Llama

Medlemmer
  • Content count

    45
  • Joined

  • Last visited

  1. Alternativ til dødløft

    Hiv og trækhiv er to rigtig gode øvelser, som også har en eksplosiv del med god aktivering af hoften.
  2. Krampetilbøjeligheder

    Hvad med kreatin?
  3. Sygdom! Hvad gør jeg?

    Op af sengen og kom i gang, og så starter du bare hvor du slap sidst.. En enkelt uge har ikke den store indvirkning, så no worries..
  4. Eksplosiv træning

    Kort sagt, så hjælper vægtløftning enormt på ens eksplosivitet. Er selv vægtløfter, og kan nemt hoppe op og hænge mig i en basketkurv (om jeg kan dunke ved jeg ikke, da jeg aldrig har forsøgt mig med en bold). Om du kommer til at løbe hurtigere eller flytte fødderne hurtigere kan jeg ikke garantere for, men jeg kan garantere dig for, at bliver du dygtig til træk og stød, så bliver du også eksplosiv. Men efter som træk og stød er to meget tekniske løft, så synes jeg du skal give dig i kast med de mindre teknisk krævende versioner, råtræk og frivend (på engelsk: power snatch og power clean) er en rigtig god video omkring øvelserne. Det bedste vil dog være at finde en træner som er kompetent inden for disse løft.
  5. OH Squats

    Hvor i løftet synes du det går galt? Trækbenbøj er en øvelse som kræver en del fleksibilitet, så sørg for at det er iorden. få strukket dine for- og baglår, skuldre samt dine hoftebøjere. Du kan evt. køre lidt stem fra nakken med trækgreb, samt trækbalance. Ellers er der ikke meget andet at gøre end at klø på.
  6. styrketræningsbælte

    Jeg kan ikke tale for det bælte fra Wahlander's hjemmeside, men Inzer bæltet er rigtig godt til dit formål. Mange af styrkeløfterne, der hvor jeg træner, bruger samme type bælte når de træner squat og dødløft. Så vil jeg også bare lige hurtigt tilføje, at et bælte ikke kun bruges ved 1RM, men bruges til generelt at træne dødløft og squat. Bæltet er et enormt godt redskab som hjælper med til at skabe et godt bugtryk, da det giver dine mavemuskler en solid overflade at presse ud mod.
  7. Overbelastede knæ - OUCH

    Hey Sebastian. Jeg er vægtløfter, og har selv bøvlet en hel del med inflammation i leddene omkring knæet. Det der har hjulpet mig rigtig meget, vat at strække for- og baglår ud, samt at bruge en foamroller til at rulle det hele godt igennem. Husk også at køle det udsatte område med en ispose 3-4 gange om dage af ca. 15 mins varighed. Hvilke piller er det du spiser? Selv spiser jeg fiskeolie og MSM glucosamine hver dag, hvilket har hjulpet rigtig meget. Andgående træning, så hold endelig IKKE pause, men trænet i stedet nogle lette pas. Cykel evt. nogle lange ture i et lavt gear for at få noget blod igennem knæene. Held og lykke med det.
  8. Jeg synes i skal opfinde en maskine der kan makulere alt det nautilus bras de har i fitnessindustrien.
  9. Styrketræning og problemer med maven?

    Jeg har aldrig oplevet, eller hørt om folk der får dårlig mave pga. træning. Bruger du evt. proteinpulver? Jeg tænker umiddelbart at det kan være problemet, da det hos nogle godt kan give lidt bøvl med maven.
  10. Hvorfor er den anden vægtstang dyre?

    Hvad skal stangen bruges til?
  11. Full body program hjælp!

    Absolut :)
  12. Full body program hjælp!

    Jeg ville aldrig opfordre en begynder til at lave Isolationsøvelser, da de hovedsageligt bruges til at styrke ect. svage led, og som begynder er det hele kroppen.
  13. Full body program hjælp!

    Det ser ganske fornuftigt ud, dog ville jeg gribe det lidt anderledes an; Dag A Squat 3x5 Bænk 3x5 Dødløft 1x5 (øv evt. med flere set i starten, så teknikken bliver god) Chins Stående ab-pulldowns 3x10 xkg Dag B Squat 3x5 Stående stem 3x5 (Millitary press) Rows 3x5 Pulls hængende benløft 3x10 Jeg har droppet dips og curls. kør programmet 3 gange om ugen, altså ABA den første uge, og BAB den efterfølgende uge. vægten forøges efter behøv, men jeg ville forslå en forøgelse på 2.5kg, og så springe over til 1.5kg når det begynder at blive tungt. Brug programmet hvis du lyster. Held og lykke med det!
  14. Træningsprogram - Hvad synes du?

    Hvad er dit mål med programmet?
  15. Fjederstang

    Hvad er en fjederstang, og hvad bruges den til?