Starkiller

Medlemmer
  • Content count

    49
  • Joined

  • Last visited

About Starkiller

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Bedre styrke specifikt til kampsport
  1. Pige vs. trimmet krop

    Styrketræning all the way jf. link
  2. Hjælp til at finde gear til kollegiegym

    Nyt fra kollegiet. Vi har nu fundet et Power Cage vi gerne vil have: http://www.megafitness-shop.info/Power-Machines/Barbarian-Line/Special-offer-package-Power-Cage-I-Profi-Barbell-set-145kg--1368.html Vi er dog lidt i tvivl om hvorvidt vi skal smide ekstra penge efter det og få det med en lat. pull station + bænk? http://www.megafitness-shop.info/Power-Machines/Barbarian-Line/Power-Cage-System-incl-Multi-BenchTop-Offerjust-for-a-short-time--1306.html Vores budget er på ca. 10.000 kr., så spørgsmålet er om vi skal spare de 2500 på det cage og undvære lat og bænk og så købe noget andet ved siden af? Og hvad vil i evt. foreslå man køber i stedet? Nogle beboer kunne godt tænke sig noget cardio, da stedet i forvejen er mest BB. Vi har overvejet at købe en t-bar til stangen, men vi er i tvivl om den gør noget man ikke kan med Bent Over Rows. Det skal lige med at TCO og jeg bor på samme kollegie, så der er tale om samme træningsrum P.S. Der skal også tages hensyn til at Don Risse træner med udstyret.
  3. Supplement til MMA

  4. Supplement til MMA

    Læs venligst de posts der er skrevet før inden du svarer næste gang. Snakken gik på sparke/benteknikker, det er boksning og albuer ikke en del af og knæ har man også i taekwondo. 0:36 og det er i den traditionelle træningsform der er tudsegammel. Og jeg tvivler på at du ville kunne lave nogen teknikker efter jeg havde lavet et lowkick på dig.
  5. Supplement til MMA

    Så synes jeg det også er reelt at kalde dig en idiot, hvis du ikke kan se at taekwondo er langt over MT på et teknisk niveau. Et eksempel kan blot være at man i Taekwondo ikke vender ryggen til en modstander i et spark, medmindre det netop er for at sparke. Det gør man netop i et MT cirkelspark. Et tegn på masse kraft, men ingen teknik. MT kæmpere kan ikke meget andet end lowkick, skubspark og cirkelspark. 3 teknikker der sikkert virker fint i ringen, men så ellers ikke er brugbare mange andre steder. Men ellers tak for dine lykønskninger! :4thumbup:
  6. Supplement til MMA

    Jo tak. Jeg skal da overveje at oprette en log. Ved ikke hvad jeg generelt gør ved programmet. Nu venter jeg lige til jeg begynder til MMA og ser så hvad det bliver til med programmet og hvilke ændringer der bliver foretaget. Jeg er dog lige ved at prøve programmet igenmmen for at se hvad kroppen siger til det. "Dag 2" var ganske fin, men træningen i dag var lidt sløv, så fik ikke kørt alle øvelser igennem.
  7. Supplement til MMA

    Det kor er jeg skam med i. Men hvis du læser min post vil du forstå at det gælder traditionel taekwondo. Modificeret Taekwondo er skam udmærket basis at bruge til selvforsvar. Chinups, TGU og pushups er også med på programmet, så ikke de mest klingende to cent du smed der
  8. Supplement til MMA

    Meget interessant svar, helt klart noget jeg lige vil kigge nærmere på! Havde også tænkt på noget plyo i træningen. Mange af øvelserne kræver dog lidt kreativ tænkning fra min side hvis de skal udføres. Jeg har et kollegietræningsrum at træne i, som er meget spartansk indrettet. Derfor er det træningsprogram jeg præsenterede også lavet med forholdende in mente. Jeg skal træne i Submission Fighting Aalborg. Jeg ved Claus Mandal er der, samt en gut jeg bor på kollegie med som taler meget varmt om træningen. Så jeg ser helt klart frem til at komme i gang :4thumbup:
  9. Supplement til MMA

