Jaks

Medlemmer
  • Content count

    28
  • Joined

  • Last visited

  1. Fodboldstøvler pronation?

    Tak det havde jeg slet ikke tænkt på. Er der så andet man skal være opmærksom på angående løbestil, eller skal man simpelthen bare finde de støvler som sidder bedst og sige det er fint?
  2. Fodboldstøvler pronation?

    Hej mol Efter en pause på flere år er jeg begyndt at spille lidt fodbold igen. Mine gamle støvler er naturligt nok set sine bedre dage, så nu er jeg på udkig efter et par nye. Jeg har googlet lidt rundt, men synes ikke der er så meget info om løbesko og pronation. Af løbesko bruger jeg Asics gel kayano, da jeg har fået testet min løbestil og jeg falder indad på foden - pronation. Jeg tænker at det samme må gøre sig gældende med fodboldstøvler, men det eneste info jeg finder er alt med skruevne, vægt m.m. Har i bud på nogen gode støvler / mærker, når man har tendens til pronation? mvh Jaks
  3. Funktionel allround træning.

    Tirsdag d. 2. marts. Styrketræning ryg, ben og biceps. widegrip chinups 3x8xbw closegrip pulldowns 3x8x162,5 lbs ryg maskine rows. 3 sæt benpres 3x10x150kg + slæde 3 sæt curls Onsdag d. 3. marts Styrketræning bryst, triceps og skuldre. incline db press 7x32,5kg 5x6x32,5kg dips 3x15xbw overhead db extensions 3x10x22,5kg standing kettlebell press 9x16kg 2x8x16kg lateral raises 2x10x10kg 2 hurtige træningspas. I dag vil jeg ud at løbe i det gode vejr..
  4. Funktionel allround træning.

    Fredag d. 26. februar. Styrketræning: bryst, triceps og skuldre. Bænkpres 5x5x80kg 1x90kg db flyes 3x12x17,5kg dips 3x15xbw db overhead triceps extensions 10x25kg. 2x10x22,5kg db skulderpres 3x6x22,5kg db lateral raises 3x10x10kg Bænken gik fint og med rimeligt overskud.
  5. Funktionel allround træning.

    torsdag d. 25. februar løb - tempotur 4,36 km - 18 min og 30 sek. Lige en hurtig tur her til aften i mørke og sjap. Men hvor er det fedt, at sneen er ved at være smeltet.
  6. Funktionel allround træning.

    onsdag d. 24. februar. styrketræning ryg, ben og biceps. widegrip chinups 1x7xbw+10kg, 2x6xbw+10kg, 1x8xbw closegrip pulldowns 7x162,5lbs, 2x8x150lbs one arm kettlebell row 3x10x32,5kg benpres 3x12x100kg + slæde 3 sæt calfraises barbell curls 3x7x35kg db curls 3x8x15kg 2 supersæt back extensions / crunches
  7. SSR/JGK træning

    Jeg følger loggen med spænding. Godt arbejde og tillykke med det flotte resultat på modul 2.
  8. Funktionel allround træning.

    Mandag d. 22. februar Styrketræning bryst, triceps og skuldre. bænkpres 3x10x75kg, 1x9x75kg incline db pres 6x30kg, 7x27,5kg, 6x27,5kg db flyes 3x10x17,5kg overhead db triceps extensions 3x10x25kg cable pushdowns 15x70lbs, 2x12x80lbs. cable lateral raises 3 sæt standing kettlebell skulderpres 3x10x16kg rear lateral maskine 3 sæt back extensions + crunches 2 supersæt.
  9. Funktionel allround træning.

