BMSF

Medlemmer
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

  1. Tillykke med de første 9 kg. :D Jeg tror ikke jeg kan sige noget du ikke ved, men i grønssager der der selvfølgelig rigtig meget protein (pr. 100 kcal og ikke pr. 100 gr.).. Samtidig er der ikke så meget fedt som i f.eks. nødder, hvis du ikke vil have for meget af det. Du kan tjekke på www.kalorietabel.dk, hvis du vil finde de mest proteinholdige vegetabilske fødevarer. Starten af denne tråd handler om hvilke veganske proteinpulvere der findes.. Hvis du beslutter dig for at tage det.. http://vegetarkontakt.dk/?-vegansk-proteinpulver=49906'>http://vegetarkontakt.dk/?-vegansk-proteinpulver=49906 Men held og lykke med din nye livsstil (og vægttab) :D Edit: Den vil ikke skrive linket rigtigt :/ Fjern mellemrumene i dette link i stedet :P http://vegetarkontakt.dk/ ?-vegansk-proteinpulver=49906
  2. Søger vægttabs hjælp...

    Det kommer selvfølgelig an på hvordan du spiser dem.. Erstatter du normale pastaer - godt!! Fuldkorn mætter i længere tid og hjælper til et mere stabilt blodsukker, så det er lettere ikke at falde i slikfælden Tager du dem ud over hvad du normalt spiser, giver det selvfølgelig flere kalorier.. Mindre godt
  3. Søger vægttabs hjælp...

    Dejligt at du kan få så mange gode råd af MaKuMa.. Der var bare en ting jeg lige lagde mærke til, som du skal være opmærksom på: "Derudover, så husk for guds skyld proteinerne (!!!). Hvis du som jeg kan lide kød, så er kylling og engelsk bøf din ven." Det er rigtigt, at der er mange protein i kød, og at protein selvfølgelig er vigtigt. Men du behøver IKKE være specielt opmærksom på dem. Der er masser af protein i mange ting - fx og grønsager(!) og bønner.. Det er ikke praktisk muligt at få for få protein, hvis man spiser bare nogenlunde fornuftigt, hvilket det lyder som om at du gør. Og selvom du kan få flere af at spise fx meget kød, så indeholder kød også mange kalorier. Så hvis jeg var dig, ville jeg med hensyn til kød fortsætte, som jeg var begyndt, og ikke tænke mere over at få flere protein den vej.
  4. Søger vægttabs hjælp...

    Det ved jeg faktisk ikke Men jo, hvis du er overvægtig, er det lettere at tabe sig mere, end hvis du ikke er..
  5. Søger vægttabs hjælp...

    Så går det da fremad!
  6. Søger vægttabs hjælp...

    Det kan være normalt med "pauser" i ens vægttab, selvom man spiser og dyrker motion, så man burde tabe sig.. Men det er selvfølgelig irriterende. Det kan også være at du faktisk taber dig! Men samtidig tager du pga motion muskelmasse på.. Det vil jo bare være dejligt Så burde du kunne se eller måle en forskel selvom vægten står stille. Kan du det? Og så kan det jo endelig også være dine mængder, selvom det lyder som om du spiser rigtigt sundt.. Hvor meget kød spiser du fx til aftensmad? Du kan jo prøve med nogle flere grønsager i stedet..?
  7. Søger vægttabs hjælp...

    Generalt gør grønsager ikke noget, da de ikke indeholdet særlig mange kcal pr. 100 gram.. I hvert fald hvis du spiser dem rå :4mewantfood: Se evt. her www.kalorietabel.dk
  8. Punkt 1 undrer mig virkeligt. Hvis din energifordeling ligger sådan (og du får 2 g. protein pr. kg. kropsvægt) ligner det for mig at du får ekstremt få kalorier. Mit gæt vil derfor være at du stort set kun tæller protein fra kød med. Men der er protein i alt mad (næsten - ikke i sukker ) og med undtagelse af frugt ligger den ofte meget over de anbefalede 10%. Det vil sige at hvis du nu spiser noget brød og en masse dejlig salat fyldt med forskellige grønssager, vil du også få protein. Hvilket mange mennesker glemmer. Så har du egentligt talt alt protein med? Også alt den der ikke lige findes i kød? Desuden er kulhydrater jo hjernens brændsstof så glem dem endelig ikke
  9. Rigtig hurtig vægttab