    Jeg træner ikke for BB, det er styrke og 'minded' derpå, da jeg ikke har behov for at blive større da naturen fra den side har taget sig godt af mig Nu tænker du traditionel taekwondo, du ved jo ikke hvordan jeg har trænet det. Det her har været meget selvforsvars 'minded'. Og jeg så et sparrings klip fra din log hvilket ikke umiddelbart har givet mig grund til bekrymre, da jeg har ret godt styr på hvad jeg kan. MT er i kampsport bare et mode ord og det er det blevet fordi det er nemt at lære. Jeg vil vove den påstand at jeg i løbet meget kort tid vil være i stand til at modificere mine spark så de passe til MMA stilen. Det er meget muligt det er bedre i situationen, men du er ganske uvidende om min formåen inden for dette felt. Jeg taler ud fra hvad ser ser rundt omkring på nettet, tv og hører fra folk om MMA og ud fra hvilke evner jeg har og du mangler viden om en af disse komponenter, ergo virker du meget snæversynet og vælger at uddrage enkelt dele af mine indlæg. Desuden har jeg heller ikke kun TKD i bagagen. Min nuværende kampstil er meget anderledes end hvad du ser en "typisk" taekwondo kæmper fører sig frem med. Derfor synes jeg det er ret flabet af dig at kalde mig uvidende med den begrundelse. Men lad det være vand under broen. Men har du noget videre konstruktivt til træningsprogrammet eller ender det her i en diskussion om "jeg ved bedst" >< "jeg ved bedst"? For så har jeg ærlig talt ikke interesse for at køre debatten videre hvis det skal forsætte.
  10. Supplement til MMA

    Jeg skal bare ned og træne - mangler nogen at slå på når jeg går herhjemme. Har ikke planer om at kæmpe, da det ikke er relevant når man tænker 'survival' andet end det giver en mulighed for at prøve nogle grænser af. Desuden vil jeg heller ikke ligge den tid i det det tager når man skal ud og kæmpe, da jeg har et studie som er den primære fokus for øjeblikket. 1.Jeg har nok nærmere styrketrænet de sidste 6 år, men det er først blevet rigtig intensivt indenfor de sidste to år. 2. Jeg startede også da jeg var fem med at træne Taekwondo (min far var "hoved"instruktøren i klubben). Jeg fik mit første sortebælt da jeg var 13 og opåede bronze til DM i kamp. Jeg har inden for de sidste 4-5 år trænet systema, bujinkan samt syslet lidt med en Jujutsu ved lejlighed og så har jeg haft en del kontakt træning iført facemask (også uden) og handsker. Så jeg kan slå, sparke, bevæge mig og lave låse. Min største mangel er gulvkamp, men regner ikke med at det fylder meget udover hvad der køres under selv MMA træningen, næppe nok til at retfærdiggøre ikke at styrketræne ved siden af. Boksning og Thai er overvurderet IMO. Thai er især mange tekniske klasser under hvad du ser af bentekniker i Taekwondo. 3. Og siden programmet bare er ok-ish, hvad vil du så gøre for at gøre det bedre? Her var dit indslag ikke så konstruktivt
  11. Supplement til MMA

    Jeg kan godt se din pointe med at rotere chin-ups med barbell rows og det samme med frivend og push presses. Jeg vil dog hellere beholde push presses begge dage end at ligge skå press ind, da er virkelig glad for at lave push presses. Som du også kan se så laver jeg mine chin-ups dag 2 uden vægt for ikke at køre død i dem når jeg også har rows, men måske jeg kunne droppe dem helt. De armstrækkere jeg har i tankerne har jeg gode erfaringer med fra redskabsgymnastikkens verden. Så snart jeg får anskaffet en vægtvest bliver der også kørt med ekstra vægt på:) Dips ser jeg ikke det store problem ved. Jeg har kørt dips det sidste 1½ år har ikke oplevet nogen problemer ved at køre dem. Jeg har ikke mulighed for at køre Farmers Walk, men jeg kan se pointen med grebstræning. Løsningen kan selvfølgelig være at få fat i nogle Captain Crunches:) Tak for kommentaren :4thumbup:
  12. Supplement til MMA

