stoppede i andet sæt. Nøj jeg er gået ned i vægt på squat. Bænk er slemt nok, men det andet er direkte skidt. Kunne godt have taget 55 og måske 60kg, men jeg kommer ikke lige så langt ned og jeg havde kort efter træningen ømme bag og inderlår. Det bliver nok godt i morgen Fik også lavet en vægt, højde og fedt måling på en tabita vægt. 57kg , 170 cm og en fedtmasse på 14kg!!! Omregnet til procent er det 24,5% fedt og dermed over det anbefalede på 17-24%. Det er sku vildt!! Ved godt at meget meget af mit vægttab har været muskler, men at jeg er over grænsen skræmmer mig lidt. Hvis jeg har savnet motivation til at styrketræne så er den da lige der. Skal i øvrigt hjem og sammenligne med den sidste måling. Ved den var indenfor grænserne, men ved at vægten på det tidspunkt var 60+kg. Uha uha - godt at jeg har en måneds fri træning her på BRS til at rette lidt op på det.
  11. DOMS for første gang i mere end en måned - det føles næsten godt....

  12. Styrketræning i skoven eller hjemmet

    Tak for tippet med ribben - fik en meget billigt af en kammerat så nu skal jeg bare finde et egnet sted. Ang. Tacfit Commando så er principperne ikke så langt fra det crossfit jeg kender - der er bare andre øvelser som umiddlebart ser meget "stuevenlige" ud. Har set en del på youtube (bla. http://www.youtube.com/watch?v=GSojmSnljjU )og de øvelser skal helt sikkert prøves af :4thumbup: Faldt også over Zuzana ( ) - hun er svær at overse - og udover at misundelsen over hendes krop er stor så har hun faktisk et hav af gode dynamiske flerledsøvelser som skal prøves. Nå ja og så bruger hun en stol til at hjælpe med sine pull ups - det gør hende lidt mere menneskelig
  13. Styrketræning i skoven eller hjemmet

    Hehe jeg er tilbøjelig til at give dig ret - desværre er en flytning den direkte vej til RKI for mig så jeg tror jeg springer over Ang. træningen så har du nok ret i at jeg skal have fat i nogle af de store øvelser - og så må jeg finde en variant som ikke kræver så meget vægt f.eks. front squat frem for back, eller en combo som bear complex (power clean, front squat, pushpress, back squat, pushpress). Nogen der kender flere af denne type store kombiøvelser? Jeg skal vist have genopfrisket mit lager af øvelser uden maskiner Har overvejet lidt at smide en form for getups på programmet, men ved reelt ikke om denne øvelse giver noget. Har indtryk af at nogen sværget til den, mens andre ikke gider spilde tid på den. Nogen kommentarer? Mht. ophævninger må jeg have testet højden på spisebordet og fundet en skammel til fødderne - primitivt, men måske kan jeg få det til at virke.
  14. Smerter ved inaktivitet

    Har gennem det sidste par år kostateret at jeg ikke kan tåle at sidde stille... De perioder hvor jeg grundet eksamen eller andet er tvunget til at sidde på min flade udløser smerter i mine albuer, knæ og ankler. Løsningen er enkel - jeg skal ud og bevæge mig. Sådan set ikke noget problem der. Men hvorfor pokker kommer det? Det skal siges at albuerne er værst og at jeg mistænker at det til dels kommer af de fastlåste stillinger jeg sidder i - holdende en bog i flere timer. Men hvad udløser det? Det kommer efter under 2 dage hvis jeg ikke er opmærksom på at holde mig igang. Det skal siges at hele min krop reagere meget kraftigt på inaktivitet. Det med at ligge hele dagen på sofaen gør mig rastløs og helt enormt søvnig samtidig, giver næsten kvalme og en uforklarlig indre uro hvis jeg vælger at blive liggende på sofaen. Ved aftenstid er jeg gnaven og rastløs, og nattesøvn kan jeg kaste en hvid pind efter. Den er erstattet af mere eller mindre ubehagelige drømme og jeg vågner et utal af gange. Hmm... skrevet på den måde lyder det faktisk halvalvorligt, men faktum er at det bare irritere mig at jeg ikke kan tage en weekend på langs. Nogen der kender til den følelse?
  15. Først lidt info om mig: Kvinde, 27år, har tidligere trænet til politiets prøve, er lige gået fra aktivt arbejde i Forsvaret til nu at være studerende. Har i den forbindelse måttet opgive min bil og bruger nu 4 timer i offentlig transport. Mit problem er at jeg ikke længere har samme mulighed for at træne som før (og heller ikke nogen speciel grund til at være i den form jeg var før) så nu vil jeg gerne "bare" opretholde noget af det jeg fik trænet op. Har i den sidste måned ikke styrketrænet for alvor en eneste gang da jeg ikke har følt at energien var der. Mit træningscenter ligger på vej hjem fra skolen, hvilket betyder at jeg på det tidspunkt har været i gang i ca 9 timer og stadig mangler en lille times transport. Har i stedet brugt mine læsedage og weekender til at løbetræne - er gået fra 3km til 7km uden egentligt at træne efter det så det er helt fint. Men hvad gør jeg med styrketræningen? Jeg har en enkelt vægtstang af absolut dårligste type, op til 4 håndvægte og lidt skiver til. Kan vel få stangen op på 35kg med det jeg har - hvilket jo ikke ligefrem er imponerende. Det jeg egentligt vil høre er om der er nogen af jer der kender nogen gode øvelser som kan laves under eller efter løbeturen (skovbund = mudder så ingen kravlen rundt) som kan hjælpe lidt til at holde på min efterhånden svindende muskelmasse. Plejer at lave lidt lette øvelser så som strækkere, planken, dips på bordkanten, mave/ryg samt lidt push press og BOR med stangen en gang eller to om ugen, men motivationen er lav uden et egentligt program. Føler mest af alt at jeg hyggetræner "som damerne i centeret" Må tilstå at jeg ikke rigtig gider at skifte rundt på skiverne hele tiden.... ved godt at jeg er en doven skid Har tidligere brugt crossfit som en af mine træningsmetoder, men føler ikke pladsen rigtigt er til det i stuen - men måske mangler jeg bare en ide fra en af jer? Skoven er i øvrigt en bøgeskov af bedste kvalitet - har stadig ikke fundet et eneste sted hvor pull ups var muligt, og alt hvad der hedder grene bliver fjernet asap af skovtrolden. sååå.... hvordan kombinere jeg en hverdag hvor der kun er tid/overskud til løb med styrketræning?