    Sibbesen: Thx. Målene er noget lignende: Funktionel stærk og flot fysik. God cardioform. Ok svømmer - starter næsten helt fra bunden her. God til at arbejde under stress - orienteringsløb og andre øvelser under fysisk træning. Mentalt at kunne kontrollere min reaktion, f.eks. vinterbade og bevare overblikket og roen. Altså generelt igen at forbedre min reaktion under stress. Leve sundt og få mest ud at livet. Har lige haft 11 vagter i træk og med meget overarbejde på flere af vagterne. Derfor har jeg ikke fået trænet så meget som jeg havde tænkt mig. Næste gang med mange vagter bliver det en mental prøve at få trænet alligevel. Der er jo tid til det, det er bare at tage sig sammen og stop piveriet:) Lørdag d. 20. februar Styrketræning ryg, ben og biceps. widegrip chinups: 3x6xbw+10kg. 1x8xbw. dødløft 6x6x70kg. Pauser under 1 minut. squat 6x6x60kg. Pauser under 1 minut. Calfraises 3x15x60kg. standing db curls 3x8x15kg lying db cable curls 3x10x45lbs 1 Supersæt backextensions + crunches. Fin træning. Jeg arbejder lidt med teknikken i dødløft. Jeg har en tendens med ikke at være så stabil i ryggen, så jeg kommer til at hælde til en af siderne når jeg løfter. Jeg synes det var bedre i dag, hvor jeg holdt en anelse bredere. Det gav umiddelbart en lidt bedre stabilitet. Søndag d. 22. februar. Løb - km tur. 9,49 km på ca. 46 min. Det meste af tiden løb jeg på asfalt, hvor det var nogenlunde at løbe. Nogle km blev dog også løbet på stier med sne. Jeg løb uden at tjekke tiden undervejs og troede faktisk jeg havde løbet langsommere. Jeg kunne godt have fortsat en del km i samme tempo, og generelt havde jeg meget overskud. Dejlig tur.
  10. Funktionel allround træning.

    Lørdag d. 13. februar 2010. Styrketræning ryg, ben og biceps. widegrip chinups 3x8xbw dødløft 4x3x100kg closegrip pulldowns 3x8x150lbs Lunges m. 15kg skive. 3x10 Nåede ikke mere inden arbejde. Stilen i dødløft var ikke helt god, jeg er lidt ustabil i overkroppen så jeg kom til at hælde til venstre i er par af løftene. Vægten bliver sat ned og fokus på stil næste gang. Tirsdag d. 16 februar. Styrketræning bryst, skuldre og triceps. incline db pres 6x32,5kg, 5x35kg, 6x32,5kg, 8x32,5kg, 6x32,5kg. incline db flyes 3x15x15kg kettle bell skulderpres stående. 10x16kg, 2x9x16kg db lateral raises 3x10x10kg dips 6x15xbw. Træningen går ok. Jeg skal dog til at få lidt flere kcal indenbords, vægten står stille og planen er moderat bulk.
  11. Funktionel allround træning.

    Torsdag d. 11 februar. Styrketræning bryst, triceps og skuldre. Bænkpres 6x3x85kg incline db flyes 3x10x17,5kg db skulderpres 3x6x22,5kg db lateral raises 2x12x10kg Rear delt maskine 2 sæt overhead db extensions 3x10x22,5kg triceps rope pushdown 3x10x40xlbs Bænken kørte godt i dag. Jeg troede ikke min styrke var deroppe endnu. Det er nok den lidt mere regelmæssige træning der begynder at hjælpe lidt, jeg skal dog ind i en endnu bedre rytme med både styrke og cardio - og ikke mindst svømmetræning og mentaltræning.
  12. Funktionel allround træning.

    Mandag d. 9. februar. Styrketræning ryg, ben og biceps. Dødløft: 4x6x90kg squat: 3x8x70kg calfraises 2 sæt widegrip chinups: 3x8xbw barbell curls: 7x35kg, 2x6x25kg hammer curls: 2x8x12,5kg
  13. Funktionel allround træning.

    Søndag d. 7. februar. Løb - tempotur. 4,82 km - 21 min og 30 sek. Jeg bygger løbeformen forholdsvist roligt op, da jeg tidligere har haft problemer med fibersprængninger og generelt vil undgå skader og overtræning. Der lå stadig massere af sne på ca. halvdelen af ruten, så det var svært for alvor at få fart i benene.
  14. Funktionel allround træning.

    Fredag d. 5. februar. Styrketræning ryg, ben og biceps. Dynamisk dødløft: 6x3x80kg widegrip chinups 3x8xbw closegrip pullups 3x6xbw kettel bell one arm rows 3x10x28kg squat 3x8x70kg 2 sæt calfraises barbell curls 3x7x35kg. Lørdag d. 6. februar. Styrketræning bryst, triceps og (skuldre). Bænkpres 3x6x80kg + 1x5x80kg db incline press 8x27,5kg + 10x27,5 kg + 8x27,5kg overhead triceps extensions 3x8x25 kg. Havde kun lige 30 min til træning i dag.
  15. Funktionel allround træning.

    Tirsdag 2. februar. Styrketræning bryst, triceps og skuldre. Bænkpres eksplosiv med pause på brystet 6x3x70 kg incline db pres 3x10x27,5 kg dips 5x12xbw skulderpres db 1x6x22,5 kg. 2x8x20 kg. db lareral raises 3x10x10 kg.