KarlS

Medlemmer
  • Content count

    2,586
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

KarlS last won the day on June 13 2014

KarlS had the most liked content!

About KarlS

  • Rank
    Misbruger
  • Birthday 04/20/1988

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus

Recent Profile Visitors

986 profile views
  1. Okse-loggen!

    Hvad med livet som selvstændig? Du kan starte i det små mens du har dit nuværende job, også se om det fanger dig og/eller markedet.
  2. Har tabt mig! Det var ikke meningen! Hjælp!

    Nødder er din ven. Protein, fedt (af den gode slags) og ca. 500 kcal pr. 100 gram. Mandler, peanuts, cashews - bare kom i gang. Mælk og kakao er også godt, billigt og let at komme til. Det samme er bananer. Rugbrød, kødpålæg, sovs, kartofler, ris - det er bare at klø på. Makrel på dåse er nogenlunde billigt (50 kr kg'et når det er på bud), spegepølse, rullepølse, mayo, remo, dobbelt op på smør, koldskål her i varmen og alt sådan noget der ikke bare er chips og slik. Personligt ville jeg droppe kaffe/smøger og alle sådan nogle andre mad-surrogater, og prøve at spise "rigtig" mad med et højt kalorieindhold. I din alder vil dine forældre sikkert gerne sponsorere en lille smule ekstra til dig, hvis du forklarer dem at det er et problem for dig at du føler dig for spinkel. Læs også her: http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2011/CFF/Aeldre/Infofolder_Hjemmeboende_A5_k3.pdf
  3. Knæsmerter ved løb

    Tak for svarene. Det lyder som om man skal en tur til lægen.
  4. Knæsmerter ved løb

    Det er som om smerten er inde i knæet, men mest foran hvis jeg skulle prøve at komme det nærmere. En dag som i dag hvor jeg har lavet lidt praktisk fysisk arbejde kan jeg mærke mit knæ så småt begynder at gøre mere og mere ondt. Det er særligt når jeg skal gå NED af trapper at smerten lader sig mærke. Jeg kan sagtens lave et squat i luften et par gange uden at det direkte gør ondt. Det føles ikke som en hurtigt jag, men mere som ekstrem ømhed eller en skærende følelse. Det er ikke sådan at det giver et pludseligt stik, men smerten bliver ligesom trukket ud som bevægelsen står på.
  5. Knæsmerter ved løb

    Hej folkens. Begyndte i februar at løbe som supplement til min styrketræning. Normalt træner jeg full body 2-4 gange om ugen, og har typisk dødløft og squat på programmet. Efter en måneds løb, ca. slut marts, fik jeg efter en løbetur på små 5 km ret ondt i knæet. Jeg tænkte at det sikkert bare var et enkeltstående tilfælde, men det blev faktisk ved med at vende tilbage, også selvom jeg bare lavede helt normalt hverdagsaktiviteter. Knæet har derfor siden start-april haft pause fra løbetræning, men jeg har stadig dødløftet og squattet som led i min normale træning - helt uden konsekvenser mht. knæet. Jeg har kort sagt intet bemærket. I dag tog jeg så en kort tur på ca. 2 km igen, bare lige for at se om det kom tilbage. Og det gjorde det fandme. Smerten er ikke konstant, men intensiveres ved fysisk arbejde eller meget gang på trapper og lign. Særligt når jeg går ned af trapper gør det ondt. Er der nogle der kan komme med bud på hvad det kunne være? Og hvordan det måske kan afhjælpes? Skal jeg til lægen? Til fysioterapeut, eller måske noget helt tredje?
  6. Kaldte hende fed på regulær basis indtil hun knækkede. Spøg til side. Jeg har sådan set bare altid inviteret hende med når nu jeg selv har været på vej ud af døren. Hun har trænet før i tiden, og tror måske bare ikke lysten eller motivationen har været der på det sidste.
  7. Hæftigt dødløft alligevel. Vi er kommet i gang med dødløft, squats, DB rows, dips, UH pulldowns, military og et par små øvelser ved siden af. Det går stille og roligt fremad, og teknikken er også det vi fokuserer på.
  8. Hvis du vil tage på, så er du godt på vej med den kostplan. Æd, æd, æd. Du kan altid tabe dig igen. Din krop har brug for alt den energi den kan få.
  9. OPSKRIFTER!

