Cybra

Medlemmer
  • Content count

    81
  • Joined

  • Last visited

About Cybra

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/20/1986

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Aalborg
  • Interesser
    spise og sove

Previous Fields

  • Træningsformål:
    sundhed, kondition, styrke
  1. Løbeskade(r)

    Hej Prøv søg på nettet efter det, men der er mange ting man kan gøre. Indvendig betyder bare du har smerter på indersiden af benet, istedet for ydersiden - det er reelt det samme. Men løbestils test, kompressions løbestr., løb på blødt underlag og hvis det kommer tilbage, så tag til fys og få ham til at undersøge en mulig grund til det tilbagevendende problem. Det vigtigste er at du ikke ignorerer det. Men søg på emnet herinde :)
  2. Så er der præcis 1 md til bachelor eksamen... tiden kan da kun gå for langsomt nu!!

    1. Excess

      Excess

      Damn den måned bliver lang ;)

    2. Cybra

      Cybra

      Meget lang! Man når vist at dø af stress og eksamensangst før dagen oprinder... :D

  3. Virkning af koffein og gensing?

    Har præcis samme problem, som bliver holdt nogenlunde nede, vha. en lysterapi lampe. Den bruges også til vinterdepression, men dog er vintertræthed ikke lig med vinterdepression. Man skal sidde med lampen 30-60 min om dagen, afhængig af styrken. Den fungerer som sollys og vil derfor give dig den energi du har brug for og ikke får i de kolde vintermåneder. Den bruges meget i fx. nord Norge. Det er virkelig værd at prøve, istedet for at drikke en kande kaffe om dagen. Hvis jeg glemmer at bruge min i et par dage, er jeg helt død, så for mig virker den fantastisk.
  4. skinnebensbetændelse

    Jah det lyder lidt som det samme. Hvis jeg overholder det med at løbe på blødt underlag, bruge løbestrømåer, bruge gode sko, max løbe én gang hver 6. dag, så får jeg heller ikke smerter under eller bagefter. Jeg vil altid have en lille smule skinnebensbetændelse, så hvis jeg slår indersiden af skinnebenet eller trykker en finger hårdt ind på områder, så gør det meget ondt. Lige nu har jeg dog utrolig meget skinnebensbetændelse, efter mit overmod med at deltage i fjordmarathon og løbe på asfalt. Det var kun 5 km, men stadig 3 mdr efter, har jeg mange smerter i skinnebenet og har ikke kunne løbe siden, så det er alvorlige sager! :) Giver virkelig Brickie ret når han siger årsagen skal findes. Jeg er begyndt til fys, som kun kunne finde den årsag at mit fodled kunne være svagt, så derfor er jeg igang med at træne mit fodled. Hvis man finder årsagen tidligt, kan man undgå alt det bøvl med at ende ud i kronisk skinnebensbetændels og mange gange hos fys. Håber du finder ud af det :)
  5. Kvinder i "styrketræningsafdelingen"

    Jeg synes det er motiverende at træne blandt fyre. Mange af dem har trænet i mange år og går til den med vægtene, hvor nogle kvinder har en tendens til ikke at presse sig selv nær så meget. Endvidere er de altid klar til at hjælpe hvis man har et spørgsmål til en øvelse. Er.selv en af dem der med tiden fandt ud af jeg ikke blev som Arnold og har fundet ind i de frie håndvægtes fantastiske verden :) Bare klø på piger !
  6. Styrketræning før kampsport

    Jeg synes dine muskler skal nå at restituere før kampsport. Hvis du endelig skal styrketræne samme dag, så gor det morgen så der er 6-8,5 time imellem
  7. Arytmi? (Uroligt hjerte)

    Hvordan undersøgte lægen dig ? Lavede han et hjertekardiogram? Arytmi kan være alvorligt, så hvis han havde opdaget en Arytmi, så ville han næsten sikkert have sendt dig videre i systemet til nærmere udredning. Ekstrasystoler er overhovedet ikke en alvorlig Arytmi, men som sagt før, noget vi alle laver, men det kan vi som hovedregel ikke mærke. Hvis du har angst, kan dette godt være medvirkende til du føler dit hjerte banker hurtigt og uregelmæssigt. Jeg synes du skal tage til læge igen hvis du er usikker på om han tog fejl, for at få afklaret det én gang for alle, så kan du få en faglig vurdering.
  8. Hvordan sletter man venner herinde??

    1. Show previous comments  1 more
    2. Cybra

      Cybra

      Uha hvad har han ikke gjort! Nej undrede mig bare over det :)

    3. Comedian

      Comedian

      Stakkels Lars. Har intet gjort galt og alligevel fortæller du så åbenlyst at du ikke vil være ven med ham længere :(

    4. Cybra

      Cybra

      Ja det er sørme synd for ham...

  9. Vægttab inden værnepligt

    Jeg synes du skal igang med noget styrketræning og noget kredsløbstræning. Sinning er en rigtig god metode til at tabe sig, især når du er en stor dreng. Det beslaster ikke knæene så meget som løb gør. Desuden har du åbenbart noget i din kost som skal kigges på, så du skal ud med alt det usunde og se om du kan undgå alt for fed mad og slik, hvis det er det du gør meget i? Hvis du ændrer din kost kan du sikkert tabe dig ret hurtigt, men tror også 10 kg på 3 mdr er lidt for meget, ift. hvis vægten skal holdes stabil bagefter. Det er bedst at tabe sig langsomt og vænne sig til sin nye livsstil, nu du ikke er vant til at dyrke motion og der åbenbart også er noget med kosten. Hvad består din kost hovedsageligt af og hvad mener du selv du tager på af?
  10. Proteinpulver er unødvendigt - artikel

    Tak for et fagligt svar og argumentation, det var også det der var meningen med at lægge artiklen ud :)
  11. Faldt over en artikel som beskriver at proteinpulver for den almindelige mand, som ikke dyrker idræt på eliteniveau er misforstået, da man ikke har brug for den mængde protein. Hans mening er at man ved proteinpulver indtager flere kalorier end det er nødvendigt og at et enkelt glas mælk kan dække behovet for den utrænede man. Journalisten som har skrevet om emnet er uddannet indenfor sundhed og ernæring. Hvad siger i til dette emne? Er der en smule om det, eller er i helt uenige. http://www.livescience.com/8086-protein-supplement-myth-revealed-body-work.html
  12. Peanut-Butter

    Haha! :D
  13. Hjælp! Har fået mave!

    træner du KUN fredag, lørdag og søndag?
  14. Cybras trænings liv

    Så er jeg begyndt til mma. Det er rigtig fedt og god træning, fik dog allerede 3. gang trykket et ribben, så nu er træningen lige sat på standby for en tid. Ellers går træningen godt for tiden, får styrketrænet min 2 gange om ugen og spinnet 2 gange og svømmet ca. de 2x 2 km jeg skal svømme. Er begyndt at tage proteintilskud pga. træningen og synes det hjælper en del ift. restitution.
  15. Så var der et stk trykket ribben og inden kamptræning i et stykke tid, hvor er verden uretfærdig :(

    1. Show previous comments  2 more
    2. Cybra

      Cybra

      Tror det blir lidt svært ;)

    3. JAAB

      JAAB

      Ipren og tålmodighed...og det er altså ikke strengt nødvendigt at gro fast på sofaen de næste 4 uger...

    4. Cybra

      Cybra

      Tak :) Det gør jeg heller ikke - træner stadig alt andet, men tager den dog med ro når jeg kan mærke det gør alt for ondt. Det er ikke det værste der kunne ske