Ethan Hunt

Medlemmer
  • Content count

    311
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Ethan Hunt

  1. rækkefølgen af fedttab

    Jeg må blankt erkende at jeg synes at du har ret i din antagelse! Men med forebehold for afvigelser (forekommer altid når vi snakker den menneskelige krop). Efter adskillige ganges fedt stigning og nedskæring synes jeg at det går efter samme systematik! Mvh Jonas
  2. Din erfaring med ABCDE-diæten

    Hejsa! Jeg fandt et indlæg om samme spørgsmål.. problemet var bare at den var fra 2002:-( Så nu vil jeg lige høre... Er der nogen der har prøvet ABCDE-Diæten? Hvad synes i om den? Virker den optimalt? Mvh Jonas ps. artikkel om emnet på Getbig.dk
  3. Din erfaring med ABCDE-diæten

    slet ingen der har prøvet det????
  4. Vil gerne UNDER min idealvægt

    Hej Katrine! Det ser såmend meget ok ud det du foretager dig! Bryder man det ned til basis er det jo: Ketabolsk stadie i kroppen, det resulterer i vægttab (gøres det på rigtig maner (dvs. ikke sultekur o.lign) så er det fedtvæv der afskediges) Ketabolsk stadie opås ved at optage mindre end man forbruger. Men det ser jo ud som om at du allerede agerer ud fra den viden. Men hvis du synes at det er ved at gå i stå, kan du jo måske begynde at blande matematik ind i legen. Og udregne din ligevægtsoptagelse, og sammenregne hvad du spiser i løbet af en dag, minus konditræning. Kig evt. på denne artikkel, som beskriver hvordan man beregner sit ligevægtsoptag. DrSquat Og husk så, når du ligger i Kcal underskud, så må det ikke være for meget. Det vil bringe negative effekter med sig! Så et underskud på 2 Kcal pr. pund kropsvægt (ifølge Hatfield, det svarer til 4 Kcal pr. kg kropsvægt) ville være passende... Så er det bare at hænge i :) Mvh Ethan
  5. Det er som bekendt hovedreglen "Indtag mindre kalorier end du forbrænder". Det er også denne regel dette system er bygget op om men på en mere overskuelig måde. Det eneste det kræver er en masse selvkontrol og viljestyrke. Det dette system går ud på er at man har et skeema som er bygget op af + og - point, mad ud over det nødvændige giver - point og mange af dem. Og for at "tjene" dem ind igen skal man dyrke motion for at få + point. Man kan efterhånden selv regulere på tallene så de bliver sværere og sværere. Hver dag gives -500 point. Slik: Meget Fedende: (Chokolade,Chips Mv.) - 100 point stk. Mindre Fedende: (Vingummi, lakrids Mv.) - 15 point stk. Meget Fedende mad: (Frityrestegt, Stækt flæsk, Flødekager Mv.) - 300 point Mellem fedende mad: (Pizza, Burger, kage, Is Mv.) - 100 point Drikkelse: Cola, Fanta (generelt sodavand) Milkshakes og andre meget sukkerindeholdige læskedrikke. - 100 pr. glas Hvis man har spist sig mere end mæt: - 500 point (dette er en af de værste ting man kan gøre, da kroppen får mere energi end den skal bruge, og derfor omdanner den energien til fedt) Cykling Alm. + 10 point pr. min. Hård Cykling/Spinning + 30 point pr. min. Gåtur + 10 pr. min Joggetur + 20 point pr. min. Løbetur + 30 point pr. min. (Du kan evt. selv finde på flere muligheder) Go´ Fornøjelse :-) Mvh. Ethan Hunt
  6. Til alle overvægtige som vil tabe sig!

    Ica eye has done it again :lol: Den kunne godt trænge til en opdatering, men nevertheless har jeg præsteret at tabe mig 25kg med udgangspunkt i det system! Og det er på trods af at jeg ikke dengang kendte den teoretiske sammenhæng! Dog er der i dette skema ikke taget højde bibeholdelse/udvikling af muskelmasse. KUN tab af fedtvæv. Mvh Ethan
  7. Overvægt

    Man er overvægtig når: * Ens blodtype har ændret sig til nutella. * Man opnår eget tyngdefelt. * Man skal tage sit bælte på med boomerang * Man modtager trusselbreve fra det geologiske institut for jordskælvsbeskyttelse. * Man tror at dips har noget med chips at gøre :4george: Mvh Ethan
  8. Koordinering ved split

    Hejsa alle! Nu er jeg en af de personer som er meget inde i hvordan træningsprogrammer virker, tænker på HST osv. Men jeg aner når jeg kommer til at tænke på det, intet om hvordan jeg skal træne (vægtmæssigt, reps og sætmæssigt) når jeg træner træninger der ikke er med i et program!?! DEt eneste jeg gør er at jeg kører 2-split... Men hvordan skal jeg træne hvis jeg vil have opnå maksimal muskelvækst? Har læst artiklen med de 6 gyldne regler af TJ, men hvordan bør jeg koordinere en træning der ikke indgår i noget program? Eks. Sæt 1: Sub max, Sæt 2: Sub max, men mere end 1 3: Max Eks. 2: Sæt 1: 10 x 10RM Sæt 2: 5 x 5RM Sæt 3: 15 x 15Rm Hvordan?? Mvh Ethan
  9. Koordinering ved split

