Sommerfugl1980

Medlemmer
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

About Sommerfugl1980

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 10/02/1980

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Århus

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab, kondition, styrke
  1. Har du en god anbefaling til en god online shop med fitnesstøj?
  2. Hjælp jeg er sulten

    ok, jeg forsøger:-) En typisk dag for mig er sådan her ud: morgenmad (kl. 7.30) 2 dl. yoghurt med ymerdrys og havregryn 1 stk. frugt formiddag (kl. 10) 2 fiberkiks med pålæg 1 stk. frugt frokost (ca. kl. 12) 300 g. råkost (gulerod, æbler, rødbeder) med rosiner og mandler fedtfattig dressing ca. 100 g. kød (mest kylling) en skive rugbrød Eftermiddag (kl. 15) en gulerod, måske en müslibar efter træning. Aftensmad ( kl. 18.30) ca. 300 g grøntsager (bønner, rodfrugter) fedtfattig dressing 150 g. kød (f.eks. magert hakket oksekød) Drikker en masse vand i løbet af dagen Jeg er 167 høj, vejer 63 kg. Træner ca. 6 timer om ugen. Jeg har tabt mig ca. 0.5 kg. om ugen.
  3. Hjælp jeg er sulten

    Jeg har spist efter alle kunstens regler, i ca. en måned, for at tabe mig. Jeg sørger for at få den rigtige sammensætning af fedt, protein og kulhydrater, og en masse motion. Og jeg taber mig, det er skønt! Men jeg er simpelthen så skide sulten hele tiden! Nogen bud på hvorfor det kan være?
  4. Styrketræne - hvor ofte?

    Hej alle jeg vil styrketræne med det primære mål at holde min vægt og holde min krop stærk og opstrammet(eller hvad man nu skal kalde det). Altså ikke noget med at forøge muskler og blive større. Mit spørgsmål lyder på hvor mange gange i løbet af en uge jeg skal af sted? Det er måske lidt svært at generalisere? Spørgsmålet kunne også lyde: hvor lang tid i mellem hver styrketræning må der gå? Jeg motionere ca. 3 gange om ugen. bedste hilsner
  5. Hjælp til variation

    Hejsa Jeg er selv flere gange løbet ind i samme problem. Her et par ideer: Morgenmad: Jeg er selv fornylig blevet forelsket i Fibersund på min yoghurt. Det smager vildt godt, ingen sukker og mætter i lang tid. Hvad med at lave din egne musli ud af havregryn og bl.a. mandler som du godt kan lide? Mellemmåltider: Jeg selv elsker at spise minimumkiks fra Føtex. Det er fyldt med fibre. Dem med tørrede tranebær er klart de bedste, perfekt med skiver af banan på. Aftensmad: Et alternativ til den sædvanlige laksebøf eller torskefilet: Frikadeller af tun eller toskerogn. De smager faktisk ret godt, er billige og kan fryses til den dage hvor det skal være nemt. Hvis jeg savner generel inspiration, synes jeg altid en tur i div helsekost forretninger eller bazaren byder på noget nyt og spændende. Nye produkter, kerner, nødder, bønner og den slags.
  6. Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig!

    Pointen er jo netop at han gerne vil tabe sig, men måske ikke helt ved hvordan. Tak for svar, men flere konstruktive svar savnes
  7. Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig. Selvfølgelig kan han det! Men jeg kommer lidt til kort, når jeg skal sammensætte en kost for en fyr som ham, så han kan smide nogle kilo. Jeg er vandt til at spise grøntsager fra en kant af, når jeg vil tabe mig, men han absolut elsker kød. Gerne i store mængder!! Han er 189 høj og vejer lidt over 90 kg. Han styrke træner ca. 2 gange om ugen. Han har en travlt hverdag og spiser nogen gange kun 2 gange om dagen, frokost og aftensmad, meget store portioner. Nogen der har bud på en kostplan, der ikke kræver for meget tid/forberedelse? på forhånd mange tak
  8. Energi tab - Hvorfor?

    Tusind tak for svar. Skal hilse og sige at bønne frikadeller smager ganske fint!
  9. Energi tab - Hvorfor?

    Jeg har været i gang med et vægttab i ca. 2 måneder nu. Jeg har tabt 5 kg og har dyrket regelmæssig motion og styrketræning i 1 1/2 måned. Jeg kan sagtens mærke min krop har det anderledes og godt. MEN, jeg er SÅ træt hele tiden!! Flere gange i løbet af dagen får jeg et ustyrligt behov for at sove og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg gør forkert. Måske får jeg ikke kød nok? Jeg er ikke vegetar, men vil helst være fri for at spise kød. Nogen bud på hvad der er godt at erstatte kød med? En typisk dagskost, for mig, ser nogenlunde sådan ud: Morgenmad: 1 1/2 dl. yoghurt med havregryn + en kop kaffe. mellemmåltid:minimum fiberkiks med magert pålæg og 1 stk frugt middag: 250 g. grøntsager m. dressing og 50 g. fuldkorns rugbrød mellemmåltid: 1 banan + en kop kaffe aftensmad: 250 g. grøntsager, 40 g fuldkorns pasta, dressing, 1 lakse portion På træningsdage spiser jeg måske et sent aften måltid fx. lidt mandler Jeg drikke rigeligt med vand hele dagen. Min træningsuge ser ca sådan ud: Mandag: 45 - 60 min. styrketræning + 60 min. holdtræning tirsdag: hviledag onsdag 45 - 60 min. styrketræning + 60 min. holdtræning Torsdag: Hviledag Fredag eller lørdag: 5 km. Løbetur + 45-60 min. styrketræning. søndag:hviledag