BlueBoden

Medlemmer
  • Content count

    81
  • Joined

  • Last visited

About BlueBoden

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 02/23/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://blueboden.com

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Hvilke produkter (protein, weightgain osv) virker?

    Æg, Mælk med høj fedt, Mathilde med høj fedt, ymer og yoghurt. Det er bare nogle af de ting jeg brugte, da jeg var i ca samme situation. Jeg kunne PT aldrig drømme om at købe protein pulver, når jeg kan få mere kvalitet for pengene i rigtig mad. Eks. Æg, Kylling, hakket kød. Det med 1 æg om dagen passer meget godt, måske endda i overkanten, jeg mener når vi ser på hvor meget mad folk spiser i dag. Særligt begyndere, som egentlig burde fokusere mere på nogle gode stærke øvelser. Bænk, squat, dødløft. osv.
  2. Hvorfor tager jeg på?

    Det er mange måltider på en dag, når du træner så lidt.. Og så vælger du samtidig at tage en protein shake, hvilket egentlig egner sig bedst som erstatning til et rigtigt måltid, når folk ønsker at tabe sig. Eller til folk som vil tage på, som supplerende måltid. De der crosstrainer maskiner egner sig bedst til folk med helbredsproblemer. Tag du hellere nogle længere løbeture, op imod 30-60minutter, hvis du er i form til det.
  3. bulk and cut for kvinder?

    Kalorietælling er noget af det sidste du skal tænke på i din situation, der er stort set kun relevant for personer der forsøger at tabe sig, eller holde en bestemt vægt. Styrketræning kan også belaste hjertet, så du skal nok være meget forsigtig i starten. I øvrigt er bulking normalt heller ikke relevant for begyndere, da de fleste allerede spiser tilstrækkeligt i forvejen. Det vigtigste for begyndere, er at lære øvelserne at kende, og få opbygget en grundlæggende styrke de kan arbejde videre med. I dit tilfælde derimod, kan det måske godt være en god ide.. Men hvorfor snakker du ikke med din læge eller diætist omkring det? Overspisning, som du kalder det, efter et tilbagefald virker ikke som et dårligt tegn. Det tyder på du har viljen, men stadig er bekymret for at overspise, selvom du sikkert ikke har overspist.
  4. 30mins var ikke meget, og jeg vil bestemt sige drop step maskinen, det er på grænsen til det latterlige (men også kun lige). Der findes et utal af fitness maskiner, der ikke rigtigt giver noget ordenligt tilbagekast, og step maskiner er lige på grænsen til at tilhøre den kategori. Med en mave som din, der ville jeg bestemt ikke bekymre mig om fedt. Jeg ville måske tværtimod overveje at tage lidt på, og droppe metal dimsen i navlen. Jeg er ikke tilhænger af faste programmer, og slet ikke for begyndere, og det er der flere grunde til. Men jeg vil da sige, så meget cardio som du har tid og lyst til at integrere i dit program. Og så sats også på nogle længere ture, (det er virkeligt noget der kan mærkes på konditionen.) Brug Motion-onlines ruteopmåler, som er den bedste jeg PT har kendskab til. Den kan også udregne kondital ud fra hvor længe du var om at løbe, uanset distancen. Det er sikkert ikke så præcist, men tror det giver et godt tal, som du så kan sammenligne med resultater fra den gamle 12minutters løbetest. http://www.motion-online.dk/rutemaaler.htm
  5. Løb og alkohol

    20 dage er en overdrivelse. Det afhænger også af ens tolerance. Nogen kan nemt drikke en flaske vodka på en aften, uden at have hverken hvedepine eller andet dagen efter. Tolerancen har også indvirkning på efter-virkningerne. Der sker dog ikke noget med konditionen så vidt jeg ved.. Du skal nok regne med minimum 1-2 dages pause, før du er helt klar til at løbe igen. Men når vi begynder at nå alkohol i de mængder, så er det ikke særligt sjovt at drikke sig fuld. Vodka i små mængder smager godt, men tager du nogle ordenlige slurks, så er det noget af det mest vederstyggelige der findes!
  6. WeightGainer eller?