    PULLED PORK: 1-3 kg Nakkefilet Marinade: 50g brun farin 50g paprika 2 spsk salt 2 spsk peber 3-5 spsk ketchup Såvs til efterbehandling: 5-7 spsk ketchup 1-2 spsk eddike (æble helst) 2-3 spsk olivenolie/smeltet smør *Marinade/sovs er lavet ud fra de ting JEG godt kan lide, og jeg går efter den konsistens/smag/fedtethed jeg selv synes er lækker. Fremgang: Rør marinaden sammen i en skål. Smør nakkefileten godt ind i marinaden. Pak derefter stegen væk i film, og put den i køleskabet natten over (eller bare et par timer...). Dagen efter smides nakkefileten i ovnen i 6-10 timer ved 100-150 grader, gerne med et krydret vandbad/fondbad under sig. Jeg stiller altid nakkefilet på en rist, så den kan dryppe af. Jeg bruger aldrig stegetermometer, men plejer som regel at gå efter 8 timer ved 125 grader, også lige 30 minutter på 150 til sidst. Når tiden er gået tager man simpelthen bare grisen ud, lægger den i en bradepande og trevler den op med to gafler. Smadr den godt igennem så der ikke er nogle større klumper. Det er både lettere at håndtere og har en mere behagelig konsistens når den er trevlet godt fra hinanden. Herefter blandes sovsen rundt i kødet og den er nu klar til servering. Vi tog den med burgerboller og hjemmelavet coleslaw i aften. Kan også nydes med bagte rodfrugter eller lign. Rester er desuden sindsygt lækre på rugbrød med mayo og salt!
  10. Feedback: Dødløft-teknik (med video)

    Jeg strækker som sagt rimelig meget ud her for tiden. Er begyndt at køre 10-15 minutter stræk inden jeg løfter/løber, hvilket bliver 4-5 gange om ugen. Jeg ved ikke om det kan have noget med min højde/mine dimensioner at gøre. Men ingen undskyldninger. Dødløft er dog lettere at komme dybt i, da jeg ligesom kan bruge vægten til at presse mig længere ned med røven. Det kommer bare hurtigt til at føles unaturligt at jeg skal bevæge benene så langt før ryggen kommer med på dødløftet. Derfor går jeg ikke længere ned end jeg gør.
  11. Feedback: Dødløft-teknik (med video)

    Jeg tror det er lidt af det hele. Gamle fodboldben. Både ankler og lyske virker til at være stift. Jeg har ingen problemer med at holde lænden lige og maven spændt op, men jeg kan simpelthen ikke undgå at bøje min overkrop langt fremad i de store øvelser.
  12. Feedback: Dødløft-teknik (med video)

    Jeg er mega stiv i mine ben/lyske, så jeg kan ikke rigtigt komme meget længere ned. Det samme gør sig gældende i squats. Jeg har problemer med at komme længere ned end vandret :S Prøver at strække grundigt ud, men jeg synes ikke rigtigt det hjælper.
  13. Feedback: Dødløft-teknik (med video)

    Cool. Jeg lagde godt mærke til at jeg bøjer armene. Er først lige begyndt at køre med mixed-grip, og jeg ved ikke rigtigt hvorfor den hånd jeg har underhåndsgrebet med altid bøjer lidt :S
  14. Feedback: Dødløft-teknik (med video)

    Normalt træner jeg faktisk uden sko. Det var blot fordi jeg havde købt dem samme dag jeg lige tog dem på. Er det ok at træne barfodet? For jeg har ikke i sinde at købe specielle styrke-løft sko men mit ambitionsniveau...
  15. Søger noget feedback på mit dødløft. Efter at have holdt en lang pause fra øvelsen er jeg igen ved at runde de 110 kg, hvilket er tungt for mig. Jeg kan derfor mærke at jeg skal være ekstra opmærksom på min teknik. Er jeg for stiv i ryggen? Skal røven længere ned? 196 høj, 91 kg, og jeg mener der var 95 kg på stangen i de 8 løft der. https://www.youtube.com/watch?v=NjaJMZvlNok