    Devito> Det kan godt være :) MEn må jeg lige få udpenslet princippet i det igen? Var det det med alle pres øvelser på en dag, og alle skup øvelser på en dag? Ja faktisk.. det er bare mig der har en tendens til at stjæle de store ord i et forsøg på at lyde klogere :lol: Hmm sounds fair, minder også om det jeg laver lige nu. Med stigende belastning and all. Ja det var da en god ide :) Jarvig> Det jeg leder efter er nogle retningslinier når man træner EN træning af gangen. Altså ikke i noget program. Altså lidt svar ala, Devitos svar jeg har lavet i rød. Mvh Ethan
  10. Koordinering ved split

    Slet ikke nogen der er kloge nok til at svare?
  11. Fancy himstrigims

    HEj Alle! Jeg overvejer at byde på en af de dersens fedt%målere (digital) inde på QXL. Men hvordan virker de egentligt? ER der ikke noget med at der er nogen regler man skal overholde for at bruge den? Sådan noget som: Ikke spise i så og så lang tid op til en måling o lign??? Sælger siger nemligt til spørgsmålet: Kan det passe?? Håber i ved noget om det... Mvh Jonas
  12. Bænkpres

    Hej Alle! Nu er det ved at være et stykke tid siden sidste gang der blev lavet en poll om emnet. Så her er en opdatering :) Alle mand til stemmeboksene! JEg lægger ud, 95kg B) Mvh Ethan Tegnforklaring < Under > Over = (siger vist sig selv)
  13. Hvilken type er i?

    Ligger lige op ad Mesomorph :) Jeg vil sige at der var nogle ting i artiklen der ikke passede så godt, for hvis man ikke kan træne sig til nogen af typerne, hvordan kan man så blive muskuløs som var mesomorphens egneskab??? Vil det også sige at man ikke kan være endomorph type hvis man faktisk HAR tabt sig? Der hoppede den lige af sporet... Mvh Ethan
  14. SD faser

    Hej alle! Da jeg selv nærmer mig en SD fase... Undrede jeg mig over hvor lang den bør være. Er der et bestemt antal dage? Afhænger det af tiden ens f.eks HST program har varet? Hvad er det helt prøcist at et SD fase bruges til, jeg ved så meget som at det giver Xtra stimulans til musklerne når man begynder igen. Og at man kan "restituere" færdigt. Men er der andre årsager til SD faser? Jeg er snart færdig med et 4 ugers HST program, med ufrivillig SD fase før, hvor lang tid skal min SD fase efter vare? Mvh Ethan
  15. SD faser

    Wow hvor er i aktive
  16. Maximal muskelvækst

    Vil også stærkt fraråde at bulke!! At se ens hårdt opnåede lave fedt% blive fortærret af at læs chokolade og 25 liter cacaomælk er dælme trælst :( Der er i og for sig heller ikke nogen grund til at ligge LANGT over ens ligevægtsindtag, for et moderat kalorieoverskud gør sådanset tricket ligesågodt! Jeg vil have svært ved at give dig et konkræt tal, men hvis du endeligt vil have det.. Så prøv med en 200 Kcal over ligevægtsindtaget.. Mvh Ethan :wave:
  17. Bryst kurven :0)

    Hej Devito! :wave: Kan godt være fedt... men hvis du er rigtigt uheldig, er det brystkirtelvæv... (Det sidder og for los nipplos til at "stritte" og går også lidt længere ud) Noget nasty noget som undertegnede har måttet fået fjernet plastik kirugisk. Det kan være en forklaring på din manglende muskeldiffinition... Mvh Ethan
  18. Bodybuidling vs. Styrketræning

    Tj> Ahh på den måde.... tak for det hurtige svar :) og ja, jeg ved godt jeg være spog sbasser ;) Mht. at ligge omkring ens 15RM, hvordan kan det så være at de vægte man løfter tidligt i 15 reps perioden, også kan føles meget tunge? Er det simpelthen et spørgsmål om tilvænning? (som tobach og jeg er blevet enige om adskillige gange) Mvh Ethan
  19. Bodybuidling vs. Styrketræning

    Tj> Øhh.. Dvs. man ved at træne 15 reps i HST, opnår hypotrofisk aktivering? :huh: Det har der bare været snak om at man ikke gjorde... ps. flot opstilling, dejligt overskueligt :) Mvh Ethan
  20. Alternativ til HST