    Det er dumt at bruge penge på pulver, når bedre resultat kan opnås langt billigere. Gode kilder til billig protein er: mælk, æg, og forskelligt kød. Jeg variere selv lidt imellem forskellige ting, men har brugt både sødmælk, ymer, yogurt, klassisk kakao (med høj fedt procent), og æg. Selvfølgelig skal du ikke spise dig mæt i ymer, men det kan være en nem og billig måde at komme i overskud på, som supplement til alt det andet. Begynd så og cut når du har nået en ønsket vægt, og/eller begynd at øge dit aktivitets niveau, alt efter hvad du kan mærke vil fungere bedst.
  7. To dåser flåede tomater + En pakke hakket oksekød, ovnfastfad, ca 20 minutter i forvarmet ovn på 200c.

    1. JAAB

      JAAB

      Hehe, jeg læste det først som 2 dåser MAKREL I TOMAT + 1 pakke hakket oksekød...Bwadr!

    2. Samb0

      Samb0

      Lækker cocktail JAAB haha :D Næsten bedre en BlueBoden's jo ;)

    3. JAAB

      JAAB

      Mere protein i det mindste... ;-)

  8. Motivation til forbedring af kondition

    Min egen erfaring har været, at motivationen kom efterhånden som jeg kom i form. I starten havde jeg nogen at løbe sammen med (startede da jeg var omkring 14-16), nu kan jeg godt løbe alene, uden det har nogen betydning. Men det kan være en god ting, at have nogen at snakke med undervejs, så glemmer du måske lidt du er træt, og så har du pludselig løbet ca 12km. ^^ Grunden til mange ikke bryder sig om løb, er ofte, at det er så hårdt som det er. Det kan være nemmere, at sidde og hygge sig på en cykel. Men du får så til gengæld heller ikke ret meget ud af det, med mindre du tilfældigvis løber ind i stærk modvind. Pas også på med at holde for lange pauser. Det kan være fint at tage en månedes pause en gang i mellem, plus eller minus. Men længere pauser, afhængig af så meget, kan virke de-motiverende for, at gå i gang igen. Nettop fordi de første par ture kan virke hårde, i forhold til din tidligere form. Når du først er kommet i form, så behøver en løbetur nødvendigvis ikke, at være hårde end en gåtur til 7-eleven efter forsyninger til en god hygge aften. ;-) Der er måske nogle dage hvor du vælger at presse dig selv, og så nogle andre dage hvor du går efter distancen, frem for hastigheden.
  9. Håndvægte (18-20kg)

    Prøv eksempelvis at efter-stramme ved, at dreje på selve vægt skiven. Nogle gange kan jeg lige give den lidt ekstra på den måde, og det holder fint uden pakning. Kunne også være du er for voldsom, hvis du svinger for meget i stedet for at løfte, så kan du næsten få alle skiver til at løsne sig, med eller uden pakning..
  10. Sommerfit, bare lidt..;)

    Så længe du får dækket dit behov, er det mere eller mindre ligegyldigt hvor mange gange du spiser/drikker på en dag. At du føler at mangle energi, kan være et tegn på dårlig kondition, og den slags kan nemt blive værre når du bliver ældre. Jeg vil fraråde dig at lægge en kostplan, brug i stedet tiden på at motionere, det vil normalt også give mere energi i hverdagen. Træthed kommer sjældent som resultat af dårlig kost, med mindre du spiser for lidt, har sukkersyge, eller har et eller andet du mangler i kosten. Hvad angår mad og slik, så sagt på en ordenlig måde. Det er sundere at spise det mere i slik, som du ellers ville have spist i mad. Det er ikke sundt at spise begge dele! Chips og chokolade er ikke usundt. Men visse typer slik er stort set kun sukker, og det er der altså ikke meget næring at hente ved. Slik er ikke direkte usundt, der hvor det bliver usundt, er når du også spiser dit sædvanlige måltid mad. Kalorier er det sidste jeg vil bekymre mig om hvad angår slik! Men tænk alligevel over hvad for noget slik du spiser, der er visse slik typer, karameller eksempelvis, som virkeligt er ødelæggende for tænderne.
  11. det går for langsomt!