    Først vil jeg lige sige at de te ren meget dårlgi holdning (IMO) til det.. Vil det ikke være federe (altså ikke på den måde ) med et langvarigt sundt vægttab, hvor du ikke tager 15 kg. på efter konkurrencen? Nå, men lidt ideer.. Tæl kalorier. Det er kedelig og besværligt, men det er nødvendigt, når du vil gøre det hurtigt. Gå en masse!! Gåture forbrænder naturligvis.. Ikke ligeså meget som løbeture, men til gengæld bliver du heller ikke så sulten. Så dyrk en MASSE let motion! Nu er jeg selv vegetar (bare så du ved at dette råd ikke er helt objektivt ). Men hvad med at skifte kødet ud med vegetarmad? Grønsager mætter enormt i forhold til energiindholdet. Og det behøver ikke være helt nye opskrifter. Wok evt. med tofu, en spinatlasagne (jeg dog ikke ved om kan anbefales til vægttab?), grønsagsbøffer mm.. Og linsesalat og "normal" salat med masser af forskellige grønssager selvfølgelig. :4mewantfood: Derudover skal du også undgå at drikke dine kalorier da de ikke tilnærmelsesvis mætter lige så meget som hvis du spiser dem.. Men hvad med at lægge op hvad du spiser og hvor aktiv du er? Så kan flere nok hjælpe.. Håber du kan bruge rådene og held og lykke :4thumbup:
  10. kæresten kan ikke forstå hun ikke taber sig

    Hej (: Det kan være irriterende at få smidt en masse "det passer ikke" i hovedet, men jeg tvivler nu også.. Ikke fordi jeg tror at nogen lyver, men hvordan regnede du kalorierne ud? Hvor fandt du tallene? Og blev maden vejet? Måske skulle I prøve at gøre det nogle flere dage og sikre jer at alt passer, og hvis den stadig siger lidt under 800 kcal - og ingen herfra er kommet med noget forklarende og konstruktivt - ville jeg gå til en læge med tallene.. Så helder jeg i hvert fald til at der er et eller andet galt! Om der er for lidt mad, forkert medicin eller hvad det kan være kan man jo så krydse fingre for at han/hun ved eller i hvert fald kender nogen der gør..
  11. Sænke kortisol niveau?

    Men en læge er nu engang uddannet inden for området, hvilket du ikke kan være sikker på alle her er (jeg er da i hvert fald ikke :p), og kan desuden se dig, spørge dig om forskellige ting vi måske ikke tænker på, få taget blodprøver mm... Det er jo det de er der for q:
  12. Energi tab - Hvorfor?

    Men (inden du ligger din kost om til 100% kylling ) så viser forskning at spiser man meget kød er risikoen for bla. knogleskørhed mm. større.. Ikke at der er noget i vejen med protein, men måske skal man overveje hvor man får det fra? Det skal lige siges at jeg er vegetar, så min mening er nok ikke helt neutral
  13. Hjælp med mit vægttab - starter i dag!

    Hvor meget vand drikker du i løbet af dagen? Man kan tro man er sulten når man "bare" er tørstig.. Og mht. grønsager.. Salat!!! Du bliver måske træt af det tilsidst, men hold ved afligevæld (jeg kan virkelig ikke stave nu :/ ) Drop måske iceberg og køb i stedet en pose spinat.. Gulerødder, peberfrugt, tomat, agurker, asparges, broccoli (adrh ) you name it! Sørg for altid at have noget derhjemme og se hvad du føler dig inspireret til at komme i salaten.. Sæt den på som et måltid eller to mellemmåltider så du ikke bare glemmer det.. :4mewantfood: Og ellers fyld lidt mere grønt i kødsovsen, tortillaerne og hvad du ellers har.. Og sørg for at det fyldet halvdelen af tallerkenen til aftensmad..
  14. Omlagt spisevaner

    Du kan jo fylde ekstra mange grønsager i fyldte pandekager Og i lasagne (ved ikke lige om lasagne er sundt, men..) Ellers må jeg indrømme jeg ikke ved det - synes de smager bedst rå
  15. Omlagt spisevaner

    Men det gør grønsager tilgengæld! Plus en masse andet godt Og så er kalorietætheden i dem lav, så man kan spise flere af dem end eks. pærer.. :4mewantfood: