Kluns

Medlemmer
  • Content count

    533
  • Joined

  • Last visited

About Kluns

  • Rank
    Party ON!
  • Birthday 08/19/1986

Contact Methods

  • Website URL http://

Profile Information

  • Køn Mand
  • Sted København
  • Interesser Det gode liv, bitches!

Previous Fields

  • Træningsformål: Styrke, løb, strand-form og sundhed.

Recent Profile Visitors

291 profile views
  1. Bulk/Cut vs. Normalt

    Dine scenarier A og B giver jo ikke rigtig mening i forhold til hinanden. At bulke/cutte over nogle måneder kan ikke sammenlignes med hvordan du indenfor 10 minutter har tænkt dig at drikke din protein shake? :-) Det helt store spørgsmål man skal gøre op med sig selv er derimod følgende: A) Vil man have en konstant lav fedtprocent og langsommere opnå ændringer. B) Vil man skiftevis bulke op og efterfølgende cutte ned. Generelt er konsensus at B vil være mest effektivt når målet er at bygge en form op (ret mig endelig hvis jeg tager fejl?). Personligt følger jeg A, velvidende at jeg formentligt ville få bedre resultater af B, af tre årsager: 1) Det er fordelagtigt i forbindelse med fodbold. 2) Jeg har det personligt bedst, når jeg ikke lader min fedtprocent svinge for meget. 3) Jeg ligger ikke så langt fra min idealform, og jeg elsker at træne - så ved at fortsætte skal jeg nok stille og roligt komme helt i mål.
  2. Jeg må da hellere få tjekket gallerierne ud!
  3. Rødbede juice

    Forsøg viser en at rødbede juice øger udholdenheden. Nogen der har nogen holdning/viden om dette? Rodfrugt øger udholdenhed
  4. 300m brystsvømning på tid!

    Et lille indspark: Nu ved jeg ikke hvilken prøve det er du skal op til, men siden der er en prøve er det vel oftest fordi det er hvad en "deltager", som minimum bør kunne opfylde. Jeg er sikker på du nok skal kunne klare at komme under 8:30 på 300 meter, men jeg tænker mere, hvad med den lange bane? Som tidligere elitesvømmer ved jeg at rigtig, rigtig mange har svært ved at få den rette koordination mellem benspark og armtag til at fungere i brystsvømning, så hvis svømning kommer til at indgå i noget af det du skal lave fremover - hvorfor så ikke tage og få styr på teknikken, det vil spare dig en masse kræfter senere. PS: jeg undskylder hvis det bare er en test der er for sjov, og du ikke skal bruge svømning (mere specifikt, brystsvømning) til noget i fremtiden.
  5. Løb før eller efter styrketræning?

    Der er to artikler der nok vil besvare dit spørgsmål ret godt her på siden: Ødelægger konditionstræning din styrketræning? Konditionstræning før styrketræning giver bedre præstation Det er nok især den sidste du vil finde relevant.
  6. six pack uden fitness?

    Jeg synes da egentligt svarene i denne tråd generelt er ufatteligt ringe. DBM har jo fat i den lange ende, ifølge maveguruen Jørgen Storm er det både en lav fedtprocent og størrelsen på mavemusklerne der er udslagsgivende når der tales om sixpack. Hvilket vel ikke bør være så overraskende? En virkelig god artikel om mavetræning og sixpack er skrevet af Jørgen Storm på getbig: Sixpack til sommer?
  7. Klaus

    Dum di dum. Har ikke skrevet laenge. Jeg er paa udlandsophold i USA, og jeg vil til at bruge denne log til at holde styr paa hvor meget jeg faar traenet. Vejede mig til traening idag. 180 LBS. (~81.6466266 kg). Fedtprocent: Lav. Maal til 6 marts (spring break i Cancun). 170 lbs. (~77.1107029 kg). Det skulle vaere rigeligt. Tror det er rigtig sundt at have saadan et maal herovre, for maden er simpelthen saa fed og man faar det serveret i overflod paa campus. Dagens traening var relativ let, da fodbold,loeb, let styrketraening + bytur var lige i overkanten igaar. Dagens traening: 3 miles paa loebebaand. 24:37 sek. Det var i en mellemtime, saa havde ik tid til mere.
  8. Michael Phelps

    Hehe, nej det er faktisk brystsvømning, der adskiller sig mest, og der stiller Michael Phelps ikke op. Michael Phelps stiller heller ikke op i rygsvømning. Michael Phelps er rigtig dygtig til butterfly og crawl. Det skal jo også lige siges at mange af medajlerne er i holdkamp (hvis han vinder i alle discipliner er det 3 af de 8 der bliver holdkamp), og individuelt stiller han op i 400 meter medley, 200m medley, 200m crawl, 200m butterfly og 100m butterfly. Så jo der er en stor overførsel mellem de discipliner han stiller op i, og det ses jo også han holder sig fra alle de "korte" løb undtagen i butterfly. Så jeg synes ikke det virker SÅ mærkeligt, han er en ener til butterfly og virkelig, virkelig dygtig crawl svømmer, hvilket gør han også bliver bedst i medley, og når man så svømmer på det amerikanske landshold betyder det jo 3 ekstra guldmedajler!
  9. Forbrænding af nedre mave.

    Man er desværre ikke sådan indrettet, at man kan punktforbrænde fedtet. Derfor er løsningen at sænke din fedtprocent, indtil du er tilfreds med størrelsen af dine fedtdepoter. Det kan være frusterende at have mere fedt nogle steder på kroppen, men det er desværre genetisk bestemt - så der er desværre ingen gylden vej, det er fedtprocenten der skal sænkes. God aften!
  10. Klaus

    Dagens løb: 7.3 km. Det gik sådan set ok, man kan godt mærke squat i sine ben dagen efter.
  11. Klaus

    Kollegietræning: Det regnede udenfor, så jeg gad ikke cykle til centeret Squat: Opvarmning 5x 50 kg Worksets: 5x5x 80 kg De gik godt, der er til mere. Pullups supersæt 1 4 x 8kv Hang legraise (mave) supersæt 1 4x 10kv CG bænk Opvarmning: 5x60 Worksets: 5x5x80 kg De var for lette, så god power! Powercleans 5x5 x 40kg + stang Jeg er ny i denne øvelse, kørte den sidst med jerk også :D Yates rows 5x5 x 70 kg De kørte godt, men jeg kan bedre lide at køre flere reps i yates rows.. underligt nok Dips supersæt 2 3x20 x kv Crunches (mave) supersæt 2 3 x 15 x kv Lidt ærgerligt vi ikke har vægtbælte på kollegiet, for dips er kedeligt med kropsvægt. En fin lille træning.
  12. Fullbody kombineret med amerikansk fodbold.

    For en god ordens skyld, hvilken bog er det ptpoul
  13. Michael Rasmussen trukket fra Touren!

    Haha, så er det officelt! Danmark er nu kendt for 2 ting: Doping og Racisme!
  14. Klaus

    Mandag: 10 km løb. Tirsdag: Styrketræning, Ryg,bryst, triceps + biceps. Idag: 5 km løb.
  15. Klaus

    Tirsdag: Styrketræning: Bryst, skulder og triceps - det var super at komme igang igen! Onsdag: 5 km løb Torsdag: Ryg, bryst, skulder og biceps Fredag: 5 km løb Druk: torsdag, fredag. - Jeg har sixpack! yeah!! Endelig er den der. Faktisk er den kommet helt frem af en uges druk på roskilde, det er lidt mærkeligt.. men det er sku super, så får man åbenbart noget ud af at træne maven!