    Det med at veje maden, er kun for folk der virkeligt er overvægtige, eller er nødsaget til det, fordi de har anoreksi som karrierer. Sidst lad os endelig ikke glemme alle litteratur narkomanerne, der bruger det meste af deres tid på, at læse kostplaner, og latterlige trænings programmer, som alligevel sjældent virker, eller bliver holdt. Det er dumt at forsøge at tabe sig, udelukkende igennem kosten. Jeg vil, hvis det er muligt, altid foretage noget løbetræning, cykling, roning, eller svømning. Faktisk tror jeg det for de fleste vil være en svær opgave, at tabe sig udelukkende igennem kosten. Det kan endda være skadeligt, og muskelnedbrydende, hvilket bare er skyld i det bliver endnu sværere, at fortsætte vægttabet. Du vil også bare tage det hele på igen, når du begynder at spise normalt igen, og det kan godt være svært, at overholde en streng kost resten af livet. Det er da bedre at forbrænde noget mere, og få opbygget noget muskel masse som skal vedligeholdes. En smule kondi træning, kombineret med lidt styrketræning, vil som regel sætte skub i tingene. Hvis ikke, først da kan man forsøge at spise mindre.
  12. Muskelopbygning

    Det er slet ikke noget begyndere skal eksperimentere med. Begyndere kan ofte alligevel flerdoble deres styrke på relativ kort tid. Det vil af samme grund være ganske overflødigt, eksempelvis at tage hormoner. Men det vil så i modsætning til de andre produkter, rent faktisk have en målbar virkning. I øvrigt er nævnte produkt svindel, af samme skuffe som massage apparater, O.l. Der blev/bliver lavet til folk der gerne vil tabe sig. De har begge det til fælles, at de absolut ikke virker. Det som derimod virker, er hård træning og masser af mad.
  13. Hjælp til sixpack?

    Du brænder ikke muskelmasse af ved at løbe. Der er heller ikke nogen bestemt fedtprocent, hvor du bare pludselig har sixpack. En lavere fedtprocent kan være en hjælp, men for de fleste skal der også lidt træning til. Det ser ikke pænt ud, hvis du i forvejen er tynd, og så begynder at tabe dig, alene for at få sixpack. Prøv i stedet, at fokusere mere på træningen. Tænk ikke på fitness centre. Prøv i stedet, at opbygge lidt kondition og styrke, ved at træne med din egen kropsvægt. Du kan så senere overveje enten, at investere i nogle vægte, eller starte i et center. Du kan i øvrigt finde mange gode eksempler på hvordan de forskellige øvelser skal udføres, via http://youtube.com Side Crunches er en god øvelse at få flettet ind, jeg har selv haft glæde af Side Bends kombineret med normale Crunches. Søg selv for at finde eksempler på hvordan de forskellige øvelser udføres.
  14. god og sund kost UDEN fisk...

    Omvendt kunne man også tænke lidt rationelt og selvstændigt. Men hvis man er i målgruppen for DRs slanke udsendelser, så er det nok tvivlsomt om det vil ske.
  15. Hjælp til vægttab, kost og træning

    Du behøver sandsynligvis ikke ændre så meget på din kost. Hvad spiser du ellers udover sovs og kartofler? Forhåbentligt for du også noget kød, eller tilsvarende protein indholdsrigt??? Med mindre du bor i midten af København, så er et træningscenter normalt spild af penge. Du kan opnå meget ved at træne ved din egen kropsvægt, hvilket ville inkludere enten cykel og løbetræning. Du kan altid, når du er begyndt at blive stærkere og/eller komme i bedre kondition, overveje træningscenteret. Men for de fleste begyndere, vil det være fuldkommen overflødigt. Du er som dårligt overvægtig, og hvis ellers du holder fast i træningen og spiser som hidtil, så du vil sikkert opleve at tabe dig relativt hurtigt.