    Hej Alle! Jeg har væretude af "the iron game" i en periode lidt under 3 uger, da jeg har haft kyssesyge. Men jeg regner med at mine blodprøver viser ok på fredag, så jeg kan komme i sving igen. For jeg har det helt ok! Jeg havde egentligt tænkt mig at begynde på et HST program, nu jeg er så godt decondetioned and all... men jeg skal i påskeferien til USA i lidt under 2 uger, og der er det ikke sikkert jeg har mulighed for at træne på mine træningsdage. Så mit spørgsmål er derfor: Er der et andet godt alternativ til et HST program, med maksimal muskelopbygning and all, men bare ikke så fast bundet til specielle træningsdage? Eller skal jeg bare hoppe på HST anyway? Mvh Ethan
  21. Alternativ til HST

    Lyder spændende... hvor er de der HST forummer du snakker om? Bliver det også diskuteret her på MOL? (eller var det de forummer du refererede til) Mvh Ethan
  22. Alternativ til HST

    DANM! Jeg troede at de 8 uger var "hellige" og at HST tager den tid, HST skal tage... men må man godt "halvere" tiden på den måde? Vil man så stadigt tage på i muskelmasse? (set i forhold til de 8 uger, altså tage ½ delen på, af hvad man kunne have taget på i de 8 uger) Har tidligere hørt TJ sige at man ikke måtte ændre på de 8 uger.. Mvh Ethan ps. men det lyder sQ spændende dit forslag :)
  23. Alternativ til HST

    Ethans trådservice... Søger for at holde specielle indlæg i toppen... Er der slet ikke nogen bud? Mvh Ethan
  24. Egon

    Hej alle! Kunne igen ikke styre mig med min overskrift ;) Som de fleste nok ved, er jeg blevet nødt til at stoppe min HST cyklus da jeg er blevet testet posetiv for mononukleose. Og derfor ikke må træne i 3-4 uger :( Men nu må jeg jo få det bedste ud af det... Og som der er blevet skrevet i en anden tråd, skulle jeg bare betragte det som en nice omgang stategik deconditioning.. Og tak for opmuntringen gutter :wave: pænt gjort ;) Men nu har jeg lavet en plan for at maksimere mit udbytte af denne sygeperiode yderligere. Nb. Jeg må ikke løfte noget tungt i de 3-4 uger, henze 0 vægttræning. Men jeg må gerne dyrke "mild" motion aka. Cardio ved ikke alt for høj intensitet. Jeg har, imens jeg var i gang med mit HST program, prøvet at cutte samtidigt. Og det blev noget zig-zag diæt lignende noget. Jeg har inden mit HST program heller ikke taget tid til at lære Squat at kende, hvilket er en meget vigtig ingrediens i maksimal musklelvægt. OG som jeg burde have med i HST.... og generelt min træning. Og nu til sagen: Min plan går ud på: At jeg i min sygdomsperiode studerer udførelse af squat, og afprøver med min stang herhjemme. Det må man godt. Og når jeg så engang er ude af min sygdomsperiode, og begynder forfra på et nyt HST program. Så inddrager jeg squat og piller måske lidt ved andre øvelser. Samtidigt i min sygdomsperiode, cutter jeg det sidste fedt af UDEN tab af muskler. For så når jeg vender tilbage til HST kan jeg spise optimalt, dvs. med et lille kalorieoverskud (hvis jeg da kan finde ud af det, det vel jeg nok også undersøge nærmere). Så må man sige at jeg har optimaliseret mit HST program så meget som det overhovedet er muligt. Og et par spørgsmål: Nu da jeg ikke kan vægttræne samtidigt med at jeg er på zig zag diæt. Hvordan skal jeg så bære mig ad med at at smide fedt og holde på muskler?? (går ud fra at det nu engang bliver sværere at holde på musklerne når jeg ik må vægttræne samtidigt) Skal jeg/må jeg køre en gang inden HST programmet hvor jeg finder mine RM´s (eller noget lignende), eller vi det ødelægge min "nøje planlagte" strategik decoditioning??? Og sidst men ikke mindst: Hvad synes i så om min plan? :D Og den involverede ikke engang en barnevogn, 3 lommelygter, gaffatape, kontaktlim, 200 meter tov, 1 kg grus, afføringsmiddel, 50 heliumsballoner eller en sømandsdukke :D :lol: Mvh Ethan
  25. Egon

    Anders> Rolig nu :lol: Jeg er bare lidt skeptisk overfor en SÅ uhjælpelig situiation ;) Atomnissen> Mht. blodprøve, så måtte jeg spørge 2 gange til, hvad det var min læge sagde. For det lød mærkeligt :jehon: . Det går ud på at jeg bare skal ringe til ham om 14 dage, og så fortæller han hvordan det ser ud med min blodprøve, så den åbentbart af sig selv har ændret sig :huh: .. mærkeligt... Ps. jeg har det rent "føle-mæssigt" ok nu. Min halsbetændelse er næsten helt pist væk. Så det er bare mærkeligt at der skulle være en virus der smadrer min indre biologi right about now... Mvh Ethan