Keeptrying

Medlemmer
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

About Keeptrying

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 09/02/1995

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Hurup
  • Interesser
    Styrketræning, naturen, musik.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    100% Styrke.
  1. Smertepunkt i skulderen - lidt hjælp?

    Okay. Lige pt. og de næste 2.5 uge træner jeg i et motionscenter hvor bænkene til fladt BB er så brede, at jeg ikke rigtigt kan samle skulderbladene ordentligt som jeg plejer. Stængerne har heller ikke nogen ringe, til at indikere hvor du skal holde henne. Nå. Men jeg lagde mig tilrette så godt jeg kunne, samlede skulderbladene så godt jeg kunne, og fandt et nogenlunde udmærket greb. Det skete i sidste uge, da jeg løfter stangen ud, og tager den første gentagelse, kan jeg mærke det begynder at gøre ondt i skulderen. Jeg bider smerten i mig og kører de sæt jeg skal (Ja.. det er pisse dumt). Smerten sidder der hvor biceps løber sammen med skulderen - men det er meget foran på skulderen. Ligesom hvis du står op, og følger siden af kroppen op til din armhule, så sidder smerten lige ovenover armhulen. Det kan jeg mærke for jeg hvis trykker på det punkt, så gør det ondt. Jeg vil tro det er leddet. Smerten er størst, i fladt BB, Incline BB og flyers - i sær flyers. Der er intet at mærke i: Skulderpres, military press eller nogen form for rygøvelse + jeg kan heller ikke mere hvis jeg tager DB press, både flat eller skråt. Her i weekenden, var jeg så hjemme i mit lokale center hvor bænken og det hele er perfekt, og det kunne jeg tage flat BB uden smerte, fordi jeg kunne spænde ordentligt op. Har læst utallige posts hist og her de sidste par dage - og min egen konklusion er: jeg har simpelthen holdt for bredt, og kørte stangen ned alt for tæt på kravebenet - hvilket resulterede i et overbelastning. Jeg plejer normalt at køre den ned til brystvorterne eller lige under. Jeg dropper bænkpress resten af ugen her, og så ser jeg hvordan det er i weekenden. Når jeg træner i mit lokale center, så laver jeg Cuban presses og pull aparts med elastik, men det har jeg ikke lavet i 1.5 måned nu. Jeg vil også til at lave nogle øvelser til Rotator Cuffs. Er der nogen der har erfaring med det? Hvor slemt er det? Kan se en del posts her inde som omhandler det. Men jeg vil godt have svar på MIT spørgsmål :)
  2. Hvordan regner jeg min daglige proteinindtag ud?

    Jeg tænker lidt sådan her: Morgenmad: 2 stk. rugbrød med 2 æg + 1 glas mælk. Der vil jeg da ligge på 30~ gram protein og kulhydrat, samt fedtet fra æggene. Formiddagsmad: 2 stk Rugbrød med Oksespegepølse/kalkun eller kylling filet/Makrel eller tun. 2 kalkunskiver vejer 100g, hvilket er 20gram protein og måske en bøtte skyr? Middagsmad: Det samme som formiddagsmaden?( Jeg ved du skriver at jeg skal skifte rugbrødet ud, men jeg syntes altså ikke det er muligt.. jeg syntes altså jeg har brug for brød, og der er også kulhydrater i, og det er kun fra morgen til middag jeg spiser rugbrød, så resten af dagen får jeg jo ikke ret mange kulhydrater) Før træning: En bøtte skyr evt. nogle mandler? Efter træning: Jeg tænker lidt en proteinshake? For at få noget nemt, hurtigt. Aftensmaden: Er som regel kalkun/Kylling/hakket oksekød, bagte kartofler og grøntsager (Hvidkål, Rødkål, Æbler, Gulerødder) Natmad: En skive eller 2 af kødet fra aftensmaden + 1 glas mælk? Det er sådan det jeg har tænkt som en ændring, og der er da ihvertfald et boost af protein og fedt og mindre kulhydrat. Men jeg vil tro, at jeg lander sådan ca. omkring det jeg skal have. Jeg vil IKKE stå og veje min mad, kun den ene gang for at finde ud hvad jeg sådan får.
  3. Hvordan regner jeg min daglige proteinindtag ud?

    Okay, så det er egentligt slet ikke nødvendigt med en kostplan, hvis bare jeg nogenlunde ved hvor meget jeg får på en dag. Fordi jeg spiser det samme hver dag, så hvis jeg bare finder ud af hvor meget der i det jeg spiser på en dag så er det jo fint. Og får jeg så for lidt, så ændrer jeg lidt hist og her eller tilføjer lidt mere til måltiderne så jeg kommer op på det? Jeg ved godt, det ikke er en videnskab at finde ud af det.
  4. Hvordan regner jeg min daglige proteinindtag ud?

    Jeg vil meget hellere æde mere - og det er da også nemt. Jeg skal jo bare skifte noget af maden ud, til noget mere proteinrig mad. Men det er lige det at finde det. Aftensmaden er jo fint. Men jeg kunne jo spise noget andet til morgen - f.eks Yogurt og noget frugt? Også til middag nogle grøntsager og grovbrød og noget kød?, også før efter træningen noget skyr eller hvad? også en protein shake efter træningen? Mit problem er, at jeg er ikke så fandens kreativ hvad angår mad. Har sat og regnet mig frem til at jeg skal have 230g protein pr. dag, 90g fedt og 470g kulhydrater, så vil jeg komme op på et kalorieoverskud.
  5. Hvordan regner jeg min daglige proteinindtag ud?