    Hej MOL, Jeg skal til at begynde til MMA (Mixed Martial Arts) her i Januar. Der er træning 3 gange om ugen og jeg ønsker derfor 2 uge dage med styrketræning som supplement til dette. Det skal siges at jeg har trænet forskellige stilarter indenfor kampsporten de sidste 15-16 år, så derfor ønsker jeg træning udover selv MMA-træningen, da jeg allerede har styr på alt det basale inden for dette felt og derfor godt synes jeg kan tillade mig at kigge udover MMA træningen. Jeg har de sidste 16 uger kørt efter følgende program: http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/styrketraening-martial-arts.html Jeg har været rigtig glad for programmet og har virkelig følt nogle gode virkninger styrkemæssigt. Af samme grund er det nye program jeg vil til at køre også inspireret heraf. Det skal siges at jeg er 21 år, 180 høj og vejer 96 kg. Jeg har trænet ret intensiv styrketræning igennem de sidste to år (vægt/konditionstræning 3-4 gange om ugen og redskabsgymnastik 2 gange om ugen). Det nye træningsprogram jeg har bikset sammen ser ud som følger: (Alle RM's er af 1RM) Dag 1: Squat: 4x3 af 70% RM (Cyklus*) Chin-ups: 4x3 af 70% RM Dips: 4x3 af 70% RM Push presses: Cyklus** (med barbell) Bent over rows: Cyklus** (med barbell) Frivend: 1x10 af 70%RM Rollouts: Efter dagsform (målet er her at kunne køre dem således: )Turkish getups: Efter dagsform (med barbell) External Rotations: 2x12 af Letvægt (skulderskades forebyggende øvelse, som især er relevant når man skal slå meget) Dag 2: Front squat: 4x3 af 70% RM (Cyklus*) Chin-ups: 3x5 Dips: 3x5 Dødløft: 4x3 af 70%RM Push presses: 4x3 af 70%RM Bent over rows: 4x3 af 70%RM Ball push-ups: 2xMaks (Dette er armbøjninger/rulninger lavet på en fitness bold) L-sit: Efter dagsform (Her indgår blot nogle øvelser med ønske om at opnå en bedre katete(L-sit) Hanging leg raise: 2xMaks (Her køres også med cirkulær bevægelse for at nå de skrå) Cuban presses: 2x12 af Letvægt (Igen en skulderskades forebyggende øvelse) *Cyklus: I Squat og F.squat vil jeg kører en cyklus, meget som det ses på mit tidligere træningsprogram, hvor der øges hver 3. gang, således jeg får en 'afslappet' squat-uge ind i mellem de dage hvor jeg skal køre tungt. Det kommer til at passe med at der skiftevis bliver dag 1 og dag 2 der bliver cyklus dag. Det bliver en ret lang cyklus, men regner også med at skulle bruge programmet i hvert fald de næste 2-3 mdr. **Cyklus: Denne cyklus er magen til den cyklus der blev kørt i mit gamle program. Efter 8 uger laver jeg så ny makstest i de pågældende øvelser og starter forfra. De øvelser der tillader det trænes eksplosivt, da det er den mest praktiske måde at træne på i forhold til kampsport. Jeg ved ikke om dagene indeholder for mange øvelser? Og programmet derfor går hen og bliver for hårdt når man har minimum 3x2timers MMA træning om ugen. Alle kommentare - kritiske eller ej - er velkomne. På forhånd tak, Starkiller.
  13. Militær træningsprogam?

    En god øvelse til træning af dette kunne eksempelvis være 'turkish getups' http://www.youtube.com/watch?v=0vhJza-2xiI&feature=related Jeg vil dog anbefale at lave dem med en barbell, da det er mere udfordrende for balancen. Til core kan du også tænke i floor wipers (fra 'The 300' workout) Desuden giver øvelser såsom rollouts og hanging leg raises også gode resultater for din core. Havde jeg været dig, Rasmus, ville jeg se om jeg kunne implementere sådanne øvelser i programmet:)
  14. Skal bruge et nyt program

    Hvis du ikke er frisk på Goodmorning så vil jeg foreslå dig at lægge ud med hyper-extensions (du kan se dem på dette link: http://www.bodybuilding.dk/oevelsesbiblotek/#Hyperextensions)og så træne dig op til evt. at begynde på goodmornings når du føler dig dig klar til at køre dem med lav vægt. I forhold Full contact twists så kan du måske finde nogle rotator-øvelser for maven hvor du bruger en medicine ball. Dette kan fx gøres hvis du har mulighed for at bruge en roman chair, da du så frit kan roterer overkroppen. I øvrigt laver jeg selv rollouts i stedet for "janda sit-ups", da jeg ikke følte den gav specielt meget til min 'core'. Håber det hjælper:) /S
  15. Skal bruge et nyt program

    Hej, Jeg træner selv kampsport og har de sidste 15 uger kørt efter dette program: http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/styrketraening-martial-arts.html Min erfaring med det er at det virkelig forbedre styrken. I nogle øvelser øgede jeg med 8-12 kg i løbet af de 8 uger. Øvelserne er meget fokuseret på eksplosiv styrke, hvis du så træner kondi sideløbende og kører en god gang udstrækning efter træningen, så skulle den være lige i skabet:) /S