    Okay tak for det. Det vil jeg lige kigge på i morgen. Jo - det vil jeg også MEGET hellere - da jeg har det bedst med at indtage "rigtigt" mad, og ikke noget kunstigt. Så må jeg til at regne ud.. huha.. det kommer til at tage tid..
  6. Jeg har trænet i et års tid efterhånden, og jeg har INTET pulver taget af nogen art, da jeg har den holdning at jeg vil komme så langt som muligt ved at indtage naturlige ting. Men jeg har så på det sidste tænkt, at jeg måske skulle igang med det. Jeg regner med at købe Bodylabs Whey 100, også evt. noget kulhydrater. Det er jo godt, at tage lige efter træningen, altså begge ting - men skal jeg bare blande de 2 ting sammen? Og evt. hvis jeg tager kreatin med, skal jeg så også bare blande alt sammen i en shake efter træningen? Hvad er fremgangsmåden? Sorry for idiot spørgsmål. Og en anden ting - Det vil jo være godt, hvis jeg regner med daglige proteinindtag ud som jeg får igennem kosten.. men hvordan fanden skal jeg regne det ud? Min daglige kost ser nogenlunde sådan her ud: Morgenmad kl. 6.15: Et stykke franskbrød med smør, evt. med et stykke frugt + appelsin juice. Morgenmad kl. 9.00: 2 stykker solsikkerugbrød med bacon-leverpostej og spegepølse/kødpølse/rullepølse + 1 glas vand og 1 kop kaffe. Middagsmad kl 12.00: 2 stykker solsikkerugbrød med bacon-leverpostej og spegepølse/kødpølse/rullepølse + 1 glas vand og 1 kop kaffe Eftermiddagsmad kl 16.00 (30 minutter inden træning): 1-2 stykker franskbrød med ost eller lign. + 1 glas appelsin og- eller 1 kop kaffe. Aftensmad kl. 19.00 ca.: 1 Stor Kalkun/Kylling filletter eller filletter i tern (økologisk), 2-3 mellem bagte kartofler (økologisk), 1 tallerken kål (økologisk) + 1 glas mælk eller vand. Og ingen natmad. Jeg ved godt at i ikke kan, ud fra det jeg har skrevet sige hvor meget jeg indtager af protein, men det er bare sådan et indblik i min daglige kost. Og den er sådan der - stort set hver dag. Jeg vejer ca. 92 kg. Kan i hjælpe? :)
  7. Hvorfor træningscenter?

    1. Jeg har trænet derhjemme, men valgte så at gå i center i stedet for. I starten var motionscentret et supplement til det arbejde man laver på en gård osv. Men det er efterhånden blevet mere og mere vane. Det er også fedt, at være en motionscenter med en masse andre fyre, som man deler en interesse med. Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg 1000 gange hellere vil lave hårdt fysisk arbejde end af gå i et motionscenter. Men desværre skal alting gøres let i dag. fordi folk ganske enkelt er blevet dovne. 2. Jeg skriver ikke til andre på Facebook, at jeg lige har været nede at træne.
  8. Underarms øvelse.

    Det jeg vil med underarms træning, er egentlig bare at træne mine underarme, både for styrke og størrelse :) jeg har et eller andet med underarme :)
  9. Jeg har her for 1 uge siden ca. fået lidt ondt i højre håndled. Det gør ondt når jeg holder håndfladen vandret og drejer til siden, kun hånden, ikke armen. Jeg ved ikke hvad der kan være skyld i det. Og der er ingen smerter når jeg træner. Kan det være fordi jeg ikke har holdt mit håndled lige under Bænkpres? Det er mærkeligt, og jeg vil helst ikke undgå træning! jeg har højst lyst til at droppe fredags-træning også slappe af fredag-søndag. Hvor lang tid går der ca. før det går over?
  10. Underarms øvelse.

    Er det ikke bare reverse EZ curl? :) Den med vægtstangen, der mener du en bænkpress stang, som man holder i hænderne, også bøjer man kun i håndledet? :)
  11. Underarms øvelse.

    Hvilken underarms øvelse er god? Men kan ikke finde en underarms øvelse på nettet, som ER en underarms øvelse :) Plejer at bruge hammercurl til underarm, de dage jeg ikke er i motioncentret. Er det i øvrigt en dum idé, at lave nogle form for styrketrænings øvelser f.eks Hammercurl og Bicep Curl, de dage man restuerer (staves) ?? :)
  12. Triceps øvelser - lige lidt hjælp! :)

    Tusind tak for input drenge! :)
  13. Triceps øvelser - lige lidt hjælp! :)

    Det kan godt være, at jeg allerede laver Tricep rope extensions, men det er jo også flere variationer? Tak for svaret :)
  14. Jeg har nu kørt et blandet styrke/konditions program i 3,5 måned nu.. dog mest styrketræning, da det er sjovest :D Jeg mangler nogle nye triceps øvelser. Jeg tager i for vejen 3x10-12 triceps (man bøjer sig og trækker et reb over hovedet, halvt tilbage og frem igen) Kan ikke lige huske navnet, også 3x10-12 bænkpres. Men jeg vil gerne have nogle flere effektive øvelser til triceps. Jeg har hørt at Tricep Rope Extension skulle være god? :) Kan I ikke komme med noget input? :D
  15. Lidt hjælp til træningen :)

    Tak for svarene :) Pga. at jeg er 15 år, så vil jeg ikke mene at squat og dødløft er en mulighed :) Jeg går ikke efter, at blive en stor pumpet fyr. Jeg går bare efter at musklerne skal vokse og blive mere synlige :) Jeg i forvejen kraftig af bygning :) Men er der andre øvelser, som er effektive til at styrke ryggen, som kan laves hjemme som en daglig øvelse? :)